Nuffnang

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:23 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


JAHIL JINGGAY DIAKHIR ZAMAN

Posted: 25 Mar 2011 02:02 AM PDT

(Lambang Annuit Coeptis-Mata Satu kumpulan pro Yahudi Zionis)*

Salam 2 all.

Dalam satu hadis, Rasulullah saw bersabda di akhir zaman kita akan berhadapan dengan satu fitnah dahsyat, yang mana ujiannya terlalu besar untuk dihadapi. Antaranya fitnah Dajjal al masih. Dan sebagai persediaan, Rasulullah berpesan supaya kita membaca dan menghafal 10 ayat pertama Surah Al Kahfi (dan setengah riwayat menyebut ditambah dengan 10 ayat terakhir Surah AlKahfi-wallahua'lam).

Surah Al Kahfi, ayat 1-10 menyebut, "Segala puji bagi ALLAH yang menurunkan Al Quran kepada hambaNya dan Dia tidak menjadikannya bengkok. Sebagai bimbingan yang lurus, supaya dia mengancamkan sesuatu azab yang langsung dari sisiNya, dan supaya menggembirakan bagi orang-orang yang beriman, yang beramal soleh. Sesungguhnya untuk mereka adalah balasan yang baik. Dalam keadaan mereka akan tinggal didalamnya selama-lamanya. Dan supaya diancamnya orang-orang berkata bahawa ALLAH mempunyai anak. Tidak ada pada mereka tentang itu suatu ilmu pun dan tidak pula daripada nenek moyang mereka. Alangkah jeleknya kata-kata yang keluar dari mulut mereka; mereka tidak mengatakan (sesuatu) kecuali dusta. Maka apakah barangkali kamu akan membunuh dirimu kerana bersedih hati sesudah mereka berpaling, sekiranya mereka tidak beriman kepada keterangan Al Quran ini? Sesungguhnya Kami telah menjadikan apa yang ada dibumi sebagai perhiasan baginya, agar Kami menguji mereka siapakah diantara mereka yang terbaik perbuatannya. Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menjadikan pula apa yang diatasnya tanah rata lagi tandus. Apakah kamu mengira bahawa orang yang mendiami gua dan mempunyai raqim itu, mereka termasuk tanda-tanda kekuasaan Kami yang menghairankan. Ingatlah tatkala pemuda-pemuda itu mencari tempat berlindung kedalam gua lalu mereka berdoa, "wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisiMu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami".

Ayat-ayat ini boleh kita rumuskan saperti berikut:

1. Al Quran itu kitab yang jelas tidak ada keraguan sedikit pun padanya. Ianya lurus, langsung tiada bengkok, dan tidak ada putar poosing. Yang lurus itu Al Quran, yang bengkok itu manusia. Sebab itu kalau mahu melihat Islam tulin, lihat kepada Al Quran, jangan lihat kepada manusia. Zaman kita ini sudah ada manusia yang walau nampak hebat dengan pakaian dan ketrampilan 'arabia dan saperti agamawan yang hebat, tetapi hati dan jalan mereka bengkok lagi membengkokkan. Mereka golongan yang sanggup membengkokkan dan memutarbelit ayat-ayat Al Quran demi kepentingan dunia yang sempit!

Rasulullah saw pernah bersabda, "Akan muncul diakhir zaman nanti, suatu kaum (atau kumpulan) yang terdiri daripada orang-orang muda yang masih mentah fikirannya (cetek fahaman agamanya). Mereka banyak menggunakan khairul bariyyah, iaitu firman ALLAH dan hadis Rasul, tetapi iman mereka masih lemah. Pada hakikatnya mereka telah keluar daripada Islam saperti anak panah yang lepas dari busurnya. Dimana sahaja kamu dapat menemuinya, maka hapuskanlah mereka itu, siapa yang menghapus mereka, kelak akan mendapat pahala dihari kiamat". (Hadis riwayat Bukhori Muslim dipetik didalam kitab "Peringatan di Akhirul Zaman" mukasurat 7).

2. ALLAH melaknat golongan yang mengatakan ALLAH mempunyai anak (lihat Surah Maryam: 88-98). Ini adalah golongan Kristian (yang mendakwa ALLAH punya anak bernama Jesus dengan kefahaman triniti, danYahudi yang juga mendakwa ALLAH ada anak). Dia akhir zaman nanti, bila munculnya Dajjal, dia akan mendakwa sebagai Tuhan, dengan beberapa kelebihan yang diberi ALLAH kepadanya guna menguji manusia. Kelebihan yang ada pada Dajjal semuanya bersifat duniawi, saperti habuan, kedudukan dan lain-lain. Dan ramai yang akan terpengaruh dengannya. Kita hari ini mungkin mendakwa tidak akan terpedaya, sebab kita rasa dah hebat. Tetapi sebenarnya ujian itu sudah pun terkena kepada kita, cuma kita menjadi pekak, bisu dan buta tidak menyedari kita terkena ujian itu.

Contohnya bila segelintir kumpulan missionary Kristian menuntut hak untuk mengguna nama ALLAH sebagai tuhan triniti iaitu tuhan bapak, tuhan anak & ruh suci. Yang paling malang, ada segelintir Pak Yangoat diantara kita yang terpengaruh dan menyokong tuntutan ini. Alasan mereka kerana ini hak mereka yang telah mereka gunakan lama. Lagi pun dalam Al Quran ALLAH pun bagi, putar golongan ini. Yang lebih teruk, ada Pak Yangoat yang dakwa ALLAH Tuhan seluruh manusia, maka apa salahnya kristian guna!

Teman jawab dengan rujuk kepada hadis diatas tadi, dan teman jawab dengan tegas MEMANG ALLAH TUHAN SELURUH MANUSIA, TETAPI TIDAK SEMUA MANUSIA MEMPERTUHANKAN ALLAH YANG SATU! Tugas kita umat Islam bukan meredhai tuntutan syirik ini, apatah lagi beriya-iya menyokong mereka, tetapi tanggungjawab kita ialah memperbetulkan syirik kabir ini! Ingat, golongan yang memanggil ALLAH punya anak adalah golongan yang sangat dikutuk dan dilaknat ALLAH, ini termasuk mereka yang menyokong kumpulan kristian yang mahu mengguna nama ALLAH dengan fahaman triniti tuhan bapak, tuhan anak & ruhsuci!!!

3. Sebenarnya kefahaman mereka bahawa ALLAH ada anak itu adalah satu pendustaan yang jelas. Dan mereka sebenarnya tidak tahu hujung pangkal mengapa mereka mahu guna nama ALLAH sebagai nama tuhan triniti mereka. Bila ditanya, mereka akan jawab kami dah guna ni sejak zaman tok nenek kami. Bila ditanya dari mana sumber mereka dapat, mereka akan kata mereka impot daripada seberang buku dan kitab mereka yang tercatat nama ALLAH sebagai nama tuhan mereka yang disyirikkan. Ternyata mereka tiada hujah lain selain daripada ini amalan yang sudah beratus tahun diamalkan. Yang peliknya kalau dirujuk balik dalam kitab asal mereka, termasuk versi bahasa Inggeris, nama ALLAH langsung tidak tercatat. Malah para ilmuan mereka, termasuk paderi Kristian di benua Eropah khususnya mengutuk mereka yang mahu mengguna nama ALLAH sebagai tuhan kristian. Jelas betapa jahil muraqabnya puak-puak ini. Dan yang lebih "Jahil Jinggay" ialah mereka yang ada Al Quran & Hadis Rasulullah saw tetapi turut terpedaya dan bukan sahaja menyokong, malah menyesatkan umat Islam lain untuk turut sama menyokong!!!

4. Dan ALLAH memperingatkan kita bahawa ALLAH akan jadikan habuan & kedudukan didunia ini sebagai ujian bagi manusia termasuk umat Islam. Sebab itu Rasulullah pernah bersabda, "aku khuatir kelak kamu nanti akan diuji dengan kekayaan". Kerana kalau diuji dengan kesusahan, kita mungkin masih boleh mengingati ALLAH. Tetapi bila diuji dengan kekayaan, habuan & kedudukan, kita mungkin tumbang. Lihat sahaja sahabat Nabi saw sendiri, Tsa'labah. Dan hari ini, ramai diantara kita sedang diuji. Cahaya gemerlapan takhta Putrajaya terlalu kuat memikat kita. Kilauan mahkota Putrajaya terlalu menaksubkan segelintir dikalangan kita. Maka akhirnya serban kemana, jubah kemana. Teman tengok di Parlimen sendiri, para agamawan, ustad dan penceramah yang malu nak pakai kopiah didalam Dewan. Tak style lah berkopiah serban yop, kata seorang ustad yang suatu ketika dulu hempok rimbok meja sampai patah kaki meja kata kapior orang yang bersekongkol dengan kapior!!! Hari ini dia bertakbeer menyokong kapior harbi. Malah ada antara mereka sanggup mati tahan dada untuk kapior harbi ni yop!!! Begitulah kuatnya ujian duniawi yang sedang kita hadapi sekarang ini!

5. Sebab itulah ALLAH berpesan kepada kita contohi para pemuda Al-Kahfi tersebut. Dalam keadaan begitu ramai yang sudah sesat dan berpaling daripada jalan Al Quran & Sunnah, walaupun mereka melabel diri mereka kumpulan Islam, namun bersyukurlah kita kalau kita termasuk dalam golongan yang terlalu sedikit, sebagaimana tujuh pemuda Al-Kahfi tersebut. Dan pohonlah keampunan kepada ALLAH, dan mintalah rahmat dan petunjukNya. Sebab itulah Rasulullah berpesan, selain daripada menghafal dan mengamalkan sepuluh ayat pertama surah Al-Kahfi, bacalah juga satu do'a selepas tahayyat akhir tetapi sebelum salam, dengan do'a ringkas saperti berikut: "Allahhumma inna a 'uzubika min 'aza bil qobr, wamin 'azaa bijahannam, wamin fitnatil mahya wal mamat, wamin fitnati al masihi Dajjal - Ya ALLAH, aku mohon perlindingan daripada fitnah kubur, dan fitnah jahanam, dan fitnah hidup & mati, serta fitnah Al Masih Dajjal".

Begitulah serba sedikit coretan teman mengenai pesan Rasulullah saw tersebut. Pesan ini adalah untuk diri teman sendiri dan mereka yang mahukan Islam yang sebenar. Sememangnya Rasulullah saw telah bersabda, bahawa diakhir zaman ini ujian sangat besar bagi mereka yang benar-benar mahu mengikut Al Quran dan Sunnah, "malah sesiapa yang mahu memegang Islam diakhir zaman adalah saperti memegang bara api", dan "barangsiapa yang mahu mengikut Islam berdasarkan Al Quran & Sunnah akan kelihatan saperti asing & pelik, dan akan diasingkan oleh kumpulan yang ramai, tetapi berbahagialah golongan yang sedikit itu", mafhum daripada hadis Nabi Muhammad saw.

Yang baik datangnya daripada ALLAH, yang tidak itu kelemahan teman sendiri. Semoga ALLAH memberikan keampunan dan petunjuk kepada kita semua. Doa teman untuk diri teman dan kesemua mereka yang masih cintakan Islam berdasarkan Al Quran & Sunnah, "moga ALLAH menjauhkan kita daripada termasuk golongan Jahil Jinggay ini!!!". Amin!

Wallahua'alam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
20 Rabi'ul Akhir 1432
25 Mac 2011

*Rasulullah saw menyebut bahawa Dajjal Al Masih itu bermata satu dan mempunyai tanda "Kaf-Fa-Ro" didahinya. Itulah juga lambang kumpulan pro-Yahudi Zionis iaitu Illuminati & Freemason - dengan lambang "Annuit Coeptis - All-Seeing Eye" dan slogan "Novus Ordo Seclorum - Masa Harapan Baru".

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:14 PTG

MY VOICE FOR NATION


Posted: 26 Mar 2011 06:10 AM PDT

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:12 PTG

N45 Dr Halimah Ali


GAMBAR KENANGAN PERKAHWINAN PERDANA 2011

Posted: 26 Mar 2011 07:26 PM PDT




MAJLIS PERKAHWINAN PERDANA SYARIAH COMPLIANT

Posted: 26 Mar 2011 10:13 AM PDT

 

PERISTIWA YANG TIDAK AKAN DIBUKUSEJARAHKAN

Posted: 25 Mar 2011 06:46 AM PDT

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Augustine Paul dinaikkan sebagai Hakim Mahkamah Rayuan dan kemudiannya Hakim Mahkamah Persekutuan.

Manakala Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Pajan Singh Gill dan Datuk Richard Malanjum dinaikkan pangkat sebagai sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan.

Datuk Ariffin Jaka juga dinaikkan dari Hakim Mahkamah Tinggi menjadi Hakim Mahkamah Rayuan. Mereka dinaikkan pangkat lebih awal berbanding hakim-hakim yang lebih senior ketika itu seperti Gopal Sri Ram, Datuk Mokhtar Sidin, Datuk Denis Ong and Datuk Abdul Kadir Sulaiman.

Peguam Negara, Tan Sri Mohtar Abdullah dinaikkan pangkat sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan.

Pegawai penyiasat, (Tan Sri) Musa Hassan meroket dari SAC2 kepada SAC1, Pengarah Siasatan Jenayah dan kemudiannya Ketua Polis Negara.

Timbalan Pendakwaraya, Tan Sri Abdul Gani Patail dinaikkan sebagai Peguam Negara.


lAPORAN SELANJUTNYA DI SINI

TAHNIAH BAGI YANG BERJAYA , YANG LAIN USAH PUTUS ASA

Posted: 23 Mar 2011 07:12 PM PDT

Terbaik dalam tempoh 4 tahun

PUTRAJAYA - Seramai 9,239 calon berjaya mendapat keputusan gred cemerlang dalam semua mata pelajaran bagi keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun lepas berbanding 7,987 calon pada 2009 iaitu peningkatan seramai 1,252 calon.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Abd Ghafar Mahmud ketika mengumumkan analisis keputusan SPM semalam berkata, keputusan itu adalah yang terbaik dalam tempoh empat tahun.

Beliau berkata, seramai 363 calon berjaya mendapat A+ bagi semua mata pelajaran yang diduduki berbanding 214 calon pada 2009 dan calon yang mendapat sekurang-kurangnya kepujian atau gred C bagi semua pelajaran juga meningkat iaitu daripada 60,114 calon kepada 68,114.

"Bilangan calon yang memperoleh pencapaian semua A, meningkat bagi calon yang mengambil sembilan dan sepuluh mata pelajaran sementara pencapaian calon yang mendapat semua A bagi yang mengambil 11 dan 12 mata pelajaran adalah menurun," katanya.

Katanya, bilangan calon yang gagal atau memperoleh gred G bagi semua mata pelajaran pula katanya, menunjukkan penurunan seramai 104 calon iaitu seramai 2,773 pada tahun lepas berbanding 2,877 pada 2009.

"Jadi calon yang mendapat gred Cemerlang Tertinggi adalah masih terlalu sedikit berbanding bilangan calon yang gagal semua mata pelajaran iaitu 2,773 calon," katanya.

Abd Ghafar berkata, pencapaian calon sekolah swasta dan calon sekolah tajaan agensi selain kementerian, seramai 40 calon berjaya memperoleh gred cemerlang semua mata pelajaran berbanding 41 calon pada 2009.

Bagi calon yang berkeperluan khas pula, 319 calon berjaya mendapat sijil SPM dan daripada jumlah itu tujuh calon mendapat keputusan semua A bagi semua mata pelajaran yang diduduki.

Mengenai pencapaian mata pelajaran pula 55 mata pelajaran menunjukkan peningkatan prestasi melebihi tiga peratus untuk gred cemerlang, 39 lagi stabil dan sembilan menurun.

Bagi gred kepujian (B+,B,C+,C) sebanyak 18 mata pelajaran meningkat, 43 stabil manakala 42 menurun dan kategori lulus pula (D dan E) sebanyak lima mata pelajaran adalah stabil dan 31 lagi menurun melebihi tiga peratus.

Abd Ghafar berkata, bagi kategori gagal (G) enam mata pelajaran menunjukkan penurunan, 93 stabil dan empat meningkat.

Mengenai pencapaian sekolah pula, sebahagian besar sekolah dirumuskan berada dalam kategori pencapaian sekolah cemerlang, baik dan memuaskan, hanya sebilangan kecil iaitu 66 sekolah memperoleh pencapaian berpotensi.

Beliau berkata, pencapaian calon mengikut lokasi turut meningkat dan jurang perbezaan antara bandar dan luar bandar dapat dikurangkan sebanyak 0.18 Gred Purata Nasional (GPN).

"Pencapaian calon luar bandar dalam mata pelajaran Bahasa Melayu dan Sains adalah lebih baik daripada pencapaian di bandar sementara jurang prestasi dalam Bahasa Inggeris, Sejarah, Matematik, Pendidikan Islam dan Pendidikan Moral masih perlu dipertingkatkan," katanya.

Bernama

SIFAT HAIWANIAH SERTA SYAITONIAH SESETENGAH PEMIMPIN KAUM MELAYU

Posted: 23 Mar 2011 05:10 AM PDT

 Menurut laporan Malaysiakini, 'Datuk T' - pendekan bagi perkataan "Trio " - adalah terdiri daripada  ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah, bendahari Pertubuhan Pribumi Perkara (PERKASA) dan bekas senator, iaitu Datuk Shuib Lazim serta bekas ketua menteri Melaka Rahim Thamby Chik.


Video: Johari dakwa Rahim pujuk tinggalkan PKR





 Harakahdaily  

PETALING JAYA, 23 Mac: Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Datuk Johari Abdul mendakwa Pengerusi Risda, Tan Sri Rahim Thamby Chik memujuknya supaya meninggalkan parti selepas menyaksikan tayangan video seks.

Sepanjang penayangan video tersebut, katanya, Rahim yang merupakan bekas Ketua Menteri Melaka kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang juga ahli parlimen Sungai Petani menyatakan demikian dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Berikut adalah kenyataan beliau
.

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting.

Pada hari Isnin, 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain.

Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite.

Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato' Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato' Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato' Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya ("Johari Abdul") adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato' Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara.

Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar.

Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato' Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerap kali dibuat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato' Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato' Eskay) menggunakan bilik bersebelahan.

Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti.

Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato' Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggung) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato' Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik.

Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011.

Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini di luar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

 Dalam perkembangan lain, bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik - yang mengakui antara tiga orang di sebalik penayangan video seks - mahu suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menentukan ketulenan klip itu.

Katanya, suruhanjaya itu perlu turut dianggotai tiga ketua parti pembangkang pembangkang, termasuk Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Turut hadir di sidang akhbar yang diadakan secara tergesa-gesa di ibu negara itu, seorang lagi anggota 'Datuk T' - pendekan bagi perkataan "Trio " - ialah ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah.

Aggota ketiga - bendahari Pertubuhan Pribumi Perkara (PERKASA) dan bekas senator, Datuk Shuib Lazim - tidak hadir.

Video seks selama 20 minit itu memaparkan seorang lelaki melakukan aksi seks dengan seorang wanita dalam sebuah bilik hotel.

Suami Dr Wan Azizah yang juga ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan beliau sebagai lelaki dalam video tersebut.

Kerjasama apa sahaja

Sementara itu, Rahim mencadangkan anggota lain suruhanjaya diraja itu boleh melibatkan pemimpin NGO, peguam negara, pengamal media dan wakil negara luar.

"Semua ini supaya kebenaran yang ditemui nanti tidak boleh dipersoal," kata Rahim.

Dalam masa yang sama, Abdul Rahim meminta Anwar yang sering dirujuknya sebagai "si fulan itu" menimbang meletak jawatan seperti yang dilakukannya sebelum ini ketika berdepan dakwaan kes merogol pada 1994.

Abdul Rahim menegaskan, beliau meletak jawatan kerana dianggap sebagai beban kepada parti walaupun mahkamah memutuskan beliau tidak bersalah.

Sementara itu, mereka juga memberitahu akan memberikan kerjasama penuh kepada pihak polis yang menyiasat perkara itu.

"Kita akan berikan apa sahaja kepada pihak polis. Seluar dalam (sendiri) pun kita akan beri kalau dia mahu," selerohnya sambil disambut gelak ketawa kira-kira 50 pemberita dalam dan luar negara.

Sidang media itu menarik perhatian kira-kira 50 wakil media daripada dalam dan luar negara hadir membuat liputan walaupun mendapat notis di saat-saat akhir.

PKR dakwa Rahim Thamby Chik, Eskay terbabit

BUDAYA POLITIK ALA MACHIAVELLI: matlamat menghalalkan cara

Posted: 22 Mar 2011 03:30 AM PDT

 "Rancangan untuk mengadakan tayangan ini juga hanya didedahkan kepada ketua-ketua editor media arus perdana terlebih dahulu. Saya difahamkan acara tadi juga membabitkan ahli pasukan Special Branch (SB)," kata Anwar.

Anwar gesa henti segera politik kotor, lucah
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 21 Mac: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengecam konspirasi terbaru untuk memfitnah dan mengaibkan beliau serta keluarga.

Beliau berkata, visual yang ditayangkan tengah hari tadi di Carcossa merupakan satu rekayasa jahat musuh politik yang berhasrat untuk membantutkan kemaraan Pakatan Rakyat.

"Kita beri amaran kepada musuh politik Pakatan Rakyat agar hentikan segera politik kotor dan lucah ini. Jangan heret rakyat dan negara ini terjebak ke dalam politik kotor kamu," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh dalam satu kenyataan.

Tambahnya, tayangan tengah hari tadi kelihatannya dirancang dengan penuh teliti.

"Rancangan untuk mengadakan tayangan ini juga hanya didedahkan kepada ketua-ketua editor media arus perdana terlebih dahulu. Saya difahamkan acara tadi juga membabitkan ahli pasukan Special Branch (SB)," katanya.

Menurutnya, fitnah terbaru itu muncul pada ketika pendakwaan fitnah II pasti berkecai dan hampir pasti tewas.

Beliau menyifatkan kerana terdesak musuh politiknya, terpaksa mereka fitnah baru demi memburukkan serta menjejaskan reputasi beliau.

Ini juga, katanya bertujuan untuk mengalih perhatian rakyat dari isu nasional serta pilihan raya negeri Sarawak.

Menurutnya, musuh politik Pakatan Rakyat terdesak untuk lari dari membahaskan rasuah dan kepincangan pentadbiran Taib Mahmud.

Maka, katanya tidak hairanlah sekiranya sekali lagi musuh politik bertindak menurut warisan politik usang yang jelik.

Pemimpin Pakatan label video seks 'taktik kotor'

SIAPA YANG BERI PERMIT MENAYANGKAN VIDEO LUCAH

Posted: 21 Mar 2011 11:25 PM PDT


Dalam kes Chua Soi Lek yang rata-rata rakyat dari MCA dan UMNO sudah lupa, memiliki salinan pita tayangan adegan Soi Lek menjadi satu kasalahan di sisi undang-undang. Dalam kes terbaru ini, memanggil pemberita dan menayangkan video seolah-olah mendapat restu pihak berwajib.

Polis tak terlibat dalam pembikinan video seks

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengesahkan kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein bahawa polis tidak terlibat dalam pembikinan video yang didakwa mengandungi aksi seks seorang pemimpin pembangkang dengan seorang wanita di sebuah hotel.

"Saya ingin mengesahkan apa yang dikatakan oleh Hishammuddin, iaitu pihak polis tidak terlibat dengan rakaman video berkenaan," katanya dalam laman Twitter malam ini.

Petang tadi, Hishammuddin berkata Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak terlibat dalam pembikinan video berkenaan, yang didedahkan kepada media hari ini.

Hishammuddin juga berkata setakat ini, polis belum menerima sebarang laporan berhubung video itu.

Terdahulu, satu kumpulan yang enggan dikenali mendakwa mereka memiliki klip video hitam putih yang memaparkan aksi seks pemimpin pembangkang berkenaan dengan seorang wanita di sebuah hotel di ibunegara yang menawarkan perkhidmatan seks.

Kumpulan itu diketuai seorang lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai Datuk T, berkata mereka akan menyerahkan pita video itu kepada pemimpin pembangkang tersebut dan isterinya dalam masa seminggu ini.

- Bernama



Tayangan 'meletup' di Carcosa Sri Negara

DAMAGED NUCLEAR PLANT POSES SERIOUS HEALTH HAZARDS

Posted: 21 Mar 2011 05:29 AM PDT

POLIS DUNIA TERMASUK QATAR BERTINDAK LAGI

Posted: 20 Mar 2011 07:43 PM PDT

Serangan udara yang dilancarkan dari kapal perang serta kapal selam US dan UK bermula pada Sabtu tengahari. Qatar juga turut terheret dalam krisis ini.

Campurtangan ini adalah yang terbesar selepas perang Iraq pada 2003. Polis Dunia menggunakan isu serangan Gadafi ke atas orang awam sebagai alasan untuk melibatkan diri



Acion against Col Gaddafi's military began on Saturday afternoon with French air strikes against targets in the east of the country. A barrage of more than 100 cruise missiles, launched from US and UK war ships and submarines followed.

The intervention is the biggest against an Arab country since the 2003 invasion of Iraq. Withdrawal of Arab support would make it much harder to pursue what some defense analysts say could in any case be a difficult, open-ended campaign with an uncertain outcome.

Qatar is to send four planes to join the coalition enforcing the UN-mandated no-fly zone, the US and France have said.

The move would make Qatar the first Arab country to play an active part in the campaign against Col Gaddafi, who has been battling a month-long revolt.

Other Arab countries are also preparing to join the campaign against Col Gaddafi, Vice Adm Gortley said, adding that those governments would make their own announcements in due course.
Missile destroys Gaddafi building

A missile strike on Libyan leader Col Gaddafi's compound in Tripoli has destroyed a building which coalition officials said was a command centre.

Journalists were shown the wrecked building but it was not clear if there were any casualties.

It comes as a coalition of countries including the US, UK and France continue strikes to enforce a UN-mandated no-fly zone over Libya.

Col Gaddafi has been fighting a rebellion that broke out last month.

US officials have said Col Gaddafi himself is not a target of the air strikes, which they say are aimed at his armed forces and air defence systems.


Characteristically defiant, Col Gaddafi called the Libyan people to revolution. The country's weapons stores had been opened, he said. All the people had been armed to defend their country against imperialist and colonialists.

And in a reference to the rebels in the east, he said: we will eliminate the traitors who have joined forces with what he called the crusader alliance.

The government told us that the hospitals were filling up with wounded civilians, that ambulance crews were doing their best to save lives. Sixty-four civilians were dead, it said.

State television showed some of the bodies, all, apparently, of men, but did not say whether they were civilian or military.

It also showed some of the wounded in hospital - again, all men. One of them expressed his support for the Libyan leader.

Passionate and articulate supporters of Col Gaddafi have gathered all over the city with green flags and portraits of their leader. Their sincerity seems beyond dispute.

But what of the hundreds of thousands in Tripoli who do not join these demonstrations? What are they thinking in the quiet privacy of their own minds?

Publicly, a fervent patriotism is fused with devotion to the person of Col Gaddafi. He and Libya are the same thing. In this prevailing atmosphere, there is no public dissenting voice.

Western journalists taken by Libyan officials to the compound were shown a ruined three or four-storey building that the Libyans said had been bombed by the allied forces.

An official from one of the coalition countries, who asked not to be named, told journalists the strike destroyed Col Gaddafi's "command and control capability".

Earlier at the Pentagon, Navy Vice Adm William Gortney said the military action, which began on Saturday, had been "very effective in significantly degrading the regime's air defence capability".

He said ground forces moving on rebel positions were also open to attack. But he added that neither Col Gaddafi nor his residence would be targeted.

A US official cast doubt on a Libyan government claim that its armed forces were observing a ceasefire, despite claims to that effect on Friday and Sunday.

President Barack Obama's national security adviser Tom Donilon said the ceasefire "isn't true or has been immediately violated".

The BBC's Allan Little in Tripoli says pro-Gaddafi troops have tried to enter Benghazi and have been in action at Misrata.

A rebel spokesman in Misrata told the BBC that pro-Gaddafi forces had launched fresh attacks on Sunday with heavy shelling
hat the Arab League supports the no-fly zone
Build-up

The action against Col Gaddafi's military began on Saturday afternoon with French air strikes against targets in the east of the country. A barrage of more than 100 cruise missiles, launched from US and UK war ships and submarines followed.

US Defence Secretary Robert Gates has said that while the US will continue to play a part in military operations against Col Gaddafi's forces, it "will not have the pre-eminent role".

"I think there is a sensitivity on the part of the Arab League to being seen to be operating under a Nato umbrella," Mr Gates said. "And so the question is if there is a way we can work out Nato's command and control machinery without it being a Nato mission and without a Nato flag, and so on."
Pro-Gaddafi soldier shoots into the air in Tripoli (20 March 2011) Libya said it was ordering all its forces to observe an immediate ceasefire

Mr Gates also said a break-up of Libya would be a formula for instability. The east of the country, where the month-old revolt began, has historically been much more opposed to Col Gaddafi's rule, while the west and the area around Tripoli constitute his heartland.

Meanwhile, heavy gunfire and sporadic explosions were heard in the streets of the rebel stronghold of Benghazi on Sunday night, a witness told Reuters.

There were also unconfirmed reports of pro-Gaddafi fighters opening fire from cars in the city.

"Benghazi is not completely safe from attack but it is certainly under less threat than it was yesterday," he said.

Meanwhile, the build-up of forces to enforce the no-fly zone continues.

Qatar is to send four planes to join the coalition enforcing the UN-mandated no-fly zone, the US and France have said.

The move would make Qatar the first Arab country to play an active part in the campaign against Col Gaddafi, who has been battling a month-long revolt.

Other Arab countries are also preparing to join the campaign against Col Gaddafi, Vice Adm Gortley said, adding that those governments would make their own announcements in due course.

The French aircraft carrier Charles de Gaulle has left the Mediterranean port of Toulon for Libya, while Denmark and Norway are each sending six planes. Spain has sent at least three planes, plus a refuelling aircraft, while Italy also has jets ready to deploy. Canada has deployed six jets to Sicily and is preparing them for action.

The head of the Arab League, who supported the idea of a no-fly zone, has criticised the severity of the bombardment.

"What is happening in Libya differs from the aim of imposing a no-fly zone, and what we want is the protection of civilians and not the bombardment of more civilians," said Arab League Secretary General Amr Moussa.

Arab League support was a key factor in getting UN Security Council backing for the resolution authorising the move.

Col Gaddafi has ruled Libya for more than 40 years. An uprising against him began last month after the long-time leaders of neighbouring Tunisia and Egypt were toppled.

Western powers strike Libya; Arab League has doubts


BN: TAK BERMARUAH SERTA TAK TAHU MALU

Posted: 20 Mar 2011 07:37 AM PDT

P'raya: PAS gesa BN henti peralat media


BESUT, 20 Mac: Kerajaan Barisan Nasional (BN) sekali lagi didesak agar menghidupkan amalan demokrasi secara yang lebih positif sebagaimana diamalkan negara-negara maju yang menggunakan sistem demokrasi.

Untuk itu, ia mesti menghentikan amalan menyalahgunakan media massa arus perdana untuk kepentingan politiknya, terutama dalam tempoh berlangsungnya sesuatu pilihan raya.

Desakan itu diluahkan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, pada sidang media sejurus selesai majlis penutup Himpunan Kebangkitan Rakyat – PAS Ganti Umno Siri Kedua (HKR-PGU II), malam tadi.

Perhimpunan anjuran Badan Perhubungan PAS Terengganu itu diadakan di Dataran PGU, Belakang Masjid Bandar Jertih, dekat sini. Ia berlangsung sejak Jumaat malam hingga malam tadi dan dipenuhi berbagai acara.

Menurut Abdul Hadi, media massa arus perdana mempunyai peranan penting memperbaiki amalan demokrasi negara. Untuk itu media tidak seharusnya menjadi alat propaganda bagi pihak BN semata-mata, sebaliknya perlu menyalurkan maklumat dan berita yang benar dan adil kepada rakyat.

"Rakyat adalah hakim. Media mesti meletakkan diri mereka sebagai saksi dan saksi hendaklah adil dan memberitahu hakim perkara sebenar," ujarnya berkias.

Dalam ertikata lain, katanya, media mesti melaporkan kepada rakyat maklumat dan pandangan semua pihak, terutama melibatkan parti-parti yang bertanding dalam sesuatu pilihan raya.

"Di setiap kali pilihan raya kita lihat BN bertongkat kepada media arus perdana yang berat sebelah. Seluruh saluran media dipergunakan habis-habisan untuk kepentingan BN, untuk serang pembangkang.

"Sedangkan ruang untuk kita (Pakatan Rakyat) menjawab tak ada, kita hanya terhad kepada ceramah umum. Itu pun tertakluk kepada kebenaran pihak polis, yang selalunya menjaga kepentingan BN," katanya.

Beliau turut menyifatkan tindakan BN memperalatkan media utama milik kerajaan untuk kepentingan politiknya sebagai tindakan tidak bermaruah dan menyalahguna wang rakyat.

"RTM (tv) masuk tiap-tiap buah rumah. Kita tengok sepanjang (tempoh kempen) pilihan raya, (tv) berkempen untuk BN. Sedangkan RTM ini (media kerajaan) beroperasi dengan duit rakyat.

"Bukan semua rakyat sokong BN, bukan semua rakyat setuju BN guna media burukkan pembangkang. Ini (manipulasi media kerajaan) bercanggah dengan kepentingan rakyat," tegasnya.

Mohd Nasir Awang /Harakahdaily

YAYASAN SELANGOR DEFISIT RM7.4 JUTA

Posted: 18 Mar 2011 02:50 AM PDT

MB: Kontrak timbalan pengurus besar Yayasan S'gor ditamatkan

 Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, perbelanjaan tanpa perancangan menyebabkan kedudukan kewangan Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM7.41 juta sehingga November 2010.

"Akhirnya pada 17 Februari 2011, Mesyuarat Khas Lembaga Pengarah Yayasan Selangor sebulat suara memutuskan untuk menamatkan kontrak timbalan pengurus besar (pengurusan) dengan alasan gagal menunaikan tanggungjawab dan urus tadbir kewangan yang baik serta tidak prihatin dengan prosedur yayasan," katanya.
Kerajaan Selangor, tambahnya, sentiasa berpegang pada prinsip ketelusan dan kebertanggungjawaban.

"Adalah menjadi harapan kerajaan negeri semua institusi termasuk syarikat berkaitan kerajaan negeri bukan sahaja mengamalkan perbelanjaan berjimat cermat dan berhemah, malah menyediakan audit tahunan yang tertib, lengkap dan teratur untuk semakan umum.

"Kerajaan Selangor akan sentiasa bersikap telus dan tidak akan menyembunyikan sebarang salahlaku yang dilakukan oleh mana-mana pegawai, kakitangan awam dan anak-anak syarikat di bawah kerajaan negeri.

"Kita juga tidak akan teragak-agak mengambil tindakan yang difikirkan perlu demi menjaga amanah yang diberikan rakyat Selangor," katanya.

Laporan selanjutnya di SINI

JAPAN QUAKE MOVES IT CLOSER TO USA AND SHIFTS EARTH AXIS

Posted: 17 Mar 2011 08:59 PM PDT

Japan quake shift island by 8 ft, earth by 10 inches

Tokyo: Scientists from the United States Geological Service made a startling revelation that the powerful Japan quake seems to have moved the main island of Japan by 8 ft or 2.4 meters and shifted the earth on it's axis.

USGS scientists say that earth's axis has reportedly shifted ten inches as a result of the quake, and Japan's coast is said to have permanently shifted 2.4 metres. They added that over 100  aftershocks rated 5.0 magnitude or more have hit Japan since the initial shake.

The scientists from the USGS were answering public's questions on the quake and the resulting tsunami online. Dr. Dave Applegate from USGS said that the Japan earthquake ruptured a 180 mile long by 50 mile wide section of the earth's crust.

Italy's National Institute of Geophysics and Volcanology's finding colloborated the claim that the Japan quake had shifted the country's coastline and the earth's rotation axis. INGV, which is Europe's largest research institute to monitor geophysics, said the impact of Japan's earthquake was "much greater" than 2004's Sumatra earthquake.

The change in earth's rotational axis is likely to change the day night pattern in places. However, scientists say it is not likely to change your sleep patterns or birthday, but they do accumulate over time. And, as such, the change will be permanent, over the decades and eons, it will eventually amount to a trickle of "lost" time

The researchers said that while the minuscule change may be completely undetectable, it still illustrates the punch behind the Japan's massive earthquake.

Last year, NASA reported that a 8.8-magnitude earthquake that hit Chile shortened the day by 1.26 millionths of a second, according to computer-model calculations.

According to the National Geographic, NASA had estimated that the Chilean earthquake shifted the globe's axis by about 10 centimetres.

Meanwhile, at least 14 aftershocks, with magnitudes ranging from 5 - 6.8, rocked Japan's eastcoast on Saturday.
Monster quake moves Japan closer to US, speeds up Earth's rotation
SOURCE: http://daily.bhaskar.com/article/SCT-NEWS-japan-quake-shifts-earth-from-its-axis-by-10-inches-1928861.html

Konvensyen MAJLIS PERMUAFAKATAN PIBG Islam Selangor 2011

Posted: 15 Mar 2011 05:47 AM PDT

SHAH ALAM

YB Dr Hjh Halimah Ali selaku EXCO PENDIDIKAN SELANGOR diberi penghormatan merasmikan konvensyen pertama MPPIBG-i Selangor yang baruberumur setahun jagung. Presiden MPPIBG-i En.Miswadi begitu bertenaga mengembelengkan tenaga PIBG seluruh Selangor untuk memartabatkan bangsa dan memacu pencapaian anak-anak dalam konvensyen yang bertemakan KEBERKESANAN PIBG dalam pendidikan.
Hampir 300orang peserta daripada sekolah kebangsaan dan sekolah JAIS mengambil bahagian.
Syabas kepada MPPIBG-i.

PENGHANTARAN PELAJARAN KE 2 CHARTER KERAJAAN SELANGOR

Posted: 14 Mar 2011 09:48 AM PDT

15.3.11
KLIA AIPRORT

Pelajar kumpulan kedua amat bertuah kerana selain daripada mendapat tambang percuma serta logistik ditanggung oleh kerajaan Selangor, tanpa di duga mereka sempat bertemu dengan YAB Menteri Besar Selangor sendiri di KLIA AIRPORT.Takdir Allah jua YB EXCO PENDIDIKAN TINGGI,Dr Hjh Halimah Ali masih belum berlepas menunaikan umrah seperti yang dijadualkan.




OPS EHSAN PENERBANGAN PERTAMA 14.3.11

Posted: 13 Mar 2011 07:54 AM PDT

YB EXCO PENDIDIKAN ditakdir sempat menghantar pelajar Selangor balik Mesir






MASJID NEGERI
SHAH ALAM
13.3.11

EXCO Pendidikan Kerajaan Selangor, YB Dr Hjh Halimah Ali bersama Pengurus Besar Tourism Selangor,Pn Noorul bersama berhujan menghantar pelajar-pelajar Selangor yang dihantar meneruskan pelajaran ke Mesir untuk menaiki 8 bas yang disediakan oleh kerajaan Selangor di masjid negeri Shah Alam.
Konvoi bas itu dilepaskan oleh YB EXCO yang sepatutnya berlepas untuk menunaikan ibadah umrah hari ini. Dengan takdir Allah YB sempat bertemu dengan pelajar dan ibubapa yang mahu berlepas menuntut ilmu di Mesir alhamdulillah.

DEDICATED TO ALL CHILDREN OF THE WORLD

Posted: 13 Mar 2011 05:04 AM PDT

In my dreams, Children sing
A song of love for every boy and girl
The sky is blue, the fields are green
And laughter is the language of the world
Then I wake and all I see is a world full of people in need

Tell me why,(why) does it have to be like this
Tell me why, (why) is there something I have missed
Tell me why, (why) cause I don't understand
When so many need somebody
We don't give a helping hand
Tell me why

Every day, I ask myself
what will I have to do to be a man
Do I have, to stand and fight
To prove to everybody who I am
Is that what my life is for?
To waste in a world full of war

Tell me why, (why) does it have to be like this
Tell me why, (why) is there something I have missed
Tell me why,(why) cause I don't understand
When so many need somebody
We don't give a helping hand
Tell me why (Tell me why)
Tell me why (Tell me why)
Tell me why (Tell me why)
Just tell me why (why, why, why)

Tell me why, (why) does it have to be like this
Tell me why, (why) is there something I have missed
Tell me why, (why) cause I don't understand
When so many need somebody
We don't give a helping hand
Tell me why (Why why, does the tigers run?)
Tell me why (Why why, do we shoot the gun?)
Tell me why (Why why, do we never learn?)


Can someone tell us why we let the forests burn

(why why do we say we care?) tell me why
(why why do we stand and stare?) tell me why
(why why do the dolphins cry?) tell me why
can someone tell us why we let the ocean die

(why why if we're all the same?) tell me why
(why why do we pass the blame?) tell me why
(why why does it never end?)
can someone tell us why we cannot just be friends

(why why do we close our eyes?)
(why why do we really lie?)
(why why do we fight for land?)
can someone tell us why cause we don't understand

why why?

PINJAMAN PELAJARAN KERAJAAN SELANGOR IKUT SYARIAH (TANPA RIBA)

Posted: 12 Mar 2011 07:03 PM PST

Rakyat > Perkhidmatan > Pinjaman Pelajaran Selangor



IKLAN
TAWARAN PINJAMAN PELAJARAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR
SESI PERTAMA TAHUN 2011

Tarikh Tutup Permohonan Pada 1 April 2011

Pemohon adalah dipelawa untuk memohon Pinjaman Pelajaran Negeri Selangor dan Pinjaman Pelajaran Tenaga Mahir 'Fast Track' bagi mengikuti pengajian di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA)/ Institut Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) tempatan yang diiktiraf oleh Kerajaan secara Sepenuh Masa bagi Sesi Pertama Tahun 2011 bermula pada 31 Januari 2011 (Isnin).
SYARAT-SYARAT KELAYAKAN PERMOHONAN

1. Pemohon mestilah terdiri daripada Rakyat D.Y.M.M. Sultan Selangor Darul Ehsan yang memenuhi kriteria-kriteria seperti berikut:
(i) Pemohon lahir di Negeri Selangor; atau
(ii) Ibu atau Bapa pemohon lahir di Negeri Selangor; atau
(iii) Pemohon lahir di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sebelum 1 Februari 1974; atau
(iv) Pemohon telah bermastautin lebih dari lima (5) tahun di Negeri Selangor dengan pengesahan daripada ADUN/ Penghulu/ Pengerusi JKKK/ Ketua Kampung.

2. Tawaran ini adalah terbuka bagi peringkat pengajian seperti berikut:
(i) Pinjaman Pelajaran Negeri Selangor:
Semua bidang pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda/ Diploma di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA)/ Institusi Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) tempatan yang diiktiraf oleh Kerajaan serta pengajian peringkat Sijil di Politeknik/ Kolej Komuniti (tidak termasuk Matrikulasi/ Kursus Persediaan/ Tahun Asas/ A-Level/ ACCA/ Ijazah Lanjutan).

(ii) Pinjaman Pelajaran Tenaga Mahir 'Fast Track' Negeri Selangor:
Bidang kemahiran dan teknikal peringkat Sijil di IPTS tempatan yang diiktiraf oleh Kerajaan bagi pengajian dalam tempoh kurang dari satu (1) tahun sahaja.

3. Pemohon juga mestilah memenuhi syarat-syarat kelayakan akademik seperti berikut:

Peringkat Pengajian Kelayakan Akademik
Ijazah Pertama

* Memperolehi kelayakan Sijil Tahun Asas/ Pra-Ijazah/ Matrikulasi/ Diploma dengan kelulusan PNGK/ CGPA 2.50 ke atas; atau
*
Memperolehi sekurang-kurangnya empat (4) Gred C dalam mana-mana matapelajaran di peringkat STPM;
*
atau Memperolehi sekurang-kurangnya lima (5) kelulusan (jayyid) dalam mana-mana matapelajaran di peringkat STAM.

Diploma


* Memperolehi sekurang-kurangnya lima (5) kepujian dalam mana-mana matapelajaran di peringkat SPM; atau Memperolehi kelayakan Sijil dengan kelulusan PNGK/ CGPA 2.50 ke atas.

Sijil (IPTA)


* Memperolehi sekurang-kurangnya empat (4) kepujian dalam mana-mana matapelajaran di peringkat SPM.

Sijil (bidang kemahiran & teknikal sahaja)


* Memperolehi sekurang-kurangnya tiga (3) kepujian dalam mana-mana matapelajaran di peringkat SPM.



PROSEDUR PERMOHONAN

1. Borang permohonan berharga RM3.00 boleh diperolehi melalui:

(i) Kaunter: Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Cawangan Biasiswa & Pinjaman Pelajaran, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Tingkat 3, Bangunan SSAAS, 40503 Shah Alam; atau

(ii) Pos: Dengan mengemukakan sampul surat 16 cm x 23 cm yang dilekatkan dengan setem RM1.00 ringgit beralamat sendiri serta no. telefon untuk dihubungi beserta wang pos/ money order bernilai RM3.00 atas nama Bendahari Kumpulan Wang Biasiswa Negeri Selangor ke alamat seperti yang tersebut di bawah.

Borang-borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar terus ke alamat berikut:

Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
Cawangan Biasiswa & Pinjaman Pelajaran
Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor
Tingkat 3, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah
40503 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan

Tel : 03-55212275 / 55447480/ 55447543

2. Tarikh tutup permohonan adalah pada 1 April 2011 (Jumaat). Borang-borang yang diterima selepas tarikh tersebut atau didapati tidak lengkap tidak akan dipertimbangkan. Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut berkenaan permohonan, sila hubungi Urus Setia di talian 03-55447480 / 55212275.

3. Permohonan yang tidak mendapat sebarang maklumbalas dalam tempoh tiga (3) bulan selepas tarikh tutup permohonan ini adalah dianggap tidak berjaya. Keputusan permohonan boleh disemak melalui laman web rasmi Negeri Selangor www.selangor.gov.my
download MUAT TURUN IKLAN TAWARAN SESI 1/2011 VERSI PDF

PERINGATAN TERAKHIR UNTUK PEMOHON PINJAMAN PELAJARAN TANPA FAEDAH KERAJAAN SELANGOR

Posted: 12 Mar 2011 07:01 PM PST

Pinjaman pelajaran tanpa riba kerajaan Selangor dibuka hingga 1/4/11
Sila bertindak segera bagi yang berminat
http://www.selangor.gov.my/main.php?Content=vertsections&SubVertSectionID=83&VertSectionID=373&CurLocation=4&IID=

PELAJAR MESIR OPS EHSAN SELANGOR Group Departure : 17 March 2011 Flight Details : 17 March KUL/CAI - MS 971 (0030 / 0600)

Posted: 12 Mar 2011 03:00 AM PST

1 NAUFAL BIN BASIR MALAYSIA A20327706
2 MUHAMAD RAFIUDDIN HAMZAH MALAYSIA A18226850
3
4 MUHAMAD SYAZWAN BIN JAAPAR MALAYSIAN A 16540756
5 MUHAMAD ZUHAILI/SAIMAN MALAYSIA A23592188
6 MUHAMMAD ABU JIHAD BIN MD SABRI MALAYSIAN A 19700827
7 MUHAMMAD ADAM BIN MOHAMAD JAMIL MALAYSIAN A 19224410
8 MUHAMMAD AFFAN BIN MOHD ANNUAR MALAYSIAN A20726572
9 MUHAMMAD AFIF BIN MOHD SALLEH MALAYSIA A23399627
10 MUHAMMAD AFIQ ASYRAF BIN MOHD RUSHDAN MALAYSIA A23088516
11 MUHAMMAD AFIQ BIN ZAINOL ABIDIN MALAYSIAN A 18417927
12 MUHAMMAD AFZAN BIN JALALOL SAYUTI MALAYSIAN A22408897
13 MUHAMMAD AIMAN BIN HISAMUDDIN MALAYSIAN A18998594
14 MUHAMMAD AIZAT BIN MOHD SOFIAN MALAYSIAN A 24049067
15 MUHAMMAD AIZAT/AZIZ MALAYSIA A19642058
16 MUHAMMAD AKID/ABDULLAH MALAYSIA A22919000
17 MUHAMMAD AL AMIN BIN SALEH MALAYSIA A19700816
18 MUHAMMAD ALI BIN BAHAROM MALAYSIAN A 17791053
19 MUHAMMAD AMINURRASYID BIN ZAHARI MALAYSIAN A23089928
20 MUHAMMAD AMIR ZUHRI BIN MOHD RUSHDI MALAYSIA A16921751
21 MUHAMMAD AMIRUL BIN ISMAIL MALAYSIAN A23088167
22 MUHAMMAD AMIRUL FATIN BIN ABD RAZAK MALAYSIA A22249661
23 MUHAMMAD ANAS BIN MOHD BUKHARI MALAYSIAN A 18166066
24 MUHAMMAD ANAS BIN RAZALI MALAYSIAN A22142181
25 MUHAMMAD AQIL BIN ZAINUL ARIFIN MALAYSIA A20489656
26 MUHAMMAD ARIF BIN YAAKOB MALAYSIAN A 22962431
27 MUHAMMAD ARIFF AKMAL BIN ZAINUL ARIFIN MALAYSIA A20489701
28 MUHAMMAD ASSIDDIQ BIN FAUZAN MALAYSIA A22453074
29 MUHAMMAD ASYRAF/MAARUF MALAYSIA A22453101
30 SHAHRUL AKBAR BIN MD TAHIR MALAYSIA A20307837
31 MUHAMMAD BAZLI/BADARUDIN MALAYSIA A18998793
32 MUHAMMAD BIN GHAZALI OTHMAN TAUFIK MALAYSIAN A20949106
33 SHARIFODZAMANE BIN ZAINOL MALAYSIA A17675837
34 MUHAMMAD FADHIL BIN ROZAIDI MALAYSIAN A 23088752
35 MUHAMMAD FADZLI BIN SADOON MALAYSIAN A18949461
36 MUHAMMAD FAHIM BIN MOHAMAD SHAFI MALAYSIAN A 19837814
37 MUHAMMAD FAIZAI BIN ABDULLAH MALAYSIAN A 22150205
38 MUHAMMAD FARED BIN SHAFFAR SAMAN MALAYSIAN A 20244882
39 MUHAMMAD FAROAQ BIN MOHD GHAZALI MALAYSIAN A 17818969
40 MUHAMMAD FARRIS BIN MOHD HANAFI MALAYSIAN A 22363177
41 MUHAMMAD FIRDAUS/RAMLEE MALAYSIA A17818191
42 MUHAMMAD FITRI/SOBRI MALAYSIA A22508839
43 MUHAMMAD HADI MUSTAQIM BIN OMAR MALAYSIAN A 20245644
44 MUHAMMAD HAFEEZ BIN HUSIN MALAYSIAN A 16567067
45 MUHAMMAD HAFIZ KAMAL MALAYSIA A18948616
46 MUHAMMAD HANIF BIN HASSAN MALAYSIAN A 22508382
47 MUHAMMAD HARITH BIN MOHD NAZLI MALAYSIAN A 23537008
48 MUHAMMAD HASAN BIN MISRAN MALAYSIAN A 20727331
49 MUHAMMAD HASSAN BIN ASZEME MALAYSIA A23378979
50 MUHAMMAD HAZWAN BIN WAHAB MALAYSIAN A 23093118
51 MUHAMMAD HAZWAN/OMAR MALAYSIA A19060231
52 MUHAMMAD HISHAM BIN BORHAN MALAYSIAN A 24061811
53 MUHAMMAD HUDZAIFAH BIN RIDZUAN MALAYSIAN A 24021780
54 MUHAMMAD HUSAINI BIN ABD MALIK MALAYSIAN A 20621266
55 MUHAMMAD IKHSAN BIN MUSA MALAYSIAN A 17614634
56 SYED ANAS BIN SYED ISMAIL MALAYSIA A20163850
57 MUHAMMAD ILYAS/MD YUSOFF MALAYSIA A22086597
58 MUHAMMAD IQBAL BIN ABDUL KADER ZAILANI MALAYSIAN A 18889468
59 MUHAMMAD IZZAD BIN SALIHUDDIN MALAYSIAN A 20555347
60 MUHAMMAD IZZAT BIN AHMAD NAKARUDDIN MALAYSIA A23249234
61 MUHAMMAD IZZUDDIN BIN SELAMAT MALAYSIAN A 18948073
62 MUHAMMAD IZZUL ISLAM BIN ASANA MALAYSIAN A 19949866
63 MUHAMMAD KHAIDIR BIN NOOR HISHAM MALAYSIAN A20557979
64 MUHAMMAD KHAIR AKMAL BIN MOHD NOR MALAYSIAN A18773580
65 MUHAMMAD KHAIRUL HAKIM BIN RAZALI MALAYSIAN A 24049015
66 MUHAMMAD LUTFI BIN MOHAMED HALIM MALAYSIA A18855166
67 MUHAMMAD MUAZ/ABD HALIM MALAYSIA A24024443
68 MUHAMMAD MUHSIN BIN ABD MANAN MALAYSIAN A 20302389
69 MUHAMMAD MUNAWIR BIN AZMAN MALAYSIAN A22466055
70 MUHAMMAD NABIL BIN KAMARUDIN MALAYSIAN A 22142640
71 MUHAMMAD NADZIR BIN JAMALUDDIN MALAYSIAN A 17875768
72 MUHAMMAD NAFIS MOHAMMAD MALAYSIA A20210661
73 MUHAMMAD NAJI ULLAH NUR IMAN BIN AZLAN MALAYSIAN A 22137900
74 MUHAMMAD NAQIB BIN ARIFF MALAYSIAN A 18538682
75 MUHAMMAD NAQIUDDIN BIN MOHD KHASSAN MALAYSIAN A 19154893
76 MUHAMMAD NAUFAL RIDLWANY MALAYSIAN A19350907
77 MUHAMMAD NOOR FITRI BIN ABDUL RAHMAN MALAYSIAN A 19363975
78 MUHAMMAD NOR RADZIE BIN BOHARI MALAYSIAN A17818955
79 MUHAMMAD QAYYIM AL DIN BIN AZMAN MALAYSIAN A16335825
80 MUHAMMAD RAFFIQUE FITRY BIN ROSLAN MALAYSIAN A 23084078
81 MUHAMMAD RAZIQ BIN RAZMAN MALAYSIA A18077045
82 MUHAMMAD SABRI/MSTORI MALAYSIA A20303704
83 MUHAMMAD SHAFIQ BIN RASHUMI MALAYSIAN A 18986972
84 MUHAMMAD SHAHIR BIN MOHD NADZIR MALAYSIAN A20670435
85 MUHAMMAD SHAIFULLAH BIN ABDUL HALIM MALAYSIA A24049626
86 MUHAMMAD SYAFIQ BIN ABD GHANI MALAYSIAN A 17728573
87 MUHAMMAD SYAFIQ/SALEHUDIN MALAYSIA A22150247
88 MUHAMMAD SYAHMI BIN RUSLI MALAYSIA A22660257
89 MUHAMMAD SYAKIR BIN ISMAIL MALAYSIAN A 17730587
90 MUHAMMAD SYAMIL BIN IBRAHIM MALAYSIA A16949705
91 MUHAMMAD SYAZANI BIN DZANI MALAYSIAN A 18949155
92 MUHAMMAD THAAQHIB/MOHAMMED MALAYSIA A17649661
93 MUHAMMAD THORIQ/RASID MALAYSIA A22453311
94 MUHAMMAD USAMAH BIN ILYASAK MALAYSIAN A 19048355
95 MUHAMMAD UWAIS AS SADIQ BIN ABDUL RAHIM MALAYSIAN A 20948945
96 MUHAMMAD ZAID BIN MOHD ROSLI MALAYSIAN A20692601
97 MUHAMMAD ZAIED SHAUQIE BIN ZAIEDDI MALAYSIAN A 22976267
98 MUHAMMAD ZAIED SYAKIR BIN ZAIEDDI MALAYSIAN A17649754
99 MUHAMMAD ZIHNNI KHALID MALAYSIA A20764613
100 MUHAMMAD ZULFADHLI BIN MOHD AINI MALAYSIAN A 20155176
101 MUHAMMAD ZULHAZMI BIN ZULKIFLI MALAYSIAN A18371916
102 MUHAMMAD ZULHUSAINI BIN HASAN HAMIDI MALAYSIAN 22466483
103 MUHSIN BIN MUKHYUDDIN MALAYSIAN A 17986946
104 MUSTAFFA/NOR MALAYSIA A19557551
105 MUTMAEIN BIN ARIFFIN MALAYSIA A17829575
106 MUWAHHIDAH BILLAH BINTI SULAIMAN MALAYSIAN A 20492033
107 NABIELAH BINTI RAMLAN MALAYSIAN A 22250641
108 NABILA BINTI MOHD SALIM MALAYSIAN A 20149007
109 NABILAH BINTI MOHD HASHIM MALAYSIAN A 20302694
110 NADHRAH BINTI ALIAS MALAYSIAN A 18704137
111 NADIA FARHANA BINTI MOHAMAD ZAHARI MALAYSIAN A 18985869
112 NADIAH BINTI MOHD SAFFIAAI MALAYSIAN A 18941629
113 NADIRAH HANIM BINTI ABDU HADI MALAYSIAN A 20249353
114 NADWA BINTI KASIM MALAYSIAN A 16686607
115 NAJAH FARAH AIN BINTI SUSTERISNO MALAYSIAN A 24023661
116 NAJID/JAMALUL LAIL MALAYSIA A21374887
117 NAJMUDDIN BIN MOHD SAPIE MALAYSIA A19252192
118 NASIBAH BINTI MOHAMAD NASIR MALAYSIAN A 18846223
119 NASRUL HADI BIN ABU MOKHTAR MALAYSIAN A17816491
120 WAN MUHAMMAD ASYRAF BIN MOHD ASRI MALAYSIA A23084540
121 NAWAL FAIZA NAIM BINTI MAHADZIR MALAYSIAN A 20182120
122 NAWFAL NAIM/ABD RAHMAN MALAYSIA A22509018
123 NIK AIMI FATHI BINTI ZAINI FATHI MALAYSIAN A 23936181
124 NOOR AMALI BIN BAKRI MALAYSIAN A 22001126
125 NOR ASHIKIN BINTI MOHD JAMALI MALAYSIAN A 22407424
126 NOR ATIQOH BINTI SUBIRIM MALAYSIAN A 20373905
127 NOR FARHANA BINTI MOHD ZIN MALAYSIAN A 20270575
128 NOR KAMILAHANI BINTI MHD YUNIN MALAYSIAN A 19228055
129 NOR SALINA BINTI OTHMAN MALAYSIA A17721019
130 NORASYIKIN BINTI REMELE MALAYSIA A17765819
131 NORBALKHIS BINTI SADRI MALAYSIAN A 18562239
132 NORHANISAH BINTI MOHD NOR MALAYSIAN A 18949959
133 NORHANIZAM BINTI SAION MALAYSIAN A 22001317
134 NORHAYAERMA BINTI MD AHAYAR MALAYSIAN A 18832076
135 FARAH NASHA BINTI ABDUL AZIZ MALAYSIA A20063897
136 NORSAADAH BINTI MOHD SAN MALAYSIAN A 18944536
137 NORSAFIRAH BINTI OMAR MALAYSIAN A 20308160
138 NORULJANNAH BINTI AHMAD MARZUKI MALAYSIA A20302452
139 NUHA NAJIYAH BINTI MOHD AMIN MALAYSIAN A 18495456
140 NUR ADLINA BINTI MISNAN MALAYSIAN A22177947
141 NUR AINA MARDHIAH BINTI MOHAMAD JOHAR MALAYSIAN A 19132595
142 NUR AJMAL SYAKIRIN BINTI ABDUL HALIM MALAYSIAN A 22687236
143 NUR AMALINA BINTI ABDUL MALEK MALAYSIAN A 22401318
144 NUR AMALINA BINTI HALIL MALAYSIAN A 23935061
145 NUR AMIIRA BINTI KHALID MALAYSIAN A 23075764
146 NUR AMIRA BINTI YUSOF MALAYSIAN A 18947610
147 NUR AMIRA SYUHADA BINTI ABDUL GHAFFAR MALAYSIAN A 22151790
148 NUR AMNAH BINTI MOHD SOLEH MALAYSIAN A 22249968
149 NUR AMNANI FATEN BINTI PAIMAN MALAYSIAN A 18988826
150 NUR ANIS SYAZWANI BINTI SALLEH MALAYSIAN A 17867869
151 NUR AQILAH HUSNA BINTI JAMALUDDIN MALAYSIAN A 19943352
152 MADIHAH BINTI MALIKI MALAYSIA A20210191
153 NUR AS SYUHADA BINTI AMRAN MALAYSIAN A 22512369
154 NUR ASRINA AYU BINTI ASWAR MALAYSIAN A 20488277
155 NUR ASYILAH BINTI AHMAD SHARIPUDIN MALAYSIAN A 23963507
156 NUR ATIQAH BINTI AHMAD SUHAIMI MALAYSIA A17677113
157 NABILAH BINTI ISMAIL MALAYSIA A23938389
158 NUR DAYANA BINTI MOHD ISHAK MALAYSIAN A 22401536
159 NUR FARHAH HASINAH BTE BAHARUDDIN MALAYSIAN A23389620
160 NUR FARHANA BINTI MOKHTAR MALAYSIAN A 22771083
161 NUR FARHANA BINTI ZAINAN MALAYSIAN A 24016854
162 NUR FARHANAH BINTI ANUAR MALAYSIAN A 20121919
163 NUR FATIMA AZZAHARA MALAYSIAN A 18098593
164 NUR HIDAYAH BINTI NOOR AZMAN MALAYSIAN A 20304436
165 NURFARAHIN BINTI IBRAHIM MALAYSIA A20106899
166 NUR IZZATI AZYAN BINTI AHMAD ZAKI MALAYSIAN A 20439136
167 NUR JANNAH BINTI ABDULLAH MALAYSIAN A19456929
168 NOR HASYIMAH BINTI HASSAN MALAYSIA A18372130
169 NUR LAILATUL RAUDAH BINTI KADERI MALAYSIAN A24024247
170 NUR MARYAM BINTI BORHAN MALAYSIA A 22001089
171 NUR MASTURAH BINTI WAZIR MALAYSIAN A 20430511
172 NUR MUHAMMAD ABRAR BIN MAHMUD MALAYSIAN A17875343
173 NUR NADASSYIFA BINTI MD SAHARI MALAYSIAN A 18997593
174 NUR NADHIRA FADZLIN BINTI MD HANAFIAH MALAYSIA A 22452898
175 NUR NAIEMAH BINTI MOHAMAD MALAYSIAN A 22646210
176 NUR NAJLAA BINTI ZUKHALI MALAYSIA A 20254498
177 NUR SABRINA BINTI ISMAIL JALI MALAYSIAN A 18057019
178 NUR AINATIS SOLIHAH BINTI SALIKIN MALAYSIA A22173710
179 NUR SAKINAH SYAHIRAH BINTI NORDIN MALAYSIAN A 19227092
180 NUR SYAFIQAH BINTI AHMAD SARAFI MALAYSIA A 20245567
181 NUR SYAFIQAH BINTI SHARUDIN MALAYSIAN A 16651343
182 NUR SYAFIYAH BINTI MUKHIDI MALAYSIAN A 19770943
183 NUR SYAKINAH BINTI ROSLY MALAYSIA A 18986505
184 NUR THAQIFAH BINTI HAMIDI MALAYSIAN A 20302161
185 NURALIAA AYUNIE BINTI ABD RAHMAN MALAYSIAN A 20302340
186 NURANISAH BINTI ALI MALAYSIAN A23095346
187 NURATIQAH BINTI MOHD RAFINE MALAYSIA A 22453209
188 NURDINIY NINTI MOHD JUDAH MALAYSIAN A18949839
189 NURHAFIZZAH BINTI MOHAMMAD DARMALINGAM MALAYSIA A16614477
190 NURHANIFAN BIN AB HAKIM AMER MALAYSIAN A 22323678
191 NURHANISAH BINTI BAHARUDDIN MALAYSIAN A 18840283
192 NURHAZWANI BINTI MOHD DANIL MALAYSIAN A 18848720
193 NURSHAFINA BINTI RASHUMI MALAYSIA A 22401721
194 NURSYAHIDAH BINTI MD PISHAL MALAYSIAN A 22881483
195 NURTASNIM BINTI MD ROSLI MALAYSIAN A 22013941
196 NURUL ADILAH BINTI SHUHARDI MALAYSIAN A 23072515
197 NURUL AFIQAH BINTI NORHUSAINI MALAYSIAN A 22366063
198 NURUL AIN AFIFAH BINTI MOHD KHALID MALAYSIAN A 24057726
199 NURUL AIN BINTI ABDUL KHANI MALAYSIAN A22173067
200 NURUL AIN BINTI WAN SABRI MALAYSIA A20762002
201 NURUL AINA BINTI KAMARUL ZAMAN MALAYSIAN A 17810610
202 NURUL AMIRA BINTI MOHAMED MALAYSIAN A 20157188
203 NUR SAKINA BINTI SHUKOR MALAYSIA A23238714
204 ROZANA BINTI MASNAN MALAYSIA A24138509
205 NURUL BASYIRA BINTI MD ZUKI MALAYSIAN A 18978613
206 NURUL BAZILAH BINTI HUSSIN MALAYSIA A 23949896
207 NURUL DAYANA BINTI MAT SAHID MALAYSIAN A18832081
208 NURUL HAFIZA BINTI MOHD AZMI MALAYSIAN A 22645897
209 NURUL HIDAYAH BINTI MOHAMMAD ROSLAN MALAYSIAN A 23088542
210 NURUL HIDAYATI BINTI ASMOIN MALAYSIA A 20006193
211 NURUL HUDA BINTI HUSSIN MALAYSIA A 22401395
212 NURUL IFFAH BINTI FAUZAN MALAYSIAN A 22917993
213 NURUL ILHAM BINTI RUSLAN MALAYSIAN A 24052156
214 NURUL IZZAH BINTI ABDUL HALIM MALAYSIA A 20303218
215 NURUL IZZAH BINTI ZAHARULLAI MALAYSIA A17737324
216 SITI FAIRUZ BINTI ABDUL RAZAK MALAYSIA A24138330
217 SITI HAJAR ATIKA BINTI MOHAMAD TARMAN MALAYSIA A18834638
218 SITI NABILA BINTI SHEIKH YAHYA MALAYSIA A19225371
219 NURUL YAZMEEN BINTI ALIAS MALAYSIAN A 23169248
220 SITI NOR AISHA BINTI MUHAMMAD MALAYSIA A17678736
221 SITI NURUL KAUTHAR BINTI SAEDAL ATAS MALAYSIA A20267604
222 AFIFAH SHAKILA BINTI MOHD SALLEH MALAYSIA A21201978
223 OMAR BIN MOHAMAD YUNOS MALAYSIAN A 20685212
224 OMAR IZMIR/AHMAD MALAYSIA A19771754
225 RABIATUL ADAWIYAH BINTI AHMAD MALAYSIA A 19710946
226 AINA NADZIRAH BINTI MOHD YUNUS MALAYSIA A22465998
227 RADEN HAMIZAH BINTI R M PUJASETI MALAYSIAN A 19653838
228 RADEN NURHANA BINTI R M PUJASETI MALAYSIAN A 22411367
229 RADIN MUHD NUR AMRI MALAYSIA A24060183
230 RAFIDAH BINTI MOHD YUSUF MALAYSIA A 18803998
231 RAJA ABDUL HANIF/RAJA JAMALUDIN MALAYSIA A22372916
232 RAJA MAHADI BIN RAJA AHMAD MALAYSIAN A 18948628
233 RAJA ZARIN BINTI RAJA MUDZAFFAR SHAH MALAYSIAN A 22067942
234 RIDHWAN FADHIL/MAT RADZI MALAYSIA A22407306
235 SAFA AZURA BINTI ABDUL JALIL MALAYSIAN A 18165764
236 SAIFUL ISLAM/MOHD SAFFIA AI MALAYSIA A23041539
237 SALIM RUSHDAN BIN MOHD ROSLI MALAYSIA A24021985
238 SALMAN BIN KOSEN MALAYSIA A20743465
239 SAMSUL FIRDAUS BIN MD YUSOFF MALAYSIA A23775842
240 SAN MUQADDIM BIN ALLIAS MALAYSIAN A 20580171
241 AINUN JARIAH BINTI SAKIP MALAYSIA A20214207
242 SHAFIAH SOLEHAH BINTI ISMAIL MALAYSIAN A 18069018
243 AISYAH BINTI NORDIN MALAYSIA A22452762
244 SHAHRUL ZAMAN/SHAHRUDIN MALAYSIA A23293664
245 SHALEHODIN BIN HATWI MALAYSIA A16619050
246 SHARIFAH NABILAH BINTI SYED MOHD HAMDAN MALAYSIA A23969946
247 SHAZRIN NORSHARIZA BINTI SHARIFUDDIN MALAYSIAN A 18833713
248 SITI AISYAH BINTI ISMAIL MALAYSIAN A22142328
249 SITI EFFY SYAZLIANA BINTI ROSLAN MALAYSIAN A20409847
250 SITI ERNA BINTI SELAMAT MALAYSIAN A 19061742

NOTA : TIADA PERTUKARAN DIBENARKAN MENGIKUT ARAHAN EMBASSY EGYPT

Group Departure : 16 March 2011 Flight Details : 16 March KUL/CAI - MS 971 (0030 / 0600)

Posted: 12 Mar 2011 02:57 AM PST

1 ABD MUNIM BIN ABD SUKOR MALAYSIA A18948630
2 ABD RAHMAN MAKRIMI BIN MOHD DIN MALAYSIA A 19561877
3 ABDUL AZIZ FAHMI BIN SHOLEHUDDIN MALAYSIA A22453160
4 ABDUL HADI BIN ROSLI MALAYSIA A22209556
5 ABDUL HADI ABDUL LATIF MALAYSIA A22456700
6 ABDUL HAKIM BIN KHAIRUDDIN MALAYSIA A 22452854
7 ABDUL HAKIM DIN SAMSUDIN MALAYSIA A18797477
8 ABDUL HAKIM WAFI/MD ABAS MALAYSIA A22306626
9 ABDUL MUIEZ FAHEEM BIN ZAKIUDDIN MALAYSIA A20136547
10 ABDULHAKIM FAKHRUDDEEN MALAYSIA A 19506065
11 ABDUL HALIM BIN NASRUL MALAYSIA A24136037
12 ABDULLAH AQIEL BIN AMINUDDIN MALAYSIA A 22453511
13 ABDULLAH AZZAM/AHMAD SHUKRI MALAYSIA A18832090
14 ABDULLAH AL RASHEED MALAYSIA A23104937
15 ADIBAH BINTI MOHD AMIN MALAYSIA A18949597
16 ADILAH FAHIM BINTI HARON MALAYSIA A 20245432
17 AHMAD AZHAR BIN ABDUL AZIZ MALAYSIA A23969633
18 AHMAD TAUFIQ BIN MOHD DAHLAN MALAYSIA A22645232
19 AHMAD ABQARI/MOHAMMAD SAUFFI MALAYSIA A20308042
20 AHMAD AFIQ BIN MOHD ROZAIN MALAYSIAN A 18838064
21 AHMAD AHNAF BIN BADLI HISHAM MALAYSIAN A 18577871
22 AMIR SAFUAN BIN BORHANUDDIN MALAYSIA A17869897
23 AHMAD AMIR HAZIQ/JAMRI MALAYSIA A22628756
24 AHMAD AMMAR FARHAN BIN ROHMAN MALAYSIAN A 23432471
25 AHMAD BAIHAQI BI SAHARUN MALAYSIAN A18812335
26 AHMAD BASYEER BIN MOHAMAD SUHAIMI MALAYSIAN A 23544033
27 AHMAD FAHIM BIN NGIMRON MALAYSIAN A 20606685
28 AHMAD FARHAN BIN SELAMAT MALAYSIAN A 22225904
29 ANAS BIN MOHD BORHAN MALAYSIA A19117443
30 AHMAD IBAD DURRANI MOHAMAD AZIZI MALAYSIA A20427304
31 AHMAD MUAZZAM BIN MOKTAR MALAYSIAN A17810694
32 AHMAD MUIZZUDDIN BIN AHMAD FUAD MALAYSIAN A18955388
33 AHMAD MUSLIM BIN NGABADI MALAYSIA A22249655
34 AHMAD NABIL FIKRI/MAZLAN MALAYSIA A22294343
35 AHMAD NAJMI BIN BHARUDDIN MALAYSIAN A22294292
36 AHMAD NAZRIN BIN AHMAD RAFIDZI MALAYSIAN A20303632
37 AHMAD QUTAIBAH BIN MOHAMED MALAYSIA A22293933
38 AHMAD SOLEHHUDDEEN BIN ISMAIL MALAYSIA A18068982
39 AHMAD SYAFIQ AHMAD NAJIB MALAYSIA A19643337
40 AHMAD SYAMIR BIN ABDULLAH MALAYSIAN A 17925223
41 AHMAD TARMIZI AZAHAR MALAYSIA A22508620
42 AHMAD UZSAIR UMAIR BIN MOHAMAD JOHAR MALAYSIAN A 22359148
43 AHMAD YASSIR BIN MOHD RASALI MALAYSIAN A 23705630
44 AHMAD ZARUL ZALFHAN BIN SHAHARI MALAYSIAN A 20308197
45 AHMAD JAAFAR MALAYSIA A18997592
46 ARIF AIZUDIN BIN MOHAMED SHAMSURI MALAYSIA A22917926
47 FAIZ DAIMAN BIN MAT NOOR MALAYSIA A24049627
48 AIDIL ASYRAF BIN MOHAMED MALAYSIA A20247697
49 AIMAN FARHAN KAMARUL ZAMAN MALAYSIA A19227777
50 AIMAN HARITHMOHAMMAD AIDEE MALAYSIA A22972961
51 AIMAN NAFIS KAMARRUDIN MALAYSIA A18806165
52 AIN NABILA BINTI ABDUL HAMID MALAYSIA A 20269063
53 AIN SYAFIQAH BINTI MOHD ZAID MALAYSIAN A 22539115
54 FARHAT ZUHAIRI BIN KAMSANI MALAYSIA A20439397
55 MUHAMMAD IZHAR BIN ABDULLAH SANI MALAYSIA A22206764
56 AISYAH BINTI ABDULLAH MALAYSIA A 22454286
57 AIZUDIN BIN ADAM MALAYSIAN A18833642
58 AL GHAZALI BIN RAMDZAN MALAYSIA A23054293
59 ALIA AMIRA BINTI IBRAHIM MALAYSIA A 18071972
60 LUQMANULHAKIM BIN AZIZ MALAYSIA A18948714
61 ALYA SURAYA BINTI ZAHARI MALAYSIAN A 20244061
62 AMIR AIMAN BIN MOKHTAR MALAYSIAN A20847019
63 AMIR ASYRAF BIN ABDUL RAHIM MALAYSIAN A 19306664
64 AMIR IDHAM BIN MUSTAPAH MALAYSIAN A 19741677
65 AMIR RIDHWAN BIN MAZALAN MALAYSIA A18543383
66 MOHAMAD RUZAIMI BIN RAHMAT MALAYSIA A22466072
67 MOHAMAD SHAMSUL RIDZUAN BIN MOHD YUSOF MALAYSIA A20725241
68 AMIRA BINTI ABDULLAH MALAYSIAN A 18845116
69 MOHAMMAD ARSY BIN ZAINAL ABIDIN MALAYSIA A18791421
70 AMIRAH BINTI AHMAD TAHIRUDDIN MALAYSIAN A 22118956
71 AMIRUL FIKRI/BADRUL HISHAM MALAYSIA A22508825
72 AMIRUL IZWAN/MAZLAN MALAYSIA A22401661
73 AMMAR AL RASHED BIN ABD RAHIM MALAYSIAN A23961449
74 ANA FARHANA BINTI AHMAD RIJALULLAH MALAYSIAN A 24069362
75 ANAS BIN MAT ASIS MALAYSIAN A23152684
76 MOHAMMAD SHAMSUL TARIQ BIN MOHD YUSOF MALAYSIA A20725240
77 ANI NADHHRAH BINTI ISA MALAYSIAN A 16407507
78 ANIS ILYANI BINTI MOHAMMED RAIS MALAYSIA A 22452859
79 ANIS NATRAH MALAYSIAN A 18103908
80 ANIS RABI ATUL ADAWIYAH BINTI ZULKIFLI MALAYSIAN A 22660133
81 AQILAH BINTI ROSLAN MALAYSIAN A 24019019
82 ARFAH MAWADDAH BINTI AMIR HAMZAH MALAYSIAN A 17743774
83 ATHIRAH HANANI BINTI MOHD SALLEH MALAYSIAN A 18577742
84 AYESHAH BINTI AWALUL AZMI MALAYSIA A 22401313
85 AZFAR KHAIRULAMMAR BIN AND HALIM MALAYSIAN A 23705831
86 AZIEYANA BINTI AZIF MALAYSIAN A23237813
87 AZIZAN ASMUNI MALAYSIA A20302969
88 AZRA HAMIZAH BINTI ABDUL JALIL MALAYSIAN A23705639
89 AZRAH BINTI MOHD ADHAR MALAYSIAN A 19339422
90 DIYANAH BINTI NOORDIN MALAYSIAN A20249434
91 DYANA EZLYN EZLEENDA BINTI MOHYEDEN MALAYSIA A 22508740
92 DZAKIRAH BINTI MOHD YUNUS MALAYSIA A 22146636
93 DZUL NAWAWI BIN MUNAWER MALAYSIA A20813317
94 FADHILAH BINTI ABDUL HAMID DAHLAN MALAYSIA A 22512337
95 FAHMI ASNAWI/AHMAD SEJARI MALAYSIA A22453147
96 MOHD ADLAN BIN MOKHTARUDDIN MALAYSIA A24138567
97 FAIZ IKMAL BIN AHMAD RAFIE MALAYSIA A20203885
98 FAIZAH BINTI MOHD RAZI MALAYSIAN A 19064965
99 FAKHRUR RADZI BIN AHMAD FUAD MALAYSIAN A 22314676
100 FARAH HANIM BINTI RIDZUAN MALAYSIA A22137153
101 FARAH HANNAN BINTI ABDUL MALEK MALAYSIAN A 22456511
102 FARAH NUR FILZA BINTI A WAHID MALAYSIAN A 22538903
103 FARAH WAHIDA BINTI MOHD FAUZI MALAYSIAN A 22407161
104 FARHANAH BINTI ZAKARIYA MALAYSIAN A 18834258
105 FARISHA NAQUIA BINTI AFFZAL MALAYSIAN A 22452888
106 FATEHA BINTI MD AMBIAH MALAYSIAN A 22001090
107 FATEHAH BINTI ASROR MALAYSIA A 20247449
108 FATHIAH BINTI MUHAMMAD ZAMANI MALAYSIA A 20170270
109 FATHIN NABILAH BINTI MOHD NAZALI MALAYSIAN A 23152952
110 FATIMAH BINTI MOHD ZIYADI MALAYSIAN A 22365756
111 MOHD NAUFAL BIN ABDUL GHAFFAR MALAYSIA A19000068
112 FATIN AISYAH BINTI MOHD BASAR MALAYSIA A20093489
113 FATIN DIYANA BINTI ABDUL AZIZ MALAYSIAN A 18846647
114 FATIN JAMILAH BINTI ABD RAHIM MALAYSIAN A 19026209
115 FATINAJMIN BINTI OMAR MALAYSIA A 20107584
116 MOHD RAZI BIN MD SHAH MALAYSIA A22150231
117 HAIDAR MAHMUD MALAYSIA A18832770
118 HAMIDAH BINTI DAUD MALAYSIAN A19917619
119 HAMZAH BIN AKMAL HISHAM MALAYSIAN A22407832
120 HANA YASMIN BINTI SEDEK MALAYSIA A19222817
121 HANI SOFIA BINTI OMAR MALAYSIA A23019475
122 HANIF/MOHAMAD SALLEH MALAYSIA A18999446
123 HANIS ZIKRI BINTI MOHD NAHRAWI MALAYSIA A 22452994
124 HANISAH BINTI HASHIM MALAYSIAN A 22796693
125 HARIZ ISKANDAR BIN MOHAMAD MALAYSIAN A20304988
126 HASLITA BINTI ZAINUDIN MALAYSIA A 20606254
127 HUMAIDY BIN HAMDAN MALAYSIA A24049570
128 HUSNA FATANAH BINTI ABDUL SALIN MALAYSIAN A 22527392
129 IKHWAN BIN ITHININ MALAYSIAN A 18169886
130 ILIA NAJIHAH BINTI MOHAMAD AYOB MALAYSIA A 20247627
131 IMAN NAMYRA BINTI AZILY MALAYSIAN A 22118135
132 INTAN SOFIA BINTI ZULFIKAR MALAYSIAN A20000216
133 IZATI BINTI SELAMAT MALAYSIAN A19917590
134 IZZAH AFIQAH BINTI ZAINUDDIN MALAYSIA A 22453530
135 IZZAT HILMI BIN DIN MALAYSIA A23937779
136 IZZATI ADIBAH BINTI AB RAZAK MALAYSIAN A 20302074
137 KAMAL HIJAZZ BIN AHMAD MAZLAN MALAYSIAN A 24028916
138 KAMARUL AZUAN/KAMAL HIZAR MALAYSIA A23358529
139 KAMARUL IKRAM MISNAN MALAYSIA A21289686
140 KHADIJAH NURJANNAH MALAYSIAN A 19766980
141 KHAIRIL SYAHMI BIN MOKHTAR MALAYSIAN A22975252
142 KHAIRUL AMRI BIN HELMI AZHAR MALAYSIA A23937113
143 KHAIRUL ANUAR BIN HASSAN MALAYSIAN A 23016416
144 KHAIRUL ANUAR/KHALID MALAYSIA A19363869
145 KHAIRUL FIKRI BIN HELMI AZHAR MALAYSIA A23169020
146 KHAIRUN ATIQAH BINTI KHAIRUDDIN MALAYSIAN A 23380104
147 KHAIRUNNISA BINTI HELMI AZHAR MALAYSIAN A 18835351
148 KHALIL SHAFIQ BIN SHAHRUDIN MALAYSIAN A23168913
149 KHUZAIFAH/MAT NOOR MALAYSIA A18948617
150 KU KHAIRUL IZZATI BINTI KU SHARIMAN MALAYSIAN A 20249369
151 LAILY SHAFARIZA BINTI LABAI MALAYSIAN A 22764096
152 LUQMAN HAKEM BIN FAIRUZAM MALAYSIAN A 24049929
153 LUQMAN/ZAHARUDIN MALAYSIA A19743210
154 MOHD SAIFULLAH BINN ABU BAKAR MALAYSIA A23705872
155 MOHD YAZID BIN AHMAD MALAYSIA A17809762
156 MARNAWI/ABDUL AZIZ MALAYSIA A23237910
157 MARYAM AWATIF BINTI YAHYA MALAYSIA A 22452791
158 MARYAM FADHILAH BINTI YA AKOB MALAYSIAN A 17864643
159 MASHAFRIZ BIN JAMAL MALAYSIA A20602452
160 MAWADDAH BINTI NORAZAM MALAYSIA A 22365384
161 MOHAMAD AQMAL/MOKHTAR MALAYSIA A22395590
162 MOHAMAD AZLI BIN ISMAIL MALAYSIAN A24024912
163 MOHAMAD HAFIZULLAH BIN SUDIN MALAYSIAN A22249703
164 MOHAMAD HANNAN/JALIL MALAYSIA A20650105
165 MOHAMAD HASIF HARON MALAYSIA A18371468
166 MOHAMAD IZLIN HAKEEM BIN MD YUSOF MALAYSIAN A 18791542
167 MOHAMAD QAYYUM BIN MOHAMAD RADZI MALAYSIAN A 16370941
168 MOHAMAD SAFWAN/ABD WAHAB MALAYSIA A22453112
169 MOHAMAD TALHAH/MOHD ZAINAL MALAYSIA A19504365
170 MOHAMAD UMAR AZREE BIN MOHD HAIRANI MALAYSIA A20370124
171 MOHAMAT ZAKI BIN ALIAS MALAYSIAN A 24049048
172 MOHAMED AIZUDDIN BIN ZAILANI MALAYSIAN A 23956848
173 MOHAMMAD AIZUDDIN BIN YACOP MALAYSIAN A 17883323
174 MUHAMAD HAFIZ BIN GHAZALI MALAYSIA A24077566
175 MOHAMMAD FARID BIN MOHD ARBI MALAYSIAN A 23239932
176 MOHAMMAD IMRAN BIN MOHAMMAD NASARUDDIN MALAYSIA A22453819
177 MOHAMMAD NAIM/MOHD NAZRI MALAYSIA A23378389
178 MOHAMMAD SYAHMI BIN MOHD SHAMSUDDIN MALAYSIAN A22466660
179 MOHAMMAD ZAKI BIN MOHD NASIR MALAYSIA A19023482
180 MOHD ADIB BIN DZULFAUZILAH MALAYSIAN A20258783
181 MOHD AIMANUDDIN BIN ROSLAN MALAYSIAN A 23252677
182 MOHD AKHIMULLAH MOHD YUSUFF MALAYSIA A22049521
183 MOHD AKMAL BIN NASIB MALAYSIA A22226298
184 MOHD ALIF BIN MOHD YUNUS MALAYSIAN A 19821621
185 MOHD AMAR FARHAN BIN ALIAS MALAYSIAN A 20724697
186 MOHD AMASH BIN MD ADZANAN MALAYSIA A17677204
187 MOHD AMIRUDIN/MHD RASHID MALAYSIA A19868473
188 MOHD ASMAWI BIN MOHD KHAZALI MALAYSIAN A 17871734
189 MOHD ASYRAF AS AD BIN ZAINUDDIN MALAYSIAN A 22976040
190 MOHD ASYRAF BIN AHMAD FAUDZI MALAYSIAN A 19137013
191 MOHD AZLAN BIN ZAWAWI MALAYSIAN A 17807474
192 MOHD AZMIR BIN RAHMAN MALAYSIA A18073141
193 MOHD AZRUL BIN TURMUZI MALAYSIAN A 24049052
194 MOHD AZUAN BIN SULAIMAN MALAYSIAN A 23385542
195 MOHD FAIZAL BIN SULAIMAN MALAYSIAN A 20746500
196 MOHD FAKHRUL ARIFF MADZLAN MALAYSIA A24054921
197 MOHD FAWWAZ IQBAL/SHAHREEL MALAYSIA A22001087
198 MOHD FIRDAUS BIN ISMAIL MALAYSIA A24024933
199 MUHAMMAD FAKHRURAZI BIN KHAIRUDDIN MALAYSIA A23210839
200 MOHD FITRI ABDUL RAHMAN MALAYSIA A23307852
201 MOHD GHAZALI BIN MOHAMAD ISMAIL MALAYSIAN A 17676401
202 MUHAMMAD FUAD BIN JAAFAR MALAYSIA A16505348
203 MOHD HAFIZ BIN ALWEE MALAYSIAN A 19361002
204 MOHD HAMDI BIN RAZALI MALAYSIA A22100074
205 MOHD HANIFF BIN MOHD SARWANA MALAYSIAN A 17875150
206 MOHD HAZRI BIN SARMAN MALAYSIAN A 20867875
207 MOHD HAZWAN BIN AHMAD ZAMBRY MALAYSIA A19917614
208 MUHAMAD ROSLI BIN ABU BAKAR MALAYSIA A24138971
209 MOHD IKHWAN FARUQ/SHAHREEL MALAYSIA A24060172
210 MOHD IKRAM BIN MAHAT MALAYSIA A20575629
211 MOHD IKRAMI BIN DAIM MALAYSIAN A 22512709
212 MOHD IQBAL BIN HJ MOHD SAFIAAI MALAYSIAN A17789602
213 MOHD IZZAT FAIZ/MOHD YUSOFF MALAYSIA A24049341
214 MOHD KHAIRI BIN KAMIS MALAYSIAN A 20815365
215 MOHD KHALIL BIN HAZIZ MALAYSIAN A 20156829
216 MOHD KHOIRUN BIN ABDUL BASIR MALAYSIAN A 23705830
217 MOHD NOOR IZZAT BIN MINHAT MALAYSIAN A 23265230
218 MOHD NOOR SHAHIZAN BIN ABDUL SALIM MALAYSIAN A22367347
219 MOHD NOORFALIQ BIN MAAKOL MALAYSIAN A 19346903
220 MOHD NORDIN BIN RUSNI MALAYSIAN A 22848444
221 MOHD NUR AFZAN AB WAHAB MALAYSIA A20373028
222 MOHD RAFI BIN MOHD SANUSI MALAYSIA A20254998
223 MOHD RUSDY BIN BAHARUDDIN MALAYSIAN A19023258
224 MOHD SAFWAN BIN MOHD ADNAN MALAYSIAN A 22220285
225 MOHD SAIFUL ZAHARI ZAKARIA MALAYSIA A29267720
226 MOHD SALIHIN BIN JAMHARI MALAYSIAN A 17678043
227 MOHD SAUFI BIN MOHD KAMIL MALAYSIAN A 19770985
228 MOHD SHAFIQ BIN SAFIEE MALAYSIAN A 24049365
229 MOHD SHAHRILLMIZAN BIN MHD ADAM MALAYSIA A22150328
230 MOHD SHAHRULNIZAM BIN MD YUSOF MALAYSIAN A 17678418
231 MOHD SHAIFUL HANIFF BIN HUSSIN MALAYSIA A20418379
232 MOHD SHAIRAWI/MOHD NOOR MALAYSIA A19991917
233 MOHD SHARIZAL BIN USALI MALAYSIAN A 18582872
234 MOHD SHAWAL BIN ISMAIL MALAYSIA A24054882
235 MUHAMMAD IKRAMAH AL DIN BIN AZMAN MALAYSIA A23360561
236 MOHD YASIER BIN ZANIL MALAYSIA A24059209
237 MOHD ZAHARANI AZRAN BIN MOHD TARMUDI MALAYSIAN A 18838080
238 MOHD ZAHID BIN ADANAN MALAYSIAN A22645314
239 MOHH SYAFIQ BIN MOHD OMAR MALAYSIA A20111322
240 MUAWWIDZ AL ANSORI BIN DZULKEFLY MALAYSIAN A 17649663
241 MUAZ MD ADHAR MALAYSIA A18838241
242 MUHAMMAD ISA BIN ROHAN MALAYSIA A19950181
243 MUHAMAD ALI FIKRI/ZAINUDIN MALAYSIA A22512849
244 MUHAMAD AMRI BIN RAMLI MALAYSIAN A 18992056
245 MUHAMAD FAIQ/MOHAMAD SULTAN MALAYSIA A17799115
246 MUHAMAD FIRDAUS BIN MASNAN MALAYSIAN A 20905068
247 MUHAMAD HANIF BIN ROSLAN MALAYSIA A22220501
248 MUHAMAD HAZAZI BIN SANUSI MALAYSIAN A23289257
249 MUHAMAD HAZMIE/ABD JALIL MALAYSIA A19930075
250 MUHAMAD HILMI/MUHAMAD SAID MALAYSIA A20154286
251 NIK QISTINA NABIHAH MALAYSIA A17721265
252 FARAHZILAH BINTI ROSLI MALAYSIA A17818966

NOTA : TIADA PERTUKARAN DIBENARKAN MENGIKUT ARAHAN EMBASSY EGYPT

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP