Nuffnang

Ahli Parlimen Kota Belud

Posted by Unknown | Posted on 11:31 PTG

Ahli Parlimen Kota Belud


No Land Grab In Kota Belud, Says MP (Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia Akan Menyusul)

Posted: 08 Aug 2011 11:04 PM PDT



Kota Belud MP, Abdul Rahman Dahlan, has cried foul over allegations that he was complicit in a native land grab issue within his constituency.

Muslim natives in Kampung Rampayan Ulu accused Rahman of "selling" off 1,200 acres of their native customary rights (NCR) land to a private company after promising to help them resolve the issue.
The land involved is a beach area on which the company plans to build five-star hotels as a part of a tourism project.
According to Rahman the company was originally eyeing his hometown of Tuaran as an ideal development spot due to its close proximity to Kota Kinabalu.
But the Sabah state government ordered for the development to be carried out in Kota Belud instead to boost the district's economy.
Meanwhile, Rahman said that he knew nothing of these development plans until he was briefed by Sabah chief minister Musa Aman.
"Kota Belud is still poor, backward and hungry for development so of course I was happy that the project had been redirected here," Rahman told FMT.
"It's hard for development projects to come by Kota Belud and this was handed to us on a silver platter."



The company, however, felt differently as Kota Belud is a long two-hour drive from Kota Kinabalu. But after studying the area, it decided that the beach in Rampayan would be prime location as it was unoccupied and a distance away from the main road.
"I discussed the chosen location with all the assemblypeople as land is a state matter," Rahman said. "All of them approved of it so the next step was to verify the ownership of the land with the Land Utilisation Committee (LUC)."


"The size of the land involved is 853 acres and not 1,200 acres as reported. But it is still a huge amount and the only entity with the power to approve of its use is the state cabinet."

Rahman recalled that two LUC meetings took place in 2009. During the first meeting the committee were told that numerous individuals had previously applied for ownership of the land.
During the second meeting, the Land Department confirmed that none of those applications had been granted. In other words the Rampayan beach was fully owned by the state.
"The land status was very clear by the end of that meeting and the issue of NCR was never mentioned," Rahman said. "The next thing we knew the natives were protesting that their land had been stolen."
Land still not been approved
A meeting took place three months ago among Rahman, Tempasuk assemblyman Musbah Jamli, the Jawatankuasa Bertindak Tanah Warisan Kg Rampayan and district officers.
It ended with the district officers advising the natives to write to the Sabah Land Director with evidence of their case.
"But they couldn't produce the documentation to prove that it is NCR land and the department can't act based on verbal claims alone," Rahman said. "So we met them again to discuss their participation in the development should it go ahead."
"The villagers came up with a few good suggestions and agreed to return to the table with a proper list. But we haven't heard from them since."

Rahman also disputed the natives' claims that he had double-crossed them by writing a letter supporting the project and witnessing the approval of the development plan in August 2010.
"I submitted that letter before the first LUC meeting and it is a standard letter that I have written for many other projects," he explained. "The natives must have only just found out about the letter and assumed that I had gone behind their backs."
"More importantly the land has still not been approved for development yet because of the standstill over the NCR issue."

Rahman emphasised that he had double checked the status of the land to ensure that it wasn't NCR land and insisted that he would personally oppose the development if it was.
"I don't want to cheat the natives," he said. "I have nothing to hide and nothing to lose if this development ends up being cancelled."
"I will respect any NCR land and so will the state government but now – both legally and officially – the land registrar shows that this land belongs to the state."

Rahman also acknowleged the natives' request for the land to be distributed among themselves but questioned what economic benefits it would that bring to the district as a whole.
"There are neighbouring villages that welcome the job opportunities this development will bring," he said. "So do I put the protests of a few above the needs of many? We need to build on Kota Belud's strength and that strength is tourism and agriculture."
Nota: Artikel ini boleh dibaca di laman web Free Malaysia Today. Sila klik: http://www.freemalaysiatoday.com/2011/08/09/no-land-grab-in-kota-belud-says-mp/.

Saya akan menulis panjang lebar mengenai isu ini dalam masa yang terdekat. Ikuti penjelasan saya nanti dalam blog ini. Terima kasih. 

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:27 PTG

MY VOICE FOR NATION


On the road to a failed ‘Islamic state’ — Bob Teoh

Posted: 08 Aug 2011 06:11 PM PDT

Who killed Teoh Beng Hock? — N.H. Chan (loyarburok.com)

Posted: 08 Aug 2011 12:47 AM PDT

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:24 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


ABIS MADU SEPAH DITERAJANG

Posted: 07 Aug 2011 11:37 PM PDT


(Persekongkolan Luar Tabi'e yang sedang menghancurkan Islam dari luar & dalam)

Salam 2 all.

Teman sangat bersimpati dengan nasib yang menimpa YB Datuk Dr. Hasan Ali yang berdepan dengan serangan bertubi-tubi, bukan sahaja daripada kristian dan kafir la'natullah, malah daripada partinya sendiri. Parti yang begitu angkuh mendabik serban mendakwa mereka pejuang Islam, parti yang sanggup mengkafirkan orang lain semata-mata tidak tunduk kepada kehendak mereka; parti yang kini mengeluarkan patwa rupanya perjuangan negara Islam tak ada dalam Quran!

Bagi yang tidak mengenali Dr. Hasan Ali, terutamanya golongan yang pada lewat tahun 1990an masih pakai diapers, atau masih di Tadika lagi, Dr. Hasan Ali pada kemuncak kehebatannya adalah seorang yang sangat dihormati dan disanjung oleh umat Islam bangsa Melayu. Ini kerana beliau seorang professional, anak Melayu yang mempunyai ijazah doktor falsafah PhD, seorang pegawai tinggi kerajaan yang terjun kedunia dakwah dan pendidikan.

Dr. Hasan Ali mengasaskan sebuah entiti dinamakan Sabha Group, yang beroperasi daripada Bangsar Baru (depan Menara UOA sekarang). Melalui entiti ini, Dr, Hasan Ali memperkenalkan "kem motivasi" yang biasanya dibuat di kem Sabha di Ulu Langat. Beliau lah orangnya yang mempopularkan "kem motivasi". Berduyun-duyun ibubapa khususnya menghantar anak-anak mereka ke "summer camp" Dr. Hasan Ali. Ramai ibu-bapa menangis melihat perubahan anak mereka dalam hanya beberapa hari sahaja menghadiri kem tersebut.

Dikemuncak kegemilangan beliau, Dr. Hasan Ali dipanggil menjadi moderator satu program yang dipanggil "Forum Perdana Ehwal Islam". Program ini adalah forum yang dihadiri panel 2-3 orang ulama' atau ustadz yang disiarkan secara langsung oleh RTM 1 pada tiap malam Juma'at. Program ini sudah menjadi begitu hambar sehingga orang naik meluat menengoknya. Ia memberi persepsi buruk kepada uslub da'wah Islam.

Namun apabila Dr. Hasan Ali mengambil alih, beliau menukar format dan membuat re-branding kepada program ini. Diselitkan dengan unsur-unsur lawak bersahaja, dan mengupas isu semasa yang menjadi bualan umat dan orang ramai. Dibariskannya gabungan ulama' dan profesional, sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum itu. Tiba-tiba program "Forum Perdana Ehwal Islam" meletup, menjadi program top hits dengan rating yang begitu tinggi. Nama "Dr. Hasan Ali-motivasi-Forum perdana" adalah sinonim. Tiba-tiba ramai yang meniru cara Dr. Hasan Ali. Muncullah pelbagai kem motivasi dan forum perdana macam cendawan tumboh merata-rata.

Diwaktu kemuncak kegemilangan Dr. Hasan Ali, tiba-tiba berlaku peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim pada 02 Sept 1998. Orang Melayu Islam berpecah. Ramai yang menjadi terpinga-pinga. Dan ramai yang marahkan Tun Mahathir dan UMNO. Tetapi pada masa itu tiada alternatif lain bagi orang Melayu. Untuk menyertai PAS jauh sekali, kerana PAS pada masa itu adalah parti yang dilihat jumud dengan golongan penceramah yang syok sendiri, ceramah maki hamun dan kata mengata, fitnah memfitnah dan asyik menyalahkan orang lain.

Dalam keadaan itu, maka kepimpinan PAS masa itu menghantar beberapa misi berjumpa Dr. Hasan Ali untuk memujuk beliau menyertai PAS. Ringkas cerita, setelah beberapa usaha memujuk beliau berjalan, akhirnya Dr. Hasan Ali menerima pelawaan menyertai PAS.

Teman masih ingat lagi betapa gegak gempitanya PAS pada masa itu. Tiba-tiba PAS mendapat nafas baru. Dr. Hasan Ali dikompang keliling negara. PAS yang selama ini dilihat parti pak ustad tiba-tiba mendapat wajah baru - wajah profesional. Kemasukan Dr. Hasan Ali membuka ruang baru kapada PAS bila ramai para profesional dan golongan iktisad menyertai PAS. PAS melihat gelombang baru yang tidak pernah dilihat sebelum ini. Gema takbeer makin kuat mencecah pintu langit. Orang yang paling kecewa pada masa itu ialah Tun Dr. Mahathir yang melabel Dr. Hasan sebagai "ungrateful".

Ujian pertama Dr. Hasan Ali ialah pilihanraya 1999, hampir setahun selepas Anwar dipecat. Buat pertama kali dalam sejarah negara, Dr. Hasan Ali memenangi dua kerusi serentak dalam satu pilihanraya umum, Parlimen dan DUN. Tidak pernah berlaku seorang calun menang kedua-dua kerusi yang terletak di dua negeri berlainan dan berjauhan. Dr. Hasan Ali mencipta sejarah, memenangi kerusi DUN Durian Burung dalam Parlimen Tanjung Karang, Selangor. Dan beliau juga memenangi kerusi Parlimen Parit Buntar, Perak. Dan kedua-duanya adalah kubu kuat UMNO. Maka bertambah gemilang kedudukan Dr. Hasan Ali, sehingga tanpa sebarang keraguan beliau diminta menduduki kerusi Naib Presiden PAS, jawatan yang beliau menang dengan undi terbanyak.

Salah satu sumbangan terbesar Dr. Hasan Ali ialah dengan tertubuhnya Kompleks PAS Selangor di Tg. Karang. Dengan usaha beliau sendiri, mengumpul dana dan lain-lain, Dr. Hasan Ali berjaya membina sebuah kompleks untuk PAS yang besar dalam negeri Selangor, diwaktu UMNO dibawah Khir Toyo begitu berkuasa sehingga lupa diri di Selangor. Kompleks yang dinamakan KOMPAS. Kompleks PAS Selangor berdiri megah dibumi Selangor, lebih besar dan multifungsi daripada Markaz Tarbiyyah PAS di Taman Melewar. Alhamdulillah teman bernasib baik menjadi antara penceramah yang paling awal menggemakan dewan KOMPAS dengan pidato perjuangan dan da'wah Islam.

Dr. Hasan Ali satu-satunya pimpinan PAS yang mengadakan siri kuliah dirumah. Teman masih ingat lagi bagaimana Dr. Hasan Ali mengadakan program tafaqquh fiddeen, program da'wah yang diadakan dianjung rumah beliau yang terletak berhadapan dengan Masjid Al Ghufran, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur. Ramai tokoh ulama', professional dan iktisad dipanggil menyampaikan kuliah, termasuk lah teman yop. Sambutannya sangat menggalakkan. Ramai yang hadir sehingga sesak rumah dibuatnya, ada yang datang dari jauh semata-mata mahu bersama dalam program tersebut.

Setakat yang teman kenal, Dr. Hasan Ali sangat istiqomah dalam perjuangan Islam. Samada program motivasi, kem kecemerlangan diri atau keluarga, summer camp, forum perdana dan banyak lagi; satu mesej jelas yang beliau akan sampaikan ialah tentang keindahan Islam, kehebatan Islam, keunggulan Islam sebagai satu cara hidup yang syumul. Tidak terbatas kepada hukum hakam halal haram sahaja, sebaliknya satu aplikasi kehidupan yang sangat relevan dan boleh dipraktikkan yang akan membawa kejayaan dunia dan akhirat; samada peringkat individu, kanak-kanak, remaja, dewasa, suami isteri dan lain-lain. Banyak buku dan hasil tulisan beliau yang diterbitkan dan dipasarkan yang mendapat sambutan luar biasa. Kaset ceramah beliau laku macam goreng pisang panas. Ceramah beliau dihadiri ribuan orang. Namun, Dr. Hasan Ali tetap seorang insan yang sangat merendah diri, cakap penuh hikmah dan nasihat, tidak pernah mendabik dada membangga diri. Dr. Hasan Ali muncul sebagai "the real walking Muslim".

Itulah sedikit latarbelakang Dr. Hasan Ali. Kalau nak ditulis, panjang kisahnya yop. Teman pulak kebetulan berkesempatan bersama dengan Dr. Hasan Ali dalam banyak program. Dan teman berasa sangat bertuah diberi peluang mendampingi tokoh saperti Dr. Hasan Ali. Banyak yang teman pelajari daripada masa bersama beliau. Teman masih ingat lagi ayat motivasi beliau bila kekadang teman komplen keletihan dengan siri ceramah ke merata negeri. Pernah kami nak berceramah di Baling, bertolak lepas asar dari KL. Sampai Baling terus berceramah, lepas tu terus balik ke Kuala Lumpur malam tu jugak. Esok kami ada kuliah suboh pulak ditempat masing-masing. Dalam keadaan macam tu, keletihan kekadang mencengkam semangat berda'wah.

Dr. Hasan Ali pernah beritahu teman, "cuba bayang bagaimana Nabi saw memanjat Jabal Nur untuk ke Gua Hira', merentas padang pasir dari Mekah ke Madinah, semuanya untuk kita umat Islam". Kebetulan teman pernah berpengalaman mendaki Jabal Nur ke Gua Hira' pada waktu malam. Perjalanan dua jam memanjat gunung batu yang penuh dengan kerikil dan batu tajam. Sekurang-kurangnya ramai pemanjat lain bersama teman, dan lampu terang benderang. Zaman Rasulullah saw? Tak boleh nak bayang yop. Itulah yang memberi semangat kepada teman untuk teruskan misi perjuangan Islam. Kalau Nabi saw sanggup berkorban untuk kita, mengapa pulak kita tak boleh berkorban untuk Islam?

Hari ini, Dr. Hasan Ali tetap Dr. Hasan Ali. Perjuangan Islamnya tidak luntur. Memegang jawatan Exco Selangor bagi Hal Ehwal Agama bukan satu habuan bagi beliau, tetapi satu amanah yang perlu dipertanggungjawabkan dihadapan ALLAH swt nanti. Beliau selalu bertanya kepada dirinya, "boleh kah aku jawab dihadapan ALLAH nanti". Teman pernah bertanya Dr. Hasan Ali semasa isu rampasan arak oleh MBSA. Dengan berani dan tanpa takut sedikitpun kepada biaDAP atau mana-mana kafir, Dr. Hasan Ali membela tindakan MBSA merampas arak yang dijual dikedai-kedai runcit dan serbaneka secara terbuka dalam negeri Selangor. Tindakan yang mengundang kemarahan rakan sekongkol PAS iaitu biaDAP.

Bila ditanya adakah beliau tidak takut kehilangan jawatan, kata Dr. Hasan Ali, "ALLAH ynag memberi, dan ALLAH boleh mengambilnya semula. Mungkin ALLAH ambil semula kerana mahu menyelamatkan aqidah kita". Sebenarnya itulah kata azimat yang teman pegang semasa berdepan dengan tentangan dan caci maki kaum Anwarinas dan kafir harbi sewaktu isu kalimah ALLAH. Walaupun ramai dikalangan kaum Anwarinas bersetuju membenarkan kristian kafir la'natullah menggunakan kalimah ALLAH dalam bentuk triniti, namun teman memilih untuk menentang, dengan keyakinan kepada surah Al-Ikhlas. Bila ditanya tidak takutkah dipecat daripada parti, jawapan teman, "mungkin itu cara ALLAH mahu menyelamatkan teman dari fitnah aqidah yang sedang melanda". Fitnah yang Dr. Harun Din sendiri sebut sebagai murtad bagi mereka yang menyetujui kristian mengguna kalimah ALLAH.

Hari ini Dr. Hasan Ali melalui apa yang teman sudah lalui. Cuba bayangkan Haji Hadi, yang terkenal dengan amanat Hadi yang membawa kepada isu kafir-mengkafir sesama Islam, tiba-tiba membuat kenyataan selepas mesyuarat PAS pusat semalam bahawa penjelasan Dr. Hasan Ali mengenai cubaan Gereja Damansara Utama untuk mendakyah kristianisasi kepada umat Islam tidak cukup. Kegiatan gereja yang berselindung disebalik "misi bantuan", dan mencemar bulan Ramadhan dengan menjemput umat Islam berbuka puasa digereja mencetuskan isu besar apabila JAIS bertindak membuat siasatan digereja tersebut.

Tindakan JAIS yang bersesuaian bukan sahaja dengan membela dan mempertahankan Islam, malah menepati dengan peruntukan Perlembagaan Persekutuan dikutuk sebagai campurtangan dalam urusan gereja. Tindakan biaDAP gereja menghina Islam tidak dipersalahkan, tetapi tindakan JAIS membela Islam pula yang jadi bahan cemuhan dan kutukan. Bukan sahaja dikalangan kaafirun, malah kepimpinan Melayu dalam pakatan pembangkang termasuk PKR dan PAS turut sama mengutuk JAIS. Malah MB berbangsa Melayu tiba-tiba menjadi begitu apologetik kepada gereja. Belumpun menerima lapuran penuh JAIS, MB Melayu yang bangang ini telah memohon ma'af terlebih dahulu kepadan kaum kristian dan pihak gereja la'natullah ini. Begitu bacul dan dayus segelintir bangsa melayu sekarang.

Dalam keadaan itu, tiba-tiba Dr. Hasan Ali, Exco Hal Ehwal Islam Selangor, yang sudah mendapat lapuran lengkap JAIS, bangkit mempertahan dan membela tindakan JAIS. Teman difahamkan dalam mesyuarat tergempar Exco yang diadakan pada 04 Ogos, Dr. Hasan Ali diserang habis-habisan oleh kaum kafir la'natullah. Malangnya tiada seorangpun exco Melayu, yang berani bersuara membela dan mempertahankan Dr. Hasan Ali.

Dan yang paling malang, kepimpinan PAS Selangor dan pusat juga langsung tidak membela Dr. Hasan Ali. Malah beliau dicemuh dan dikutuk oleh rakan sekongkolan PAS, dan dibiarkan tanpa pembelaan.

Haji Hadi, Presiden PAS yang serban tak pernah lekang kat kepala juga tidak memilih untuk membela Dr. Hasan Ali. Sebaliknya beliau menghina Dr. Hasan Ali bila membuat kenyataan bahawa "PAS pusat akan berjumpa terus dengan JAIS dan gereja untuk mendapat penjelasan".

Bukankah Dr. Hasan Ali Exco Hal Ehwal Islam, dan juga AJK PAS Pusat? Mengapa tidak diminta Dr. Hasan Ali, sebagai Exco, mendapatkan butiran dan maklumat lanjut daripada JAIS jika Haji Hadi berasa maklumat yang disampaikan oleh Dr. Hasan Ali tidak cukup?

Apa hak PAS nak minta JAIS mengadap dan berikan penjelasan? Haji Hadi tak tahu kah nak bezakan antara parti dan kerajaan? JAIS adalah sebuah jabatan kerajaan, bukan lujnah dalam PAS. JAIS hanya menjawab kepada Tuanku Sultan, MAIS, Exco Hal Ehwal Islam atau MB. JAIS tidak langsung bertanggungjawab kepada mana-mana parti politik, samada UMNO atau PAS. Kalau PAS mahukan penjelasan lanjut daripada JAIS, mereka boleh buat sedemikian melalui Exco iaitu Dr. Hasan Ali. Meminta terus daripada JAIS melangkaui Dr. Hasan Ali adalah satu penghinaan besar terhadap Dr. Hasan Ali. Seolah-olah Haji Hadi tidak percaya kepada Dr. Hasan Ali! Seolah-olah suara Dr. Hasan Ali sudah tidak laku dan tidak diterima dalam PAS!

Kalau sebuah parti politik boleh meminta jabatan kerajaan mengadap dan memberi penjelasan kepada mereka, adakah kelak nanti kalau biaDAP tidak puashati dengan JAIS maka mereka juga boleh memanggil JAIS untuk memberikan penjelasan? Cuba bayangkan kalau UMNO atau BN yang buat sedemikian, sudah pasti kaum Anwarinas dan biaDAP akan menyalak memaki hamun UMNO/ BN sebagai mencampuri urusan Jabatan Kerajaan!

Yang teman pelik tu, kenapa Haji Hadi beriya-iya sangat nak dengar penjelasan daripada gereja? Tidak salah dengar daripada pihak gereja, tetapi sikap ini mestilah konsisten, dan samarata samarasa. Tapi kenapa hanya bila timbul isu membabitkan kafir harbi ini beriya-iya nak dengar dari pihak kristian, walaupun Dr. Hasan Ali, AJK PAS pusat sendiri dah berikan penjelasan. Ini sudah jelas sikap double standard, talam banyak muka! Kerana dalam isu Anwar dituduh meliwat Saiful, Haji Hadi langsung tidak berminat nak dengar penjelasan Saiful. Sedangkan Saiful seorang Muslim, yang sudah membuat sumpah muhabalah lagi. Mengapa Haji Hadi hanya mendengar dari Mat CD sebelah pihak sahaja, sedangkan Saiful dimaki hamun dengan tuduhan qazaf dan lain-lain?

Mengapa pulak Haji Hadi langsung tidak mahu mendengar penjelasan daripada Datuk Eskay? Kenapa hanya mendengar daripada Mat CD sahaja? Sedangkan Datuk Eskay, rakan baik Mat CD itu bukan sahaja ada bukti dalam bentuk videoklip, malah sudah membuat sumpah mubahalah. Dan Datuk Eskay seorang Muslim, sedangkan gereja Damansara yang cuba mendakyah agama kristian kepada umat Islam itu terang-terang kafir, bukan kafir biasa, tapi kafir harbi. Bukan sahaja penjelasan Datuk Eskay tidak mahu didengar, malah beliau dimaki hamun dan disumpah seranah dengan pelbagai label daripada fasik kepada munafik, malah ada kaum anwarinas dan Koonyet:2 mengkafirkan Datuk Eskay!!! Dan Haji Hadi hanya mampu kata "tak jumpa negara Islam dalam Quran!".

Dengan kafir harbi Haji Hadi beriya-iya nak dapatkan penjelasan, daripada sesama Muslim bukan sahaja beliau tidak mahu mendengar penjelasan, malah Haji Hadi mengeluarkan pelbagai patwa dan ayat untuk mengelak daripada mendengar penjelasan Saiful dan Datuk Eskay, malah siap menjatuhkan pelbagai rupa hukuman keatas mereka. Adakah Haji Hadi juga takut kepada kebenaran sebagaimana Mat CD takut kepada kebenaran, sehingga sumpah mubahalah tidak berani buat, sehingga sampel DNA tidak mahu beri, sehingga jam Omega tetap kononnya dikunci rapi. Dan caci maki, sumpah seranah, dan maki hamun yang dihamput terhadap mereka oleh kaum Anwarinas dan Koonyet:2 langsung tidak diambil peduli oleh Haji Hadi dan yang sewaktu dengannya!!!

Dan yang paling malang, Dr. Hasan Ali, insan yang bukan sahaja banyak berjasa kepada PAS, malah mengharumkan perjuangan Islam dengan pendekatan yang sangat praktikal, realistik dan Islamik, yang berjaya mengeluarkan PAS daripada kepompong kejumudan dan kelesuan hari ini menjadi bahan sepak terajang dan punching bag bukan sahaja oleh kaum kafir harbi, malah oleh partinya sendiri. Bak kata hadis Melayu, "abis madu sepah dibuang".

Teman tidak akan terkejut kalau selepas ini Dr. Hasan Ali akan dituduh sebagai barua dan balaci UMNO. Malah tidak mengejutkan jika ada yang memfitnah Dr. Hasan Ali sebagai ejen BN. Dan teman tidak akan terkedu kalau ada yang menuduh YAB Dato' Sri Najib memperkudakan Dr. Hasan Ali. Malah teman tidak akan terkejut kalau ada yang menuduh Dr. Hasan Ali dibayar RM2juta oleh Dato' Sri Najib atau UMNO. Kerana apa? Kerana memang perangai dan kemampuan mental kaum Anwarinas dan Koonyet:2 ini terhad takat itu sahaja. Bila sudah ketandusan hujah, dan bila sudah kelu lidah dan otak untuk berbahas secara bertamaddun dan berilmiah, kaum Anwarinas dan Koonyet: 2 ini pasti akan melemparkan pelbagai pembohongan, putarbelit, penipuan, pertuduhan, tohmah dan fitnah. Dan lagi canggih kalau dapat heret Dato' Sri Najib dan UMNO sekali; itu sudah menjadi jampi-mentera mereka sejak azali!

Ini pun teman dah dapat maklumat mereka sedang merancang untuk menyerang peribadi Dr. Hasan Ali. Konon PAS banyak bantu Dr. Hasan Ali. Konon Dr. Hasan Ali banyak berhutang dengan PAS. Konon Dr. Hasan Ali menghadapi masalah perniagaan, dan memerlukan bantuan kewangan besar. Yang Dr. Hasan Ali sudah nak bankrap. Yang Dr. Hasan Ali...isyk..isyk..isyk..macam-macam mereka boleh buat yop. Teman tahu, sebab teman sendiri pun dah kena dengan pembohongan, penipuan, putar belit, caci maki, sumpah seranah, fitnah dan tohmahan puak Anwarinas dan kaum Koonyet:2 ni.

Kepada Dr. Hasan Ali, bersabarlah sebagaimana bersabarnya Rasulullah saw dalam berhadapan dengan karenah kaum musyrikin Mekah. Rasulullah saw sendiri berdepan dengan kata nista dan fitnah bukan dari orang lain, malah daripada ahli keluarga Baginda sendiri. Memang ramai keturunan Abu Lahab, Abu Jahal dan segala abu dikalangan kaum Anwarinas dan kaum Koonyet: 2 yang kini bertenggek didalam PAS, PKR dan biaDAP. Bersabar sahajalah. Walaupun maklumat sahih yang teman dengar sudah ada konspirasi dan agenda jahat untuk memaksa Dr. Hasan Ali dipecat bukan sahaja daripada jawatan Exco Negeri Selangor, malah dipecat daripada AJK PAS Pusat. Dan nama Dr. Hasan Ali hampir pasti tidak akan dicalonkan bagi pilihanraya PRU 13 nanti. Kaum Anwarinas dan penyembah Mat CD akan pastikan nafsu mereka untuk ke Putrajaya tidak dihalang oleh pejuang Islam saperti Dr. Hasan Ali yang dibenci oleh biaDAP dan kafir harbi. Dr. Hasan Ali kini dilihat sebagai batu penghalang mimpi kalkatus kaum Anwarinas ke Putrajaya!

Kepada Haji Hadi, ingatlah pesan teman. Jangan ingat Haji disayangi oleh kaum Anwarinas dan penyembah Mat CD yang ada sekeliling Haji sekarang. Mereka hanya menunggu masa. Mereka ini umpama anjing liar yang sedang meleleh limpah airliur mereka untuk bertakhta di Putrajaya. Dan mereka sangat berharap kepada undi para kafir dan sokongan kaum biaDAP. Sesiapa sahaja yang dilihat sebagai musuh kafir dan dibenci biaDAP, pasti akan disembelih tanpa belas ihsan. Mereka sudah lakukannya kepada Ustadz Nasaruddin Mat Isa. Mereka sedang lakukannya kepada Dr. Hasan Ali. Dan Haji Hadi sendiri adalah calon yang sedang menanti untuk disembelih anjing-anjing liar ini. Malah mereka pernah mengutuk Haji Hadi secara terbuka, dan pernah tanpa sedikit kemaluan pun mereka pernah desak Haji Hadi letak jawatan. Jangan Haji ingat dengan tunduk na'am kepada nafsu mereka, Haji akan selamat. Ini kaum yang tidak kenal batasan akhlak, tidak kenal siapa lawan siapa kawan. Ini kaum yang mementingkan diri mereka sendiri. Satu hari nanti teman cukup yakin Haji sendiri akan disembelih oleh kaum ini. Jangan nanti Haji kata tidak pernah diberi peringatan. Apa yang mereka telah lakukan kepada Ustadz Nasarudin dan kepada Dr. Hasan Ali, teman percaya Haji akan laluinya nanti insyallah.

Kepada para ulama', 'ilmuan dan pejuang Islam yang masih ada saki baki didalam PAS, bangkitlah pertahankan Islam. Mengapa mike semua menjadi manusia dayus dan bacul berhadapan dengan jentera kafir dan toghut yang sedang menghancurkan Islam. Janganlah menipu diri sendiri dengan berkata nanti berkuasa tahulah kami apa nak buat. Itulah kata-kata golongan hipokrit dan al-kazeeb. Kalimah ALLAH sudah mereka jual, anak-bini sudah mereka gadai, ulama' dan pejuang sudah mereka sembelih; apa lagi yang mike tunggu. Pembohongan, penipuan, putar belit, fitnah-memfitnah, maki hamun dan caci maki adalah makanan harian mereka. Mereka ini kaum yang sanggup menyondol depan belakang; halal haram dosa pahala tidak ada dalam kamus kehidupan mereka. Yang mereka tahu, kerusi kekuasaan dan mahkota Putrajaya mesti mereka duduki, at all cost! Umat mengharapkan mike semua, rakyat bergantung kepada mike untuk melakukan apa yang sepatutnya dilakukan oleh mike: berjihadlah untuk kebenaran! Hapuskanlah kaum Anwarinas dan penyembah Mat CD yang ada didalam PAS. Kembalikanlah PAS kepada perjuangan sebenar; menegakkan sebuah Daulah Islammiyyah yang melaksanakan syariat dan undang-undang Islam.

Janganlah mike semua nanti dimangsakan saperti Ustadz Nasaruddin Mat Isa, saperti Dr. Hassan Ali. Janganlah menunggu sehingga "abis madu diperah, sepah disepak-terajang!!!".

Yang baik datang daripada ALLAH, yang tidak daripada kelemahan teman sendiri.

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
08 Ramadhan 1432
08 Ogos 2011

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:22 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Beberapa Kelucuan Semasa Interview Pemohon-Pemohon Tanah `Kampong Pinggiran`

Posted: 08 Aug 2011 10:01 PM PDT

Adun Bangi Interview Pemohon-Pemohon Tanah Di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja

Posted: 08 Aug 2011 04:28 PM PDT

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:08 PTG

N45 Dr Halimah Ali


BN main mercun supaya rakyat lupa isu pengundi IMPORT yangboleh menggugat kestabilan negara!!

Posted: 08 Aug 2011 09:01 AM PDT

Isu Jais tenggelamkan warga asing daftar pemilih
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 8 Ogos: Isu penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dengan Gereja Methodist Damansara Utama telah menenggelamkan isu yang cukup merbahaya kepada negara iaitu isu MyKad dan pendaftaran warga asing di dalam daftar pemilih SPR.

"Setakat hari ini jawapan yang diberikan oleh SPR diketawakan oleh orang pekak dan buta. Manakala media perdana BN cuba menimbus isu pendaftaran ini," kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, PAS telah membuat keputusan untuk bertemu secara langsung dengan pihak Jais dan juga gereja Methodist untuk mendapat gambaran sebenar.

"Negara kita ada undang-undang, siapa yang bersalah akan dihukum. Media bukan gelanggang untuk menyelesaikan perkara ini," ujarnya kepada Harakahdaily.

Katanya, Pemimpin umno dan NGO umno macam dilanda histeria mengenai isu itu, kononnya merekalah pembela agama.

Tegasnya, PAS istiqamah menentang isu murtad di negara ini.

Soalnya, di mana suara Umno dan Utusan ketika isu Noraishah Bukhari, Hartina Kamarudin dan lain lagi yang keluar agama Islam.

Tambahnya, sejarah telah mencatatkan berlaku penangkapan ISA terhadap pemimpin pemuda PASdalam operasi Lallang 1987 kerana isu kristianisasi.

"Tahniahlah kepada pemimpin Umno dan media Umno kerana baru sedar bahayanya murtad.

"Kita harapkan janganlah kerana politik semata-mata. Samalah ketika isu penggunaan nama Allah oleh bukan Islam, Umno menjadi juara," ujarnya.

Tetapi, katanya dalam masa yang sama menentang hukum Allah dan menyekat ajaran Allah diajar di dalam surau dan masjid.

"Pelik juga Umno, nama Allah dipertahan, hukum Allah dia lawan," ujarnya lagi.

Tanya beliau lagi, kenapa Umno diam membisu apabila ahli MCA hendak saman kerajaan Kelantan kerana isu pengharaman judi.

"Sepatutnya kalau Umno pejuang Islam kena nasihatlah rakan sejawat mereka. Sudah 54 tahun berkawan pun Umno tidak boleh dakwah, bahawa judi itu bahaya pada masyarakat," katanya.

Kerajaan Selangor tidak mahu bakat pimpinan pelajar SAR tenggelam kerana di'second class'kan oleh BN

Posted: 08 Aug 2011 08:55 AM PDT


Kerajaan Selangor mahu potensi pimpinan pelajar di sekolah agama rakyat digilap dan diserlahkan.Bahkan intan permata ini perlu berkilau dan menerangi sekeliling mereka.Inilah objektif kursus SPIES Kepimpinan pelajar diadakan untuk pimpinan pelajar di beberapa SEKOLAH MENENGAH AGAMA Selangor.
Mereka didedahkan erti hidup,hakikat diri mereka,kaitan roh,jasad dan akal mereka dan diperkenalkan cara untuk memaksimakan fungsi kesemuanya supaya mampu menguasai dan mengendali emosi hingga berjaya hidup bermasyarakat secara efektif dan mampu menjadi khalifah fil ard.
Konsep SPIES ini diharapkan mampu melahirkan khaira ummah kelak sekiranya ditumpukan perhatian kepada SIRI PROGRAM TINGKAT DIRI dalam pembangunan S(spiritual)P(physical)I(intelek)E(emosi)S(sosial)

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

Posted by Unknown | Posted on 9:38 PTG

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


[August 8] Melawat Surau Al-Husna untuk menyampaikan cek sumbangan, buah kurma dan Quran

Posted: 08 Aug 2011 08:26 AM PDT

Melawat Surau Al-Husna untuk menyampaikan cek sumbangan, buah kurma dan Quran :-)

(More......)

【念念有辞】明福6点前已经出事?

Posted: 08 Aug 2011 06:04 AM PDT

Article published on the Website of Chinese newspaper Chinapress.com.my

两年前的716,当赵明福坠楼的悲剧发生后,雪州反贪会的说辞是在他们录取完明福的口供,大约凌晨3点45分的时候,明福已经是被允许离开反贪会。可是,或许是反贪会总部太舒服反贪会的官员太亲切,明福在被扣留了近10个小时后依然舍不得离开,所以主动要求留在反贪会休息。

在皇委会的听审过程中,反贪会的官员重复着同样的说法。被皇委会标签为“滥权者”的反贪会官员阿斯拉夫(Mohd Asraf Mohd Yunus)言之凿凿的表示,他在凌晨4点40分准备离开反贪会时,看到明福正舒舒服服的躺在沙发上。在明福的要求下,阿斯拉夫亲自到茶水间为明福捧来一杯水。(皇委会报告第55段)

另一位官员雷蒙也表示,他在凌晨6点离开反贪会时也曾见到明福。雷蒙在2009年7月16日的打卡记录显示他在早上6时04分离开,但是在6时05分时再次打卡进入办公室。雷蒙解释说那是因为当天需到法庭工作,担心来不及返回办公室,因此直接就打卡记录当作是隔天的上班时间。

基于多个理由,雷蒙的证词和牵强的解释不被皇委会接受。

(More......)

Dr Siti Mariah Mahmud

Posted by Unknown | Posted on 3:49 PTG

Dr Siti Mariah Mahmud


myPR & Sidang tergempar Dewan Rakyat

Posted: 08 Aug 2011 03:56 AM PDT


Datuk Seri Nazri Aziz berkata keputusan untuk mengadakan sidang tergempar Parlimen bagi membahaskan isu berkaitan pengurusan pilihan raya — didakwa pemastautin tetap diberikan hak untuk mengundi — akan dibuat selepas mengadakan perbincangan dengan Datuk Seri Najib Razak.
image
Bercakap pada sidang media selepas menerima surat rasmi daripada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang diketuai Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, Nazri berkata, perkara itu akan dimaklumkan kepada Perdana Menteri petang ini di Putrajaya.
"Saya telah dihubungi Yang Berhormat Salahuddin Ayub tentang perkara ini dan saya difahamkan satu memorandum mahu diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan saya bersetuju untuk menerima bagi pihak Perdana Menteri.
"Petang ini, saya akan hadir di satu majlis berbuka puasa bersama perdana menteri, insya-Allah saya akan sampaikan memorandum ini kepada perdana menteri petang ini," katanya.
Ditanya sama ada sidang tergempar Parlimen perlu diadakan bagi membahaskan perkara itu, Nazri (gambar), Menteri di Jabatan Perdana Menteri bagaimanapun berkata, ia akan dibincangkan terlebih dahulu dengan Najib.
"Apa pun saya akan bawa perkara ini kepada Perdana Menteri dahulu dan setelah berbincang dengan Perdana Menteri, baru kita akan berikan respons.
"Saya tidak boleh mendahului Perdana Menteri dalam hal ini," katanya.
Beliau juga tidak memberikan sebarang jawapan mengenai desakan Pakatan Rakyat agar sidang tergempar Parlimen itu diadakan dalam tempoh tujuh hari, sebaliknya Nazri berkata, perkara itu akan dibincangkan terlebih dahulu.
Semalam Salahuddin berkata, Pakatan Rakyat memberi tempoh tujuh hari kepada Najib untuk memanggil sidang tergempar Parlimen.
Isu daftar menjadi hangat baru-baru ini ekoran pendedahan mengenai tindakan menukar status kewarganegaraan pemastautin tetap kepada warganegara dalam tempoh yang singkat dan ia mendapat bantahan kepimpinan Pakatan Rakyat.
Bagaimanapun perkara itu dinafikan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Turut hadir dalam majlis penyerahan hari ini ialah seorang lagi Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar, Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua, Pengarah Pilihan Raya PAS pusat Dr Hatta Ramli, ahli jawatankuasa kerja PAS pusat Khalid Samad dan Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusoff.
Nazri juga menambah bukan menjadi satu halangan untuk mengadakan sidang tergempar Parlimen semasa bulan Ramadan kerana perkara itu pernah berlaku sebelum ini.
"Kita pernah adakan sidang Parlimen pada bulan Ramadan, kalau tidak silap awal tahun 2000 kemudian dicadangkan supaya bersidang selepas bulan Ramadan.
"Kalau dibuat pada bulan Ramadan tiada masalah, sebab bulan puasa bukan halangan untuk kita," katanya.
Terlebih dahulu, Salahuddin dalam sidang media berkata pihaknya serius untuk menyelesaikan perkara itu yang disifatkan sebagai pengkhianatan kepada negara.
"Kami mahu sidang tergempar Parlimen diadakan dalam tempoh tujuh hari, kita tidak boleh tunggu untuk sidang seterusnya pada Oktober.
"Kami ada bukti bahawa perkara ini berlaku dan kami mahu perdana menteri bertanggungjawab dan komited untuk membersihkan daftar pemilih," katanya.
Sementara itu, Mahfuz menambah, pemberian status kewarganegaraan kepada pemastautin tetap dalam tempoh yang singkat akan mengancam kedudukan Majlis Raja-raja dan Perlembagaan Persekutuan.
"Ia juga melibatkan hal keselamatan negara, bagaimana warga asing boleh diberikan taraf kewarganegaraan dalam tempoh yang singkat? Bukan boleh beri kepada semua orang, mereka tidak membantu memajukan negara.
"Ia akan mengancam kedudukan Majlis Raja-raja… mereka juga tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan," tegasnya.

i n t a n h i j a u

Posted by Unknown | Posted on 3:27 PTG

i n t a n h i j a u


ALHAMDULILLAH...BONUS SETENGAH BULAN GAJI, PRU13 MAKIN HAMPIR...(lama dah tunggu ni...!)

Posted: 08 Aug 2011 03:50 AM PDT


Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini," kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri berkata kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajian penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga merupakan satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," kata Najib.

Katanya pemberian bonus dan bayaran khas itu akan melibatkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.

cuepacs omar osman 181007Khamis lalu, Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian dua bulan bonus kepada penjawat awam tahun ini.

Presidennya, Datuk Omar Osman berharap kerajaan dapat menyediakan bonus sebulan sebelum sambutan Hari Raya dan sebulan bonus selepas sambutan perayaan itu.

Beliau berkata, Cuepacs telah memohon secara rasmi melalui surat kepada perdana menteri,dua bulan lalu.

"Sudah dua tahun penjawat awam tidak mendapat bonus sejak 2008 dan adalah diharapkan tahun ini kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus tersebut sebelum dan selepas Hari Raya bagi mengurangkan beban kewangan," katanya.(malaysiakini)

Direct Free Kick

Posted by Unknown | Posted on 1:32 PTG

Direct Free Kick


8 Ogos 2011 - Iftar di Surau Al-Amin, Taman Muda.

Posted: 08 Aug 2011 06:22 AM PDT

Sent from my Nokia phone

8 Ogos 2011 - Iftar di Surau Al-Amin, Taman Muda.

Posted: 08 Aug 2011 05:57 AM PDT

7 Ogos 2011 - Iftar di Surau An Nur, Pandan Mewah.

Posted: 07 Aug 2011 04:00 PM PDT

Comments for Wee Choo Keong

Posted by Unknown | Posted on 1:09 PTG

Comments for Wee Choo Keong


Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by tst

Posted: 08 Aug 2011 08:01 AM PDT

1.As of the 1st Quarter of 2011, Air Asia (AA) debts amounted to 7.7 billion with cash balances amounting to 1.7billion.

2. In August 2010. AA announced a deferment of their proposed aircraft purchases but sometime in June 2011 they reversed their decision and proceeded to place an order for an additional 200 new aircrafts at the Paris Air Show.

3. As of 31 March 2011, based on data from their 1st Quarter report, AA's capital commitments stood at RM 19 billion. With the above announcement, an additional RM 54 billion will be added as Capital Commitments as implied in this article:
http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/6/24/business/8966621&sec=business
the proposed CC of roughly 75 billion will be spread over a 15 year period ending 2026. In other words,AA has to ratchet up its earnings to an average of 5 billion per annum to meet its future dues. From 2006 to 2010. AA's revenue grew by 10 fold from 110 million to roughly 1.1billion, an average growth of RM 200 million per annum.

4. Its cash trove rose 6 fold from approximately 300 million to 1.7 billion but its debts skyrocketed from 1.05 billion in 2006 to 7.7 billion in 2010, an increase of 700%. One gets the ghastly feeling that this is a debt burden that is spiralling out of control.

The schedule for the aircraft delivery is as follows with the Neo being received from 2016 onwards:
2012 = 14
2013 = 13
2014 = 18
2015 = 19
2016 = 19 (4 Neo)
2017 = 14
2018 = 18
2019 = 19
2020 = 20
2021 = 21
2022 = 23
2023 = 24
2024 = 24
2025 = 24
2026 = 9

To compound the issue, the world economy including Asia's will be into another maelstrom and air travel will invariably be hit:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2011/08/02/bloomberg1376-LPCGED6TTDS201-7DB69T4DDVIF7J1IS4SUCOAULO.DTL

and we probably will have a white elephant in NS soon give or take three years and another one of my dire predictions I made in when commenting on AA in 2009 materialises.

Of course AA can cancel orders but contract penalties will be onerous. In any case, TF is betting on the assumption that being a big borrower will shield him from foreclosure as banks will be leery of bearing heavy losses! bUt then a sizeable chunk of those loans are being held by Malaysian banks and in the worst case scenario, the government and the taxpayer will have to pick the tab to avert a financial meltdown cascading down the AA slope.

Warrior 231

Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by anonymous

Posted: 08 Aug 2011 05:16 AM PDT

Badawi is the chairman of MAS if you all have not known. So it all falls into place. Isn’t it?

Expected. Remember ECM Libra?

Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by Staff_MAS

Posted: 08 Aug 2011 04:22 AM PDT

Thanks to the brilliant WAU strategy proposed by BinaFikir, MAS has been nothing but hidup-segan-mati-tak-mahu over the years. And now, Danny aka Rashdan, the ex-co partner of BinaFikir will be appointed as the new COO of the merged AirAsia-MAS. Khazanah has failed miserably under stewardship on Azman Mokhtar and his boys and why on earth we, the Malaysians, are keeping our eyes closed and allowing this horrible-corporate-disgusting-event to happen?

Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by anonymous

Posted: 08 Aug 2011 01:42 AM PDT

YB I heard the prices charged LSG to MAS are very high and contract for more than 10 years. please check. Thank you for highlighting.

Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by anonymous

Posted: 08 Aug 2011 01:26 AM PDT

if this is the case, MAS sure to die lah!!! Azman, what are you doing in Khazanah? gaji butakah?

Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by STING

Posted: 07 Aug 2011 11:53 PM PDT

Agreed the deal stings worst than shit!

Comment on YB Senator Datuk Idris Jala: Is this AirAsia/MAS share swap an indirect bailout? by nurhani hidayah (@haniekunie)

Posted: 07 Aug 2011 10:33 PM PDT

1 malaysia over and over again. malaysia is already a 1 malaysia country without all the promotions and bodeks upon other races.. i’m not being racist. i’m not a full malay anyways

Comment on Ribuan Terima Kasih Kepada Rapid KL untuk T 205 by weechookeong

Posted: 07 Aug 2011 08:42 PM PDT

Sandra,

Thank you for your comments.

Will check with regards to the CCTV matter. Hope that all is well with the new bus service.

Have a nice day.

Regards

wee choo keong

Comment on KHAZANAH Stop “ANAKTIRIKAN” MAS! How about LSG Sky Chef Brahim? by Cheng KL

Posted: 07 Aug 2011 08:40 PM PDT

The AirAsia-Mas share swap stings!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment on YB Senator Datuk Idris Jala: Is this AirAsia/MAS share swap an indirect bailout? by Hj Azman AAziz

Posted: 07 Aug 2011 08:31 PM PDT

Don’t understand why the PM allows such thing to happen. Is this part of so-called 1Malaysia and part of the round table discussion? It happens with almost every PM that Malaysia had. We have a government that really take care of a public listed company using public funds. I guess it’s time for the independent MP’s to form a coalition as another alternative to BN and PR.

YB, you are our only avenue to get straight answers from the government.

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP