Nuffnang

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:53 PTG

MY VOICE FOR NATION


Undilah video taken off-air over Ku Li speech, opposition figures

Posted: 22 Sep 2011 04:28 PM PDT

The system’s breaking down — The Malaysian Insider

Posted: 22 Sep 2011 05:53 AM PDT

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:30 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


GILA-KHINZIR?

Posted: 22 Sep 2011 01:05 AM PDT

(Hang baguih punya balun China-DOLL, aku yang kena bedal!!!)

Salam 2 all.

Teman pelik bin ajaib bin ta'jub dengan cubaan Anwar Ibrahim mengheret YAB PM & YAB Datin Sri Rosmah Mansur sebagai saksi untuk dia dalam perbicaraan kes dia meliwat Saiful. Ini kerja gila babi yop, babi gila tak buat kerja macam ni.

Kerana apa? Kerana Anwar sendiri pun tak mahu beri keterangan sebagai saksi bagi diri dia sendiri!!! Dan yang lebih pelik ialah kaum Anwarinas dan Koonyet:2 yang beriya-iya melalak sana sini memaki hamun YAB PM sebagai takde teloq. Yang Anwar sendiri tak berani bagi keterangan depa kata berteloq sakan! Dema ni dah kena sawan gila babi ke yop?

Bagi mike yang kureng arif mengenai perjalanan sesuatu perbicaraan kes pertuduhan jenayah di Mahkamah, teman catatkan secara ringkas prosedur pendakwaan. Setelah Pendakwaraya mengenakan sesuatu pertuduhan kepada mana-mana individu (yang dipanggil OKT-Orang Kena Tuduh), maka Pendakwaraya mempunyai beban untuk membuktikan kes melalui keterangan (lisan & bukan lisan).

Setelah kesemua keterangan (lisan & bukan lisan) dikemukakan oleh Pendakwaraya, maka Pendakwaraya akan menutup kes. Diwaktu ini, kedua-dua pihak akan menegmukakan hujah samada dengan keterangan dan pembuktian yang dibawa oleh Pendakwaraya itu mencukupi untuk Mahkamah menentukan samada OKT wajib dipanggil membela diri keatas pertuduhan yang dikenakan.

Pada peringkat ini, jika Mahkamah berpendapat keterangan dan pembuktian itu tidak cukup maka pertuduhan akan ditolak dan OKT akan dibebaskan & dilepaskan tanpa perlu membela dirinya (maknanya OKT tak perlu panggil saksi pun). Tapi jika Mahkamah berpendapat bahawa keterangan dan bukti yang dibawa oleh Pendakwaraya itu cukup untuk membuktikan pertuduhan, maka OKT hendaklah dipanggil membela diri (maknanya OKT kena beri keterangan bersumpah dan membawa saksi dan keterangan bagi pihak diri dia).

Dengan kata lain, diakhir pendakwaan, bila Mahkamah memerintahkan OKT dipanggi, membela diri, bermakna Mahkamah berpuashati dengan pembuktian pertuduhan berdasarkan keterangan (lisan & bukan lisan) yang dibawa oleh Pendakwaraya. Ini bermakna jika OKT tidak memberi keterangan untuk membela diri, maka Mahkamah akan mensabitkan dia dengan pertuduhan dan menghukum beliau.

Jadi dalam kes Anwar meliwat Saiful, Mahkamah telah memutuskan bahawa Anwar hendaklah membela diri. Ini bermakna Mahkamah berpuas hati dengan keterangan (lisan & bukan lisan) yang dibawa oleh Pendakwaraya, iaitu ada kes Anwar memang meliwat Saiful. Dan jika dilihat secara kasar, faktor utama ialah penemuan kesan airmani didalam karung kunyit Saiful yang disahkan oleh beberapa saksi pakar bahawa DNAnya adalah kepunyaan Anwar Ibrahim mencukupi untuk memerintahkan Anwar untuk membela diri, kerana mustahil kesan airmani Anwar berada dalam karung kunyit Saiful melainkan rumusannya ialah Anwar telah "kondang-kondikan" Saiful!

Diperingkat ini, seseorang OKT ada tiga pilihan. Dia boleh memilih untuk berdiam diri, yang mana jika itu pilihannya Mahkamah akan mensabitkan dia dengan pertuduhan dan menghukumnya terus.

Kedua, dia boleh memberi keterangan secara bersumpah dikandang saksi, dimana keterangannya boleh dicabar oleh Pendakwaraya dengan cara soal-balas dan lain-lain. Dia juga berhak membawa keterangan lain (lisan & bukan lisan) untuk membuktikan dia tidak bersalah, dan kesemua saksi dia boleh dicabar oleh Pendakwaraya melalui soal balas dan lain-lain. Dan saksi yang hendak dipanggil oleh OKT hendaklah menyokong keterangan pembelaan beliau.

Ketiga ialah keadaan dimana OKT boleh memilih untuk tidak mahu memberi keterangan bersumpah, sebaliknya membaca kenyataan daripada "kandang OKT", bukan kandang saksi. Jika ini pilihannya, OKT akan biasanya membaca kenyataan yang sudah disediakan dengan bantuan peguamnya. Kenyataan yang dibaca itu langsung tidak boleh dicabar atau disoal balas oleh Pendakwaraya atau Mahkamah. OKT boleh bercakap apa sahaja, termasuk kalau nak berbohong pun. Dan OKT tidak boleh dipaksa mengangkat sumpah bila membaca kenyataan tersebut.

Atas alasan inilah undang-undang langsung tidak memberi sebarang nilai perundangan kepada kenyataan sebegini, kerana ianya tidak dibuat melalui sumpah, dan OKT langsung tidak boleh disoal balas oleh Pendakwaraya atau disoal oleh Mahkamah. Kalau bahasa kasarnya, OKT sekadar baca kenyataan syok sendiri. Perumpamaannya macam burung kakaktua bercakap, atau lebih canggih lagi macam pasang CD je dalam Mahkamah. Hakim tidak akan mencatat sebutir apa pun yang dicakapkan oleh OKT sebab tiada nilai perundangan.

Pendekkata, OKT yang memilih memberi kenyataan sebegini biasa takut disoal balas, kerana mungkin akan terbongkar cerita sebenar. Ataupun OKT tahu dia tak boleh menjawab bukti yang dikemukakan Pendakwaraya. Contoh dalam kes ini, Anwar mungkin tak boleh nak menjawab bukti macam mana kesan airmani dia ada dalam karung kunyit Saiful. Apa Saiful, yang hanya seorang "pembancuh kopi" dipejabat dia buat di kondominium tersebut? Juga mengapa dia membawa Saiful keluar negara saperti Hong Kong, Bangkok dan Singapura, apa kerja Saiful dibawa? Eh, banyak benda Anwar nak kena jawab dan perjelaskan tu yop, jadi ringkas cerita, tak payah angkat sumpah bagi keterangan lah yop.

Dalam amalan kehakiman, kebiasaannya OKT yang memilih tidak mahu memberi keterangan bersumpah dan tidak membenarkan dirinya disoal balas biasanya akan disabitkan dengan kesalahan berdasarkan pertuduhan yang ada. Jadi teman berpendapat tidak hairan diakhir kes nanti Mahkamah akan mensabitkan Anwar dengan kesalahan meliwat stafnya Saiful!

Cuma yang teman pelik, Anwar sendiri begtu bacul dan penakut memberi keterangan bersumpah kepada Mahkamah, alih-alih dia nak memaksa YAB PM & YABhg Datin Sri Rosmah memberi keterangan bersumpah bagi pihak dia! Tak kah kerja giler babi namanya tu yop, babi giler pun tak buat kerja macam ni yop! Tapi itulah yang Anwar buat, melalui peguam dia Karpal Singh (yang dia sendiri mendakwa Anwar kaki liwat), Anwar memaksa Datuk Sri Najib melalui sapina untuk memberi keterangan bersumpah dan menjadi saksi dia. Sedang dia sendiri tak berani buat begitu untuk membela diri dia sendiri!

Makna kata Anwar nak paksa YAB PM beri keterangan bersumpah didalam Mahkamah yang Anwar tidak meliwat stafnya Saiful. Mike pikio sendirilah yop, masuk akal ke tu? Sebab tu teman kata ni kerja gila babi! Pada teman ini hanya cubaan untuk mempolitikkan kes liwat dia, selain mungkin cuba memalukan YAB PM dan isteri.

Sebab itu teman berpendapat YAB PM & YABhg Datin Sri Rosmah Mansur mengambil langkah tepat memohon Mahkamah membatalkan sapina yang diminta oleh Anwar dan Karpal. Loyer YAB PM boleh bagitahu Mahkamah, Anwar sendiri tak berani dan enggan beri keterangan bersumpah untuk membela diri dia, kenapa pulak orang lain, terutama YAB PM nak kena beri keterangan bersumpah bagi pihak dia. Teman ingat banyak babi jadi gila pening memikiokan kesawanan Anwar ni yop!

Cuma teman nak tutup dengan satu tazkirah. Kepada kaum Anwarinas dan yang sewaktu dengannya, mengkome masih tak nampak lagi ke sandiwara dan pembohongan, penipuan serta putar-belit manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah tuhan ni? Apa lagi bukti, keterangan dan dalil yang mike nak ALLAH turunkan?

Ingatlah, ALLAH telah turunkan banyak bukti, dalil dan keterangan kepada kaum Firaun, Namrud, Quraisy dan banyak lagi; namun mereka menolaknya dengan pelbagai alasan. Mereka menjadi kaum PBB - Pekak, Bisu & Buta! Al Baqarah 6-18. Akhirnya mereka dihina, dan dicampak ke neraka abadan-abada, kekal abadi selama-lamanya. Teman ingatkan diri teman dan mengkome semua, janganlah menjadi saperti kaum kafir, musyrik dan munafiq yang ALLAH gambarkan itu.

Mike dah buat solat hajat, mike dah bermunajat, malah mike doakan la'nat kepada Saiful Bukhori, Datuk Eskay dan lain-lain, dari Bukti Segambut sampai keserambi Ka'bah; dan ALLAH telah menjawab segala hajat dan munajat mike dengan dalil, bukti serta keterangan yang jelas, bahawa manusia Anwar yang mengkome sokong, dokong dan sembah itu adalah pembohong, penipu dan putar-belit yang akan menyebabkan Iblis & syaitan pun menangis kesedihan!

Kembalilah kejalan ALLAH, pintu taubat masih terbuka. Kembalilah kepada risalah Islam yang sebenarnya, berdasatkan Al Quran & Sunnah, nescaya mike semua tidak sesat.

Adios amigos, grasias senor.

KITA BUKAN GILA KUASA, KITA NAK HALANG ORANG GILA DARI BERKUASA!
JANGAN BUAT KERJA GILABABI, BABIGILA PUN TAK BUAT KERJA MACAM TU!

Wallahua'lam & wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
24 Syawal 1432
22 Sept 2011

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:03 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Melawat Saiful Anwar Anak AJK Lajnah Kebajikan

Posted: 22 Sep 2011 02:38 PM PDT

Philosophy Politics Economics

Posted by Unknown | Posted on 9:50 PTG

Philosophy Politics Economics


The Tiger That Lost Its Roar: Order Here!

Posted: 22 Sep 2011 08:56 AM PDT


By popular request, you can now order an autographed copy of my book - The Tiger That Lost Its Roar - here and make payment with your Paypal account or credit cards.

To purchase a RM30 PAPERBACK copy, select your shippping destination below and click "Buy Now":

Shipped To

To purchase a RM60 HARDCOVER copy, select your shippping destination below and click "Buy Now":

Shipped To
For those who wants to know more about the book, you can read the Foreword here.

And for those who prefers to pay via Maybank2U or other internet banking channels, cash deposit, special requests, bulk quantities etc., feel free to email me at tonypua@yahoo.com. Please include your shipping address and contact number.

Forum: MRT - Are Malaysians Taken For A Ride?

Posted: 21 Sep 2011 11:35 PM PDT

Forum: MRT – Are Malaysians Taken for a Ride?

Visit the Facebook Event Page here.

Given the controversies arising from construction and implementation of Malaysia's largest infrastructure project, the Klang Valley Mass Rapid Transit (KVMRT) system, DAP will be organizing an English forum entitled "MRT: Are Malaysians Taken for a Ride" to discuss the project.

The controversies arising from the project would include, but are not limited to the disputed land acquisition exercise in Chinatown and Bukit Bintang, the planning and implementation process as well as the transparency and governance relating to the award of projects.

The details are as follows:
Date: 26 September 2011
Time: 7.30 pm
Venue: KL Selangor Chinese Assembly Hall, Jalan Maharajalela, Kuala Lumpur
The panel of speakers will include:
  • Nurul Izzah Anwar, MP Lembah Pantai
  • Fong Kui Lun, MP Bukit Bintang
  • Tony Pua, MP Petaling Jaya Utara
  • Rajiv Rishyakaran, Association For The Improvement of Mass Transit (TRANSIT)
  • Goh Bok Yen, Land Use & Transportation Planning Consultant
We have also sent an invite to the Chairman of Land Public Transport Commission (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar or its representative to be a panelist for the forum. We look forward to SPAD's participation to explain the various positions taken by the Government on the project to date.

Lim Guan Eng

Posted by Unknown | Posted on 4:04 PTG

Lim Guan Eng


Jawatankuasa Siasatan Khas Ke atas Stesen Parkir Kereta Bertingkat Bawah Bukit Bendera(Penang Hill) Yang Dipengerusikan Oleh Bekas Pengarah JKR Pulau Pinang Shahawai bin Awang.

Posted: 22 Sep 2011 12:13 AM PDT

Kerajaan negeri bercadang untuk menubuhkan satu jawatankuasa siasatan khas ke atas stesen parkir kereta bertingkat bawah Bukit Bendera(Penang Hill) yang dipengerusikan oleh En Shahawai bin Awang, bekas Pengarah JKR Pulau Pinang dan dianggotai oleh President Persatuan Arkitek Malaysia Pulau Pinang Ar Lawrence Lim Hua Kwang dan bekas Presiden Institute of Engineers Malaysia(IEM) Pulau Pinang Ir Lim Kok Khong.

Mengikut kenyataan Pengerusi PDC Consultancy Sdn Bhd yang juga Pengurus Besar Penang Development Corporation(PDC) Dato Rosli Jaafar,

"Projek sebanyak RM5 juta dibiayai oleh Kerajaan Persekutuan. Projek ini telah diluluskan oleh EXCO pada 2007 kepada PDC sebagai agensi pelaksana yang seterusnya diberikan kepada PDC Consultancy Sdn Bhd. Oleh kerana ia melibatkan PDC Consultancy Sdn Bhd pada 2007, Pengerusi PDC yang baru selepas Mac 2008 tidak diminta untuk memberikan kelulusan atau dimaklumkan tentang projek ini.

Memang wujud kelemahan isu rekabentuk yang tidak memenuhi kehendak piawaian yang boleh menjejaskan keselesaaan pengguna Pihak PDC Consultancy Sdn Bhd telah sebaik mungkin memperbaiki kelemahan rekabentuk khususnya mengurangkan kecuraman 'ramp' agar lebih landai dan boleh digunakan oleh semua jenis kenderaan.

Walaubagaimanapun, PDC Consultancy Sdn Bhd sebagai jurutera perunding sememangnya bertanggungjawab atas penyediaan rekabentuk dan pelaksanaan projek ini. Sebarang kesilapan dan kelemahan yang berlaku, sudah tentunya pihak pegawai PDC Consultancy Sdn Bhd bertanggungjawab dan bersedia diambil tindakan yang sewajarnya.

Buat masa sekarang, laporan dan langkah pembetulan kini dijalankan demi memastikan rekabentuk sejumlah 6 hentian bas dan 112 tempat letak kereta dapat beroperasi di atas lot yang seluas 0.62 ekar ini. PDC akan mematuhi arahan YAB Ketua Menteri agar sebelum dibuka, keselamatan awam dan peraturan MPPP mestilah dipatuhi."

Dato Rosli telahpun memohon maaf bagi pihak PDC Consultancy Sdn Bhd atas segala kesulitan yang timbul dan akan secepat mungkin menyelesaikan masalah ini. Walaupun begitu, demi menegakkan prinsip akauntabiliti dan ketelusan, satu jawatankuasa siasatan bebas harus ditubuhkan kerana kerajaan negeri Pakatan Rakyat tidak ada apa-apa untuk disembunyikan.

Jawatankuasa siasatan bebas ini harus diadakan agar sesiapa yang bertanggunjgawab atas kelemahan yang timbul, boleh diambil tindakan dan cara penyelesaian mengatasinya mendapat pandangan bebas ketiga. Penubuhan jawatankuasa siasatan dan terma rujukan siasatan ini akan diputuskan dalam mesyuarat EXCO hari ini.

Kenyataan Akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Di Komtar, George Town Pada 22 September 2011.

槟州首席部长林冠英于2011年9月22日在乔治市发表声明 :

前任槟州公共工程局主任沙哈瓦伊为首的特别调查委员会,以调查升旗山脚下多层停车场事件。

州政府计划成立一支由前任槟州公共工程局主任沙哈瓦伊为首的调别调查委员会,以调查升旗山脚下多层停车场,该委员会成员包括大马绘测师公会槟州分会长的林华光和前任槟州工程师协会的主席林国康。

根据槟州发展机构谘询有限公司主席兼槟州发展机构总经理拿督罗斯里的声明:

"这项耗资500万令吉的工程由联邦政府拨款兴建,行政议会于2007年批准交由槟州发展机构作为执行单位,较后交给槟州发展机构谘询有限公司,由于已在2007年涉及槟州发展机构谘询有限公司,新任的槟州发展机构主席于2008年3月后就职后,并没被告知有关这项工程的资料和要求给予批准。

这项工程确实存在设计缺陷,不符合水准,也会影响用户。槟州发展机构谘询有限公司已尽可能修补设计上的问题,特别是降低有关斜陡度,以让各类交通工具使用。

无论如何,作为工程顾问的槟州发展机构谘询有限公司应当对这项工程的设计和执行负责,任何已经发生的错误和缺陷,槟州发展机构谘询有限公司肯定将负责,并准备采取适合的行动。

当局目前正进行修补和调查报告,以确定这占地0.62依格,能容纳6辆巴士和112个停车位的停车场得以使用。在停车场开放前,槟州发展机构将遵循槟州首席部长的指示,确保民众安全和遵守槟岛市政局的规则。"

拿督罗斯里已代表槟州发展机构谘询有限公司,为一切引起的不便表示道歉,并将尽快解决有关问题。虽然如此,为了维护问责制和透明度原则,槟州政府将成立一支独立调查委员会,因为民联州政府没有什么需要隐瞒民众。

独立调查委员会有必要成立,以采取行动对付需要为该错误负责的一方,并能从独立第三者的意见中寻找一个经济方案,有关调查委员会的成立和调查范围将在今天的行政议会中决定。

林冠英

SERVANTHOOD

Posted by Unknown | Posted on 3:42 PTG

SERVANTHOOD


Foreigners Can Vote in Malaysia !‏

Posted: 21 Sep 2011 06:38 PM PDT

Media Statement


Clear proofs that non citizens have been registered as voters. Deputy Prime Minister and the Election Commission must no longer be in denial mode.


I am disappointed that Deputy Prime Minister, Tan Sri Muhyiddin Yassin and the Election Commission continue to deny that there are foreigners who are registered as voters in this country.

The following and foreigners are registered in my constituency of Beruas ;

Mykad No. Origin

1. Ghafar Bin Kaum 631020125267 Pakistani
2. Hawa Binti Ochik 201028715448 Indonesian
3. Ahmaddin Bin Rasid 600210125119 Pakistani
4. Bo Rashid Bin Jabboonam 091231617267 Indonesian
5. Arudkanth a/l V. Rajandran 690606085119 Sri Langka
6. Jahatanor Binti Ahmad 480811085446 Jawa
7. Matali Bin Yasir 470110105759 Jawa
8. Esah @ Pesah Binti Mat Saman 301102715082 Siamese


However, a check with the National Registration Department shows that there are no person with such Mykad numbers. The likelihood is that these foreigners have been issued unauthorised Mykads and they have manage to register themselves as voters. On polling day they will be allowed to vote using their Mykads because nobody will know that their Mykads are fake ones. As their names appear in the Voters' list, they will be allowed to vote.

I also discover the following foreigners who have successfully applied for genuine Mykads and have registered as voters in my constituency:-

Mykad No. Origin
1. Ngoh Boi Teong 420815715105 Siamese
2. Janah Binti Toh Kee Jo 520417085636 Jawa
3. Eyam a/p Ooi Ah Kie 600210095124 Jawa
4. Baharudin Bin Throot 540617085479 Siamese
5. Nor Asiah Binti Hamsin 620529085380 Jawa
6. Sugumaran a/l Murugan 761130086065 Bangladeshi
7. Mustapa Bin Haji Jamil 370817085159 Jawa
8. Chaali a/p Ai Klin 720727025256 Siamese
9. Bahorom Bin Ngadir 510110085747 Jawa
10. Hassan Khan Bin Rahnatullah Khan 730403085227 Pakistani
11. Munaver Ahmad Bin Nazir Ahmad 730822085045 Pakistani
12. Sugarang @ Sughran Bibi Binti Md Yusof 440202085268 Pakistani
13. Mohamad Bin Ibrahim 591028125065 Pakistani
14. Barry Patrick Morgan @ Yusof Bin Abdulla 260902715189 European
15. Jariah Binti Wagiman 470913085616 Jawa



It is a well known fact that many foreigners have been able to obtain Mykads with ease. The complaints I receive is that it will be easier for foreigners to obtain the Malaysian citizenship if they are Muslims.

It has been so difficult for many Malaysian born residents to obtain citizenship for various reasons. Just like the case of Chan Ming Ying, aged 31 who was born in Malaysia and has been living in Malaysia whole of his life. He studied in Sekolah Rendah (c) in Sg Batu and Sekolah Menengah Pantai Remis both in Perak and subsequently in the Johor Bahru Polytechnic. His only 'sin' is that his Chinese parents adopted him without going through the proper legal procedure. His adoptive Chinese parents have put their names into his birth certificate as the natural parents which is quite a common practice. His case was detected because his natural father was a Chinese and mother an Indian. His natural parents can no longer be traced. So, his skin is a little darker and therefore, the NRD refused to recognize him as a citizen. He is now a state less person holding a green card which allow him to stay in Malaysia only temporarily.

I call on the Home Minister and the Election Commission to clarify and rectify the above said matters.



Dated this 22nd day of September 2011.



NGEH KOO HAM
Chairman of DAP Perak
MP for Beruas & State Assemblyman for Sitiawan

i n t a n h i j a u

Posted by Unknown | Posted on 3:33 PTG

i n t a n h i j a u


UMNO = UNITED MYANMAR & NEPAL ORGANIZATION

Posted: 22 Sep 2011 04:07 AM PDT


KUALA LUMPUR, 22 Sept: Karya terbaru Zunar yang mengkritik dasar kerajaan BN yang memberi kerakyatan sebagai warga asing bagi tujuan politik hangat diperkatakan di ruang maya.

Dalam kartun paling terus terang dan berani itu, Zunar melukis logo parti-parti komponen BN dan mengaitkan dengan dasar tersebut antara lain menafsirkan Umno sebagai "United Myanmar and Nepal Organization."

Tinjaun dalam laman facebook kelab peminat Zunar menunjukkan sambutan yang begitu hangat, malah ada yang memberi komen sebagai kartun terbaik untuk tahun ini.

"Seperti biasa saya menafsir isu-isu politik dari otak kartun saya dan tekanan berterusan dari kerajaan mungkin membangkitkan idea yang lebih baik," kata beliau kepada Harakahdaily.

Tekanan kerajaan membolehkan Zunar menerima beberapa anugerah antarabangsa termasuk 2011 Award for Courage in Editorial Cartooning dan terbaru anugerah hak asasi dari Yayasan Hellman/Hammett.

Selain itu, mulai Oktober ini dia akan berada di Sepanyol selama tiga bulan sebagai artis jemputan sebuah yayasan kesenian di Bilbao serta membuat pameran kartun di sana.

Kerana itu, Zunar akan mengadakan satu majlis bersama peminat pada hari Sabtu, 24 Sept di padang depan Amcorp Mall, Petaling Jaya dari jam 5 hingga 7 petang. Turut diadakan jualan buku-buku koleksi beliau.

"Saya berharap peminat-peminat akan datang ke majlis ini kerana ini adalah program terakhir saya sebelum keluar negara untuk tempoh yang lama," kata beliau.

Comments for Wee Choo Keong

Posted by Unknown | Posted on 2:01 PTG

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Parliamentary Questions For October Session 2011 by ANAK MAS

Posted: 22 Sep 2011 07:27 AM PDT

Well said Thirddevil.
Khazanah and Toni must take up the challenge by the troubleshooters,
If they keep quiet now, they are going to face the same questions from MAS staff and massive embarrassment.

Comment on Ucapan Wee Choo Keong, Ahli Parlimen Wangsa Maju pada 17 Jun 2009 by pro konsensus

Posted: 22 Sep 2011 07:26 AM PDT

Syabas YB!!…you’re great leader

However, ada YB yang yang macam BEROK!!
Lu pikir la sendiri…

Comment on Parliamentary Questions For October Session 2011 by Thirddevil

Posted: 22 Sep 2011 06:18 AM PDT

I agreed with article in the ” Outsyed The Box”. Khazanah today is mainly manned by investment bankers. like all investment bankers, they are looking for short term returns – those less than 5 years horizon. Hence strategic interest of Malaysia and long term objectives will never be part of their consideration. In addition most of their employees are someone’s sons or daughters or former high ranking civil servants , politicians etc. Those kids grow with silver spoon – they never took bus or walk to school. Hence they never thinks like us – people that needs to struggle to survive. Bottom-line this upbringing resulting the ” couldn’t careless attitude” towards other Malaysians’ opinion and persPective. For them as long as they can benefits, they don’t care about the rest.

Comment on Parliamentary Questions For October Session 2011 by Rashid from MAS

Posted: 22 Sep 2011 03:55 AM PDT

Those thick skulls will not absorb anything because they are all Bina tak Fikir. Only FIKIR …. you know what. The questions on Tan Nor Yacop will be very interesting. Remember the 47 safety boxes found in his ex-political secretary (Hasbie Satar) home. of course I also like the questions on the share swap, MAS Catering and the R250 million grant to Agroscience Sdn Bhd, which I believe is associated with the family members of a Minister. I believe that YB know SIAPA itu Menteri. Please tell us YB. Don’t keep us in suspense.

Cilli kasi taruk sama puak-puak ini.

Comment on Khazanah: AirAsia X Sdn Bhd is a 31.7% foreign owned company with a recorded loss of RM89.935 millions! by Past?

Posted: 22 Sep 2011 02:32 AM PDT

Do u all remember what people say about airasia last time.. They not even making money. N now do you know whats the latest share price? Wake up la u guys. Dont jump too early. Want to know how they can success? No union, 3 work done by 1 person instead of MAS who need 3 persons to do a simple work.. And union? There shud stay low if they want to survive. I m saying this bcoz ive been in this 2 comp. And its been predicted long2 time ago before this thing happen..

Comment on Parliamentary Questions For October Session 2011 by ...Benci Ketidaktelusan dan Penganayaan...

Posted: 21 Sep 2011 10:39 PM PDT

Air Asia is totally %^&*…completely waste…ape dorg pk hanya duit…duit…dan duit…segalanya duit…Firefly is the real enemy for Air Asia…I could fly back home KUL-LGK-KUL by FY for MYR18 (promo) with all of the services(ATR services comprises of food,luggage etc…), but i need atleast or more than RM70 (promo) by AK for only less than 1 hour seat (now we have to pay RM6 for the seat if we travel together and wanna seat together otherwise no choice…)…teringat satu kisah…semasa penerbangan 03/09/2011 LGK-KUL…seorang kanak2 (dalam lingkungan 6 tahun) terpaksa duduk berjauhan dengan ibunya…alasan pramugari???”cik kena beli seat”…hell you…

Comment on YB Tan Sri Nor Yakop and Tan Sri Azman Mokhtar: It is never too late to say “NO”! by Din

Posted: 21 Sep 2011 07:26 PM PDT

Hantu Gigi Jarang

Of course we cannot blame TF. How can AA get away with so many things when no other airlines could? It was owing airport taxes and yet Tun Dol government built LCCT and etc. AirAsia X wanted RAS and it was given with subsidy of RM60 million. It threw it back to MAS with liabilities (cannibalisation of aircraft). MAS spent RM35 million to make good the plane. AirAsia X (FAX) no need to pay back to MAS. Now the share swap. Who was to be blamed?

Nor Yacob, Azman Mokhtar, Rashdan and Md Nor had to answer for the problems in MAS. there were around from WAU until now. They should also explain on what basis Datuk Azman Yahya (Scomi), Tan Sri Wan Azmi (Land & General), Datuk Rohana (Astro) and Krishnan Tan (IJM) were appointed?

Of course, Tan Sri Md Nor and the BinaFikir gang should clarifying the WAU and the selling of the 70% of MAS Catering?

MACC should start to interview these people to start with.

Comment on Parliamentary Questions For October Session 2011 by Hj Azman

Posted: 21 Sep 2011 06:32 PM PDT

YB, we the rakyat are with you in these issues all the way. Sadly, your other bloggers friends chose not to give their strong support in their blogs. It would be a strong message to the government if all of them are united in our fight against corruption. PM must clean up and put his cabinet in order first before preaching others to do likewise. Lead the rakyat by example otherwise, 1Malaysia will remain as mere political gimmick. I do hope that PM will be brave just like his idol Nelson Mandela.

Direct Free Kick

Posted by Unknown | Posted on 1:17 PTG

SUARA PERAK

Posted by Unknown | Posted on 12:00 PTG

SUARA PERAK


Tamil Schools In Perak

Posted: 21 Sep 2011 10:08 PM PDT

Lawatan Kerja di Hutan Belum

Posted: 21 Sep 2011 10:03 PM PDT

Lawatan Kerja di Hutan Belum

Posted: 21 Sep 2011 10:02 PM PDT

Lawatan Kerja di Hutan Belum

Posted: 21 Sep 2011 10:00 PM PDT

Lawatan Kerja ke HUTAN BELUM

Posted: 21 Sep 2011 09:58 PM PDT

Khalid Samad

Posted by Unknown | Posted on 9:23 PG

Khalid Samad


Pengumuman Jamuan Eidilfitri PAS Caw Sek.18 Barat (Jumaat 23/9)

Posted: 21 Sep 2011 07:10 PM PDT

Bagi pihak penganjur program
-Pejabat YB Khalid Samad-

Lim Kit Siang

Posted by Unknown | Posted on 8:30 PG

Lim Kit Siang


The system’s breaking down

Posted: 22 Sep 2011 04:06 AM PDT

— The Malaysian Insider Sep 22, 2011 SEPT 22 — Anti-corruption officers extorted RM1 million from money changers. Policeman sentenced to five years' jail for shooting 14-year-old boy in the back. The Attorney-General accused of a string of serious and damning offences, including fabricating evidence. Nope, these are not headlines from a banana republic in [...]

Malicious/selective prosecution of Mat Sabu should dampen euphoria in certain quarters sparked by Najib’s latest gambit to brand himself as reformer par excellence to make Malaysia “ best democracy in the world”

Posted: 21 Sep 2011 08:50 PM PDT

The malicious and selective prosecution of PAS Deputy President Mat Sabu for criminal defamation should dampen the euphoria in certain quarters sparked by the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s latest gambit to brand himself as the reformer par excellence to make Malaysia the "best democracy in the world". The proposals to set up a [...]

Branding guru calls Najib’s PR efforts an ‘absolute scam’

Posted: 21 Sep 2011 09:34 AM PDT

By Yow Hong Chieh The Malaysian Insider Sep 21, 2011 KUALA LUMPUR, Sept 21 — The creator of the nation branding concept has called the prime minister's use of British publicity firm FBC Media to burnish Malaysia's image abroad an "absolute scam" and a waste of public funds. Simon Anholt, who pioneered the use of [...]

DUN BUKIT PAYONG

Posted by Unknown | Posted on 8:18 PG

DUN BUKIT PAYONG


Hantu Bonceng: Pandangan Ustaz Azhar Idrus

Posted: 21 Sep 2011 05:01 PM PDT

Sumber: Harakahdaily


KUALA LUMPUR, 22 Sept: Pendakwah popular tanah air, Ustaz Azhar Idrus (gambar) berkata, kontroversi satu dialog dalam filem Hantu Bonceng tidak boleh diletakkan kepada pelakon sahaja.

"Tetapi kesilapan ini tidak terletak kepada pelakon. Pelakon jahil dan tidak tahu apa-apa," ujarnya sebagaimana yang dipetik daripada kuliah beliau yang disiarkan di dalam blog http://pulakdah.blogspot.com di bawah tajuk Zizan telefon Ust Azhar Idrus rujuk isu Hantu Bonceng.

Penulis blog itu menyatakan, menurut Ustaz Azhar Idrus, sebaik saja isu Zizan Raja Lawak mengucapkan 'Asyhaduanna Muhamadarr..Syaitan' di dalam satu babak filem Hantu Bonceng menjadi kecoh.

Berikut ialah petikan daripada blog tersebut.

Menurut Ust Azhar Idrus, sebaik saja isu Zizan Raja Lawak mengucapkan 'Asyhaduanna Muhamadarr..Syaitan' di dalam satu babak filem Hantu Bonceng menjadi kecoh. Beliau menerima panggilan daripada Zizan yang menggunakan 'private number' untuk merujuk permasalahan ini.

"Saya ni baru kena marah dengan orang kerana filem Hantu Bonceng. Saya kata 'Asyhaduanna Muhammadarr' lepas tu nampak syaitan datang..saya kata SYAITAN" kata Zizan.

Jawab Ust Azhar Idrus. Dia boleh jadi dua hujah. Boleh jadi ada niat untuk mempersendakan Islam dan boleh jadi tidak berniat untuk mempersendakan Islam. Dalam kes ini dia mengucap ketika di dalam ketakutan, dalam cerita kelakar maka dia buat dialog mengucap "Asyhadu an la ilaha ill-Allah, wa asyhadu ana Muhammadarr.....Syaitan! Syaitan!."

Jadi boleh dikatakan bahawa penulis skrip ini untuk menghina nabi, dan boleh juga dikatakan penulis skrip berniat untuk menggambarkan seseorang yang di dalam ketakutan tidak sempat menghabiskan lafaz syahadahnya kerana ternampak syaitan. Ia boleh jadi ada niat untuk mempersenda.

Tetapi kesilapan ini tidak terletak kepada pelakon. Pelakon jahil dan tidak tahu apa-apa. Pelakon bukannya (perlu) belajar pondok untuk berlakon filem. Tetapi Penerbit, Penulis skrip dan Pengarah sepatutnya kena rujuk dahulu perkara ini kepada Pejabat Agama atau Jabatan Kuasa Fatwa. Skrip ini boleh jadi untuk mempersendakan Islam dan boleh juga bukan berniat untuk mempersendakan Islam.

"Walaupun ia bukan untuk mempersendakan Islam, ia tetap juga HARAM sebab mendatangkan FITNAH" tambah Ustaz Azhar Idrus lagi. Fitnah ini yang perlu di jaga dan kita perlu berhati-hati. Zizan sendiri telah mengakui bahawa beliau tidak pernah terniat untuk mempersendakan Islam.

"Jadi kita ambil secara baik, dia (Zizan) tidak berniat mempersenda Islam, tetapi kerana kejahilan punya fasal ia memberi fitnah." rumus Ust Azhar Idrus.

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP