Nuffnang

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:49 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


POLITIK AL-KAZEEB

Posted: 04 Aug 2011 02:26 AM PDT

Salam 2 all.

Sabda Rasulullah saw, dibulan Ramadhan ini semua iblis dan syaitan ditambat oleh ALLAH. Maknanya sepatutnya segala dan sifat perangai iblis dan syaitan tidak sepatutnya ada dengan mana-mana orang yang mengaku Islam. Tetapi jika perangai itu masih dilakukan, maka hakikat sebenarnya pelaku itulah iblis dan syaitan sebenar-benarnya!!! Na'uzubillah min zalik.

Teman hanya mampu geleng kepala bila melihat pembohongan dan putar-belit terbaru yang dimainkan oleh kaum pembangkang, termasuk dari kalangan yang mengaku Islam, membabitkan isu seorang rakyat Indonesia bernama Mismah yang telah diberikan kewarganegaraan atas dakyah konon pihak SPR berpakat dengan JPN untuk menambah pengundi.

Sudah hilang kewarasan ke kaum pembangkang ini? Sudah tiada kemaluan lagikah pada ALLAH dan diri sendiri? Teman sampai bertanya, mereka ini sudah bertuhankan kerusi kah sehingga sudah tidak tahu lagi batasan kebenaran dan pembohongan, haq dan palsu, dosa dan pahala!

Konon pembohongan itu ialah seorang rakyat Indonesia bernama Mismah diluluskan taraf Penduduk Tetap (KP merah) pada jam 11.30am, dan kemudian diberikan kewarganegaraan pada jam 03.30pm hari yang sama. Dan beliau didaftarkan sebagai pengundi oleh SPR!!! Semuanya dalam tempoh 4 jam sahaja! Kalau mereka yang tidak berminat dengan kebenaran membaca, pasti mereka akan terpedaya. Maka SPR, JPN, dan Kerajaan akan dimaki hamun dan dihamput. Kaum Anwarinas siap buat kenyataan media menyebarkan pembohongan ini, siap ugut kerajaan dan rakyat Malaysia yang cintakan kebenaran lagi.

Wamakaruu wamakarallah, pembohongan mereka terbongkar dalam sekelip mata. Sama macam pembohongan twitter yang terbongkar, konon cerita semasa Mat CD gendut main kondang-kondi, Mat CD kempis tengah bertweet. Maka bermulalah mentera "looks like me, sound like me..but not my tummy"! Tak lama lepas tu terbongkar rupanya takde tweet pun dalam masa adengan kondang-kondi tu. Malah jam Omega pun tak jumpa-jumpa walaupun kabar cerita ada dalam lemari kat rumah!

Alhamdulillah Ketua Pengarah JPN Datin Jariah Mohd. Said membuat kenyataan memperjelaskan semalam bahawa pemohon bernama Mismah (KP No. 640704-71-5238) diberikan taraf Penduduk Tetap pada 17.07.1982 (29 tahun yang lepas). Pada 31.01.2011, hampir 30 tahun selepas itu, barulah permohonan Mismah untuk taraf kewarganegaraan diluluskan. Jadi tak timbul soal warga kilat saperti yang ditohmahkan oleh kaum Anwarinas.

Yang peliknya, mereka siap membawa teori kesemua pendatang yang diluluskan punya nombor siri '71' pada kad pengenalan mereka. Tembelang teori palsu ini pecah bila didedahkan pemimpin PKR sendiri punya kad pengenalan siri '71' iaitu Azmin Ali (KPT No: 640825-71-5269), Saifuddin Nasution (KPT No: 631207-71-5005) dan Zuraida Kamarudin (KPT No: 580314-71-5206). Maka jatuhlah kemaluan para Anwarinas ini. Tetapi sedikit pun mereka tidak berasa bersalah atau menyesal, malah mereka teruskan pulak dengan pembohongan lain.

Ini berlaku bila Presiden pepatung PKR Wan Azizah membuat kenyataan beliau tidak saperti Datin Sri Rosmah Mansor. Ini berkaitan dengan tohmahan konon Datin Sri Rosmah Mansor membeli cincin berlian bernilai RM24 juta. Sedangkan penjelasan telahpun diberi dengan detail membuktikan pembohongan tersebut (untuk detail sila layari laman www.apanama2020.blogspot.com). Namun Wan Azizah masih mahu terus mempergunakan pembohongan tersebut.

Sedangkan Wan Azizah sendiri sehingga kini masih belum mengemukakan jam Omega yang ditemui bersama China-Doll, walaupun Wan Azizah beriya-iya mendakwa jam Omega itu ada dalam simpanan beliau. Apalah susah sangat nak tunjuk jam Omega itu, jika benar ada pada beliau. Hakikatnya tidak ada, kerana semasa Johari Abdul menyaksikan videoklip tersebut bersama Datuk Eskay, jam Omega itu telah ditunjukkan kepada beliau. Dan Johari Abdul hanya mampu ketawa sahaja, walaupun nada ketawanya tidak macam Almarhum Tan Sri P.Ramlee.

Virus pembohongan dan putar-belit ini sudah sampai keperingkat sakaratul dikalangan pembangkang sekarang. Seluruh dunia terkejut bagaimana virus ini sudah melanda parti yang mengaku Islam, PAS. Pembohongan Mat Sabu, Timbalan Presiden yang baru dinobatkan kaum Anwarinas, bahawa beliau dirempuh oleh landrover polis pada 09.07.2011 lepas terbongkar bila dengan izin ALLAH, rupanya ada kamera cctv sedang merakam insiden beliau jatuh motor sendiri.

Tapi yang lebih teruk bila Presiden PAS yang berserban tebal sendiri memberitahu satu dunia bahawa parti yang dipimpinnya tidak lagi mahu memperjuangkan negara Islam kerana "rupanya negara Islam tidak ada dalam Quran"; walaupun beliau jugalah orang mengeluarkan amanat di Kg Banggol Pradong memaki UMNO kerana tidak mahukan perlaksaan hudud kononnya. Sehingga berlaku peristiwa cerai berai, solat dua imam, keluarga berpecah gara-gara amanat beliau; kemuncaknya terbunuhnya Ustadz Ibrahim Libya pada 19.11.1985 dalam peristiwa Memali kerana antara lain memperjuangkan negara Islam.

Itu belum lagi kita kisahkan cerita kelentong putar-belit pimpinan biaDAP saperti Karpal Singh, yang pada 22.10.1997 didalam Dewan Rakyat menuduh Anwar Ibrahim sebagai kaki homoseks & liwat, tau-tau sekarang menjadi loyer Anwar dalam kes liwat!? Yang mendesak Anwar bertaubat setelah pembohongan 16 September terbongkar, tau-tau sekarang mengangkat Anwar menjadi kalipahnya!

Oh ya, bila cakap pasal pembohongan dan putar-belit ini, siapa boleh lupa pembohongan 16 Sept. Satu dunia kena bohong dengan manusia yang ditabal bininya sendiri sebagai anugerah tuhan. Rupanya pembohongan ini sudah menjadi darah daging dan sebati dengan kaum Anwarinas ini. Dan yang paling malang, pembohongan dan putar-belit mereka ini sudah tidak ada batasan dan sempadan; sehingga dibulan Ramadhan yang mulia penuh keberkatan ini pun mereka teruskan juga aktiviti pembohongan ini.

Rakyat Malaysia perlu sedar bahawa kita sedang berdepan dengan politiking dan politikus paling kotor yang dunia pernah tengok. Tengok bagaimana mereka lakukan pembohongan demi pembohongan, putarbelitan demi putarbelitan dalam isu himpunan haram 09 Julai. Kalau ALLAH pun mereka boleh jual, kalau anak bini pun mereka boleh gadai, Raja pun mereka boleh kelentong, cuba bayangkan apa yang kaum al-kazeeb ini mampu lakukan? Sampai teman ingat Ya'juj & Ma'juj pun tak jadi turun sebab yang dah turun ni lagi teruk daripada Ya'juj & Ma'juj. Mungkin Ya'juj & Ma'juj ingat bos mereka Dajjal Mata Satu dah datang kot.

Apa pun, teman cukup yakin virus pembohongan dan putar-belit ini bukan sahaja akan berterusan, malahan akan menjadi lebih parah. Mereka tahu mereka akan kalah dalam pilihanraya akan datang. Mereka tahu sokongan rakyat makin berkurangan. Berdasarkan kayu ukur dalam beberapa pilihanraya kecil dan Pilihanraya Negeri Sarawak, mereka tahu mereka pasti hancur dalam PRU 13. Kalau dilihat dari kehadiran penyokong dalam kes liwat Anwar pun mereka tahu yang sokongan untuk mereka sekarang tinggal seciput je. Sebab itu mereka perlu lakukan gerakan pre-emptive dan psy-war yang SPR itu kotor, daftar pengundi itu kotor, pilihanraya itu kotor, dan semua institusi utama kerajaan juga kotor. Dengan cara itu, bila mereka benar-benar hancur tumbang dalam PRU 13 nanti, dengan mudah mereka akan berkompang keseluruh dunia bahawa kerajaan yang dipilih oleh rakyat dalam PRU 13 nanti adalah tidak sah kerana kononnya pilihanraya kita kotor.

Dan ini semua untuk menghalalkan mereka menjadikan Dataran Merdeka sebagai Dataran Tahrir, untuk memberi justifikasi rusuhan haram untuk menjatuhkan kerajaan secara haram, secara politik jalanraya, setelah mereka gagal melakukannya melalui politik pilihanraya.

Kepada semua rakyat Malaysia, tidak kira apa agama dan kaum, marilah kita bersatu menolak kaum pembohong ini. Mari kita sapu-bersih mereka yang mengamal politik pembohongan dan putar-belit ini. Diatas runtuhnya pembohongan mereka, kita dirikan negara merdeka, bersatulah semua rakyat Malaysia, pertahankan negara daulatkan hak kita.

Persoalan besar yang seluruh rakyat Malaysia perlu tanya ialah: sedang iblis & syaitan dikurung dibulan Ramadhan ini, siapa sebenarnya mereka-mereka ini yang terus melakukan perangai iblis & syaitan ini. Atau adakah mereka sebenarnya iblis & syaitan yang bertopengkan manusia? Tepok dada tanyalah iman masing-masing. Selamat berpuasa, semoga beroleh taqwa. Ameen!


Adios amigis, grasias senor.

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
04 Ramadhan 1432
04 Ogos 2011

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:46 PTG

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:28 PTG

N45 Dr Halimah Ali


ADUN SELAT KLANG ziarah wanita pendarahan otak yang menitis air mata dengan kehadirannya

Posted: 04 Aug 2011 09:18 AM PDT




Selasa
Kpg Sg Sireh
KLANG
Ramadhan al mubarak perlu dipenuhi dengan amal kebajikan.ADUN SELAT KLANG, YB Dr Hjh Halimah Ali dijadualkan melawat 5 warga marhaen yang miskin, warga emas dan yang sakit.
Berbekal sedikit cenderahati, beras sekampit, gula sekilo dll,beliau dan Muslimat serta pimpinan PAS Dun Selat Klang turun menjalin kasih, petanda prihatin kepada golongan yang amat memerlukan bantuan ini.
Salah seorangnya ialah wanita berumur 49tahun yang rebah dalam bilik air seminggu sebelum majlis kenduri pernikahan anaknya.Beliau koma semasa kenduri anaknya dan terpaksa dikeluarkan sebahagian tulang tengkoraknya sebelah kanan kerana pendarahan otak.Maka hanya kulit kepala sahaja membalut otaknya.Tangan dan kaki sebelah kiri beliau tidak boleh digerak langsung.Kepala hari-hari sakit.Hari sebelum lawatan YB kata anaknya, cucunya telah terketuk kepala bahagian berkenaan dan semakin sakitlah kepalanya yang sememangnya sudah tiap-tiap hari sakit. ADUUH!!Beruntung dan nikmatnya kita yang mempunyai tempurung kepala yang sempurna.
Anak sulung perempuannya memberitahu YB ADUN SELAT KLANG perihal peristiwa yang dia sendiri alami memangku ibunya yang rebah semasa hari kejadian.Ibu menitis air mata mendengar sayu.
YB Dr Halimah cuba menenangkan kedua-dua ibu dan anak.
Ketika bersalam mahu balik semakin kencang tangis anak perempuannya dan memeluk erat YB

PUSAT TAHFIZ AWAS! USAH MUSNAH NAMA BAIK ISLAM

Posted: 04 Aug 2011 05:30 AM PDT

Beberapa persoalan yang perlu di jawab oleh individu serta pihak yang bertanggungjawab seperti mudhir atau guru disiplin:
i) Kenapa tempoh suai kenal harus menjangkau 40 hari?

ii) Kenapa harus diwujudkan tempoh berpantang

iii) Kenapa kurang pengawasan serta pemantauan dari pihak para guru dan ustaz terhadap pelajar baru

iv) Dan banyak lagi...

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:05 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Pembinaan Musalla Melengkapkan Sekolah Seri Al-Amin. Adun Bangi Rasmikan

Posted: 04 Aug 2011 04:36 PM PDT

Lim Guan Eng

Posted by Unknown | Posted on 4:00 PTG

Lim Guan Eng


Penang Chief Minister Lim Guan Eng has instructed all the 40 ADUNs and constituency coordinators to conduct Gotong- royong activities within their areas to eradicate dengue.

Posted: 04 Aug 2011 12:44 AM PDT

The Penang state government views the increasing reported cases of dengue throughout the state as worrying. The Chief Minister of Penang Lim Guan Eng has instructed all the 40 ADUNs and constituency coordinators to conduct gotong royong activities within their areas to eradicate this problem.

As of 30th July 2011, there has been 1145 reported cases of dengue being reported throughout the state with 448 cases confirmed. Compared to the corresponding period last year, there has been increase of 55 cases or 14% increase of dengue cases detected. 2 deaths have been reported for 2011 and Penang is ranked top 2 throughout the country after Selangor with more than 4000 reported cases of dengue being reported. This latest statistics is worrying and both local councils namely MPPP and MPSP as well as Jabatan Kesihatan have conducted various coordinated efforts to eradicate the problem.

The Chief Minister of Penang has ordered the 40 ADUNs and constituency coordinators to conduct their own gotong-royong exercise so that the situation will be best controlled and members of the public will be more aware of the dengue problem. Last Saturday, the Chief Minister himself has conducted a gotong royong at his constituency Air Putih (Kampung Boundary) to destroy suspected dengue breeding grounds.

The Pakatan Rakyat is a caring government and has always placed the people's interest a top priority and wish not to see the dengue situation becoming worse. Therefore, the Pakatan Rakyat ADUNS and coordinators must now take extra efforts to educate members of the public about keeping cleanliness and to destroy potential dengue breeding grounds around their constituencies.

The state government hope that members of the public will support the gotong-royong activities and for further information, please contact your respective KADUNs and coordinators at their offices. They can also contact Jabatan Kesihatan at

04-8668357 (Barat Daya), 04-5382453 (SPT), 04-5754433(SPU), 04-5935892(SPT), 04-2828500(Timur Laut) for further support and clarification.

Press Statement By Penang Chief Minister Lim Guan Eng In George Town Komtar On 4 August 2011.

—–BM——-

Kenyataan Akhbar oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng pada 4 Ogos 2011 di George Town, Komtar.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan telah mengarahkan kesemua 40 ADUN dan penyelaras KADUN untuk menjalankan aktiviti gotong- royong di kawasan mereka bagi membanteras masalah denggi.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang melihat peningkatan kes denggi yang dilaporkan di negeri ini adalah sesuatu yang membimbangkan. Justeru Ketua Menteri Pulau Pinang telah mengarahkan kesemua 40 ADUN dan penyelaras KADUN untuk menjalankan aktiviti gotong- royong di kawasan masing- masing bagi membanteras masalah ini.

Sehingga 30 Julai 2011, terdapat 1,145 kes denggi telah dilaporkan di seluruh negeri dengan 448 kes adalah positif denggi. Berbanding dengan tempoh yang sama tahun lalu, terdapat peningkatan sebanyak 55 kes atau 14% kes denggi telah dikesan. Dua kematian telah dilaporkan untuk tahun 2011 dan Pulau Pinang berada di kedudukan ke- 2 tertinggi di seluruh negara selepas Selangor dengan lebih 4,000 kes denggi telah dilaporkan berlaku di negeri itu. Statistik terkini yang dikeluarkan itu sangat membimbangkan sehingga mendorong kedua- dua pihak berkuasa tempatan (PBT) iaitu MPPP dan MPSP serta Jabatan Kesihatan untuk menjalankan pelbagai usaha untuk membasmi masalah ini.

Ketua Menteri Pulau Pinang telah mengarahkan kesemua 40 ADUN dan penyelaras KADUN untuk menjalankan aktiviti gotong- royong di kawasan masing- masing supaya keadaan akan menjadi lebih terkawal dan orang ramai akan lebih berhati-hati tentang masalah denggi. Sabtu lepas, Ketua Menteri sendiri telah turun padang untuk menjalankan aktiviti gotong- royong di kawasannya iaitu Air Putih (Kampung Boundary) untuk menghapuskan tempat yang disyaki berlakunya pembiakan denggi.

Pakatan Rakyat adalah kerajaan yang prihatin dan sentiasa meletakkan kepentingan rakyat sebagai keutamaan dan berharap agar keadaan denggi tidak menjadi lebih teruk. Oleh itu, semua ADUN Pakatan Rakyat dan penyelaras kini perlu mengambil langkah-langkah tambahan untuk mendidik orang awam tentang betapa pentingnya menjaga kebersihan dan memusnahkan tempat yang berpotensi untuk pembiakan denggi di sekitar kawasan mereka.

Kerajaan Negeri berharap orang ramai akan menyokong aktiviti gotong-royong ini dan untuk maklumat lanjut, sila hubungi KADUN dan penyelaras masing-masing di pejabat mereka.

Orang ramai juga boleh menghubungi Jabatan Kesihatan di talian 04 – 866 8357 (Barat Daya), 04 – 538 2453 (SPT), 04 – 575 4433 (SPU), 04 – 593 5892 (SPT), 04 – 282 8500 (Timur Laut) untuk penjelasan lanjut.

Lim Guan Eng

—-Mandarin Version ——-

槟州首长林冠英于2011年8月4日在乔治市光大发表声明:

槟州首席部长林冠英下令40名各区州议员和协调员积极举办清洁运动,全民对抗骨痛热症。

槟州骨痛热症情况热化,今年已有2宗因骨痛热症而死亡病例,州政府对此非常关注。

截至今年7月30日的第30周期,槟州卫生局已接到 1145宗骨痛热症投报,是继雪州接获超过4000宗投报,全国接获第二多骨痛热症投报的州属,其中 448宗确定为骨痛热症个案,相比去年同期,增加了55宗个案或14%,情况令人担忧。

对抗恶化的骨痛热症是全民运动,除了市政局和卫生局有责任灭蚊,槟州首席部长林冠英也要求州内40名各区州议员和协调员积极举办清洁运动,与民齐心对抗骨痛热症,一同来消灭黑斑蚊,并采取更密集行动舒缓骨痛热症的严重区域。

首长于上周六到本身州选区阿逸布爹的湖花园(Kampung Boundary)参与一项清洁运动,与居民一齐动手除垃圾,清理了各种垃圾,甚至还有被丢弃的床褥,公民意识有待提升。

民联是以民为本的政府,不希望看到人民被毒蚊侵害。各区州议员和协调员必须积极和以身作则,带动当地居民响应,唯有提高民众的公民意识,照顾环境卫生,才能杜绝毒蚊,打造一个舒适的居住环境。

州政府的努力也需要民间配合,市民若发现任何滋生蚊虫的器具,请马上销毁,解除骨痛热症危机。

有关任何灭蚊或骨痛热症资讯,民众可联络当地州议员或协调员,也可联络各区卫生局:东北县 04-8668357,西南区 04-2828500,威中 04-5382453,威北 04-5754433,威南 04-5935892。

林冠英

i n t a n h i j a u

Posted by Unknown | Posted on 3:48 PTG

i n t a n h i j a u


ROSMAH MASALAH BARU NAJIB..?

Posted: 04 Aug 2011 03:40 AM PDT


"Di Malaysia, orang belum boleh menerima isteri seorang PM sebagaimana yang dibuat oleh Rosmah," kata Prof Datuk Dr Zainal Kling.

PETALING JAYA: Seorang penganalisis politik tempatan berpendapat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kini berdepan dengan masalah yang ditimbulkan oleh isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, di samping timbunan masalah lain.

Prof Datuk Dr Zainal Kling berkata, orang melihat Rosmah sebagai lebih menonjol dari Najib sendiri. Di Malaysia, orang belum boleh menerima isteri seorang Perdana Menteri sebagaimana yang dibuat oleh Rosmah.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kepimpinan Najib yang menjadi perbualan banyak pihak termasuk di kalangan orang Umno sendiri.

Persatuan Bekas Ahli Parlimen Umno (Penawar) mahu Najib meletakkan jawatan kerana mendakwa tidak berjuang untuk orang Melayu dan negara Malaysia.

Setiausaha Agung PAS, Mustaffa Ali pula mendakwa ada kumpulan pimpinan Umno yang mahu Perdana Menteri meletakkan jawatan sebelum pilihan raya umum.

Mengulas lanjut, Dr Zainal berkata, rakyat curiga dengan Najib yang cuba membentuk keseimbangan untuk semua orang. Orang Melayu anggap Umno tidak membela mereka, orang Cina dan India pula dakwa kerajaan Umno tidak membela mereka.

"Orang Sabah dan Sarawak menuntut hak masing-masing, jadi Najib masih berdepan dengan masalah dalaman," tambahnya.

Para pemimpin Umno, kata Dr Zainal, pula masih menganggap diri mereka 'raja' dan tidak turun padang menemui rakyat sebagaimana diarahkan Najib.

Beliau berkata, Najib terpaksa bekerja kuat dan cepat untuk membaiki kelemahan yang berlaku sebelum ini. Malangnya, orang Umno masih lemah semangat walau pun ada tanda-tanda rakyat kembali menyokong kerajaan.

ADUN BEBAS BAKAL CALON BN PERAK ?

Posted: 04 Aug 2011 03:20 AM PDT

Harakahdaily   
IPOH, 4 Ogos: Dewan Pemuda PAS Negeri Perak melihat beberapa kenyataan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berhubung calon-calon Barisan Nasional (BN) Negeri Perak pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti menjanjikan yang terbaik dengan menggunakan istilah Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yakni winnable dan likeable candidate sebagai asas memilih calon BN.
Setiausahanya, Salman Saleh berkata, walaupun menyedari hakikatnya ia hanya bersifatkan teori semata-mata kerana banyak pihak tidak berpuas hati terhadap kenyataan tersebut.
Ini kerana, katanya bagaimana kedudukan empat orang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bebas yang menyokong BN.

"Adakah Adun Kawasan Malim Nawar, Keshvinder Singh yang keluar DAP dan kini telah menyertai PPP terselamat untuk kembali bertanding pada PRU 13 nanti kerana sudah menyertai Komponen BN?
"Apakah kedudukan tiga orang lagi ADUN yang masih berstatus Bebas?
"Adakah mereka akan bertanding dalam PRU 13 nanti?
"Adakah BN akan menawarkan mereka bertanding atas tiket BN?" soalnya dalam satu kenyataan.
Katanya, jika semua kenyataan Zambry tersebut diambil kira, keempat-empat Adun Bebas tersebut telah berjaya menang pada PRU 12 tahun 2008 yang lalu dan sedang memberikan perkhidmatan atas nama BN.
Melalui maklumat yang diterima, ujarnya kesemua mereka memang berhasrat untuk kekal bertanding dan menjadi calon BN pada pilihan raya kali ini.
Baginya, banyak persoalan yang sedang bermain di fikiran Zambry di dalam menentukan calon BN kali ini.
Ketika ini, ujarnya MCA sudah mengarahkan semua MCA bahagian menyerahkan senarai calon-calon yang mewakili mereka.
MIC pula, tambahnya telah memberikan kata dua untuk mengekalkan kerusi yang ditandingi  mereka  pada PRU 12 yang lalu walaupun kesemua calonnya kalah.
Katanya lagi, PPP juga sedang memastikan agar Keshvinder akan kekal menjadi calon bagi mewakili BN di Dun Malim Nawar sekali lagi.
"Adakah Datuk Tan Lian Hoe wakil tunggal Gerakan akan kekal di Parlimen Kawasan Gerik?" soalnya.
Menurutnya, ini bermakna rakan Komponen Umno dalam BN Perak mahu mereka diberikan kerusi dengan calon mereka sendiri walaupun mungkin tidak memenuhi key performance indicator (KPI) Zambry sebagai Pengerusi BN Perak. 

Dr Siti Mariah Mahmud

Posted by Unknown | Posted on 3:35 PTG

Dr Siti Mariah Mahmud


Kearah Pilihanraya yang Bersih

Posted: 04 Aug 2011 04:04 AM PDT

Harakahdaily   
SHAH ALAM, 4 Ogos: Kerajaan Negeri Selangor bersetuju menubuhkan satu geran untuk membiayai usaha-usaha memfailkan bantahan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terhadap senarai daftar pengundi baharu yang meragukan.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim (gambar) berkata, Mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) semalam telah bersetuju menubuhkan geran tersebut.

Beliau menambah, geran itu terbuka kepada orang ramai tanpa mengira kaum, agama dan kecenderungan parti politik.

Oleh kerana dana kerajaan negeri digunakan, ujarnya bantahan itu hanya melibatkan kawasan di Selangor sahaja.

Katanya, kerajaan negeri memandang serius aduan-aduan mengenai kepincangan pada daftar pengundi yang sedia ada dan senarai daftar pengundi baharu.

Menurutnya, aduan dan tuduhan termasuk rakyat negara jiran yang mendapat taraf permaustatin tetap dan disenarai sebagai pengundi amat merungsingkan dan perlu diselesaikan dengan segera.

"Kerajaan Selangor berpandangan bahawa rakyat mempunyai hak untuk menuntut satu daftar pemilih yang bersih untuk membuka jalan kepada satu pilihan raya yang bersih dan adil," ujarnya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, petang semalam.

Katanya lagi, pilihan raya bersih dan adil adalah tiang utama kepada demokrasi tulen.

Beliau berkata, pilihan raya bukan sahaja perlu bersih dan adil tetapi juga perlu kelihatan bersih dan adil di mata semua.

"Setiap usaha mesti diambil demi memastikan kredibiliti pilihan raya dijaga dan pilihan sebenar rakyat dihormati," ujarnya.

SUARA PERAK

Posted by Unknown | Posted on 11:07 PG

SUARA PERAK


SIDANG DEWAN NEGERI PERAK KE-12

Posted: 04 Aug 2011 02:18 AM PDT

Media Post : Makan Malam di Tokong Bemban

Posted: 04 Aug 2011 01:36 AM PDT

Media Post : Peruntukan Kewangan Untuk Kuil Subramaniar Batu Gajah

Posted: 03 Aug 2011 10:12 PM PDT

SIDANG DEWAN NEGERI PERAK KE-12

Posted: 03 Aug 2011 07:10 PM PDT

.

Posted by Unknown | Posted on 7:30 PG

.


Ramadhan bukan sekadar ruhiyah tapi bulan siyasah(politik)

Posted: 03 Aug 2011 03:36 PM PDT


Umat Islam seluruh dunia termasuk di Malaysia menyambut kedatangan bulan yang paling mulia dalam kalendar Islam, Ramadan al-Mubarak dengan penuh kegembiraan dan keinsafan.

Ia bukan sekadar bulan diwajibkan berpuasa tetapi lebih penting pada bulan ini hukum dan perlembagaan tertinggi buat umat manusia, al-Quran, diturunkan Allah SWT.

"Bulan Ramadhan, yang di dalamnya diturunkan al-Quran sebagai petunjuk bagi manusia dan keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan (antara yang benar dan salah)." (maksud al Baqarah: 185)

Melalui al-Quran, maka Allah SWT menyelesaikan segala kemelut dan permasalahan manusia khasnya bagi mereka yang mahu menjunjung dan melaksanakannya.
Oleh itu bulan Ramadan ini bukan sekadar bulan ruhiyah (spiritual) bagi mereka yang tekun menghayatinya tetapi ia sebenarnya bulan siyasiyah (politik) kerana di bulan inilah hukum dan peraturan lengkap bagi manusia diperturunkan Allah SWT kepada Rasul-Nya SAW.

Di samping kita mengejar manfaat dan kelebihan Ramadan sebagai bulan ruhiyah kita juga wajar menghayatinya sebagai bulan siyasiah bagi mengembelengkan seluruh tenaga dalam meyakinkan segenap lapisan masyarakat bahawa formula untuk menyelamatkan agama, bangsa dan negara kita hanyalah apabila kita kembali kepada al-Quran yang diturunkan pada bulan ini di samping berpegang teguh kepada Sunnah Rasul-Nya.

Di bulan penuh barakah ini jangan sekali-kali kita lupa nasib saudara-saudara kita di bumi Islam yang sedang bergolak khasnya di Palestin, Iraq dan Afghanistan, di samping mereka yang sedang bertarung nyawa di Chechnya, Selatan Filipina, Selatan Thai dan seluruh bumi umat Islam di dunia ini.

Titipkanlah doa di bulan yang penuh rahmat ini, mudah-mudahan Allah SWT memberikan kemenangan dan kejayaan kepada mereka setelah sekian lama hidup dan menderita dalam kesengsaraan, darah dan air mata.

Semoga Ramadan tahun ini mampu membangkitkan kesedaran kita untuk mempertingkatkan amal ibadat menuju keredaan Allah di samping menyedarkan kita bahawa hanya Islam penyelamat kita di dunia dan di akhirat, lantas marilah kita sama-sama kembali kepadanya, InsyAAllah dengan bantuan Allah SWT, PAS Perak akan memimpin rakyat Perak kearah keredhaan Allah SWT

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan "Ramadan Kareem" kepada semua umat Islam, mudah-mudahan kekuatan dan semangat yang terbentuk sepanjang Ramadan ini akan terus memperteguhkan iltizam kita untuk sama-sama membela, mempertahan dan memperjuangkan Islam hingga ke akhir hayat.

Ustaz Abu Bakar Hussain
(Pesuruhjaya PAS Perak)

DUN PENGKALAN KUNDOR

Posted by Unknown | Posted on 7:28 PG

DUN PENGKALAN KUNDOR


Dari mulut buaya, masuk mulut singa

Posted: 03 Aug 2011 07:52 PM PDT

SUNGAI LALANG: Hidup semasa pemerintahan penjajah seperti berada di dalam mulut buaya, tetapi berada di bawah pemerintahan BN seumpama masuk ke dalam mulut singa, demikian bidalan dibuat Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah, Dato' Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi.

Katanya, semasa di bawah pemerintahan Inggeris, tiada wakil rakyat, tidak wujud pemilihan dan demokrasi, malah hasil mahsul negara diambil sewenangnya.

Rakyat baik parti kanan mahupun kiri ujar beliau, telah sama-sama bangkit berjuang untuk kemerdekaan.

"Kita berharap lepas merdeka, kita terlepas dari mulut buaya kita jadi bebas, kita berpemerintahan sendiri. Kita telah bentuk satu perlembagaan tahun 1957, setuju negara demokrasi berparlimen dan setuju raja berpelembagaan. Tetapi selepas 50 tahun kita masih seperti dijajah. Ada demokrasi tetapi berat sebelah.

"Awal pemerintahan Perikatan nampak kebebasan, tetapi lama kelamaan di bawah BN telah menjadikan negeri ini seperti haknya. Buat satu sistem hingga pihak lain tidak boleh menang dalam pilihan raya. Jika menang sekadar sikit-sikit," terangnya.

Jelas Phahrolrazi, Suruhanjaya Pilihan Raya tidak bebas, wujud kongkongan media dan berlakunya ketaatan paksa kakitangan awam kepada parti politik.

Katanya, BN telah menganggap harta negara sebagai hak mereka antaranya sepertimana perjanjian Lebuh Raya Utara Selatan dan air dengan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).

"Sangat rahsia hingga rakyat tidak boleh tahu. Ini perjanjian kerajaan, kenapa tidak boleh didedahkan kepada rakyat? Perjanjian klasifikasikan sebagai rahsia. Kenapa rahsia, kenapa tidak boleh didedahkan kepada umum. Kenapa tidak transparen? Kenapa semua perkara mesti disembunyikan?" ujarnya melontarkan persoalan bertalu-talu.

Beliau turut menyentuh perjanjian Petronas di mana semua itu telah dijadikan milik individu dan parti politik.

Tambahnya lagi, segala perjanjian projek mega yang lain juga rahsia tetapi rakyat menanggung semuanya itu, sedang ia terus dimiliki dan dikuasai parti politik.

"Segala beban dihadapi rakyat. Ini sebenarnya yang kita katakan, masa di zaman penjajah duduk dalam mulut buaya, lepas merdeka ingat bebas, tetapi rupanya masuk mulut singa pula," sindir beliau

Tegas Phahrolrazi, Pakatan Rakyat memberi komitmen melaksanakan perubahan apabila diberi mandat memerintah kelak di mana kerajaan akan menjadi pengurus hak rakyat.

"Apabila dilaksanakan kemudahan atau projek untuk rakyat, itu semua adalah hak rakyat. Itu semua hak rakyat, kerajaan hanya urus dengan baik dan telus," terangnya.

Di bawah BN juga katanya, wujud pilih kasih di mana pemberian hak rakyat ditentukan berdasarkan sokongan politik selain banyak urusan memerlukan sokongan dari jawatan politik kepartian.

Sedang di bawah Pakatan Rakyat, segala pemberian adalah berdasarkan kelayakan dan langsung tidak melihat kepada latar belakang kaum, agama mahupun parti politik.

Perkara itu jelasnya, kerana Pakatan Rakyat memegang kepada konsep keadilan. Maka rakyat dan pegawai perkhidmatan awam tegasnya, tidak perlu takut dan tunduk kepada jawatan politik.

Pun begitu ujar beliau, segala amalan tersebut di dalam pentadbiran mengambil masa untuk diperbetulkan. 
dipetik dari KEDAHLanie

Lim Kit Siang

Posted by Unknown | Posted on 7:18 PG

Lim Kit Siang


Does MIC Deserve Three Ministers?

Posted: 04 Aug 2011 03:26 AM PDT

By Kee Thuan Chye Malaysian Digest 04 Aug 2011 PRIME Minister Najib Razak is being cavalier with taxpayers' money in making MIC president G. Palanivel a full minister. His promotion from deputy minister will incur increases in Palanivel's salary, perks, claims and pension – and the rakyat will be paying for them. Is it justifiable? [...]

Selangor regrets church raid, asks Jais for report

Posted: 04 Aug 2011 02:53 AM PDT

The Malaysian Insider Aug 04, 2011 KUALA LUMPUR, Aug 4 — Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim has asked the state Islamic authorities today to justify their raid on a multiracial dinner at a Petaling Jaya church last night, adding he regretted the incident that has caused a public outrage. A group from the [...]

West’s mid-life crisis points to power shift east

Posted: 03 Aug 2011 11:09 PM PDT

By Kristina Cooke and Emily Kaiser Reuters Aug 3 2011 NEW YORK/SINGAPORE (Reuters) – The world’s industrialized nations, burdened with aging populations and deeply in debt, face years of slow economic growth that could speed the shift of economic clout to the East. The United States has no coherent plan to pay for supporting a [...]

BBC suspends FBC shows, CNN denies paid for Najib interview

Posted: 03 Aug 2011 10:55 PM PDT

By Debra Chong The Malaysian Insider Aug 04, 2011 KUALA LUMPUR, Aug 4 — US-based broadcaster CNN has denied it was paid to interview Prime Minister Datuk Seri Najib Razak but questions remain about the role played by its anchor John Defterios after the latter's FBC Media programme World Business was axed yesterday by rival [...]

Christian cleric condemns Jais raid on PJ church

Posted: 03 Aug 2011 10:38 PM PDT

By Debra Chong The Malaysian Insider Aug 04, 2011 KUALA LUMPUR, Aug 4 — In an immediate reaction, Council of Churches Malaysia (CCM) secretary-general Rev Hermen Shastri hit out at Selangor's Islamic religious authorities for "storming" a Petaling Jaya church last night on questionable grounds. The Malaysian Insider reported earlier this morning that some 30 [...]

AG – why the alacrity to prosecute the PSM EO6 while total immobility to charge MACC officers for a pile of crimes and unlawful actions exposed by Royal Commission Inquiry into Teoh Beng Hock’s death?

Posted: 03 Aug 2011 10:15 PM PDT

The Attorney-General Tan Sri Gani Patail should explain why the alacrity with which he wants to prosecute the PSM EO6 in contrast with his total immobility to charge Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officers for a pile of crimes and unlawful actions as exposed by the Royal Commission of Inquiry (RCI) into Teoh Beng Hock's (TBH) [...]

Set up a national education reform consultative council

Posted: 03 Aug 2011 10:08 PM PDT

Toh Kin Woon | Aug 3, 11 Malaysiakini LLG Cultural Development Centre is highly concerned about the announcement by the Education Minister Tan Sri Muhyiddin in mid July that the ministry was readying a study on a complete revamp of the existing education system. The report is to be submitted to the cabinet for approval [...]

Kit Siang – a Malaysian first and last

Posted: 03 Aug 2011 10:06 PM PDT

Steve Oh | Aug 3, 11 Malaysiakini I refer to the Malaysiakini report ‘Kit Siang: Five days I was in darkness‘. If there is an unsung hero in politics, an under-recognised Malaysian, it is this man Lim Kit Siang, who has lived through it all from the fledgling days of his political party to ISA [...]

Malaysia’s 8TV pulls ‘racist’ Ramadan adverts

Posted: 03 Aug 2011 07:36 PM PDT

BBC News 3 August 2011 A Malaysian TV channel has withdrawn a series of public-service messages about the Muslim holy month of Ramadan, after viewers complained they were racist. One of the adverts showed an ethnic Chinese girl acting in a rude manner towards Muslims, followed by a message saying: “Do not be loud or [...]

Jais, cops raid church over multi-racial dinner

Posted: 03 Aug 2011 05:55 PM PDT

By Boo Su-Lyn The Malaysian Insider Aug 04, 2011 PETALING JAYA, Aug 4 — The police and Selangor religious authorities raided a multi-racial dinner at the Damansara Utama Methodist Church (DUMC) here last night over an unspecified complaint. DUMC senior pastor Dr Daniel Ho said about 30 police officers and enforcement officers from the Selangor [...]

CNBC drops flagship show over paid Malaysian interviews

Posted: 03 Aug 2011 05:47 PM PDT

By Debra Chong The Malaysian Insider Aug 04, 2011 KUALA LUMPUR, Aug 4 — International news broadcaster CNBC has confirmed cancelling its flagship show World Business as allegations of impropriety surface linking the programme to FBC Media, a British firm apparently paid millions of ringgit by Putrajaya and Sarawak to shine their images globally. The [...]

Mubarak pleads ‘not guilty’ at Cairo trial

Posted: 03 Aug 2011 09:22 AM PDT

Al Jazeera 03 Aug 2011 Former Egyptian president maintains innocence over charges that include corruption and unlawful killings of protesters. Hosni Mubarak, Egypt’s ousted president, has denied charges of corruption and complicity in the killing of protesters at the start of his historic trial in Cairo. At his first court appearance on Wednesday, Mubarak spoke [...]

Ex-Umno MPs want Najib out

Posted: 03 Aug 2011 09:04 AM PDT

Muda Mohd. Noor | August 3, 2011 Free Malaysia Today Penawar, an organisation comprising ex-Umno parliamentarians headed by a Mahathir man, has expressed lack of confidence in the PM’s leadership. PETALING JAYA: Speculation has been rife that Prime Minister Najib Tun Razak's position in Umno is under threat. Party insiders have long claimed that the [...]

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP