Nuffnang

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:24 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


BELI UNDI RM52.7 JUTA?

Posted: 26 Feb 2012 03:06 AM PST

(Bang Non, sapa bayaq pengundi Kulim Bandaq Baru RM52 juta tu? Jah dah naik fenin dok pikiaq duit RM52 juta tu! Jah kompius ni..kompius!)

Salam 2 all.

Alkisah tersebut cerita seorang Parasit melawat sebuah hospital mental. Dilihatnya seorang pesakit mental menghulurkan tali pancing dalam sebuah baldi yang kosong. Lalu Sang Parasit menyapa Sang Mentalis, "banyak dapat ikan hari ni yop!?".

Sang Mentalis tersenyum sinis lalu mengherdik Sang Parasit dengan berkata, "mike giler ke yop, mana ada ikan dalam baldi kosong ni!!!".

Pengundi Parlimen Kulim Bandar Baharu ada 52,127 orang. Untuk membayar tiap pengundi RM1,000-00 seorang, sekurang-kurangnya kena ada RM52,127,000-00! Bukan kecik anak tu yop, kena ada RM52 juta ringgit!

Itu pun ada parasit yang percaya fitnah konon teman membayar RM1,000-00 seorang kepada pengundi Parlimen Kulim Bandar Baharu untuk menang dalam PRU 12 pada 08 Mac 2008 dulu. Pada teman, mempercayai fitnah teman bayar RM52.7 juta kepada pengundi Kulim Bandar Baharu sama macam mike percaya Anwar meliwat Lim Kit Siang yop!

Yang kelakarnya, inilah parasitus yang menyatakan akan lebih percaya berita yang dema terima daripada syaitan daripada mempercayai berita dari Utusan atau TV3! Sampai dema buat kempen boikot dan bakar akhbar Utusan dan hemPAS peti TV!

Inilah parasitus yang mengangguk sakan kepada patwa yang kata VCD Datuk Eskay yang begitu terang dan jelas hanya sekadar "besi sejuk" dan tidak boleh jadi saksi! Videoklip yang punya terang macam tu dema tolak tak mau caya, takkan berita kat kertas dema nak caya yop?

Tapi rupanya dema ni pengamal politik dualam jugak! Bila semalam keluar berita konon teman bayar 52,127 pengundi Parlimen Kulim Bandar Baharu sebanyak RM1,000-00 seorang menjadikan jumlah RM52 juta semasa PRU 12 lepas, dengan segera para parasitus ini melalak dan berkokok sakan! Seolah-olah "besi sejuk" dah jadi bukti tanpa sebarang keraguan!

Lalakan dan kokokan para parasitus ini sudah pasti membuatkan Sang Mentalis tersenyum sinis yop! Dah 4 tahun berlalu baru nak sebar fitnah yop..isyk..isyk!!

Soalan yang para parasitus patut tanya ialah, mana datang dan mana dia duit RM52 juta tu? Teman pun tak pernah nampak! Kalau betul ada, nak juga teman tanya para parasitus ni dimana duit tu! Nak juga teman tengok besar mana lori yang bawak duit berguni-guni banyaknya tu!

Dan teman nak tau juga datang mana duit RM52 juta tu. Nak juga teman tanya Wan Azizah atau Anwar atau sapa-sapa dalam PKR kalau-kalau dema ada dengar cerita sapa yang bayar RM52 juta tu? Kalau ada, teman nak tau juga dari mana datangnya duit RM52 juta tu. Jangan duit tu datang dibawa dengan kapal Israel yang berlabuh kat Pelabuhan Kelang udah yop, naya teman!

Takkan Wan Azizah atau parti dia yang keluar duit RM52 juta tu yop. Kalau dema sanggup melabur RM52 juta untuk menangkan teman, takkan dema pecat teman pulak yop! Tak masuk akal! Kompius Sang Mentalis dibuatnya nanti!

Takkan parti Wan Azizah yang bayar RM52 juta tu. Sebab kalau betul, tentu dema bayar juga pengundi di kawasan Parlimen yang lain. Ada 222 kerusi Parlimen yop. Takkan parti Wan Azizah sanggup bayar RM52 juta kali 222 kerusi Parlimen = RM11,544,000,000-00!!!

Mak datok, RM11.5 billion ringgit. Boleh bina sebijik lagi Menara Kembar Petronas KLCC tu yop! Boleh bina sebijik lagi Putrajaya! Tak payah dema letih-letih nak rebut Putrajaya kalau macam tu yop!

Tapi yang nyata, pengundi di Kulim Bandar Baharu tentu tersenyum sinis. Sebab dema pun tak pernah terima duit RM1,000-00 seorang, apatah lagi nak tengok lori membawa berguni-guni duit berjumlah RM52 juta tu.

Dan yang jelas, pengundi Kulim Bandar Baharu pasti berasa sangat terhina dengan fitnah mereka dibayar untuk mengundi teman. Kerana dema tahu dema mengundi dan memenangkan teman bukan pasal duit, tetapi kerana prinsip perjuangan. Dan mereka tau mereka tidak menerima atau mengambil sesen pun daripada teman!

Jadi kepada para parasit yang tengah galak melalak tu, tolong berikan senarai nama dan nombor kad pengenalan serta nombor telefon para penerima RM1,000-00 tu yop sebab teman nak tanya cukop ke tak cukop RM52 juta tu!!

Oh ya, jangan lupa bagi nama drebar lori yang bawak duit RM52 juta tu yop, sebab teman nak tau dia hantar kemana duit tu ;)

Tapi bak kata Sang Mentalis tadi, buat penat je melayan orang yang buat keje giler khinzir ni yop! Sebab khinzir giler pun tak buat keje macam tu yop!

Mike fenin yop? Mike kompius? Jangan mike tanya "mana RM52.7 juta tu yop?". Takut nanti Sang Mentalis herdik kata "mike giler ke, mana ada lori bawak RM52.7 tu yop!!!".

Adios amigos, grasias monsieur!

Wallahua'lam & wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

Ahad

04 Rabi'ul Akhir 1433

26 Feb 2012

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:22 PTG

MY VOICE FOR NATION


Good turnout for anti-Lynas rallies | Free Malaysia Today

Posted: 26 Feb 2012 05:12 AM PST

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:20 PTG

N45 Dr Halimah Ali


ISLAM SEBAGAI DISIPLIN ILMU TIDAK BERASASKAN HAWA NAFSU DAN ANDAIAN

Posted: 26 Feb 2012 09:13 AM PST

 Amat malang dan tragis sekali apabila  terdapat individu dan kumpulan yang mengelar diri mereka ilmuan serta intelektual  termasuk yang berjawatan mufti berbicara tentang bai'ah tanpa ilmu, hanya dengan hawa nafsu dan pemikiran sendiri tanpa merujuk kepada al-Quran dan Sunnah Rasulillah s.a.w.

Berbai'ah adalah sunnah Rasulullah s.a.w.

Dr Mohd Khairuddin Aman Razali

Berbai'ah dan berjanji setia sesama muslim untuk melakukan kebaikan dan amalan soleh apatah lagi berbai'ah untuk berjihad menentang kezaliman dan penindasan serta memperjuangkan Islam merupakan sebahagian sunnah Rasulullah s.a.w. dan para sahabat serta para ulama terdahulu dan terkemudian.


PAS sebagai sebuah parti yang meletakkan landasan perjuangannya adalah Islam dengan merujuk kepada al-Quran dan Hadis sudah pasti selayaknya melakukan bai'ah sebagaimana yang disunnahkan.

Adapun Umno sebagai parti yang tidak menjadikan Islam sebagai matlamat apatah lagi berpendirian bahawa agama tidak wajar digunakan dalam berpolitik tentu sahaja tidak akan merujuk kepada sunnah Rasulullah saw dalam berbai'ah. Maka tidak pelik apabila pimpinan Umno dan ilmuwan Islam yang sehati dan sejiwa dengan Umno akan berkokok menafikan kepentingan bai'ah.

Bai'ah merupakan istilah al-Quran dan Hadis. Ia bermaksud memberikan janji untuk menunaikan dan melaksanakan sesuatu. Dalam hadis riwayat Nasaei daripada sahabat Nabi s.a.w. bernama Ubadah bin Somit, Rasulullah s.a.w. telah menyeru sahabat-sahabat daripada Madinah pada tahun ke 11 menjadi Nabi untuk berbai'ah yang dikenali sebagai bai'ah Nisa'. Bai'ah tersebut mengandungi janji untuk menyembah Allah dan tidak mensyirikkan-Nya dengan yang lain, tidak mencuri, tidak berzina, tidak membunuh anak-anak lelaki, tidak mereka-reka cerita palsu dan tidak menderhakai Nabi s.a.w. dalam perkara ma'ruf.

Sebaik sahaja mereka berbai'ah baginda lantas bersabda bermaksud: "sesiapa yang selepas ini melakukan apa-apa perkara yang dibai'ahkan tadi lalu ditimpa balasan (di dunia) itu adalah kaffarah baginya. Sesiapa yang tidak terkena balasan maka urusannya terserah kepada Allah. Sekiranya Allah mahu Allah berikan keampunan kepadanya, sekiranya Allah mahu Allah boleh membalasnya disebabkan perlakuan tadi".

Hadis ini jelas menunjukkan bahawa orang yang melanggar bai'ah boleh dihukum dan dibalas di dunia oleh Allah.

Bai'ah terbahagi kepada dua. Pertamanya bai'ah kepimpinan dan pemerintahan atau bai'ah kepada khalifah dan pemerintah Islam seperti bai'ah sahabat kepada Nabi s.a.w. di Madinah dan bai'ah sahabat-sahabat kepada Abu Bakar untuk menjadi khalifah selepas wafatnya Rasulullah s.a.w.

Keduanya, bai'ah untuk melakukan ketaatan dan amalan soleh seperti solat dan jihad. Dalam hadis sahih Bukhari, Muslim, Ibn Hibban dan Abi Dawud terdapat hadis yang sangat banyak menceritakan bai'ah antara Nabi s.a.w. dan sahabat antaranya bai'ah untuk saling menasihati sesama Muslim, berbai'ah untuk tidak lari dari medan perang, berbai'ah untuk melakukan lima solat yang wajib, bai'ah untuk menunaikan zakat, bai'ah untuk berjihad, bai'ah untuk menyatakan kebenaran di mana sahaja kita berada dan bai'ah untuk mati bersama dalam perjuangan Islam.

Oleh itu sangat tersasar dan tersilap mereka yang menempelak PAS berbai'ah dalam urusan pencalonan pilihan raya dengan hujah kononnya bai'ah hanyalah merujuk kepada bai'ah kepada pemerintah sahaja dengan menafikan bai'ah dalam melakukan amalan soleh.


Menyertai pilihan raya sebagai calon wakil rakyat dengan matlamat untuk menegakkan agama Allah dan prinsip Islam dalam pemerintahan negara merupakan sebahagian amalan soleh. Oleh itu, bai'ah antara calon pilihan raya untuk tidak meninggalkan parti PAS yang memperjuangkan Islam selepas terpilih menjadi wakil rakyat atas tiket PAS adalah sunat dilakukan untuk menjamin tidak berlakunya sebarang pengkhianatan terhadap amanah Parti Islam Se-Malaysia.


Amat malang sekali kedapatan sebahagian yang menasabkan diri kepada ilmu termasuk berjawatan mufti berbicara tentang bai'ah tanpa ilmu, hanya dengan hawa nafsu dan pemikiran sendiri tanpa merujuk kepada al-Quran dan Sunnah Rasulillah s.a.w. Kita menyeru mereka untuk bertaubat kepada Allah kerana bercakap tanpa ilmu dan tanpa merujuk sunnah Rasulillah s.a.w.


Penulis merupakan Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat.
Sumber:Harakahdaily

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:03 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Jalan Tak Diselenggara Adun Bangi Bersama Persatuan Penduduk Atasi Masalah

Posted: 26 Feb 2012 02:03 PM PST

Philosophy Politics Economics

Posted by Unknown | Posted on 9:29 PTG

Philosophy Politics Economics


All NFC & Its Directors Assets Must Be Frozen

Posted: 26 Feb 2012 07:23 PM PST

The Police and MACC must immediate freeze all the assets of National Feedlot Corporation Sdn Bhd as well as that of its directors not only in Malaysia but also internationally to ensure public funds have not been used for personal gains

After hastily announcing that the Police did not find any evidence of criminal breach of trust (CBT) by the directors of NFC as early as 1st December 2011, the Police has finally recommended to Attorney-General yesterday for them to be charged.

What has been blatantly obvious to Malaysians at large has taken the Police more than 4 months to complete their investigations.  It is clear from the NFC loan agreement made available yesterday that NFC has breached the terms of the loan agreement by utilising funds for purposes other than that approved.  It has already been widely proven and admitted that the directors of NFC had used monies from the loan to acquire properties in Kuala Lumpur and Singapore.

Following the confirmation by the police and to prevent the transfer of assets illegally obtained via alleged criminal breach of trust, we call upon the police to freeze any transfer or sale of assets owned by both the NFC and its directors.

We understand from the statement on the 14 January 2012 by the Prime Minister, Dato' Seri Najib Razak that the assets of the NFC have been frozen. However, from the exposes made to date, many of the assets acquired either directly or indirectly with NFC funds are made in the names of the individual directors.  These would include properties in Malaysia and Singapore, as well as companies in Singapore such as MeatWorks (Singapore) Pte Ltd.

To ensure that these assets are not disposed off at the expense of the tax-payers who funded the RM250 million soft-loan, the Police must now initiate actions to have these properties and assets frozen since they are recommending that the Directors be charged for CBT.

The failure of the police to do so, and should it be discovered later of such disposals, then the enforcement agencies will have to be taken to task for jeopardising public interest.  The police must take all necessary actions to ensure that the public funds would be recoverable in the event of a charge and conviction.

NFC Loan Agreement Exposed!

Posted: 26 Feb 2012 09:39 AM PST

Haven't NFC Defaulted on its RM250 Million Loan?

Posted: 26 Feb 2012 09:19 AM PST

NFC has defaulted on soft loan, claims MP
Kuek Ser Kuang Keng | 4:31PM Feb 25, 2012

The agreement between National Feedlot Corporation (NFC) and the government reveals that the company has defaulted on its RM250 million government soft loan for over a year, claimed Petaling Jaya MP Tony Pua.

According to the much-sought agreement leaked to Pua (right) by an unnamed source, NFC enjoys a three-year installment and interest-free grace period from the day it obtains the first drawdown.

Earlier on, NFC had said that the first drawdown of RM7 million was in January 2008.

Hence the repayment should begin as early as January 2011 when the three-year grace period ended, Pua pointed out.

"We are now in February 2012. Our understanding is that they have not paid a single sen. They are long beyond the grace period," he said.

However, NFC claimed that it will start servicing its loan repayment beginning this year as stipulated in its loan agreement.

The DAP national publicity secretary then took to task the Finance Ministry (MOF) for not doing anything to recover its loan and freeze the project as NFC had clearly defaulted on the loan.

No penalty

On the penalty stated in the agreement in the event of a default, he flashed a wry smile and pointed out that Clause 11 of the document states that NFC only needs to pay default interest on the outstanding loan at a non-compounding flat rate of two percent annual interest.

This is the same interest rate as for the whole loan.

"This is one of the worst loan agreements I have ever seen," said Pua, who was a CEO and founder of a Malaysian IT company listed in Singapore before venturing into politics.

During the press conference at the DAP's Kuala Lumpur national headquarters today, Pua distributed copies of the agreement to reporters.

The agreement was signed by NFC chairperson Mohamad Salleh Ismail and his son Wan Shahinur Izran who is also NFC director, and two senior MOF officials representing the government, on Dec 6, 2007.

Salleh is the husband of Women, Family and Community Development Minister Shahrizat Abdul Jalil who has been under tremendous pressure to resign from cabinet after the scandal exploded.

In a related development, the Bukit Aman Commercial Crime Investigation Department (CCID) today announced that the police have recommended to the attorney-general to charge several NFC directors for criminal breach of trust.

35-page NFC loan agreement
Source: http://www.malaysiakini.com/news/190260

National Feedlot Loan Agreement Prohibits Property Purchase

Posted: 25 Feb 2012 09:08 AM PST


Pua reveals NFC's controversial loan agreement
Kuek Ser Kuang Keng | 1:03PM Feb 25, 2012

Petaling Jaya MP Tony Pua today revealed the contents of the much-sought loan agreement between National Feedlot Corporation (NFC) and the government, affirming the perception that it was lopsided and the purchase of luxurious properties breached the agreement.

The 35-page document clearly states that the purpose of the RM250 million government soft loan at two percent annual interest is solely for the National Feedlot Center project.

"The Borrower shall use the Loan Facility to part finance the Project as described in the First Schedule of this Agreement," read Clause three of the document under the topic 'Purpose'.

Hence the earlier statements made by NFC directors that the loan can be used for property investment, said Pua, were "complete rubbish".

"The fund can only and strictly used to part finance and set up the center, nothing else," he said.
Clause 18.1 of the agreement under the topic "Particular Covenants", it was again stated that as long as the loan is still not repaid, NFC shall use the loan for the purpose of the project.

During the press conference at the DAP's Kuala Lumpur national headquarters today, Pua distributed copies of the agreement to reporters which he described as "one of the worst loan agreements I have ever seen".
He claimed that the document is genuine and provided by an unnamed source.

According to Pua, the parliamentary Public Accounts Committee (PAC) where he is a member, is supposed to disclose the agreement at the next meeting but its chairperson Azmi Khalid has yet to call for one after last November's.

Although the agreement contains provisions for the government to monitor NFC's operations, it was not fully utilised by both the Agriculture and Agro-Based Industry Ministry (MOA) and the Finance Ministry (MOF), claimed Pua.

The agreement requires the NFC to submit a project progress report before being allowed to withdraw funds from the special loan account.

The report has to be certified by an authorised technical committee comprising four representatives, one each from the MOA, the veterinary department, Universiti Putra Malaysia (UPM) and Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

However, Pua noted that despite the Auditor-General's Report revealing that the project had failed to meet its target, NFC continued to draw from the loan.

"The Agriculture Ministry is equally culpable for the mess," he said.

At the same time, the MOF took no action although NFC is required to provide monthly bank statements of the special loan account to the ministry on a quarterly basis, detailing how the loan was used, Pua noted.

"Unless NFC submitted false reports... We don't know if they submitted false reports. The MOF has to verify the reports," said Pua, adding that MOF officials had told the PAC that no NFC report mentions the purchase of condominiums.

Apart from the ministries' failure to supervise the project, the agreement gives favourable conditions to NFC should there be a default by the company.

The agreement was signed by NFC chairperson Mohamad Salleh Ismail and his son, Wan Shahinur Izran, who is also NFC director, and two MOF officials representing Malaysian government, on Dec 6, 2007.

Salleh is the husband of Women, Family and Community Development Minister Shahrizat Abdul Jalil who has been under tremendous pressure to resign from cabinet after the scandal exposed.

In a related development, the Bukit Aman Commercial Crime Investigation Department (CCID) today announced that the police have recommended to the attorney-general to charge several NFC directors for criminal breach of trust.

35-page NFC loan agreement
Source: http://www.malaysiakini.com/news/190242 © 2012

BN fiddles with Budget Deficit

Posted: 19 Feb 2012 08:21 AM PST

When the 2012 Budget was presented in October 2011, the Prime Minister Dato' Seri Najib Razak had announced that the Federal Government will reduce the budget deficit from 5.4% in 2011 to 4.7% in 2012.  The figure is also reduced from a deficit of 5.6% in 2010 and 7.4% in 2009.

On the surface the reduction in deficit has been commendable despite it being still significantly higher than our medium term target of less than 3%.

However the Barisan Nasional (BN) Federal Government budget deficit figure is a complete sham, or in layman's term, "legalized accounting fraud".  Under pressure to reduce the Government's deficit to appease international investors and to demonstrate financial prudence, Najib's administration has chosen to deploy creative means to finance the Government's financial extravagance.

Taking the 2012 Budget as an example, if one were to parse through the hundreds of pages of expenditure allocation, he or she will be shocked that some of the big ticket expense items promised by the Federal Government is completely "unbudgeted" for.

Malaysia's single largest infrastructure project, the Klang Valley MRT which works have commenced and is expected to cost a record RM53 billion is not provided for in the 2012 Budget.  The first MRT line, the Sungai Buloh – Kajang line alone is expected to cost RM20 billion, and billions of ringgit of contracts have already been awarded.

The expenditure is not included in the budget because the project is expected to be funded from loans raised by Dana Infra, a Ministry of Finance (MoF) owned special purpose vehicle (SPV) and guaranteed by the Federal Government.

Similarly, Syarikat Prasarana Bhd, another wholly-owned MoF company has already awarded RM6.5 billion of contracts for the LRT Line Extension Projects since the end of last year with more expected to be awarded this year, and yet, none of these expenditure items were provided for in the 2012 Budget.

Furthermore, another wholly-owned subsidiary of the Government, Pembinaan BLT (PBLT) has been given RM10 billion federal government guaranteed financing to build 74 police stations which will subsequently be leased back to the Government.  Many of these stations will be built this year and next and yet again, none of these expenditure items are found in the 2011 or 2012 Budgets.

Because all these large ticket items have all been excluded from the Government's budget, Najib is able to claim false credit that his government has been prudent in managing expenditure and has been able to "reduce" its deficit from a high of 7.4% in 2009 to the projected 4.7% in 2012.

The only reason why the government has been able to "reduce" the deficit is because Government expenditure has been "externalized" to wholly or majority-owned Government agencies which is in turn not reflected in Malaysia's annual budget.  As a result, this form of "off-balance sheet" financing mechanism has been used with increasing size and frequency in recent years causing Malaysia's contingent liability or funds guaranteed by the Government to increase from RM84.3 billion in 2009 to RM96.9 billion in 2010.  This figure would have increased significantly beyond RM100 billion in 2011.

The Government is under pressure to spend more in part to support many of Barisan Nasional crony businesses who are not able to secure projects competitively, as well as to increase public investment to cope with the decline in private investment in the country.

If all of the "off-balance sheet" expenditures cited above and more which has not been accounted for, are taken into consideration in the Federal Budget, then the real budget deficit for 2012 will easily be in excess of 7%.  This creative manipulation of our federal budget is sheer legalized accounting fraud to present a false picture of financial competence and prudence.  The accelerated increase in size of our hidden debts, if unchecked, will sooner or later cause a massive shock to our financial system, not too different from what the Greeks are suffering from today.  When the shit hits the fan, Malaysians and our children will certainly be made to pay for it.

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

Posted by Unknown | Posted on 9:06 PTG

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


Perasmian Surau Al-Iman

Posted: 26 Feb 2012 05:22 PM PST



19hb Februari - Menghadiri Majlis Perasmian Surau Al-Iman, Taman Putra Budiman dan menyampaikan cek sumbangan Kerajaan Selangor kepada pihak Surau. (More......)

Dr Siti Mariah Mahmud

Posted by Unknown | Posted on 3:25 PTG

Dr Siti Mariah Mahmud


Kemarahan akan diterjemah dalam PRU nanti

Posted: 26 Feb 2012 12:53 AM PST

KUALA LUMPUR, 26 Feb:Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad menyifatkan segala kemarahan rakyat yang hadir pada Himpunan Hijau 2.0  membantah Lynas di seluruh negara hari ini akan diterjemaahkan pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Tambahnya, segala balasan yang diberikan oleh rakyat itu akan ditanggung oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kerana keangkuhan beliau dan Kerajaan Persekutuan enggan mendengar rintihan rakyat terhadap bencana yang bakal menimpa apabila loji tersebut beroperasi.

"Rakyat sekarang sudah cerdik dan boleh menilai setiap apa kelemahan yang dilakukan oleh kerajaan terutamanya yang membabitkan bencana alam sekitar serta nyawa manusia dalam jangka masa yang panjang," jelasnya sewaktu menghadiri Himpunan Hijau 2.0 di hadapan bangunan Maju Junction, di sini pagi tadi.

Beliau yang turut memberi ucapan di hadapan ratusan rakyat yang berhimpun itu menjelaskan himpunan hari ini menyaksikan penampilan demostrasi yang tidak pernah disaksikan sebelum ini kerana ia melibatkan pelbagai kaum  dan juga peringkat umur.

"Tahniah kerana hari ini rakyat berbilang kaum turut hadir menyatakan sokongan mereka terhadap membantah pembinaan loji Lynas itu, dan saya pasti mereka ini hadir buka atas dasar parti tetapi atas rasa tanggungjawab mereka.
"Saya melihat lebih kurang 50 peratus mereka berumur 30 tahun ke bawah dan ini satu yang mengejutkan kerana mereka inilah merupakan golongan pengundi muda yang boleh menentukan siapa yang mereka ini pilih pada pilihan raya nanti," ulasnya.

Dr Dzulkefly berpendapat, golongan pertengah inilah merupakan undi penentu dan pada masa ini ia merupakan isyarat awal kepada Barisan Nasional terhadap apa yang bakal mereka hadapi nanti.

"Mereka hadir kerana rasa tanggungjawab mereka kepada negara ini dan juga kepada generasi yang akan datang, sudah pasti apabila bantahan mereka tidak didengari oleh kerajaan maka undi protes akan berlaku secara senyap," sambung beliau lagi.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu juga menyatakan tidak ada apa-apa yang diperolehi oleh negara ini walaupun Lynas menyatakan akan untung RM8 bilion setahun dengan modal permulaan sebanyak RM700 juta kerana sikap murah hati kerajaan memberi pelepasan cukai hampir 10 tahun.

"Apa yang rakyat perolehi adalah kesan radioaktif serta malapetaka dan bencana alam sekitar yang akan ditanggung selama-lamanya, malah ia mengambil masa yang lama untuk ditangani secara selamat," kata beliau.

Himpunan aman yang bermula pada jam 9 pagi itu berakhir sekitar pukul 12 tengah hari.

i n t a n h i j a u

Posted by Unknown | Posted on 3:10 PTG

i n t a n h i j a u


Nizar ziarah keluarga pelajar dirogol, bunuh

Posted: 25 Feb 2012 09:02 PM PST

TAIPING, 26 Feb: Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bersama masyarakat Trong terkejut dengan tragedi yang menyayat hati apabila seorang pelajar ditemui mati.


Mangsa, Nurul Aien Mohd Saimon,16, disyaki dirogol sebelum dibunuh di kediamannya Kampung Batu 9, Jalan Trong Changkat Jering.

Pelajar SMK Dato' Wan Rasdi itu ditemui mati di dalam bilik air, petang kelmarin.

(Gambar: Nizar meninjau bilik air di mana mangsa disyaki dirogol dan dibunuh.)

Menurut laporan polis, dua suspek telah telah diberkas untuk siasatan lanjut.

Justeru, Nizar bergegas ke rumah mangsa untuk menziarahi jenazah dan keluarganya.

Mantan Menteri Besar itu berkata, kejadian tersebut amat memeranjatkan dan beliau melahirkan rasa dukacita dengan kejadian penuh tragis dan kejam itu.

"Saya mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa dan berharap dapat bersabar dengan kejadian ini. Saya mendoakan dosa Nurul Ain diampun oleh Allah dan rohnya ditempatkan bersama orang-orang beriman," katanya.

Nizar telah menyampaikan bantuan sedikit bantuan kepada keluarga mangsa. (Gambar kiri.)

Media hari ini melaporkan mayat pelajar tingkatan empat itu ditemui adik lelakinya dalam keadaan kepala dan seluruh badan dalam kolah selain cedera parah di kepala akibat dipukul benda keras.

Difahamkan, ketika kejadian, mangsa seorang diri di rumah sebelum kediamannya dimasuki individu tidak dikenali yang kemudian cuba merogol dan mencabul mangsa sebelum dia dibunuh.


Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, mangsa ditemui maut oleh adik lelakinya yang baru pulang dari rumah neneknya, 300 meter dari tempat kejadian.(harakahdaily)

Khalwat: Penjelasan Dr Badrulamin Baharon

Posted: 25 Feb 2012 05:41 PM PST



Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.

Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.

Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian.

Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.

Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.

Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.

Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.

Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.

Dr. Badrulamin Bahron (harakahdaily)

Gwo-Burne for Kelana Jaya

Posted by Unknown | Posted on 1:36 PTG

Gwo-Burne for Kelana Jaya


‘The Kelana Tea Party’

Posted: 25 Feb 2012 09:39 PM PST

‘The Kelana Tea Party’ oleh Gwo-Burne Loh BINCANG: ISU SEMASA, POLITIK & PERUBAHAN Tarikh : 29 Februari 2012 Masa: 8:00 - 12:00mlm Tempat : Dewan SS5A/15 Taman Kelana Jaya (berhampiran Kastam) Penceramah: Y.B. Ronnie Liu Y.B. Gwo-Burne Loh Y.B. Manikasavagam Sdr. Harris Ibrahim Sdr. Ahmad Bongsu Sdr. Hj Izham Sdr. Kesminder Singh

Direct Free Kick

Posted by Unknown | Posted on 1:33 PTG

Comments for Wee Choo Keong

Posted by Unknown | Posted on 1:22 PTG

Comments for Wee Choo Keong


Comment on AJ & Rashdan: What “COST CUTTING”? – Part 1 by Bloody crony

Posted: 26 Feb 2012 06:33 AM PST

All the cost cuttings were meant to help AirAsia and the Pariah. Cost cutting not in the best interest of MAS. ONly a crony can do such a thing to MAS which is paying his salary monthly.

Comment on AJ & Rashdan: What “COST CUTTING”? – Part 1 by MAS staff

Posted: 26 Feb 2012 02:52 AM PST

All the MAS staff should cut crony Rahsdan into pieces and throw into the long kang. This bloody bugger is just a running boy for the pariah.

Comment on Parliamentary Questions for March 2012 Session by adam

Posted: 25 Feb 2012 09:40 PM PST

YB , I am UMNO member. Last GE 12, for Hulu Langat I ve voted for PAS and PKR. Not becoz I love or like em, just I cannot tahan with the sleazy and sleepy Ton Dollah.

I / We need u to pursue this MAS/AIR ASIA metters till we get the answer and those culprit pay for it.

I will certainly not going to vote for PKR.

As a general public, I am very proud of you.

Comment on AJ & Rashdan: What “COST CUTTING”? – Part 1 by Kamal in Khazanah

Posted: 25 Feb 2012 03:40 PM PST

AJ and Rasdan will be another failure for MAS. The only way to save MAS is to get rid of Azman Mokhtar the man who is responsible for the current problems in MAS. Once Azman Mokhtar is removed. THen his crony will be dead just as fast as he got into MAS. AJ is useless anyway and will fade away. Then there is some hope for MAS.

Once Azman Mokhtar and Rashdan are gone then the Pariah will not have it easy in MAS.

Lim Kit Siang

Posted by Unknown | Posted on 7:31 PG

Lim Kit Siang


Mat Zain: ‘No doubt’ Shahrizat’s husband, children committed multiple CBT

Posted: 26 Feb 2012 07:16 AM PST

By Clara Chooi The Malaysian Insider Feb 26, 2012 KUALA LUMPUR, Feb 26 — Former senior police officer Datuk Mat Zain Ibrahim asserted today that the National Feedlot Corporation's (NFCorp) controversial condominium purchases are clear examples of CBT (criminal breach of trust), adding the Attorney-General should have "no doubt" of this when deciding whether to [...]

The shameless lot

Posted: 26 Feb 2012 06:36 AM PST

– Spencer Gan The Malaysian Insider Feb 26, 2012 FEB 26 – When exactly did Malaysia reach this point: where those sullied by wrongdoing (NFC) and the mother of all wrongdoing (PKFZ) speak without shame, even with arrogance. There is no remorse or humility. Aren't those who are wrong or who have misused public funds [...]

DAP calls for PSC on Lynas plant

Posted: 26 Feb 2012 06:26 AM PST

by Nigel Aw Malaysiakini Feb 26, 2012 DAP has called on the federal government to form a Parliamentary Select Committee (PSC) to probe the safety of the RM700 million Lynas Advanced Material Plant (Lamp) in Gebeng, Kuantan. Party vice-chief Tan Seng Giaw (right) said the federal government should do so as it had called for [...]

Anwar Ibrahim

Posted by Unknown | Posted on 7:22 PG

Anwar Ibrahim


Rakaman Dato Seri Anwar Ibrahim Dihimpunan Hijau Kuantan

Posted: 26 Feb 2012 04:45 AM PST

Ihsan TVPAS

Anwar Ibrahim Pulls Off Surprise Walkabout at Teluk Cempedak

Posted: 25 Feb 2012 11:41 AM PST

Ihsan Malaysiakini

Ceramah Pakatan Rakyat Di Kuantan 25 Feb 2012

Posted: 24 Feb 2012 04:28 PM PST

25hb Feb ini (Sabtu) Jam 9.00 Mlm – Ceramah Dato Seri Anwar Ibrahim di Dataran Rakyat, Ibu Pejabat PKR Negeri Pahang bersama pimpinan PAS dan DAP.

Something Stinks: Umno Lawyers, RM2.2bil Highway And Not a Squeak Yet From Najib

Posted: 24 Feb 2012 10:58 AM PST

Malaysia Chronicle

A RM2.2 billion highway contract was recently awarded to companies linked to Umno lawyer Hafarizam Harun and the wife of former Chief Justice Zaki Azmi. Was the awarding of the lucrative contract to Kinrara-Damansara Expressway (Kidex) to Emrail Sdn Bhd and Zabima Engineering Sdn Bhd conducted via an open tender process?

News of the deal also sparked speculation that Zaki and Hafarizam, two key figures in the Perak constitutional crisis of 2009, were awarded the highway contract as a gift for helping Barisan Nasional (BN) topple Pakatan Rakyat in the northern state. Hafarizam is a director in both firms while Zaki's wife, Toh Puan Nik Sazlina Mohd Zain, is a director in Emrail.

Not the first and neither will it be the last

Sad to say, such dubious practice is not without precedence in Malaysian politics.

For example, former prime minister, Mahathir Mohamed gave the Westport project in Port Klang to an advertising executive named Gnanalingam via a company called Semakin Ajaib Sdn Bhd. Carbon granule-making company, Europlus, was awarded the RM7.07 billion West Coast Expressway (WCE) after a renegotiation process that make things even more favourable to Europlus. What else is new in UMNO-BN?

The NFC scandal is still fresh in our minds, with new allegations emerging that during a probe by the Public Accounts Committee into the cattle-farming scandal, it was Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin, who chaired committee that awarded the RM250 million National Feedlot Centre project to Agroscience Sdn Bhd, a company owned by Umno minister Shahrizat Jalil's husband. PAC chairman Azmi Khalid's apparent reluctance to reveal the committee's findings seems to indicate that he is "under pressure" to protect his BN bosses and ultimately every high-level UMNO leader involved in the project.

Najib must explain why

And while the case against cows is still given the run-around by the MACC, Najib still finds time to dish out goodies to his UMNO cronies. It is not so much a question of doing business, but rather the ethics of doing business – UMNO style. Does it seem right to award contract work to entities that have ties to two very controversial figures? The fact that it involves a lawyer and a former Chief Justice brings the whole law fraternity into disrepute. Questions are raised if there are now clear signs of collaboration between Zaki and Hafarizam in the days after the 2008 general election?

Najib should be made to explain why the pair was granted the RM2.2 billion road construction project and also come clean as to the roles of both lawyers in the Perak crisis. Indeed, it is vital that the UMNO lawyer and the former Chief Justice clear the air so as to return a measure of credibility to the legal fraternity. In most developed countries, judges and especially chief justices keep an arms length from lawyers because they don't want to be accused of bias or bringing the judiciary into disrepute. The stricter judges do not even socialize with lawyers.

Judiciary and big-time business

Yet in Malaysia, lawyers and chief justices think nothing of entering into business partnerships together and securing government projects to the tune of billions of ringgit. And to further add salt to the conspiracy is the fact that Zaki was a former UMNO lawyer turned Chief Justice and Hafarizam was the UMNO lawyer on duty during the Perak crisis. This shows the extent of UMNO's involvement in the massive corruption of the Malaysian judiciary. Not only is UMNO awarding public funded projects to those who have served their interests but UMNO is also propagating the further corruption of civil institutions that are supposed to act independently of the executive, and who have sworn to protect the public.

Is it now the idea of UMNO to continue awarding projects to those within their elite circle so as to prepare for an impending loss at GE13? This way, even in losing, UMNO gets the consolation of cleaning out the public coffers and leaving the new establishment with a bad headache.

Pentadbiran Angkuh Najib Burukkan Imej Korup Negara

Posted: 24 Feb 2012 10:54 AM PST

Harakah
Dari Dr.Dzulkefly

Perbuatan pentadbiran PM Najib melepaskan hutang Tan Sri Tajuddin Ramli terhadap Danaharta sebanyak RM589 juta adalah kekemuncak keangkuhan kerajaan BN dalam mengurus kewangan negara yang telah pun buruk dengan pelbagai skandal, paling mutakhir NFC.

Pengerusi Transparency International Malaysia (TI-M) sendiri menyifatkan keputusan ini sebagai satu penyalahguanaan kuasa oleh kerajaan Najib yang tidak langsung mempedulikan tuntutan rakyat terhadap kebertanggungjawaban dalam urusan kewangan (fiskal) dan ketelusan yang sangat diperlukan oleh kerajaan. Ini kerana, kerajaan Najib-BN terus mengalami kejatuhan dalam ranking Indeks Persepsi Korupsi (CPI), sekaligus membawa kesan buruk negara di kacamata pelabur tempatan mahupun antarabangsa.

Penghapusan dana awam sebanyak RM589 juta, yang merupakan baki pinjaman Tajudin sebanyak RM1.79 bilion oleh sekumpulan peminjam bagi membiayai pembelian 32% kepentingan saham MAS pada tahun 1994 semasa era penswastaan mega di zaman Tun Mahathir.

Mahathir masih punya pelbagai 'tengkorak' atau 'skeleton' yang umum masih tuntut pertanggungjawaban. Buku-buku Tun banyak, tetapi tidak banyak hal yang dijelaskan, malang sekali.

Untuk ingatan semua, seorang penganalisa Danial Lian dari Morgan Stanley dalam tahun 2004 (April, The Edge) pernah mendedahkan bahawa dalam pentadbiran Tun Mahathir sebanyak USD 100 bilion (RM330 bilion) hangus dalam pelbagai kebobrokan urus-tadbir kewangan yang tiris dan curang kerana rasuah dan salah guna kuasa dalam era mega penswastaan dan bailout.

Perkara ini juga menimbulkan spekulasi bahawa Tun Mahathir masih lagi berkuasa menentukan banyak hal dalam pentadbiran Najib sehingga kes ini dapat diperap dan dilenyapkan begitu sahaja.

Bayangkan kekecewaan rakyat. Negara ini semacam ditadbir sekumpulan mafia yang tidak boleh dipertanggungjawabkan!

Tidak layak sama sekali perkara ini dipandang ringan oleh pihak Najib, terutama beliau juga menunjukkan sikap yang culas dan cukup tidak komited dalam menangani skandal perbelanjaan RM250 juta yang tidak dilakukan secara komplian oleh syarikat milik keluarga seorang menteri penuhnya.

Najib wajar diingatkan bahawa isu dakwaan rasuah dan 'kickback' pembelian kapal selam 'Scorpene' yang melibatkan beliau dengan dakwaan bayaran 'komisyen' RM540 juta atau 114 Euro juta masih di Mahkamah Perancis.

Rakyat kini mahu tahu dan mendesak supaya bentuk penyelesaian yang dicapai antara bekas pengerusi eksekutif Malaysia Airlines (MAS) Tan Sri Tajudin Ramli dan Pengurusan Danaharta Nasional Bhd yang dimiliki 100 peratus oleh Kementerian Kewangan didedahkan dan tidak dirahsiakan kerana ia melibatkan dana awam.

Mengikut kata Pengerusi TI-M itu lagi, kes ini pasti akan meninggalkan kesan buruk terhadap CPI akan datang sekali lagi akan menjejaskan ranking negara Malaysia sebagai destinasi pelaburan yang tidak menarik. Sebagai seorang PM merangkap Menteri Kewangan, tidak layak Najib memandang ringan hal ini.

Kali terakhir Transparency International Malaysia (TI-M) mendedahkan rankingnya hujung tahun lalu (2011), Malaysia mencatat ranking terburuk dalam tempoh 10 tahun – jatuh dari tangga 56 kepada tangga 60 dari sejumlah 183 buah negara manakala skor CPI jatuh kepada tahap paling rendah 4.3/10.

Menurut TI-M, dari tempoh sembilan tahun (1995-2003), dalam era Tun Mahathir, kedudukan CPI Malaysia berligar di antara 4.8 pada tahun 2000 hingga 5.32 pada 1996 manakala ranking CPI jatuh 14 anak tangga dari No. 23 tahun 1995 kepada No. 37 pada 2003. (Skor 10 ialah markah paling bersih manakala 0 ialah markah paling korup).

Dalam tempoh lima tahun pentadbiran Pak Lah pula, ranking TI-M CPI Malaysia jatuh 10 anak tangga lagi dari No. 37 pada 2003 kepada No. 47 pada 2008 manakala skor CPI berlegar di antara 5.0 hingga 5.1.

Dalam era Najib kini yang baru melalui tempoh 2 1/2 tahun pentadbirannya mencatatkan TI CPI paling terburuk; jatuh sembilan (9) anak tangga dalam tempoh setahun sahaja dari No. 47 pada 2008 kepada No. 56 pada 2009.

Dalam penilaian paling mutakhir yang dilakukan TI-M di hujung tahun lalu (2011), ranking Malaysia jatuh 13 anak tangga dari No. 47 kepada No. 60 di bawah Najib berbanding ketika Pak Lah, Malaysia jatuh 10 anak tangga dari No. 37 pada 2003 kepada No. 47 pada 2008 dan sembilan tahun di bawah Dr Mahathir, Malaysia jatuh 14 anak tangga dari No. 23 pada 2007 kepada No. 37 tahun 2003.

Antara perhitungan besar pengundi dalam PRU ke-13 ini, adalah memilih kepimpinan dan kerajaan yang boleh mengeluarkan negara dari amalan rasuah, kronisme dan salah-guna kuasa sebagai antara faktor paling besar yang telah menggagalkan negara mencapai kedudukan negara maju dan menghalang rakyat mengecapi kemakmuran dan kemajuan negara sebenarnya.

Kekayaan kini hanya dibolot secara rakus oleh segelintir pemimpin politik dan elit bisnes yang bernama kroni sudah menjadi rahsia umum yang mengaibkan.

Pimpinan Umno-BN semacam langsung tidak mengendahkan dan jauh lagi untuk malu dengan kritikan serta herdikan rakyat. Inilah jenayah politik paling besar di negara ini. sekaligus khianat kepada Amanah Allah dan mandat Rakyat!

Kebobrokan urus-tadbir yang sarat 'rasuah dan ketempangan' ini dalam ketiga-tiga PM Umno-BN ini dan paling buruk di bawah PM Najib sudah cukup memberi maklumat bagaimana rakyat perlu memberi pengajaran kepada kerajaan BN dalam pilihnaraya ke-13 ini.

——————————————–
Dr Dzulkefly Ahmad adalah Ketua Pegawai Operasi Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP). Beliau juga adalah anggota Parlimen Kuala Selangor.

Anwar, Pimpinan Utama PKR Hadir Ke Himpunan Hijau 2.0

Posted: 23 Feb 2012 08:19 PM PST

Malaysiakini

Majoriti barisan kepimpinan PKR yang akan diterajui oleh ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadualkan hadir ke perhimpunan membantah projek nadir bumi Lynas Advanced Materials Plant (Lamp) di Kuantan Ahad ini.

Setiausaha agungnya Datuk Saifuddin Nasution berkata, bagi tujuan itu mereka mengubah lokasi temurapat atau pemukiman yang sepatutnya diadakan di Lumut ke bandar itu.

"Kita juga kosongkan aktiviti pemukiman pada waktu perhimpunan itu bagi membolehkan mereka (peserta pemikiman) turut serta (berhimpun)," katanya ketika ditanya sokongan PKR pada perhimpunan hijau itu.

PAS – rakan gabungannya dalam Pakatan Rakyat – sebelum ini mengerahkan kira-kira 10,000 ahlinya daripada 14 kawasan seluruh Pahang bagi membantah projek itu. Mereka dijangka diketuai Timbalan Presiden Mohamad Sabu dan Naib Presiden Salahuddin Ayub.

Malah, PAS Terengganu – negeri bersebelahan Pahang – memberitahu Malaysiakini, kepimpinan tertinggi negerinya akan hadir bersama kebanyakan penyokong daripada daerah berdekatan seperti Kemaman dan Dungun.

Saifuddin juga memberitahu Malaysiakini semalam, sebahagian besar daripada kira-kira 130 peserta pemukiman, terdiri daripada kepimpinan tertinggi parti akan turut serta.

Katanya, arahan juga telah diberikan kepada semua ahli PKR, khususnya di Pahang dan sekitar Kuantan untuk turun bagi memeriahkan perhimpunan itu.

Dalam kenyataannya hari ini, Saifuddin juga berkata beliau telah mengeluarkan arahan kepada semua anggota PKR di seluruh Malaysia umumnya untuk turut sama menyokong himpunan itu.

Temurapat atau permukiman tiga hari PKR bermula esok akan disertai semua anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP), wakil rakyatnya dan ketua-ketua cabang terpilih daripada seluruh negara.

Himpunan Hijau 2.0 dijadual berlangsung di padang Majlis Perbandaran Kuantan pada 26 Februari mulai jam 9.30 pagi, meskipun semalam pihak berkuasa mula mendirikan pagar sekeliling padang berkenaan.

Ketika dihubungi, pengerusi jawatankuasa penganjur Wong Tack memberitahu Malaysiakini pagar yang didirikan tidak akan menghalang rakyat daripada berhimpun.

Apabila diberita bahawa majlis perbandaran Kuantan juga akan menganjurkan pertanding futsal pada hari yang sama, Wong sekadar menyambut baik dan berkata mereka boleh merancang bersama.

“Kami 100 peratus pasti akan menggunakan padang itu untuk berhimpun. Kami hanya ada pelan A, tidak ada pelan B," katanya dalam nada yang cukup tegas.

Di tanya sama ada hadirin akan merobohkan pagar dan merempuh ke padang, Wong tidak memberikan jawapan secara langsung.

Katanya, rakyat yang hadir mungkin terpaksa menukar rancangan dan turun ke jalanan kerana didesak berbuat demikian oleh kerajaan.

"Harapan kami, hanyalah benarkan kami berhimpun secara aman selama dua jam setengah di padang itu," katanya lagi.

Selain di Kuantan, pelbagai lagi program serentak di beberapa bandar raya besar, termasuk Kuala Lumpur akan diadakan pada Ahad ini sebagai solidariti membantah kilang memproses nadir bumi itu.

Penyenaraian Felda: PKR Cabar Isa Samad Debat

Posted: 23 Feb 2012 08:16 PM PST

Malaysiakini

PKR mencabar pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan untuk berdebat berhubung isu penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGVH).

Mengeluarkan cabaran itu di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya semalam, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata ia selari dengan tren terbaru politik Malaysia.

Katanya, beliau berharap kedua-dua pemimpin Umno itu menyertai debat yang akan dianjurkan PKR berhubung perkara itu.

Rafizi berkata, hanya melalui debat terbuka di hadapan kakitangan dan peneroka Felda sahaja penyelesaian terbaik dalam isu penyenaraian di Bursa Malaysia itu.

Anwar Ibrahim Berucap Dalam “Zon Perang” Di Johor

Posted: 23 Feb 2012 10:09 AM PST

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP