Nuffnang

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:51 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


GEREJA MURTAD!

Posted: 10 Aug 2011 01:27 AM PDT


(Sijil Baptism Azlina Jailani oleh Church of Our Lady Fatima, Brickfield bukti jelas pembabitan gereja memurtadkan umat Islam di Malaysia)

Salam 2 all.

Teman melihat ada golongan yang cuba menafikan penglibatan pihak gereja dalam gejala memurtadkan umat Islam khususnya bangsa Melayu didalam negara ini. Sehingga ada dikalangan pimpinan PAS sendiri mempersoalkan tindakan JAIS menyiasat Methodist Church Damansara Utama yang dipercayai menjalankan kegiatan dakyah keristian dikalangan orang Melayu Muslim pada 03 Ramadhan 1432/ 03.08.20011 lepas. Dikala umat Islam sedang menjalani 'ibadah puasa, kita dihina sekali lagi dengan isu murtad!

Peristiwa yang sama berlaku pada tahun 1997, lebih tepat Ramadhan 1997. Dihari pertama umat Islam sedang berpuasa, segelintir kristian la'natullah telah menculik dan melarikan Aishah Bukhori sedang ayahanda Aishah, Tuan Haji Bukhori mengimamkan solat tarawih di Masjid Taman Rimba Terjun, Pontian. Dalam sekelip mata mereka berjaya membawa Aishah menyeberangi Selat Johor memasuki Singapura tanpa paspot, dan kemudian terus diterbangkan ke Australia sehelai sepinggang. Ini menimbulkan syak dikalangan umat Islam bahawa terdapat konspirasi terancang untuk menculik dan membawa Aishah Bukhori, macam mana seorang rakyat Malaysia beragama Islam boleh dibawa lari tanpa sebarang paspot?

Cuma bezanya pada masa itu, PAS menjadi juara kompang kampung mencanang kes murtadnya Aishah Bukhori. Teman yang menjadi peguam kes tersebut diarak kehulu kehilir berceramah diatas pentas PAS menceritakan kisah murtad Aishah Bukhori. Puluhan ribu poster ditampal oleh para mujahidin dan bakal syuhada PAS, atas pokok, tiang letrik, bus-stop dan macam-macam tempat. Ada penceramah PAS yang mengambil kesempatan menumpang semangkuk pentas bersama teman. Kalau tengok ceramah dema yop lagi ganas dan brutal dari teman. Siap rimbok meja, air liur bersepai-sepai terhambur dengan maki-hamun terhadap kristian, kafir, UMNO dan Kerajaan. Dan tak lupa derma jihad juga dikutip konon untuk perjuangan jihad menentang murtad. Mana pergi duit derma jihad tu jangan tanya teman yop; walaupun teman tengok ada antara mereka yang boleh bertukar kereta beli rumah hasil jual kaset ceramah teman!

Tapi hari ini, kaum yang rimbok meja bersembur airliur berjihad menentang murtad tu yop dah tukar qiblat. Hari ni dema rimbok meja marah kalau ada orang ganggu gereja yang nak murtadkan umat Islam. Pejuang tulin saperti Dr. Hasan Ali yang ikhlas mahu mencegah gejala murtad mereka tuduh sebagai agen UMNO yang dibayar oleh oleh PM untuk merosakkan ukhwah dan perpaduan PAS dengan biaDAP dan para kafir harbi la'natullah. Sampai tugas Dr. Hasan Ali sebagai Exco Agama dema nak hijack yop, dema nak JAIS jumpa dema terus tanpa melalui Dr. Hasan Ali, Exco yang jaga JAIS! Malah kaum Anwarinas ni siap nak pecat Dr. Hasan Ali lagi yop. Dulu dema maki-hamun UMNO kerana kononnya membiarkan gejala murtad, hari ini dema maki-hamun UMNO konon membayar Dr. Hasan Ali untuk mencegah murtad! Tak ke gila punya kerja namanya ni yop. Yang konsisten dalam perangai itu ialah maki-hamun! Yang penting kot mana pun UMNO dan PM mesti dimaki-hamun. Rasanya kaum Anwarinas ni kalau tak maki-hamun UMNO dan PM sehari dema boleh kena demam kura yop!

Berbalik kepada cerita gereja terlibat dalam gejala murtad, banyak bukti yang teman ada yop. Pertama kes Aishah Bukhori sendiri. Aishah semasa mengisytiharkan diri dia murtad kepada ayah dia Hj Bukhori melalui telefon pada 19.10.1997 sedang berada disebuah gereja di Panchor Jaya, Rasah, Negeri Sembilan. Apabila Haji Bukhori dan keluarganya pergi ke gereja tersebut, berlaku pertengkaran kerana mereka tidak benarkan Aishah diambil oleh keluarganya. Keluarga Aishah terpaksa balik hampa kerana tidak mampu berbuat apa-apa.

Kita jangan lupa peranan aktif yang dimainkan oleh Bar Council dalam isu murtad Aishah Bukhori. Malahan sebenarnya murtadnya Aishah Bukhori membabitkan penglibatan secara langsung seorang peguam kafir ahli Malaysian Bar iaitu Leornard Teoh Hooi Leong. Beliaulah orang yang membuat permohonan ke Mahkamah untuk perintah habeas corpus untuk membebaskan Aishah daripada jagaan keluarga beliau.

Dalam permohonan bertarikh 28.11.1997 itu, secara jelas Leornard Teoh menyebut pada perenggan 6, bahawa dia dilantik "untuk memberi nasihat kepada Aishah berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan elah menyediakan surat Akuan Sumpah untuk Aishah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Pada perenggan 23 Leonard Teoh berkata bahawa "Aishah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Dan Leornard mendakwa tindakan ibubapa, abang dan bapa saudara Aishah telah melanggar hak kebebasan Aishah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Dan inilah Majlis Peguam yang sama yang Ambeega Sreenavasan pernah menjadi Presidennya yang kemudiannya ditabal oleh PAS menjadi kalipah dalam himpunan haram 09.07.2011!!!

Begitu juga kita jangan lupa rekod pertama penglibatan gereja didalam kes murtad orang Melayu beragama Islam pada tahun 1987. Disebuah gereja di Petaling Jaya, seorang anak Melayu beragama Islam ditabalkan buat pertama kalinya dalam sejarah Malaysia sebagai paderi Melayu dibumi orang Islam ini. Jamaluddin Osman, mengikut rekod adalah anak Melayu pertama diisytihar sebagai paderi secara terbuka disebuah gereja di Petaling Jaya. Beliau juga terlibat secara langsung dan aktif untuk memurtadkan anak-anak Melayu ke agama kristian.

Jamaluddin Osman, atau nama kristiannya Padre Joshua Jamaluddin, telah ditahan oleh polis dibawah Akta Keselamatan Negeri kerana kegiatannya cuba mengkristiankan anak-anak orang Islam dianggap mengancam keselamatan dalam negara. Namun sekali lagi Majlis Peguam dan beberapa NGO memainkan peranan aktif mencabar penahanan Jamaluddin Osman dibawah ISA. Mahkamah Persekutuan tiada pilihan selain daripada membebaskan Jamaluddin Osman kerana peruntukkan ISA tidak membenarkan seseorang ditahan kerana memurtadkan orang Islam.

Inilah dia Majlis Peguam yang sama yang Ambeega Sreenavasan menjadi Presidennya, yang kemudian diangkat oleh PAS menajdi kalipah mereka dalam himpunan haram 09.07.2011!!!

Kegiatan gereja yang terlibat secara langsung dalam kegiatan memurtadkan umat Islam di Malaysia paling jelas berlaku dalam kes murtadnya Azlina Jailani. Teman kemukakan bukti dokumen diatas, iaitu sijil membaptiskan (atau mengkristiankan) Azlina Jailani. Ini adalah dokumen Mahkamah, bukan rekaan. Pada masa itu, PAS terima dokumen ini sebagai bukti, dan antara yang terlibat secara langsung dengan teman membantah murtadnya Azlina Jailani. Tak tahulah sekarang, takut nanti Ustad Hadi mintak teman kemukakan 4 orang saksi. Ialah, semenjak berukhwah dengan biaDAP ni, serban pun boleh longgar yop!

Teman perturunkan apa yang disebut didalam sijil tersebut:

Certificate of Baptism:

This is to certify that AZLINA BT JAILANI (LINA) child of JAILANI BIN SHARIFF and his wife KALTHUM BIN OMAR born at Selangor date of Birth 08 January 1964 was baptized in CHURCH OF OUR LADY FATIMA-BRICKFIELDS KL on the 11 May in the year of our Lord 1998.

In the Name of the Father
and the Son
and of the Holy Spirit

Duty of Parents & Godparents You are responsible that this child be educated in the Faith, furthermore, it is your duty to bring up this child to live the Faith by observing God's Commandment as Christ taught us, namely loving God and your neighbor. Godparents are to help parents in their duty as Christian mothers and fathers.

Godfather: S.S. Santiago
Godmother: Rosy Doraisamy
Minister of Baptism: Joseph A. Pereira

Stamp of Church:

Church of Our Lady Fatima,
Jalan Sultan Abdul Samad,
Brickfields, 50470 KL


Jelas daripada sijil diatas pembabitan secara langsung sebuah gereja, iaitu Church of our Lady Fatima di Brickfields dalam kes murtad seorang Melayu Muslim bernama Azlina Jailani. Dan kes Azlina Jailani, atau nama kristiannya Lina Joy (KP No: 640108-10-5038) telah dibawa ke Mahkamah Tinggi (MTKL No: R2-24-30-2000), kemudiannya dirayu ke Mahkamah Rayuan (RS No: W-01-29-2001) dan akhirnya dibicarakan sehingga ke Mahkamah Persekutuan (RS No. 01-02-2006W). Akhirnya Mahkamah Persekutuan dengan beraninya membuat keputusan bahawa seseorang Islam itu tidak boleh murtad melainkan dengan, dan hanya jika diizinkan oleh, sebuah Mahkamah Syariah yang berbidang kuasa. Maka mengamuk sakanlah kaum kaafirun dan yang sewaktu dengannya.

Kegagalan mereka dalam kes Azlina Jailani, diikuti pula dengan kes perebutan jenazah Mohamed Moorthy Abdullah, dan kes perebutan anak S. Shamala menyebabkan mereka bergabung bersatu tenaga beberapa NGO termasuk Bar Council, Majlis Perunding Agama Hindu, Kristian, Budha & Sikh, Suaram, Hakam, Sisters in Islam, AWAM, WAO, WCC, WDC dan beberapa lagi NGO mencadangkan penubuhan Suruhanjaya Antara Agama @ IFC dengan 17 tuntutan yang kesannya akan menjadikan murtad itu halal dan sah, serta Islam sebaris dengan agama lain dalam negara ini.

Strategi kafirun ahzab ini ditentang oleh umat Islam yang bersatu dibawah berpuluh NGO diketuai oleh PPI, Peguam Pembela Islam dan Pertubuhan Pembela Islam. Himpunan Sejuta Umat diadakan di Masjid Wilayah Persekutuan dengan kehadiran puluhan ribu umat Islam. Kempen tandatangan Sejuta Umat dilancarkan dan alhamdulillah lebih sejuta tandatangan berjaya dikutip dan dipersembahkan kepada Majlis Raja-Raja.

Kesatuan umat Islam itu menjadi kegerunan kepada kaum kaafirun ahzab ini, maka mereka juga mengatur strategi untuk memecah-belahkan umat Islam. Sejak tahun 2006, mereka melakukan tusukan jarum halus melaga-lagakan umat Islam. Akhirnya mereka berjaya mempergunakan himpunan haram Hindraf untuk mencetuskan gelombang pemecahan itu, bilamana Anwar Ibrahim mengambil sikap menyokong pertubuhan haram tersebut. Ini membawa kepada beberapa insiden selepas itu dan Anwar berjaya mempengaruhi beberapa orang pimpinan PAS untuk bersama beliau yang akhirnya membawa kepada munculnya kaum Anwarinas didalam PAS yang qiblat mereka adalah kepada Anwar Ibrahim, bukan kepimpinan Haji Hadi.

Dan pilihanraya 2008 menyaksikan buat pertama kalinya umat Islam berpecah. Perpecahan ini memberi ruang kepada kaum kafir melaui parti cauvinis dan rasis biaDAP untuk menjalankan peranan yang akhirnya umat Islam kehilangan cengkaman kuasa politik Melayu-Muslim. Kelesuan, kedayusan dan kebaculan umat makin menjadi-jadi. Ini terbukti bila berlaku beberapa insiden dan isu, yang kemuncaknya ialah tuntutan penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian dalam bentuk triniti mendapat sokongan Anwar Ibrahim dan kaum Anwarinas, yang berhempas pulas menyokongnya. Dan kaum kafir khususnya parti cauvinis biaDAP tahu bahawa perpecahan umat Islam sudah parah, kerana ada dikalangan mereka bersedia menjual agama mereka, termasuk kalimah ALLAH demi untuk memenuhi impian rakus politikus kalkatus ke Putrajaya!

Mutakhir bila isu bible versi Bahasa Indonesia muncul, tanpa perlu puak kafir kristian bersusah payah, kaum Awarinas yang beriya-iya menyokong dan mendesak supaya kebenaran dan kebebasan diberi kepada kristian untuk mengimpot masuk bible dan risalah dan penerbitan dalam bahasa indonesia. Sehingga akhirnya kerajaan yang dipimpin oleh umat Islam terpaksa tunduk dan memberi kebenaran tersebut, kerana pihak kafir kristian dan sekutu mereka menyatakan kalau PAS dan PKR benarkan, kenapa UMNO nak halang pulak! Sehingga berita palsu dibawa ke peringkat Pope di Vatican bahawa kaum kristian dizalimi dan dianiaya serta di"persecute" oleh Kerajaan Islam Malaysia! Maka kaum kafir tahu bahawa cengkaman mereka keatas segelintir umat Islam sudah sempurna; hanya tinggal masa untu dilaksanakan agenda syaitan mereka menumbangkan kerajaan pemerintahan umat Islam dalam negara ini.

Kelesuan, kebaculan, dan kebisuan segelintir umat Islam terbukti bila isu murtad Nor Azman Beginda terbongkar baru-baru ini. Nor Azman Beginda, adalah saksi untuk Anwar Ibrahim dalam kes liwat Anwar . Beliau juga adalah calon PKR dalam PRN Negeri Sarawak. Kisah murtadnya Nor Azman terbongkar apabila timbul isu anaknya membawa sosej babi ke sekolah. Kalau murtadnya Aishah pada tahun 1997 menjadi isu besar sehingga ramai yang bertakbeer mahu berjihad, namun terbongkarnya isu murtad Azman dipandang sepi, malah ramai yang dahulunya mujahidin tiba-tiba menjadi syaitan PBB - pekak, bisu & buta.

Tiba-tiba, perancangan ALLAH pun bermula. Tanpa disangka-sangka, sedang umat Islam menjalani 'ibadah puasa tahun ini, tercetus isu Gereja Methodist Damansara Utama menjalankan kegiatan dakyah terhadap umat Islam pada hari ketiga Ramadhan. Kegiatan yang diselimuti dengan program bantuan kemanusiaan dan makan-makan, secara halus mereka memasukkan dakyah mereka. Tindakan JAIS melakukan siasatan terhadap kegiatan itu dihebohkan sebagai satu "serbuan keatas satu majlis muhibbah dan kemasyarakatan didalam sebuah gereja".

Dengan menggunakan perkataan-perkataan yang bombastik dan menggemparkan, isu itu diputar sebagai satu tindakan mencampuri urusan gereja dan melanggar hak asasi manusia dan kebebasan beragama. Tekanan dikenakan terhadap Menteri Besar yang dengan bangangnya telah mengambil sikap apologetik dan menuntut maaf kepada kaum kafir ini walaupun belum mendapat lapuran penuh insiden tersebut. Dikalangan kaum Anwarinas muncul jaguh-jaguh kampung merimbuk meja memaki tindakan JAIS.

Alhamdulillah, ALLAH membuka hati YB Exco Hal Ehwal Islam Selangor, Datuk Hasan Ali untuk bangkit mempertahankan tindakan JAIS dan membela maruah Islam. Tindakan berani Datuk Hasan Ali telah menukar habis spektrum isu ini. Pendedahan berani Datuk Hasan Ali bahawa memang terdapat bukti kegiatan mendakyahkan umat Islam oleh gereja Methodist tersebut mengejutkan umat Islam. Walaupun dimaki-hamun oleh kaum Anwarinas, walaupun Presiden yang besar serbannya tidak menyokongnya, walaupun diserang bertubi-tubi oleh kaum kafir, Datuk Hasan Ali langsung tidak gentar, malah mengeluarkan kenyataan tegas dan jelas: saya rela dipecat demi mempertahankan aqidah umat Islam!!!

Kenyataan itu disambut oleh umat Islam. Sokongan kepada Datuk Hasan Ali dan JAIS bertambah hari demi hari. Akaun facebook yang dibuka untuk membela Datuk Hasan Ali mencapai jumlah mengejutkan, sudah hampir 20,000 orang menyatakan sokongan terhadap Datuk Hasan Ali hanya dalam beberapa hari. Sokongan yang melangkaui batasan politik kepartian. Dan berita mengejutkan apabila Ketua Dewan Ulama' PAS, Ketua Pemuda PAS dan beberapa tokoh ulama' menyatakan sokongan terbuka kepada Datuk Hasan Ali. Insyallah Ramadhan ini akan membawa semangat Badar kepada umat Islam yang semakin lesu dan layu akibat mainan politiking melampau segelintir politikus kalkatus yang rakus ke Putrajaya.

Hari ini terbukti memang benar terdapat kegiatan cuba mendakyahkan umat Islam dalam acara di Gereja Methodist itu. Bukan itu sahaja, terkini terbongkar kisah rupanya gereja Methodist itu adalah gereja haram. Ianya tiada kelulusan daripada pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya, yang hanya meluluskan pembinaan sebuah pusat komuniti bukannya gereja. Kita mendesak supaya MBPJ dan Kerajaan Selangor mengambil tindakan segera menyita dan menutup gereja tersebut tanpa sebarang dolak dalik lagi!!! Teman semakin yakin janji ALLAH itu benar, dan ALLAH akan memenangkan umat Islam akhirnya!

Ingatlah, isu dakyah gereja Methodist ini bukan isu politik, bukan isu kepartian, bukan isu UMNO-PAS. Tetapi ini adalah isu umat Islam, dan umat Islam mesti bersatu. Ketepikan semua sentimen politik, buang semua assobiyah kepartian. Kita umat Satu Tuhan, Satu Nabi, Satu Kitab, Satu Qiblat. Marilah kita bersatu dibawah ukhwah Islam berdasarkan Al Quran & Sunnah!!!

Diatas rakusan melapah aqidah
umat bangkit bersatu wadah
semangat Badar mari diserlah
sinar Ramadhan membawa barakah

Tiada Tuhan melainkan ALLAH Yang Satu, kami ikhlas beragama kepada ALLAH, walaupun kafir ahzab tidak menyukainya. ALLAH itu Benar, ALLAH akan mebantu kita menghancurkan kafir ahzab yang bersatu, dan meletakkan musuh-musuh Islam dibawah tapak kaki umat Islam. ALLAHUAKBAR WALILLAHHILHAMD!

MEMPERTAHANKAN AQIDAH ITU JIHAD!!!
MENCEGAH MURTAD ITU JUGA JIHAD!!!

Wallahua'alam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
11 Ramadhan 1432
11 Ogos 2011

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:40 PTG

N45 Dr Halimah Ali


APA DIA NEGARA KEBAJIKAN YANG mahu dibawa PAS?

Posted: 11 Aug 2011 08:48 AM PDT

Negara Berkebajikan: Jahil feqah politik jadi punca
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 11 Ogos: Orang yang jahil terhadap feqah politik Islam terus menyatakan bahawa Negara Berkebajikan yang ingin dibawa oleh PAS adalah sama dengan pentadbiran kerajaan Malaysia yang ada pada waktu ini.

Malah, kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, ada yang menyatakan bahawa Negara Berkebajikan adalah sama dengan istilah welfare state yang diamalkan di negara Britain dan Sweden atau liberal welfare state yang diamalkan di Amerika Syarikat.

Justeru, katanya buku kecil Konsep Asas Negara Berkebajikan perlu lahir untuk memberikan penjelasan bahawa Negara Berkebajikan yang ingin dibangunkan oleh PAS adalah tidak sama dengan negara kebajikan (welfare state) yang difahami oleh kalangan pengamal sains sosial dan sains politik pada waktu ini.

"Apa yang ingin ditekankan dalam buku ini ialah bahawa pemahaman terhadap konsep Negara Berkebajikan perlu bermula dengan memahami makna, dasar, konsep dan cara pelaksanaannya melalui sumber asasi ajaran Islam iaitu al-Quran dan as-Sunnah yang menjadi panduan kepada seluruh agenda PAS mengikut perlembagaannya [Fasal 5(1) dan Fasal 7(1)] dan bukan hanya slogan politik pilihan raya semata-mata," jelasnya dalam buku tersebut.

Hakikatnya, kata beliau bahawa Negara Berkebajikan adalah berbeza dengan Negara Kebajikan (welfare state) kerana banyak perbezaan dari segi dasar, objektif dan wawasannya walaupun terdapat sedikit persamaan tertentu dari aspek fizikal yang ingin dibangunkannya tetapi berbeza dari segi semangat rohnya.

Jelasnya, aspek fizikal mungkin ada kesamaan atau selari tetapi tamadun Barat meninggalkan aspek rohani atau pembangunan jiwa.

"Inilah yang difahami oleh umat Islam bahawa tugas manusia adalah untuk melaksanakan ibadah, amanah dan menegakkan agama dan seterusnya mentadbir urusan dunia menggunakan panduan agama dalam erti katanya yang sebenar dan universal," ujarnya yang juga ahli Parlimen Marang.

Menurutnya, Islam mengajar orang yang beriman bukan sahaja menerima yang terbaik daripada al-Quran dan as-Sunnah tetapi juga menerima pandangan manusia terbaik dan kebijaksanaannya walau dari mana sekalipun.

Ini, ujarnya dihuraikan oleh Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Kebijaksanaan itu laksana barang berharga yang jatuh tercicir kepunyaan seseorang yang beriman di mana sahaja sahaja dia menemuinya, maka dialah yang berhak memungutnya.

Beliau menambah, penjelasan yang ringkas melalui buku Konsep Asas Negara Berkebajikan tentunya tidak mencukupi, maka berkewajipanlah kalangan ilmuan Islam memanjangkannya dengan kajian yang lebih mendalam dan menyeluruh.

Justeru, tambahnya perbincangan dan seminar sama ada secara kecilan atau lebih besar wajar dijadikan suatu medium untuk mencambahkan lagi penbendaharaan ilmu dan maklumat mengenai Negara Berkebajikan yang menjadi kepunyaan kita semua.

ADUN SELAT KLANG bersama jemaah tarawikh surau al FALAH Kpg Sg Sireh

Posted: 11 Aug 2011 08:37 AM PDT




SURAU NURUL FALAH
KPG SG SIREH.

YB Dr Hjh Halimah Ali selaku ADUN SELAT KLANG meneruskan jelajah kawasannya bertemu dengan rakyat seperti yang saban tahun beliau lakukan selama satu dekad.Bulan Ramadhan akan diisi dengan jelajah solat isya' dan tarawikh masjid dan surau di seluruh kawasan DUN SELAT KLANG.Yang beza tiga tahun kebelakangan ini sejak menjadi EXCO Kerajaan Selangor beliau juga perlu bersama program DYMM Sultan Selangor turun padang ke masjid-masjid selain program YAB Dato' Menteri Besar Selangor.
Pemerhatian sendiri oleh ADUN Selat Klang dan ramai juga yang perasan bahawa jemaah ke masjid surau meningkat sekurang-kurangnya 100%.Beliau juga amat berbesar hati kerana diantara yang memenuhi ruang masjid dan surau adalah dari kalangan remaja belia.Ini petanda baik timbul kesedaran baru peri pentingnya golongan ini terpaut hati ke pusat pembangunan ummah yakni institusi masjid/surau.
Beliau sentiasa menekan konsep pembangunan ummah yang perlu dirancang dengan teliti dan menjadi paksi tumpuan AJK MASJID/SURAU.

Pengabdian kepada Pencipta sumber kekuatan luar biasa

Posted: 11 Aug 2011 07:54 AM PDT

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:33 PTG

MY VOICE FOR NATION


Malaysia’s Penang state: Getting back its mojo | The Economist

Posted: 11 Aug 2011 10:46 PM PDT

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:04 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Anekdot Ramadhan !

Posted: 11 Aug 2011 05:39 PM PDT

Suara Sri Andalas

Posted by Unknown | Posted on 3:45 PTG

Suara Sri Andalas


Baucar RM100: Walau Nilai Kecil Tapi Amat Bermakna

Posted: 11 Aug 2011 02:00 AM PDT

KLANG 11 OGOS : Walaupun nilai RM 100.00 dilihat kecil oleh sesetengah pihak, namun bagi warga emas dan mereka yang kurang berkemampuan, pemberian ini membawa erti yang besar kepada mereka.

Menurut Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar pemberian baucar kepada warga emas ini menunjukkan komitmen pentadbiran kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat (Pakatan) dalam melaksanakan program Merakyatkan Ekonomi Selangor yang diperkenalkan sejak tahun 2008.

"Bantuan RM 100 ini adalah untuk mereka (warga emas). Kita tahu bantuan ini tidaklah sebesar mana tetapi ianya sangat bermakna kepada warga emas yang kurang berkemampuan, tidak lagi bekerja dan ada di antara mereka tidak mendapat bantuan daripada anak mereka sendiri," katanya.

Program 'Jom Shooping' yang diperkenalkan ini merupakan sebahagian daripada program untuk warga emas yang berusia 60 tahun ke atas yang telah berdaftar dengan Skim Mesra Usia Emas, SMUE melalui program Merakyatkan Ekonomi Selangor, MES.

Sebanyak RM 10 juta diperuntukkan untuk program ini melalui keuntungan perlombongan pasir yang dilakukan oleh Kumpulan Semesta Sdn Bhd, KSSB.

Menurut Xavier, program ini juga memberikan peluang kepada warga emas yang belum pernah mengunjungi pusat mebeli belah seperti ini merasai suasana membeli belah sekaligus memberikan peluang kepada beliau bertemu dengan penduduk setempat.

Ujar beliau lagi, semua nama yang berdaftar untuk program ini akan dibawa untuk membeli belah sebelum program ini berakhir hujung tahun ini.

"Saya telah mengarahkan petugas di pejabat saya untuk memantau perjalanan program ini. Kita juga mendapat kerjasama yang baik daripada ketua kampung dan ahli majlis. Program ini juga secara tidak langsung memberikan ruang kepada saya untuk berjumpa dan beramah mesra dengan warga emas," katanya.

Program 'Jom Shopping' yang dianjurkan di Dun Sri Andalas merupakan pertama kali dianjurkan dengan sambutan yang menggalakkan apabila penyertaan hampir 100 orang warga emas dengan kerjasama Majlis Perbandatan Klang, (MPK) yang menyediakan pengangkutan bas untuk warga emas.

Setakat ini seramai 4,700 orang warga emas di Dun Sri Andalas yang telah mendaftar dibawah Skim Mesra Usia Emas, SMUE dan diharapkan lebih ramai warga emas akan mendaftar di bawah skim ini yang merupakan sebahagian daripada program Merakyatkan Ekonomi Selangor.



Sumber: Selangorkini

Kerajaan Selangor Belanja RM1.5 Juta Untuk Yuran Kemasukan Pelajar Kolej Inpens

Posted: 08 Aug 2011 03:00 AM PDT

Kuala Selangor, 6 Ogos 2011 - Kerajaan Negeri Selangor telah menyumbang RM1,532,700 bagi menampung yuran kemasukan 234 orang pelajar-pelajar baru ke Kolej Inpens. Sumbangan ini merupakan pembiayaan sepenuhnya untuk yuran akademik dan hostel termasuk wang saku.

Sumbangan ini telah diberi kepada 101 pelajar Melayu, 100 orang pelajar India dan 33 orang pelajar Cina.

Satu majlis penyampaian surat tawaran kemasukan telah diadakan di kampus kolej Inpens di Kuala Selangor yang telah disempurnakan oleh YB Dr. Xavier Jayakumar EXCO Kerajaan Negeri Selangor

Majlis turut dihadiri oleh Hajjah Noraini Bte Roslan, Yang Dipertua Majlis Daerah Kuala Selangor serta pengurusan dan tenaga pengajar Kolej Inpens.
 

Majlis telah dilaksanakan dengan jayanya oleh pegawai-pegawai dari seksyen Sektoral, Unit Perancang Ekonomi (Upen) Negeri Selangor.

Pelajar-pelajar ini akan mengikuti kursus-kursus vokasional dalam bidang automotif mekanik, pendawaian letrik, penghawa dingin, komputer,  kecantikan dan dandanan rambut  untuk tempoh 1 hingga 3 tahun.

Dalam ucapan beliau, Dr. Xavier menegaskan bahawa dengan memberikan peluang belajar dalam bidang vokasional pelajar-pelajar ini akan mempunyai kemahiran khas bagi memudahkan mereka untuk mendapat peluang pekerjaan apabila telah menamatkan kursus yang diambil.

Ujar beliau lagi majikan-majikan sekarang ini memerlukan tenaga kerja yang mempunyai kemahiran vokasional dan ini dapat menjaminkan pendapatan yang lebih baik kepada pelajar-pelajar.

Kata Dr. Xavier lagi dengan mendapat pekerjaan yang stabil dengan pendapatan yang lebih baik akan dapat membantu taraf kewangan keluarga yang kebanyakannya dari anak-anak pekerja ladang dan  berpendapatan rendah. Dengan ini objektif Kerajaan Negeri Selangor untuk mengurangkan taraf kemiskinan rakyat Selangor akan dicapai.


魏宗贤文打烟之声 Gwee Tong Hiang for Bentayan

Posted by Unknown | Posted on 3:27 PTG

魏宗贤文打烟之声 Gwee Tong Hiang for Bentayan


Projek Sunshine DAP Parlimen Bakri Menghulurkan Bantuan Kepada Warga Melayu

Posted: 10 Aug 2011 11:15 PM PDT

Lim Guan Eng

Posted by Unknown | Posted on 3:03 PTG

Lim Guan Eng


Aspiration to develop and promote Penang as the Medical City for the Region (en/cn)

Posted: 10 Aug 2011 10:16 PM PDT

Ladies & gentlemen

After the inspiring presentations on Cross Border Healthcare by Dato' Dr Chan Kok Ewe, Chairman of the Penang Health Association and How Singapore can contribute to Healthcare in Penang by Prof Soo Khee Chee, Director of the National Cancer Centre, Singapore, I am further encouraged to share with you my vision for healthcare in Penang.

Our vision of Penang as the leading medical hub in Malaysian is underpinned by quality healthcare, managed costs affordable for the lower as well as high-end segments of the market and a pro-active government administration intent on making the stay of not just the patients as comfortable as possible under the cirmsumstances but also relaxing for their family members. We intend to combine a all in one experience of getting our ailment treated and leaving Penang treated, rested, cured and cheerful.

The resort nature of Penang, our wonderful UNESCO World Heritage City, tantalizing old world charms and lifestyle and our world famous food is an unbeatable combination for any holidaygoers. After all Yahoo Travel listed Penang as one of the top 10 islands you must explore before you die and Penang asam laksa has been listed by CNN as the No. 7 best food in the world.

Having said that, Penang is not competing with Singapore as the lack of direct international flights make our appeal regional, especially the market close to Thailand and Northern Sumatera. In a way Penang complements Singapore in that our direct links allows any patient to also consider Singapore for further treatment.

Penang’s dominant role in the medical tourism industry in Malaysia is backed up by figures. Out of Malaysia’s total medical tourism receipts in 2009 of RM288 million, Penang contributed RM 164 million or 57%. In 2010 out of Malaysia’s total medical tourism receipts in 2010 of RM 336 million, Penang contributed RM 218 million or 66%.

The Hotel Resort Insider in 2010, named Malaysia as one of the top five medical tourism destinations in the world. The healthcare services provided in Malaysia, which cover a full and extended range of secondary and tertiary medical specialities are of equal standards but comparatively cheaper than in the U.S., Europe and other developed nations.

Penang is more than one-and-a-half times the size of Singapore, with a population of 1.6 million or 30% of Singapore's population. Penang has more than ten private hospitals but seven speciality hospitals stand out. These seven hospitals have formed a consortium among themselves to jointly promote medical tourism in Penang.

Calling themselves the Penang Health Association, these hospitals portray a distinct uniqueness of commonality in purpose. Although they are separate business entities they are compatriots in promoting Penang as the destination of choice for medical tourism.

The people in Penang are known for their prudence with resources, be it financial or people. The Penang Health Association has adopted these qualities and has been promoting Penang as a medical hub rather than promoting their individual hospital to potential patients from within the ASEAN region. They have been participating in road shows and exhibitions outside Malaysia as Penang Health Association as an affordable and quality healthcare destination.

Taking cognizance of the efforts of these players in healthcare services in Penang, it is my aspiration to develop and promote Penang as the Medical City for the Region. As a Medical City, not only medical or healthcare services are provided but it also entails an extensive dimension of services, beginning from:

-Arrival at Penang International Airport or any other entry point;
-Airport transfer to / from the hospital for the patient and lodging for the patient's family
-Treatment in the hospital
-Transportation for patient's family to daily hospital visits
-Tour packages for patient's family
-Recuperation or convalescence either in the hospital or at a local lodging
-Post treatment services

In order to provide a complete and interdependence range of services, a coopetition (cooperative competition) approach is adopted to involve all related entities of the services industry. This means that the various sectors of the services industry such as

-operators of tour & travel trade
-hospitals
-operators of hotels, service apartments and other lodgings
-transport operators
-restaurants and food caterers
-other related services providers have to pool their resources to make the Medical City concept a reality.

I am confident that the players in the services industry will response positively to the initiative of developing and promoting Penang as the Medical City for the reason that the success of the Medical City will translate to profitability for them.

As a Medical City, patients from within ASEAN and further afield will be able to come to Penang to seek a holistic and cost-effective healthcare. The holistic healthcare approach fosters a cooperative relationship among all those who are involved, thus leading towards the best possible attainment of the physical, mental, emotional, social as well as spiritual aspects of health. The holistic approach is consistent with the rising demand for a wider extent of healthcare, which include not only curing illnesses but also encompasses education and responsibility for personal efforts towards achieving balance and well being.

We certainly welcome Singapore's assistance in contributing to the growth of the healthcare sector in Penang and I look forward to the day that healthcare services in Penang will be sought after by patients outside ASEAN.

Speech by Right Honorable Lim Guan Eng, Chief Minister of Penang at “Penang Dialogue – Penang's Healthcare Sector: Strategies, Synergies & Opportunities" August 11, 2011 @ Tanglin Club, Singapore

槟州首席部长林冠英于2011年8月11日在新加坡Tanglin 俱乐部的" 槟州医疗领域: 策略、合成及机会"的对话会上发表谈话,重点如下:

槟州政府的愿景就是打造马来西亚首屈一指的医疗保健中心,其前提必须是拥有高素质的医疗服务、市场上低收入及高收入群体都可负担的价格以及主动积极的政府机关,不只让病患能在舒适的情况下治病,也让他们的家属可以放心。我们希望病患能得到"全合一"的医治,在获得治疗、休息足够、痊愈、开心的情况下离开槟城。

槟城拥有渡假胜地的特质,乔治市是联合国科教文组织认可的世界文化遗产,老城市的魅力及生活方式、著名美食都是让游客难怀的组合。Yahoo Travel也将槟城列为十大临死前必到之处,而槟城亚参叻沙也在美国有线电视新闻网(CNN)世界美食排行榜是名列第七。

槟城并非要与新加坡竞争,毕竟我们缺少直接国际航班,因此,我们更注重区域性市场,特别是泰国及北苏门答腊一带。槟城 – 新加坡的直飞航班也方便那些要前往新加坡接受进一步治疗的病人,这方面,槟城与新加坡可说是相辅相成。

槟城的医保旅游业在大马一直是领先的。2009年马来西亚在这个领域的2亿8800万令吉收入中,其中57%或1亿6400万令吉来自槟城。2010年,马来西亚在这个领域的收入为3亿3600万令吉,其中66%或2亿1800万令吉来自槟城。

2010年The Hotel Resort Insider 把马来西亚列为世界五大医保旅游胜地,马来西亚提供的医疗设施(包括全面、第二及第三阶的医疗器材)水平相去不远,但是价格比美国、欧洲及其它发达国家低廉。

槟城比新加坡大一倍半,人口160万或新加坡的30%。槟城拥有超过10家私人医院,其中有七家专科医院已经站出来成立一个协会,共同推广槟城的医疗旅游。

这就是槟城医疗保健协会,这些医院展示各自的独特之处,却拥有共同特性。他们都是不同的商业个体,但是他们都热衷于把槟城推广为医疗保健旅游胜地。

槟城人向来懂得审慎管理资源、财务或人员。槟城医疗保健协会也具有这些素质,不只推广各自的医院,也向东南亚地区的潜在病患推广槟城为医疗保健中心。

看到业者的努力,我也希望可以发展及推广槟城做为"区域性医疗保健城"。做为一个医保城,槟城不只是提供医保服务,它还需要拓展各方面的服务,从这里开始:

-抵达槟城国际机场或其它入境点;
-病患的机场- 医院载送服务,病患家属的住宿
-医院的治疗
-病患家属每天往返医院的载送服务
-病患 家属的旅游配套
-在医院里或本地住房的疗养或康复
-医疗后期服务

为了提供更完善及相辅相成的服务,我们采纳合作竞争(cooperative competition) 方式,让各领域的服务业者加入。这包括:

-旅游业者
-医院
-酒店、出租公寓及其它住房
-交通业者
-餐饮业者
-及其它相关的服务业者都必须投资资源,让这个医保城的概念实现。

我相信,服务业者将会积极参与这项概念的发展,因为医保城的成功,也意味他们的利润将增加。

做为医保城,东南亚甚至更远地区的病患都能来到槟城,寻求全方位及低廉的治疗服务。全方面医疗将促进各行各业的合作关系,进而让医疗业在物理、精神、情绪、社会等方面达到最好的发展。全方位的医疗业不只迎合人们对医疗的更高要求,即它不只是治病角色,还包括为个人身心均衡发展的教育和责任。

林冠英

Comments for Wee Choo Keong

Posted by Unknown | Posted on 1:27 PTG

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Tan Sri Azman Mokhtar: Have you read the AirAsia’s financial statements? by limmah

Posted: 11 Aug 2011 09:04 AM PDT

what about this..? advisory panel will be chaired by tun lah..

Comment on YB Senator Datuk Idris Jala: Is this AirAsia/MAS share swap an indirect bailout? by Anonymous

Posted: 11 Aug 2011 05:16 AM PDT

Air Asia is being bailed out. Package to rescue Tony. The country helping out an entrepreneur. Same old story, different actors. Thats my conclusion. why not save millions other country men in need of healthier daily food and proper shelter to educate and raise kids

Comment on SC should investigate whether there were insider trading on AirAsia’s shares by m8

Posted: 10 Aug 2011 11:31 PM PDT

and also please check every company that make major announcement, the price up skyrocket before market close maybe someone inside company take advantage/Bursa and people like us lost opportunities.

Comment on SC should investigate whether there were insider trading on AirAsia’s shares by Con Air

Posted: 10 Aug 2011 09:26 PM PDT

Stating the obvious

Comment on Tan Sri Azman Mokhtar: Have you read the AirAsia’s financial statements? by nupekan

Posted: 10 Aug 2011 11:22 AM PDT

Idris Jala, the once who steered MAS to profitable…by selling MAS owned properties…i can do that even better….

also…the who’s who in Malaysian GLC and sub GLC and Khazanah and Malaysian owned companies..are the same millionaires who did nothing except making proposal to the goverment to enrich themselves and their goons..

this inner circle of goons…makes money by sweet talking the politician who failed their maths..

funny funny funny…

Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Jeneri

Posted by Unknown | Posted on 11:28 PG

Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Jeneri


KEBAJIKAN UNTUK RAKYAT.

Posted: 11 Aug 2011 12:45 AM PDT



"MEMBANGUN NEGARA BERKEBAJIKAN"

KEBAJIKAN UNTUK RAKYAT.

Posted: 11 Aug 2011 12:45 AM PDT



"MEMBANGUN NEGARA KEBAJIKAN"

SUARA PERAK

Posted by Unknown | Posted on 11:10 PG

SUARA PERAK


Info : YELLOW SATURDAY

Posted: 11 Aug 2011 12:22 AM PDT

DUN PENGKALAN KUNDOR

Posted by Unknown | Posted on 7:59 PG

DUN PENGKALAN KUNDOR


Guru Quran dan bidan kampung terima sumbangan

Posted: 10 Aug 2011 11:49 PM PDT



http://wartakedah.net/images/stories/OGOS2011/bidang%20kampung.jpgPOKOK SENA - Yayasan Islam Negeri Kedah (Yink) telah memperuntukan sebanyak RM48,900 untuk diagihkan kepada guru-guru Quran dan bidan kampung bagi Daerah pokok Sena.
Bantuan itu melibatkan 287 guru Quran  dan 39 bidan kampung, sumbangan disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa perumahan & Kerajaan Tempatan, Kerja Raya, Pembangunan Luar Bandar &Basmi Kemiskinan YB Dato' Ir Phahrolrazi Zawawi.


Guru-guru Quran  dan bidan-bidan kampung ini berkhidmat kepada masyarakat di enam mukim  dalam Daerah Pokok Sena iaitu Gajah Mati, Jabi, Lesong, Bukit Lada, Dehrang   dan Mukim Tualang.


http://wartakedah.net/images/stories/OGOS2011/bidan%20kampung%202.jpgMajlis penyampaian sumbangan ini  diadakan di Masjid Al-Mukhsinin Pokok Pauh Mukim Lesung  sempena bulan Ramadhan  dan berbuka puasa bersama penduduk kampung sekitar.


Seorang bidan kampung Romlah Haji Sulaiman, 88 tahun, dari Kampung Panchor, Mukim Dehrang memberitahu sudah dua tahun beliau menerima sumbangan ini.


Beliau mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang dipimpin YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak kerana menghargai jasa mereka sebagai bidan kampung.


Beliau yang menjadi bidan  selama 50 berkata, khitmat yang diberikan kepada masyarakat tidak mengharapkan balasan namun kini apabila  usia sudah di penghujung, beliau bersyukur kerana ada pihak kerajaan yang memberi perhatian.


"Tuk, sudah tua dah tak jadi bidan lagi. Mengurut orang lepas bersalin adalah sikit-sikit bila dijemput," katanya.


Beliau yang tinggal bersama suami mengucapkan terima kasih dengan sumbangan ini dan katanya, wang itu akan digunakan untuk membuat persiapan menyambut hari raya nanti.


"Hanya ketupat dan gulai untuk anak cucu balik kampung dan jamu jiran-jiran yang mai beraya di rumah," katanya.


dipetik dari Warta Darul Aman

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP