Khamis, 20 September 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


YDP MPS diberi tempoh seminggu jawab isu turun bendera

Posted: 19 Sep 2012 11:38 PM PDT


Ketua Pemuda PAS N.Sembilan memberi amaran akan menggerakkan semua pemuda Pakatan Rakyat membuat protes besar-besaran di hadapan pejabat Majlis Perbandaran Seremban sekiranya Yang Dipertua MPS tidak memberi alasan kukuh dalam tempoh seminggu kenapa MPS melakukan operasi menurunkan bendera dan kain rentang PAS, PKR dan DAP.

MPS president gets a week's deadline
September 20, 2012

Pakatan Rakyat may stage a protest if MPS fails to explain why its enforcement officers tore down only Pakatan flags.

SEREMBAN: Seremban Municipal Council (MPS) president, Abdul Halim Abdul Latif, has been given a week to clarify his "no comment" on the double standard of his enforcement officers.

His enforcement team recently pulled down Pakatan Rakyat component parties' flags and left Umno-BN flags untouched.

Negeri Sembilan PAS Youth chief, Mohd Khairil Anuar Wafa, said if Abdul Halim fails to give an explanation, the opposition coalition may organise a protest in front of the MPS building.

"We will give him a week and see what explanation he comes up with on this matter. He must take responsibility for the unprofessional conduct of his men.

"He is duty-bound to give a valid reason why we [Pakatan] cannot put up flags but Umno and BN are allowed to do so," said Mohd Khairil.

"If he remains silent, PAS Youth, together with PKR and DAP, might organise a protest in front of the MPS building in Jalan Yam Tuan."

Halim should contest in GE-13

Meanwhile, Seremban PKR deputy chief, Dr Mohamad Rafie Abdul Malek, challenged Abdul Halim to resign immediately as MPS president and contest in the general election.

"Abdul Halim must respond to all parties. His unwillingness to comment and the fact his staff removed only PKR, PAS and DAP flags shows he's playing partisan politics.

"Government servants must be fair to all. He should resign and get involved in Umno and perhaps contest in the general election," said Mohamad Rafie.

He also ticked off Negeri Sembilan Umno secretary, Hasim Rusdi, for saying MPS not only brought down Pakatan component parties' flags but Umno and BN flags as well.

Rusdi made this claim in the Negeri Sembilan edition of Sinar Harian Malay daily yesterday.

"I'll say Hasim is an immature politician as his statement is not based on facts. Umno and BN flags still remain and only Pakatan component parties' flags were brought down.

Tender bangunan Hospital Rembau masih belum dikeluarkan

Posted: 19 Sep 2012 05:18 PM PDT



http://www.jkr.gov.my/tender/index.php

Semakan di laman web JKR menunjukkan setakat 13 September 2012 tender kerja-kerja bangunan hospital Rembau masih belum dikeluarkan. Yang ada hanyalah kerja-kerja tanah. Sedangkan laporan akhbar pada 7 Mac 2008, Mohamad Hasan berkata hospital Rembau akan dibina pada tahun tersebut (2008). Juga laporan akhbar 29 Mac 2012 Menteri Kesihatan berkata tender kerja bangunan akan dibuka pada hujung Mei 2012.

JANJI DITEPATI

HOSPITAL RM100 JUTA BAGI PENDUDUK REMBAU
7 MAC 2008

Hospital Daerah Rembau yang boleh menampung 76 katil akan dibina di sini dengan kos RM100 juta untuk memberi kemudahan kesihatan yang lebih baik kepada 60,000 penduduk, kata Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan di sini hari ini. Beliau menjelaskan dengan pembinaan hospital ini pada tahun ini, maka ia menjadi negeri yang pertama mempunyai kemudahan hospital di setiap daerah..


HOSPITAL DAERAH REMBAU DIBINA DALAM 2 FASA
29 MAC 2012

Pembinaan Hospital Daerah Rembau di Negeri Sembilan akan dilaksanakan dalam dua fasa iaitu melibatkan kerja-kerja tanah dan pembinaan bangunan dengan kos dianggarkan berjumlah RM122.6 juta. Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, bagi fasa pertama, Jabatan Kerja Raya (JKR) sedang menyediakan pelan reka bentuk dan tender bagi kerja-kerja tanah dibuka pada 27 Februari lalu dan ditutup pada bulan ini. "Bagi kerja-kerja bangunan pada fasa kedua, tender dijangka dibuka pada hujung Mei ini,".


PEMBINAAN HOSPITAL REMBAU BERMULA APRIL INI
25 JAN 2012

Selepas persetujuan itu, Kerajaan Negeri juga telah mendapatkan lokasi hospital yang akan di bina di tanah PKNS seluas dua puluh ekar di tanah industri Chembong. Menurut Menteri Besar lagi, "tender pembinaan hospital Rembau akan di buka pada bulan April 2012 dan orang ramai tidak perlu gusar lagi tentang isu hospital yang di bangkitkan pembangkang."


TANAH HOSPITAL REMBAU RM22 SEKAKI
15 MAC 2012

Berikutan itu, Kementerian Kesihatan membuat perjanjian dengan PKNS untuk pembelian tanah berkenaan. Bagaimanapin, masalah harga tanah pula timbul dan menyebabkan projek itu tertangguh lebih dua tahun apabila kementerian hanya membayar RM16 sekaki, sedangkan harga kos ditanggung PKNS ialah RM18 sekaki. Berikutan itu, PKNS membuat bantahan di Mahkamah Tinggi kerana tidak bersetuju dengan harga itu kerana mahu menjualnya pada harga RM22 sekaki.


HOSPITAL DAERAH REMBAU DIBINA DALAM 2 FASA
29 MAC 2012

Pembinaan Hospital Daerah Rembau di Negeri Sembilan akan dilaksanakan dalam dua fasa iaitu melibatkan kerja-kerja tanah dan pembinaan bangunan dengan kos dianggarkan berjumlah RM122.6 juta. Hospital Daerah Rembau akan dibina di atas tapak seluas 18 hektar di Mukim Chembong dengan kapasiti 76 katil.

Ceramah Perdana

Posted: 19 Sep 2012 03:34 PM PDT


Tiada ulasan:

Nuffnang