Nuffnang

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:29 PTG

N45 Dr Halimah Ali


ISU KEMERDEKAAN NEGARA DARI BRITISH: PENDIRIAN PAS

Posted: 08 Sep 2011 10:08 PM PDT

Pendirian PAS dalam isu sejarah kemerdekaan

KUALA LUMPUR, 9 Sept: Dalam isu kemelut sejarah pra-kemerdekaan yang kini berlarutan ke hari ke 13, Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan bahawa PAS telah membuat pendirian yang jelas.

Berikut adalah pendirian PAS yang dirumuskan beliau dalam kenyataannya hari ini:

1. PAS menolak dan tidak pernah menyokong fahaman, golongan mahupun gerakan komunis.

2. PAS menganggap peristiwa Bukit Kepong 1950 adalah satu tragedi, tapi berpendirian bahawa Mat Indera patut digolongkan sebagai salah seorang pejuang kemerdekaan yang berhaluan kiri.

3. PAS tegas mempertahankan fakta bahawa transkrip ucapan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu pada Ogos 21 di Tasek Gelugor hanya mengiktiraf Mat Indera sebagai hero tanpa kaitan dengan komunis, akan tetapi akhbar Utusan Malaysia memutarkan kenyataan beliau sehingga melabelkan Mohamad and PAS sebagai penyokong komunis bermula 27 Ogos untuk 13 hari berturut-turut. Ini adalah satu tuduhan fitnah yang langsung tidak masuk akal.

4. PAS yakin dengan hasil penyelidikan yang tercatat di dalam buku 'Pengukir Nama Johor' terbitan Yayasan Warisan Johor pada 2004 bahawa Mat Indera adalah salah seorang agamawan dan juga pejuang kemerdekaan.

5. PAS juga yakin dengan hasil penyelidikan yang dibuat Ayub @ Uiop Kassim pada tahun 1973 untuk memenuhi keperluan pengijazahan Sarjana Muda Sastera di Jabatan Sejarah, Universiti Malaya, bertajuk "Peristiwa Berdarah Tahun 1950 di Bukit Kepong, Muar: Satu Post-Mortem" yang menyimpulkan bahawa Mat Indera bukan berfahaman komunis.

6. PAS berpendirian perjuangan untuk mendapatkan kemerdekaan bermula jauh lebih awal sebelum Umno ditubuhkan. Para pejuang kemerdekaan berhala kiri, yang mengambil 'total confrontation approach' menuntut kemerdekaan seperti Mat Indera, Rosli Dohbi, Datuk Maharajalela di Perak, Tok Gajah, Tok Bahaman di Pahang, Dol Said di Negeri Sembilan and Melaka, Tok Janggut di Kelantan, Haji Abdul Rahman Limbong di Terengganu dan lain-lain lagi juga mesti diberi tempat dalam sejarah untuk jasa mereka.

7. PAS berpendirian bahawa Umno tidak pernah mengangkat senjata untuk mendapatkan kemerdekaan. Pejuang-pejuang lain yang menggadaikan nyawa mereka sehingga menyebabkan penjajah dalam keadaan amat parah. Apa yang Umno buat ialah menjalankan pusingan keempat yang akhir dan menuntut kredit mutlak atas kejayaan tersebut, tanpa sebarang pengiktirafan kepada pejuang-pejuang kemerdekaan yang tersungkur dalam tiga pusingan awal yang berjaya melemahkan kuasa penjajah. Walaubagaimanapun, PAS tidak menafikan bahawa Umno, walaupun sekadar melaksanakan tugas terakhir untuk mendapat kemerdekaan, mempunyai sedikit jasa dalam mendapatkan kemerdekaan negara.

8. Umno sekadar penerima manfaat terakhir yang mendapatkan kemerdekaan tapi dengan cara kanan, iaitu 'peaceful cooperation' dengan penjajah British. Oleh itu, mereka tidak boleh menafikan bahawa para pemimpin mereka pernah menjadi pegawai British satu masa dahulu.

"Ini pendirian PAS dalam menafsir sejarah pra-kemerdekaan, sudah tentunya ia berbeza dengan pendapat Umno. Harus ditegaskan bahawa soal menafsir sejarah dan meneliti semula sejarah berkait rapat dengan jumlah maklumat yang ada dan juga persepsi kita dalam melihat sesuatu isu," tegas Tuan Ibrahim.

Walaubagaimanapun, tegas beliau, PAS percaya sebagaimana jelas pun pendirian parti, media perdana milik Umno tetap akan memutar kenyataan untuk menutup segala isu-isu rakyat yang lebih meruncing seperti kenaikan harga barang, isu penyelewengan daftar pilihanraya, isu memberikan kerakyatan untuk mendapatkan undi, isu rasuah, isu pembaziran Kementerian Pertahanan, isu penjualan saham Esso dan MAS, isu cincin RM24 juta, isu Bersih 2.0 dan terbaru isu cukai topup 6 peratus.

Tuan Ibrahim juga mengingatkan semua pihak bahawa prinsip utama dalam menafsir sejarah ialah perlunya "bersetuju untuk tidak bersetuju" (agree to disagree) dan menghentikan serangan peribadi kepada mana-mana pihak hanya kerana tafsiran sejarah mereka berbeza dengan apa yang diwar-warkan selama ini.

Untuk pihak yang tidak bersetuju, boleh juga diadakan debat ilmiah, dan bukannya meneruskan permainan fitnah-menfitnah di media, tambah beliau.

"Kita harus "bersetuju untuk tidak bersetuju" dalam kajian sejarah, kerana ia juga amat bergantung kepada jumlah maklumat yang ada sebelum seseorang itu boleh membuat kesimpulan yang tepat," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Memetik satu Firman Allah yang berbunyi: 'Sesungguhnya Tuhan kamu akan menjelaskan di hari akhirat apa yang kamu perselisihkan', Tuan Ibrahim menasihatkan agar semua pihak harus kembali kepada akhlak Islam dan gesaan Rasulullah agar tidak memberi gelaran yang buruk kepada yang telah meninggal dunia.

Dalam soal status Mat Indera, Tuan Ibrahim menyarankan semua pihak bersangka baik ketika menilai status beliau, sedangkan tiada siapa tidak mengetahui sejauhmana tuduhan itu betul dan pada masa yang sama beliau tidak dapat membela dirinya.

"Mungkin di saat kehidupannya, beliau ada melakukan kesilapan sebagai manusia biasa, namun kita dituntut baik sangka kepada beliau, mungkin dalam tempoh tahanan beliau telah bertaubat dan memohon keampunan dari Allah, apatah lagi beberapa maklumat penjaga kubur memberikan gambaran baik terhadap beliau," terang beliau.

Fakta yang ada kini, kata Tuan Ibrahim adalah saling bertentangan antara satu sama lain. Di satu pihak, Mat Indera dikatakan tidak pernah menganut fahaman komunisme, seorang penghafal Quran, berakhlak baik sebagaimana yang ditulis dalam buku Pengukir Nama Johor. Belah satu lagi pula membuat pelbagai tuduhan negatif yang menyatakan beliau adalah sebaliknya.

"Yang ada hanyalah warisnya yang membuat penafian semua tudahan liar itu. Apakah ada yang lebih hampir selain waris bagi kita berbaik sangka kepada beliau?" tegur Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.

PAS, katanya juga meminta semua ahli dan seluruh umat islam mengadakan solat hajat dan tahlil arwah sempena Hari Malaysia 16 September kepada seluruh pejuang kemerdekaan dalam menentang penjajahan Inggeris, termasuklah kepada roh Mat Indera, Dr Burhanudin Helmy, Dr Zulkifli Mohamad dan selainnya.

Majlis ini, kata Tuan Ibrahim juga diharap akan membangkitkan semangat jihad bagi menegakkan keadilan dan kemenangan dalam menghadapi pilihanraya umum ke-13 akan datang.

"Diharapkan juga agar seluruh kawasan mengadakan ceramah khas erti kemerdekaan dari perspektif Islam. Semoga dengan majlis ini akan memperkukuhkan ingatan kita kepada perjuangan generasi awal dalam memerdekakan negara dari penjajahan asing," kata beliau.

Harakahdaily

Kenapa BN terdesak membiarkan MAS di telan syarikat penerbangan swasta???!

Posted: 08 Sep 2011 05:44 AM PDT

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:03 PTG

MY VOICE FOR NATION


Malaysian procurement system riddled with corruption, says US cable

Posted: 08 Sep 2011 06:43 PM PDT

Toll concessionaires raked in RM13bil in profits

Posted: 08 Sep 2011 02:15 AM PDT

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:02 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


TUN CHIN PENG: WIRA REPUBLIK MALAYSIA?

Posted: 08 Sep 2011 03:04 AM PDT


(Wira-hero kaum PaLut dengan "takbeer" versi baru)

(Ah Cheng, lu tak mau lekemen itu Saboo kasi Latuk Silly kah)

Salam 2 all.

Teman cukup yakin jika kaum PaLut @ Pakatan Luar Tabi'e memerintah (na'uzubillah), kepala bapak kominis Chin Peng akan dibawa balik dari tanah besar, mungkin didokongkan atas bahu Mat Sabu dan dikompangkan daripada sempadan Bukit Kayu Hitam dan diarak sampai ke Tambak Johor. Dan Presiden Republik Malaysia masa tu (yup, dema memang nak hapuskan Raja-Raja Melayu yop) akan menganugerahkan gelaran Tun Chin Peng disamping sesalinan kebaya cheong sari dan sebijik China Doll sebagai habuan buat Tun Chin Peng! Dan Tun Chin Peng akan diisytihar sebagai pejuang dan hero Republik Malaysia, dan satu ceramah umum akan diadakan dengan Mat Sabu sebagai penceramah utama, dan tak lupa derma jahat..ooops..derma jihat akan dilancarkan!!!

Kenapa teman kata begitu? Sebab kalau tengok gelagat kaum Anwarinas, daripada yang berserban sampai yang berturban dalam isu kominis Mat Indra dan peristiwa Bukit Kepong jelas bagaimana dema sanggup spin cerita sampai yang baik jadi jahat, yang jahat jadi baik! Siap dengan flavor sirah Nabawi lagi untuk memantapkan spin.

Cuba mike bayang yop, adakah kisah fathul Makkah, pembukaan kota Makkah oleh Rasulullah saw boleh disamakan dengan serangan, pembunuhan dan kekejaman Mat Indra dan kominis keatas anggota dan keluarga polis Balai Bukit Kepong? Sambil mengurut janggut dan menghentak serban, ada Pak Yangoat yang putar sirah macam mana Nabi serang kaum dia sendiri Quraisy dalam fathul Makkah, macam tu lah Mat Indra dan kominis menyerang, membunuh, membakar dan menzalimi anggota polis Melayu-Muslim dan keluarga mereka dalam peristiwa Bukit Kepong. Tak kah kerja gila babi tu yop, babi gila pun tak buat kerja gila macam ni. Tapi bagi para pak yangoat yang rakus ni, semuanya halal belaka sekarang ni!!! Teman tak menjangka tahap kebiolan dan kebangangan pak yangoat dan kaum Anwarinas ni akan sampai ke peringkat terencat aqal begitu cepat!

Apa dema dah buta ke sampai tak tahu nak beza perjuangan risalah tauhid yang dibawa oleh Rasulullah saw dengan perjuangan anti-tuhan kominis? Rasulullah memasuki Kota Makkah dengan aman dan memberi keamanan; Mat Indra dan pasukan kominisnya bukan sahaja membunuh rakus anggota polis Islam, malah membakar hidup-hidup anggota dan ahli keluarga mereka. Jauh bebenor Rasulullah saw dengan Mat Indra; tapi bagi pak yangoat kaum Anwarinas yang celaka ini, kerakusan kuasa politik menjadikan mereka PBB - pekak, bisu & buta kepada haq dan kebenaran!

Teman sebenarnya malas nak melayan sangat isu kenyataan Mat Sabu mendewa-dewakan Mat Indra dan gerombolan kominis ini, tetapi nampak dema ni makin meroyan dan merapu jadinya. Kenapa lah nak bagi muka sangat dengan Mat Sabu ni. Teman dari semasa dok dalam kepimpinan PAS lagi tak pernah pandang Mat Sabu ni sebagai "political asset". Paling tinggi pun, dia dianggap sekadar penglipur lara, kaki maki hamun dan untuk diperguna untuk buat kutipan derma jihat.

Teringat teman dalam satu mesyuarat untuk mencari dana, seorang AJK cadangkan buat ceramah panggil Mat Sabu. Teman membantah (dan memang teman ni cukup tak setuju dengan cara Mat Sabu ni sejak dalam PAS lagi). Alasan teman, ceramah Mat Sabu takde isi, takat pantun-pintun sana-sini dan maki orang sana-sini. Apa respon dema? Memang itulah yang ahli nak dengar pun. Kalau Mat Sabu datang, crowd ahli akan ramai sebab dema suka maki hamun dan sumpah seranah dia, walaupun ceramah takde isi sebutir pun. Dan crowd ahli pasti akan bagi derma lebih punya kalau Mat Sabu datang.

Kalau tak caya yop, cuba tanya orang lama PAS, apa yang dema ingat tentang perjuangan Mat Sabu? Apa pelajaran dan pengajaran yang mereka dapat? Teman gerenti kat mike yop, dema akan menyeringai sambil menjawab..Hikayat Kamar 121 dan maki hamun Mat Sabu, mungkin akan ada yang sikit teringat pantun-pintun yang pernah dema dengar! Lain pada tu, elek..kosong..zero..sifar, hapak abuk pun takde!

Memang selama ini kedangkalan dan gelagat Mat Sabu kurang diberi perhatian sebab dia dok kat saf belakang. Tapi hari ini dia No. 2 dalam PAS. Kalau Haji Hadi padam, Mat Sabu jadi Pemangku Presiden yop, sama taraf dengan Wan Azizah dan Obama tu yop; boleh jadi Obabu dia yop. Jadi tumpuan mula diberi, dan barulah terbongkar satu demi satu kedangkalan dan gelagat Mat Sabu ni.

Cuba tengok gelagat Mat Sabu sejak jadi Timbalan Presiden. Dia sanggup menjadikan Ambeega kafir harbi la'natullah yang parti dia maki hamun berkajang tu sebagai kalipah dia dalam himpunan haram 09 Julai. Walaupun Ambeega sikit pun tak pandang Mat Sabu, bau saree pun Mat Sabu tak dapat yop. Jumpa Tuanku YDP Agong pun Ambeega buat donno je dengan Mat Sabu ni, walaupun Mat Sabu Timbalan Kalipah dia!

Jangan lupa ni lah Mat Sabu yang memberi dan mempopularkan label Al Juburi kepada Anwar Ibrahim! Sampai dulu dema maki Tun Mahathir kerana UMNO menyimpan seorang "Kaki Kunyit". Hari ni dema peluk cium gumpal-gumpal lagi yop. Orang macam ni mike nak bagi coverage beriya sangat buat apa yop? Ngabihkan beras kunyit je!

Ni lah jugak orangnya yang menipu dan membohongi rakyat dan negara apabila mendakwa dilanggar oleh landrover polis semasa membonceng motor pada 09 Julai lepas. Bila polis buktikan itu pembohongan melalui videoklip cctv (alhamdulillah ALLAH jadikan ada cctv kat situ yop), dah dia tukar cerita pulak kata yang langgar kereta Waja polis. Sedangkan videoklip tu jelas tunjuk penunggang motor yang bawak Mat Sabu tersebut terbalik dan tertonggeng sendiri dipercayai cuba melarikan diri daripada polis!

Tup..tup..Mat Sabu kuar spital dengan kerusi roda, siap balut kaki. Ramai kengkawan menangis yop. Bukan sedih apa yop, cuma dema teringat drama sandiwara Mat CD yang hampir sama, menaiki kerusi roda konon sakit belakang.

Sekarang dah terbongkar Mat Sabu buat claim kos rawatan dia daripada Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang. Cuba bayang yop, dia pi buat kerja haram. Hadir himpunan haram. Jatuh motor sendiri. Tau-tau rakyat Pulau Pinang kena tanggung?! Elok juga check masa Mat Sabu gi Kamar 121 Hotel Perdana dulu sape yang bayar tu yop?

Jadi cuba mike bayang orang macam ni nak diberi coverage berlebihan. Pada teman elok toksah layan yop. Cuba tengok bila ditanya mengapa dia membuat ucapan mendewa-dewakan Mat Indra dan kominis yang membunuh anggota polis dan keluarga mereka di Bukit Kepong, Mat Sabu tiba-tiba pitam lupa diri; "tak tau, cek tak ingat!". Itu respon awal Mat Sabu. Cuba bayangkan! Bakal Presiden PAS boleh terlupa ucapan sendiri? Jangan nanti kalu berpeluang berucap depan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (na'uzubillah mintak disimpangkan) dia buat lupa pulak, naya Malaysia yop!

Ni sampai cabar nak berdebat pulak. Mula-mula cabar menantu Pak Lah, Khairy Jamaludin. Bila KJ menunjukkan kejantanan dengan menyahut cabaran itu, siap tegas "berdebat didalam kandang PAS di Balai Islam Lundang pun no problemo!"; tiba-tiba Mat Sabu buat u-turn dan suruh Pemuda PAS pulak berdebat dengan KJ. Peh tu dia cabar pulak TPM Tan Sri Muhyiddin. Nasib baik Tan Sri bo-layan dengan cabaran bodoh ini! Pada teman, elok Mat Sabu sahut cabaran debat oleh Ummi Hafilda, yang mencabar Mat Sabu berdebat dalam isu label "Anwar Al-Juburi". Tu pun kalau Mat Sabu ada teloq lah yop!

Pada teman, isu kominis didewa-dewakan ini hanya sekadar gimik politik untuk mengalihkan umat Islam dan rakyat daripada dua isu yang lebih besar, iaitu isu dakyah kristian dan gejala murtad yang membabitkan Gereja Methodist Damansara Utama dan isu pembohongan dalam himpunan haram 09 Julai. Sebenarnya kaum PaLut dah terperangkap. Mereka dah jem tak tau nak buat macam mana untuk handle dua isu besar ni! Dakyah dan temberang mereka makin terbongkar. Rakyat dah makin muak dan jelak dengan politiking melampau kaum PaLut dan puak Anwarinas ni!

Dalam isu dakyah gereja Methodist, MB bangang kaum PaLut dah tunduk mintak maaf daripada gereja walaupun belum menerima lapuran daripada JAIS. Isu yang mereka cuba putarkan sebagai tindakan anti-hak asasi kemanusiaan oleh JAIS tiba-tiba makan diri bila pemimpin PAS merangkap Exco Hal Ehwal Islam Selangor Datuk Dr. Hasan Ali sendiri mendedahkan memang JAIS ada bukti gereja tersebut terlibat secara langsung dengan dakyah kristian dan cubaan memurtadkan umat Islam! Terkedu dema yop! Bertambah terkedu dema bila YB Datuk Hasan Ali cabar dengan rela dipecat demi mempertahankan aqidah umat Islam! Apa dema buat..booomm..gag order..semua Exco disuruh tutup mulut! Konon berjuang untuk kebebasan bersuara..poodah!!!

Dalam dema dok nak mencari alasan mempertahankan gereja la'natullah ni, terbongkar pulak kisah rupanya gereja itu haram, langsung tidak ada kelulusan daripada Majlis Bandaraya Petaling Jaya untuk dijadikan gereja. Bukan kita yang bongkar, penyokong PaLut sendiri yang dedahkan.

Bila YB Datuk Hasan Ali umumkan penubuhan Unit Siasatan Aqidah bagi menangani gejala murtad dan dakyah anti Islam, tetiba MB paling bangang ni mengumumkan Tuanku Sultan Selangor memperkenankan penubuhan Majlis Penasihat Agama Selangor. Bila Istana menafikan kenyataan itu, dema jadi kelam-kabut. Tukar pulak jadi badan, peh tu entah amende, agaknya last-last jadi kelab parti tupperware aje yop.

Sebelum tu isu pembohongan himpunan haram 09 Julai. Mula-mula terbongkar cerita YDP Agong dibohongi konon mereka nak mengadap kerana dah tarik balik rancangan himpunan haram itu. Peh tu terbongkar pembohongan rupanya hanya seciput sahaja pengikut yang turun, walaupun sebelum tu berdegar-degar kata ratusan ribu akan turun. Kemudian terbongkar agenda jahat mahu menjatuhkan kerajaan melalui rusuhan haram, senjata ditemui dan lain-lain. Peh tu pembohongan konon daripada ramai yang hadir, hanya seorang Mat CD je yang masuk hospital, siap gambar nazak yop! Peh tu pembohongan kematian Baharudin terbongkar, rupanya mati sakit jantung. Setitik gas pun tak kena yop. Tau-tau muncul isu pelakon mati jadian, siap kutip derma jihat lagi. Isyk..isyk..isyk..banyak bebenor pembohongan dan penipuan dalam isu himpunan haram 09 Julai. Tu belum masuk kisah dana asing dan penglibatan badan asing saperti Open Society milik Yahudi George Soros. Memang puak kaum PaLut ni dah jem giler yop, tak tau nak jawab macam mane!

Jadi cuba mike bayangkan, dengan dua isu besar iaitu isu penipuan dan pembohongan dalam isu himpunan haram 09 Julai kepada isu dakyah Gereja Methodist dan gejala murtad, tak campur isu Mat CD dengan videoklip nyonDOLL dan kes liwat staf sendiri; kaum PaLut memang dah jem giler yop. Dema memang dah tak tau nak buat apa! Sumber maklumat teman dalam kaum PaLut bagitahu macam mana pening kepala pemimpin kaum PaLut ni nak kasi setel semua isu besar ni..tup..tup..mai isu kominis Mat Indra dan peristiwa Bukit Kepong.

Bagi dema, takat korbankan Mat Sabu sorang tak pe. Lagipun kaum Anwarinas memang sengaja naikkan Mat Sabu, sebab dema tahu Mat Sabu bukan "political asset", setakat jadi badut mainan mereka aje. Dema bukan tak tahu sejarah Mat Sabu. Tapi daripada Ustad Nasaruddin yang bijak dan cerdik tapi dema tak boleh kontrol, baik Mat Sabu. Kaum Anwarinas punya agenda lebih besar sebenarnya.

Matlamat mereka nak "bunuh" Haji Hadi, tapi mesti pelan-pelan, jangan sampai nampak. Mat Sabu ni sekadar pengisi "waktu iklan" je yop. Sampai masa nanti, kaum Anwarinas pasti akan terajang Mat Sabu dan "bunuh" Haji Hadi. Itulah agenda besarnya. Sementara itu, bagi Mat Sabu enjoy puas-puas. Teman dengar cerita dari sumber cukup sahih, sudah ada usaha untuk memberi angerah Datuk Seri kepada Mat Sabu melalui Kerajaan Pulau Pinang. Agaknya ni sebagai habuan buat Mat Sabu atas kesediaan dia menjadi badut politik kaum Anwarinas. Samada Mat Sabu sedar atau tidak, sebenarnya itulah tanggapan kaum Anwarinas terhadap dia. Bagi kaum Anwarinas, Mat Sabu ni hanya badut mainan mereka sahaja!

Bagi teman, episod Mat Indra dan kominis pembunuh anggota polis dan keluarga mereka di pos Bukit Kepong membuktikan betapa kaum Anwarinas ni sanggup berbuat apa sahaja demi mencapai nafsu serakah politikus rakus yang terpukau dengan kilauan kuasa mahkota Putrajaya; mereka muncul menjadi politikus kalkatus rakus yang tidak mengenal sempadan akhlak dan etika kemanusiaan. Mereka muncul menjadi haiwan politik yang sanggup menggadai agama dan bangsa mereka!

Daripada menggadai kalimah ALLAH kepada kristian dengan ideologi triniti, kepada menggadai anak bini dalam bai'ah talaq tiga atas nama politik kepartian, kepada membuang perjuangan negara Islam kerana "takde dalam Quran", tidak mahu menerima bukti terang videoklip Mat CD kononnya bukan bukti tapi sekadar besi sejuk je, kepada membela gereja dalam isu dakyah kristian dan gejala murtad, kini membela dan mempertahankan kominis yang anti Islam dan anti-tuhan! Terbongkarnya pekong ini ALLAH jadikan untuk umat Islam khususnya bangsa Melayu supaya membuka mata dan jiwa masing-masing!

JANGANLAH JADI KAUM YANG PEKAK, BUTA & BISU dengan bukti dan keterangan yang telah ALLAH berikan! Kalau dengan bukti-bukti dan keterangan yang ALLAH berikan ini ada lagi umat Islam dan bangsa Melayu yang menjadi PBB - pekak, bisu & buta; janganlah esok bila bala dan la'nat diturunkan kita menyalahkan ALLAH pulak. Salahkan diri sendiri.

Sebab itu teman seru kepada semua umat Islam bangsa Melayu, marilah kita bersatu untuk berhadapan dengan segala ujian dan dugaan yang sedang mencabar agama, bangsa dan negara kita. Kita umat Islam bangsa Melayu tidak ada tempat lain yang boleh kita pergi melainkan inilah sahaja tanah air yang kita ada! Pertahankan maruah dan survival agama, bangsa dan tanah air kita walaupun dengan nyawa sekalipun!!! Itu sumpah kita insyallah!!!

Jangan nanti satu pagi 16 Sept kita bangun, sedang Lee Kuan Yew sambut birthday dia yang jatuh pada 16 Sept, dan kaum Anwarinas memperingati pembohongan besar 16 Sept 2008, tau-tau kita tengok di Dataran Merdeka kepala bapak kominis Chin Peng dinobatkan sebagai hero & wira Republik Malaysia dan dianugerahkan gelaran Tun oleh Presiden Republik Malaysia!!! Masa tu, airmata darah pun dah tak berguna! Jangan sampai nanti anak cucu mike meludah dan kencing diatas kubor mike kerana pengkhianatan dan kecurangan mike semua.

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam & wassalam.

MENENTANG MURTAD ITU JIHAD!!!
MENCEGAH MURTAD ITU JIHAD!!!
BERJUANG MELAWAN MURTAD ITU JIHAD!!!

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
10 Syawal 1432
08 Sep 2011

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:01 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Selamat Penganti Baru - YB Teo Nie Ching & Dr Saw Chien

Posted: 08 Sep 2011 08:56 PM PDT

Agihan Peruntukan SJKC Fasa Kedua 2011 - SJKC Yoke Min, Pekan Bangi Antara SJKC Mendapat Peruntukan Tertinggi

Posted: 08 Sep 2011 04:52 PM PDT

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

Posted by Unknown | Posted on 9:34 PTG

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


Love Journey - Nanjing, Sri Medan, Batu Pahat...

Posted: 08 Sep 2011 07:30 AM PDT

All about Saw Chien & Nie Ching.
Love Journey - Nanjing, Sri Medan, Batu Pahat...

(More......)

i n t a n h i j a u

Posted by Unknown | Posted on 3:44 PTG

i n t a n h i j a u


TEKUNI NEGARA BERKEBAJIKAN TAWARAN PAS

Posted: 08 Sep 2011 06:31 AM PDT


Dalam kesibukan tugasan politik dan dakwah, DS TG Presiden PAS berjaya menghasilkan sebuah buku berkenaan konsep 'Negara Berkebajikan' yang menjadi tema Muktamar PAS ke 57 yang lepas. (intisari ucapan dasar)  Tahniah dan syabas diucapkan.
Ia menjadi bukti bahawa 'Negara Berkebajikan' bukan hanya menjadi tema bagi memeriahkan Muktamar sahaja, tetapi hasrat itu adalah hasrat sebenar dan menjadi di antara matlamat yang termaktub dalam Perlembagaan PAS itu sendiri.
Dewan Ulama PAS Terengganu pula menjadi Dewan dalam PAS yang memulakan Nadwahnya sebaik sahaja selesai Muktamar itu mengembangkan tema 'Negara Berkebajikan' itu ke peringkat bawah. DS TG sendiri yang membentangkan tajuk itu yang asalnya dijangka akan dikemukakan buku tersebut tetapi tidak sempat kerana ia baharu sahaja dicetak ketika itu.
Sebelum pembentangan tersebut, Tok Guru masih lagi meminta naskhah al-Quran. Barangkali membuat rujukan terakhir kepada ayat tertentu sebelum dibentang. Dari kerusi belakang di atas pentas Markas Tarbiyyah PAS Kuala Ibai, saya sempat mencatat beberapa idea penting yang dikemukakan dalam pembentangan tersebut  yang saya rasa bahawa itu juga bahan yang ada dalam buku tersebut. Saya kongsikan dengan pembaca sekalian:
Asas Negara Berkebajikan:
* Perbincangan 'Negara Berkebajikan' bertolak dari ayat 177 surah al-Baqarah yang menerangkan konsep kebajikan secara benar menurut perspektif Islam.
* komentar dari ahli akademik, ahli politik, media dan lain-lain sangat banyak selepas 'Negara Berkebajikan' dikemukakan tetapi tidak dapat mencapai kehendak 'Negara Berkebajikan' oleh PAS yang ada dalam perlembagaan PAS itu sendiri. Ini kerana mereka memberikan huraian menurut kacamata mereka sendiri dan kefahaman mereka tentang negara kebajikan ala Barat.
* ayat tadi-syumul dan lengkap bagi sebuah 'Negara Berkebajikan' yang PAS mahukan.
* berbeza dari 'welfare state', negara komunis, sosialis untuk tegakkan keadilan cara mereka.
* yang lain hanya bersifat kebendaan dan aspek ekonomi-bantu/bela rakyat miskin, hospital percuma.
* Al-Quran jelaskan berkebajikan-asasnya iman, jauhkan syirik. Jika syirik amalan batal. Al-Quran menyebut mengenai penduduk negeri beriman dan bertaqwa yang dibuka pintu berkat. Konsep taqwa dan berkat ini hanya ada dalam Islam, tidak dalam sistem yang lain.
* Apabila sistem komunis hancur, Cina berubah kepada ekonomi bebas.
Objektif Negara Berkebajikan:
* menyeru kepada 'al-khair' (kebaikan)-seluruh ajaran Islam meliputi pembinaan peribadi hingga pembinaan negara.
* Bagi melaksanakan tugas menyeru kebaikan ini, mesti ada kumpulan Islam, suruh yang baik larang kemungkaran.
Ciri Negara Berkebajikan:
* pemimpin yang mempunyai hubungan dengan Tuhan, sokong dan dokong parti yang meletakkan Allah itu sebagai tempat kepercayaan.
* mendirikan solat-dalam dan luar solat.
* menunaikan zakat- berbeza dari cukai. Zakat ikut kadar nisab-perkembangan hasil-kharaj (pertanian), usyur, jizyah (beri ganti keamanan).
* pembahagian zakat-bahagian terbanyak kepada khidmat masyarakat yang memerlukan.
* konsep 'supaya harta tidak beredar di kalangan golongan tertentu' dilaksanakan dalam 'Negara Berkebajikan'.
* dalam 'Negara Berkebajikan' tiada rasuah, peniaga digalakkan menyumbangkan harta. Bina masjid bukan sahaja dari kerajaan tapi juga sumbangan orangramai.
* contoh zakat-tak dipindahkan ke luar hingga fakir di tempat itu selesai (mazhab Shafie).
* Islam kuasai bukan sahaja ekonomi tetapi menjaga hati manusia.
* 'al-amr bilmakruf'-'suruh yang baik'-mengutamakan keamanan dan keselamatan, turunkan kadar jenayah.
* fiqh semasa dalam perlaksanaan zakat perlu dilihat secara menyeluruh.
* Dalam al-Quran-disebut negara kebejatan dan kebajikan.
* contoh negara kebejatan-negara pemerintahan Namrud, kaum Aad (punya tiang hebat-gambaran pembangunan kebendaan), kaum Thamud, pemerintahan Firaun.
* contoh negara berkebajikan-Mesir di bawah pemerintahan Nabi Yusof (kemahiran mengurus dan mentadbir ekonomi negara di saat berlaku krisis ekonomi terutama makanan), Nabi Sulaiman (katanya selepas menerima hadiah dari Balqis: 'Allah beri kepada aku lebih baik dari hadiah kamu'), Nabi Daud (dilembutkan besi-industri berat untuk pertahanan negara), Zulqarnain (bina tembok-kawal rakyat dari musuh)
* 'supaya harta tak beredar di antara kamu' –ada kuasa, beri projek, beri rasuah, sokongan kepada yg berkuasa-pusingan dalam bantu dan sokong sistem yang rosak.
* isu gaji tak berpatutan
* pemimpin negara tunjuk ego, sombong. Selalu menyebut 'projek ini aku buat'-ayat digunakan oleh Firaun
* Umno rosakkan Islam (melalui sekularisme), tak beri contoh baik kepada Islam dan perlaksanaan Islam, rosakkan hubungan kaum
* Omar alKhattab- tadwin addawawin-melaksanakan gaji ikut tahap, meninggalkan taswiah (persamaan) 
* 3 komponen PR terima konsep 'negara berkebajikan' selepas terima 'Islam Adil Untuk Semua'.
Ini adalah sebahagian idea yang dikemukakan. Idea ini sangat perlu dikembang, dihurai, diperinci, diwacana dan ditekuni oleh segenap lapisan masyarakat. Ia adalah sebuah idea yang sangat baik dan diperlukan bagi menggantikan sistem usang warisan penjajah yang diteruskan oleh parti korup BN pimpinan Umno.

魏宗贤文打烟之声 Gwee Tong Hiang for Bentayan

Posted by Unknown | Posted on 3:13 PTG

魏宗贤文打烟之声 Gwee Tong Hiang for Bentayan


空地野草长高过人,居民路过心惊胆跳,垃圾臭味扑鼻而来

Posted: 07 Sep 2011 07:55 PM PDT

Direct Free Kick

Posted by Unknown | Posted on 1:55 PTG

Direct Free Kick


CONTACT CLAIMS AGENT!!!

Posted: 07 Sep 2011 05:18 PM PDT

The Msn/Yahoo Lottery Incorporation
PO Box 1010,Liverpool
L70 1NL,United Kingdom


Dear Lucky Winner,

This is to inform you that your email address
was selected for a cash
prize of 750,000.00 Great British Pounds) held
on the 6th Of September
2011 in London Uk.


Contact Agent:MR ALLAN GREEN
Email: mr-allangreen@live.com


YOU ARE TO INDICATE THE OPTION SUITABLE
FOR YOU IN RELEASING YOUR FUNDS.
1. BANK TO BANK TRANSFER
2. DELIVERY BY CERTIFIED CHEQUE


Fill the below:
1. Name:........... 2. Address:................
3. Country:........ 4. Telephone No:...........
5. Occupation:..... 6. Age/Sex:................


Regards
Mrs. Juliet Moore
Co-ordinator(Online Promo Programme)

Foto

Posted: 07 Sep 2011 02:42 PM PDT

Foto

Posted: 07 Sep 2011 02:27 PM PDT

Foto

Posted: 07 Sep 2011 02:14 PM PDT

Foto

Posted: 07 Sep 2011 02:10 PM PDT

Comments for Wee Choo Keong

Posted by Unknown | Posted on 1:53 PTG

Comments for Wee Choo Keong


Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by I am a Bodohwi

Posted: 08 Sep 2011 09:56 AM PDT

TROUBLESHOOTERS

If you were to talk to Amok, Nor Yacop and Md Nor then they all will tell you – That’s the reason why we put Rashdan (the whiz kid) in MAS to manage it. Then you have Nor Yacop another well known figure in he exco to oversee Rashdan. Then we also have Tun Abdullah as MAS advisor to advise. Then we have Tony and Kamarudin to check on them so that they are performing their task.

They had to buy into 10% AirAsia X Sdn Bhd because the people in AirAsia X are also very friendly people and they can work with them to save MAS. After AirAsia X Sdn Bhd got listed, Khazanah will also benefitted.

Looking at these prominent guys in MAS, there will no more problems for MAS from now on! So please don’t worry. Everything will be ok with such great people managing

MAS. God bless MAS and Malaysia.

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by TROUBLESHOOTERS

Posted: 08 Sep 2011 09:27 AM PDT

"This is not the way to revitalise MAS. We should straighten out our own affairs starting with the decision makers," WELL DONE MASEU.
Question is who are the decision makers?

Shit still hitting the fan, stinkier than ever.

Friendly advice to the crooks and stooges, better back off or you will be further humiliated, just like the gaji buta gang Munir, Sada and Azmil in
http://www.rockybru.com.my/2010/08/why-sia-is-worth-s187-b-and-mas-is.html

LAST WARNING – BACK OFF and let the professionals run the airline.

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by Aziz

Posted: 08 Sep 2011 09:12 AM PDT

Tan Sri Md Nor, Tan Sri Nor Yacob and Tan Sri Azman should tell us who is this man by the name of Datuk Ibrahim bin Ahmad Badawi. I am confused because certain places I saw his name with just Datuk Ibrahim bin Ahmad without the Badawi and another place with Badawi. Very strange!

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by Ronnie

Posted: 08 Sep 2011 08:38 AM PDT

Rashdan: The name Firefly no good meh? You check with your fung sui sinsei Tony and he said better change to Sapphire will be better? I think you should change Firefly to “AirAsia-On-Fire” will be better for the new management!

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by Kumar

Posted: 08 Sep 2011 08:10 AM PDT

Aiyo!! Tan Sri Mokhtar, I am finding it more and more difficult to understand how you are saving MAS by your senyap-senyap share swap until 8th April. Before signing the share swap contract AA share was on the rise for almost 2 weeks until suspension and MAS share price turun, turun and turun until stagnant. When suspension lifted AA share price jatuh, jatuh, jatuh and MAS share price naik, naik and naik. We Malaysians are stupid cleaver people like Tan Sri should tell us how can this happen when everything was done in a very very senyap manner. Only the Malaysian Insider news portal knew 2 days before suspension (6th April), now the 6th April sources story pun sudah tukar, tukar and tukar. The more I read about this share swap the more I am takut, takut, takut.

Security Commission should check but SC now sakit kepala, how to check. Azizan’s name pop up like a sore thump in the Sime Darby – EO deal. I gave up!

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by ...

Posted: 08 Sep 2011 07:56 AM PDT

YB.

Siasat dahulu siapa yang dapat banyak kontrak dari MAS di dalam jawatankuasa MASEU.

Bekas Setiausaha MASEU

Note: mohon maaf kerana kena edit sedikit untk mengelakkan masalah tertentu.

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by ANonymous

Posted: 08 Sep 2011 07:51 AM PDT

MASUE Presiden Sdra Alias ada masalah tentang jawatnanya. kerana masalah terentu ttapi dapat jawatan juga.

Sila check siapa yang dapat kontrak untuk

1. Suppy
2. Cuci Inflight

TSF beri … diam le. .

Bekas Bendahari MASEU

Nota: Mohon maaf kena edit sedikit untuk mengelakkan masalah tertentu.

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by anonymous

Posted: 08 Sep 2011 07:46 AM PDT

YB. ape ynag d beritahu olih MASUE Presiden tu kena siasat…Jawatan dia pun tak SAH menipu utuk dapat Jawatan semasa pengudian….Tengak le dia banyak dapat kontrak dari MAS…Jadi takut kontark tak dapat buat hal le..Jika Tan Sri F beri kontarak DIAM le..

Bekas Majlis tertinngi MASEU.

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by Anonymous

Posted: 08 Sep 2011 07:45 AM PDT

YB. ape ynag d beritahu olih MASUE Presiden tu kena siasat…Jawatan dia pun tak SAH …. utuk dapat Jawatan semasa pengudian…. ……….. takut tak dapat kontrak

Bekas Majlis tertinngi MASEU.

Nota: minta maaf kena edit sedikit untuk mengelakkan masalah tertenut.

Comment on MAS Unions to protest against the secret MAS AirAsia share swap deal by A worker in Maybank

Posted: 08 Sep 2011 07:43 AM PDT

It is a real WAU for you Rashdan! Have started to look into the one sided contract with companies connected to Datuk Ibrahim Ahmad Badawi?

I am sure that you never knew who is this Datuk Ibrahim bin Ahmad Badawi during and after WAU, and during your consultant days in BinaFikirzzzzzzzzzz

Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Jeneri

Posted by Unknown | Posted on 11:58 PG

Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Jeneri


LENSA CAMERA : RUMAH TERBUKA AIDILFITRI

Posted: 07 Sep 2011 11:14 PM PDT




Sekitar Hari Rumah Terbuka YB. ADUN Jeneri, Sik

SUARA PERAK

Posted by Unknown | Posted on 11:26 PG

SUARA PERAK


Kecualikan Bayaran Lesen Bazar Semua Perayaan

Posted: 07 Sep 2011 11:04 AM PDT

Lim Kit Siang

Posted by Unknown | Posted on 8:14 PG

Lim Kit Siang


Putrajaya says ‘good faith’ shown despite lack of MRT land guarantee

Posted: 08 Sep 2011 07:14 AM PDT

By Shazwan Mustafa Kamal The Malaysian Insider Sep 08, 2011 KUALA LUMPUR, Sept 8 — The government today insisted that it had shown "good faith", contrary to opposition accusation, by agreeing to meet and negotiate with Jalan Sultan traders. The traders' lots are under risk of being forced-acquisitioned for the Klang Valley Mass Rapid Transit [...]

Anwar Ibrahim

Posted by Unknown | Posted on 7:56 PG

Anwar Ibrahim


Pertemuan Najib-Hakim Dibimbangi Pengaruhi Kes Anwar

Posted: 07 Sep 2011 08:03 PM PDT

Keadilan Daily

Pertemuan antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan para hakim hari ini, dibimbangi sebagai satu percubaan untuk mempengaruhi kes perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin mengulas pertemuan tersebut yang dikatakan untuk memberi taklimat bagaimana dana kerajaan persekutuan diguna untuk menambahbaik sistem penyampaian mahkamah.

"Dari segi prinsip ketelusan undang-undang, ia dilihat satu perkara yang bercanggah dengan pemisahan dalam sistem pentadbiran negara (Eksekutif dan kehakiman).

"Ia memeranjatkan apabila ketua hakim negara telah melanggar kepada prinsip asas itu. Sangat meragukan apabila seorang hakim dilihat membuat kunjungan hormat dalam keadaan PM bakal menjadi saksi dalam kes Fitnah terhadap Anwar yang sedang berjalan," kata Shamsul.

Shamsul berkata, jika perkara itu berterusan, integriti badan kehakiman akan menjadi semakin teruk dan parah.

"Saya juga menganggap ini merupakan satu indikasi bahawa Najib mungkin akan diselamatkan oleh hakim agar tidak perlu menghadiri sebagai saksi sepertimana yang dilakukan oleh bekas PM Tun Mahathir di mana alasan yang diberikan tidak relevan.

"Apa relevan tindakan hakim berjumpa dengan Najib," ujarnya yang juga Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Melaka.

Ketua Hakim Negara yang bakal bersara, Tun Zaki Azmi hari ini dilapor berkata, pertemuan tersebut bukan perkara baru kerana ia pernah diadakan sebanyak dua kali dengan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika  menjadi perdana menteri.

Sejumlah 130 hakim Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan menghadiri pertemuan dengan perdana menteri di Istana Kehakiman- yang dulunya dikenali sebagai Istana Keadilan- pada petang ini.

Tun Azmi juga menyatakan pelantikan hakim dan pesuruhjaya kehakiman ke mahkamah lebih tinggi pada masa ini lebih telus kerana ia dilakukan menerusi undi sulit. Sebelum pelantikan dibuat melalui JAC, kata Zaki, beban pelantikan hakim adalah pada pihak eksekutif dan ketua hakim.

Antara Profesor Kangkung Dan Kongkang

Posted: 07 Sep 2011 07:52 PM PDT

Malaysiakini

Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim diselar lagi, kali ini oleh Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu sendiri apabila sejarahwan terkenal itu membangkitkan soal asal usul tokoh kontroversi kemerdekaan Mat Indera.

pengukir nama johor mat sabu pas pc 060911Mohamad berkata, dalam membincangkan soal sejarah kemerdekaan, tidak perlu membangkitkan asal usul seseorang seperti kerana perkara itu "tidak elok".

"Asal usul ini tak payah sebutlah. Yang bercakap itu (Khoo) pun asal mana? Tak eloklah.

“Bila duduk sini kita anggap semua rakyat Malaysialah," kata Mohamad.

Semalam, PAS Johor juga mempersoalkan kenyataan Khoo, antaranya yang didakwa menolak kajian ahli akademik lain berkenaan peristiwa Bukit Kepong dan Mat Indera tanpa menghasilkan kajian sendiri, dengan menganggap lelaki itu pengganas.

upm student suhakam memo 211107 khoo kay kimKhoo (kanan) sebelum ini dilaporkan mendakwa Mat Indera bukan pejuang kemerdekaan, menyokong gerakan komunis yang cuba mewujudkan orde baru dunia berdasarkan fahaman itu dan bukan anak tempatan.

Sebaliknya, menurut Khoo, Mat Indera berasal dari Indonesia dan bukan rakyat jajahan takluk kesultanan Melayu. Adik Mat Indera – Baharum Shah – bagaimanapun semalam tampil dalam sidang media Pemuda PAS Johor menafikan dakwaan itu.

Membahaskan isu yang sedang hangat itu, Khoo berpendapat bahawa sejarah diputar belit oleh ahli politik dari “kedua-dua belah gabungan politik” dan mereka sebenarnya tidak memahami sejarah.

Sementara itu, aktivis gerakan mahasiswa sekitar 1970-an Hishamudin Rais berkata, pendirian Khoo yang "tidak sana dan tidak sini" dilihatnya sejak tahun 1974 apabila menuntut jurusan sejarah di fakulti tempat Khoo mengajar di Universiti Malaya (UM).

after permatang pauh 916 an oppotunity to change forum 100908 hishamuddin raisKatanya, ketika beliau menganjurkan forum membincangkan gerakan rakyat Vietnam melawan Amerika Syarikat, dua lagi pemforum dikenakan tindakan keras – termasuk seorang profesor Amerika Syarikat dihantar pulang – Khoo tidak dikenakan sebarang tindakan.

"Sejak dulu lagi dia tidak sana, tidak sini. Tarik balik gelaran profesornya. Kalau di luar Malaysia sudah sudah lama dipecat.

"Tetapi di Malaysia profesor kangkung dan ‘kongkang’ terus memperbodohkan rakyat," katanya sambil menyifatkan kesalahan sebegitu sebagai "jenayah" dalam akademik.

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP