Nuffnang

Ahli Parlimen Kota Belud

Posted by Unknown | Posted on 11:41 PTG

Ahli Parlimen Kota Belud


Statement By YAB CM Datuk Seri Panglima Musa Hj Aman on foreign intrusion in Lahad Datu

Posted: 19 Feb 2013 04:21 AM PST

KOTA KINABALU: Chief Minister Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman said the security forces were in full control of the situation in Lahad Datu.

"As Chairman of the State Security Committee, I am confident that the relevant authorities are on top of the situation," he said.

He said this was the result of coordinated efforts among the police, the military and the marine coast guard, who have shown a high degree of professionalism and discipline.

"In the last few days, we have seen how the authority, especially the police, has exercised great restraint in dealing with the foreign intruders in Kampung Tanduo," he said.

He said the restraint was not a sign of weakness but rather a deeper understanding of the complexity of the issue.

Musa however, urged the foreign intruders to return to their homeland to avoid any untoward incident including bloodshed in the event that the Malaysian security forces have to take action.

"They must realise that they have clearly breached international laws and Malaysia's sovereignty. What is at stake here is our sovereignty and rights, which will not be compromised," he said.

"Once again, I appeal to the intruders to be rational and give up the futile attempt and return to their homeland peacefully," he said.

End.




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

MY VOICE FOR NATION

Posted by Unknown | Posted on 11:33 PTG

MY VOICE FOR NATION


Half truths and semi-lies | Free Malaysia Today

Posted: 19 Feb 2013 06:32 PM PST

Hero's welcome for Nurul Izzah at UM forum

Posted: 19 Feb 2013 06:27 PM PST

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Unknown | Posted on 11:23 PTG

N45 Dr Halimah Ali


KONVENSYEN DAN PELANCARAN PEMBUDAYAAN SPIES

Posted: 19 Feb 2013 08:23 AM PST










19 Feb 2013
SHAH ALAM

Selangor Darul EHSAN. Semua orang tahu gelaran Selangor ini. Bahkan semua orang yang menulis alamat di Selangor akan melengkapkan alamat itu dengan gelaran DARUL EHSAN itu. Tetapi apakah makna ehsan itu? Hj Baha salah seorang konsultan SPIES berseloroh dengan mengatakan ramai orang memahami perkataan ehsan sebagai 'kasihan' seperti 'mohon belas ehsan Encik'.
Saya tersentak.....Patutlah ramai orang yang kurang produktif kerana mereka mengharapkan belah ehsan orang lain bagi melangsungkan kehidupan diri dan keluarganya.

Menyoroti sejarah SPIES.

Tanggal 24 Mac 2008 sangat bermakna. Itulah tarikh YB Dr Halimah dilantik menjadi EXCO Kerajaan Selangor. Inilah detik permulaan lanskap baru pembangunan insan di seluruh Selangor. Sejurus beliau dilantik menjadi Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Kerajaan Selangor, beliau meneliti keadaan seluruh Selangor dengan cermat. Kesimpulan beliau, yang diluahkan dalam ucapan sulungnya dalam sidang dewan undangan negeri Selangor walaupun Selangor dikatakan negeri paling maju dan kaya di Malaysia, Selangor juga dibebani dengan masalah multi negatif R(ragut, rompak, rogol, rempit, rasuah...) selain dadah dll.
    Bila diteliti punca utama masalah gejala sosial ini ialah kegagalan proses pendidikan. Proses pendidikan yang dilalui oleh pelajar tidak mampu membekalkannya dengan kemahiran yang cukup bagi menyelesaikan masalah dalam hidup.Pendidikan pra matang ini juga  gagal memenuhi keperluan hidupnya. Maka timbullah masalah kekurangan bekalan makanan/ tempat tinggal yang selesa dan kehilangan pedoman. tidak terarah menyebabkan wujud masyarakat yang kurang harmonis, mudah bertelagah dan bersifat negatif dan destruktif.

Pengamatan keadaan ini mencetuskan satu pencarian formula sukses bagi mengeluarkan belenggu masalah sosial yang semakin hari semakin meruncing.Alhamdulillah Mei 2008, YB Dr Halimah mendapat ilham formula pembangunan modal insan. Model yang holistik dan sepadu. Model yang mengambilkira semua unsur insan yakni jasad('physical'), ruh dan akal fikiran. Daripada unsur ini di fokuskan kepada 5 aspek potensi atau modal yang perlu dibangunkan secara terancang dan kaedah berkesan. Pendekatan pembangunan 5 modal asas insan ini perlulah bersifat berterusan dan sinergistik.Ia juga menggunakan metodologi yang mudah dan realistik. Siri Program Tingkat Diri (SPTD) UNTUK MODAL SPIRITUAL(S), 'physical'(S), Intelek(I), Emosi(E) dan Sosial(S.P.I.E.S) mesti dirancang secara sedar dan agresif. Pelan Tindakan untuk hidup berkesan bagi memungkinkan mencapai kejayaan dunia dan akhirat MESTI dilakukan oleh setiap insan.Lebih lebih lagi kalau ia bergelar pemimpin mana-mana peringkat.

Alhamdulillah setelah bertarung hampir 5tahun, akhirnya telah tiba masanya untuk melancarkan program pembudayaan SPIES untuk rakyat Selangor yang melibatkan penjawam awam dan swasta, pendidik, ketua kampung/komuniti/ nazir masjid/surau, ahli majlis, siswa-siswi dan pelbagai kelompok dan kaum.Setelah mencecah lebih 101 ribu peserta kursus SPIES......KITA MAHU BUDAYA SPIES ...budaya masyarakat yang EHSAN, yang cemerlang....kita mahu lahirkan INSAN YANG EHSAN, INSAN YANG EHSAN....untuk mencapai visi kerajaan Selangor baldatun tayyibatun wa rabbun ghafur.

Aamiin....ya ALLAH



ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Unknown | Posted on 11:17 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


FITNAH MAULID'?

Posted: 19 Feb 2013 12:29 AM PST

(Kata Datuk Nik Aziz, Muhammad Bin Abdullah (iaitu Rasulullah saw) semasa lahir serupa saperti Mat-Mat kampung lain sahaja)
(Datuk Nik Aziz memotong kek sempena menyambut hari lahirnya ke 82 dirumah Karpal Singh dihari kaum kristian memenuhi gereja di hari Ahad sewaktu perayaan Taipusam oleh kaum hindu!)

Salam 2 all.

Rasulullah saw bersabda dalam satu hadis daripada Saidina Ali karamallah huwajhah, diriwayatkan oleh Al-Baihaqi iaitu:

"Nanti akan datang kepada manusia dalam waktu yang terdekat, suatu zaman dimana Islam tidak tinggal kecuali namanya sahaja, dan tidak tinggal pada Al Quran kecuali huruf dan tulisannnya sahaja. Masjid-masjidnya cantik dan megah, tetapi sunyi daripada petunjuk.

Ulama' mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada dibawah langit ini. Daripada mereka datangnya fitnah, dan kepada mereka kembalinya fitnah itu!".

Rasulullah saw telah memberikan kita suatu gambaran dimana akan datang nanti satu masa, satu zaman dimana manusia yang paling buruk akhlak, yang paling rosak perangainya, yang menjadi punca dan penyebar fitnah ialah ulama'! Merekalah yang menjadi punca fitnah dan kekeliruan umat manusia termasuk Islam. Dan mereka kelak nanti akan ditimpa fitnah yang sama!

Semasa timbul isu kerajaan cauvinis biaDap Pulau Pinang berura-ura mahu membatalkan perarakan sambutan maulidurrosul peringkat negeri Pulau Pinang sekitar awal 2008, iaitu selepas PRU 12 yang menyaksikan Guaneng diangkat menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang, umat Melayu-Islam bangkit menyatakan kemarahan dan bantahan mereka.

Isu itu mendapat liputan meluas media. Kemarahan umat Melayu-Islam terhadap sikap yang dilihat sebagai anti-Islam kaum cauvinis biaDap makin meluap-luap.

Dalam keadaan itu, Datuk Nik Aziz, selaku Mursyidul Am PAS, rakan sekongkol parti cauvinis DAP membuat suatu kenyataan pada 28 Mac 2008 (bersamaan dengan Jumaat 20 Rabi'ul Awal 1429 iaitu bulan sambutan Maulidurrosul) dalam satu kuliah di Medan Ilmu, Kota Bharu, Kelantan. Untuk lebih jelas, mike boleh klik sendiri rakaman kenyataan tersebut yang teman muat-turun diatas.

Secara verbatim, Datuk Nik Aziz menyatakan saperti berikut:

"Rasulullah adalah jawatan yang dilantik oleh ALLAH. ALLAH Ta'ala sendiri tengok, dalam ribu-ribu juta entah trillion manusia ni ada seorang atas dunia ni namanya Muhammad Bin Abdullah saw. Beliau telah dilantik jadi Nabi bila umor dia 40 tahun. Waktu dia beranak, jadi 40 tahun belum dia jadi Nabi ni dia beranak, bonda dia pun tak tahu anak dia akan jadi Nabi.

Jadi kita ni dok sambut maulid Nabi maulid Nabi ni kerja tak sudah!

Kalau Nabi Muhammad ni waktu dia beranak tu serupa Muhammad-Muhammad lain. Kampung kita ada Muhammad, ada Mat, orang Melayu ada panggil Mat. Mat anak kita, Mat budak kampung kita dengan Muhammad Bin Abdullah di tanah 'arab tu waktu dia beranak serupa je.

Yang jadi masalah yang jadi kita terikat rapat ni setelah 40 tahun kemudian, bila beliau menjadi Nabi dengan turunnya ayat "iqro' bismirobbikallazikholak" sampai 30 juzu', dalam masa 23 tahun Quran tu dibagi-bagi diagih-agih, tika tulah, sejak tu lah hubungkait kita dengan dia! " (na'uzubillah minzalik).

Ringkasnya kalau ikut kata Datuk Nik Aziz diatas, kita tidak perlu sambut Maulid Nabi! Kerana kelahiran Nabi Muhammad dengan Mat kampung kita sama sahaja sewaktu dia beranak! Malah ada puak yang lebih ekstrim menyatakan menyambut dan memperingati harijadi Nabi saw ini adalah suatu bida'ah, suatu amalan yang meniru kristian, na'zubillah minzalik!

Benarkah kelahiran Nabi Muhammad saw dengan Mat kampung kita tu sama sahaja? Jom kita perhatikan sirah kelahiran Rasulullah saw.

1. Betul-betul sebelum sebelum kelahiran Nabi saw, terjadi peristiwa tentera bergajah Abrahah daripada Yemen menyerang bumi Makkah untuk meruntuhkan Ka'bah. Tentera ini dimusnahkan saperti api memakan daun kering dan dikisahkan oleh ALLAH didalam Surah Al-Fiil. Tahun itu adalah tahun kelahiran Nabi saw, dan dipanggil Tahun Gajah;

2. Di pagi kelahiran Rasulullah saw, suatu bintang yang terang muncul menerangi alam sehingga diriwayatkan ianya saperti terang matahari diwaktu siang. Kemunculan bintang terang itu tercatat dalam kitab terdahulu sebagai tanda kelahiran Nabi akhir zaman yang mereka nanti-nantikan. Diriwayatkan bagaimana kaum Yahudi di Yathrib meraikan kemunculan bintang itu dengan menceritakan kepada penduduk Yathrib kaum Auz dan Khazraj bahawa itu tanda Nabi yang mereka tunggu sudah dilahirkan. Sebab itulah kaum Auz & Khazraj mudah menerima kenabian Rasulullah saw apabila Baginda membawa risalah Islam;

3. Diwaktu subuh kelahiran Nabi saw, empat belas lingkungan gerbang istana Kisra telah bergegar dan retak, api yang disembah oleh kaum majusi begitu lama terpadam dan gereja-gereja sekitar Bahirah Sawah telah runtuh setelah ia mendap kebumi.

4. Sewaktu Nabi mencapai umur sekitar 6 tahun, Baginda dibawa bapa saudaranya oleh Abu Tolib dalam misi perdagangan, dan sewaktu singgah di Buhara, seorang pendita Yahudi mengecam Raulullah dengan tanda-tanda kenabian ditubuh Rasulullah saw;

5. Antara tanda kenabian Rasulullah sejak bayi lagi ialah apabila keluarga Halimatussa'adiah yang menyusukan Nabi dapat melihat mukjizat Baginda dengan ternakan mereka yang kurus menjadi gemuk dan mengeluarkan susu yang banyak.

Sebenarnya kita boleh bariskan senarai yang panjang untuk membuktikan bahawa kelahiran Rasulullah saw sehinggalah Baginda mencapai umur 40 tahun tidak sama macam Mat-Mat kampung kita saperti kata Datuk Nik Aziz. Malah kelahiran Baginda penuh dengan rahmat dan keberkatan diiringi dengan mukjizat yang membuktikan tanda-tanda kenabian Baginda!

Ringkasnya, pada teman kenyataan Datuk Nik Aziz didalam videoklip diatas jelas telah menimbulkan fitnah keatas hari kelahiran Rasulullah saw. Fitnah kerana kelahiran Nabi saw disamatarafkan dengan kelahiran Mat-Mat kampung.

Sehingga ada pengikut yang taksub dan fanatik mengiyakan kenyataan tersebut, malah sehingga menyokong dan mempertahankan ura-ura tindakan kerajaan cauvinis rasis Pulau Pinang untuk melarang perarakan sambutan sempena memperingati hari kelahiran Nabi saw. Sambutan Mauliddur Rosul menerima bahana fitnah dari mulut seorang yang diangkat sebagai tok guru oleh partinya! Seorang yang ditabalkan sebagai ulama' oleh pengikutnya!

Lima tahun berlalu sejak kenyataan Datuk Nik Aziz tersebut. Tiba-tiba pada hari Ahad 27 Januari 2013 berlaku sesuatu yang kita tidak pernah terfikir akan berlaku!

Di hari Ahad, hari pengikut agama kristian memenuhi gereja, dihari kaum Hindu menyambut perayaan Taipusam, tiba-tiba Datuk Nik Aziz muncul dirumah Karpal Singh di Pulau Pinang. Dan dirumah pemimpin DAP yang disanggah oleh ahli Majlis Syuro PAS yang dipecat Ustaz Nasharuddin Mat Isa sebagai kafir harbi yang anti-Islam, pemimpin yang pernah membuat kenyataan dan masih berpegang kepada kenyataan "Islam over my dead body", Datuk Nik Aziz menyambut harijadinya yang ke 82.

Datuk Nik Aziz, yang lahir pada 10 Januari 1931, meraikan harijadinya dirumah seorang kafir yang tegar dan konsisten menentang penubuhan sebuah negara Islam dan perlaksanaan hudud yang kononnya diperjuangkan (tetapi kini dilongkangkan) oleh parti Datuk Nik Aziz!

Pemimpin kafir yang menyelar keputusan Majlis Syuro PAS yang mana Datuk Nik Aziz menjadi mursyidnya dalam isu kalimah ALLAH; pemimpin harbi yang mendesak Presiden PAS supaya meminta Majlis Syuro PAS menarik balik "patwa" yang dibuat pada 13 Januari 2013 melarang penggunaan kalimah ALLAH oleh non-muslim termasuk kaum kristian!.

Dirumah Karpal Singh itulah dipagi Ahad hari kaum kristian memenuhi gereja dihari sambutan Taipusam oleh kaum hindu Datuk Nik Aziz meraikan sambutan hari lahirnya yang ke 82!

Persoalannya ialah, apakah hadis yang disabdakan Rasulullah saw itu telah berlaku didepan mata kita? Apakah kata-kata Datuk Nik Aziz menyamatarafkan kelahiran Nabi saw dengan Mat-Mat kampung telah kembali semula kepada Datuk Nik Aziz apabila dia sendiri menyambut harijadinya dirumah seorang kafir harbi dihari gereja dipenuhi kaum kristian dalam keadaan kaum hindu sedang meraikan Taipusam!!!

Adakah fitnah keatas maulidurrosul telah kembali menjadi fitnah maulid Datuk Nik Aziz? Adakah ALLAH telah membayar tunai kepada Datuk Nik Aziz tak sampai lima tahun yop?

Na'uzubillah mkin zalik - moga ALLAH menjauhkan kita daripada fitnah hidup dan mati, fitnah alam barzakh, fitnah neraka jahanam, dan fitnah Dajjal Al-Masih!

Kepada Datuk Nik Aziz, cuba perhatikan dan hayati semula hadis riwayat Al-Baihaqi tersebut. Perhalusi hadis itu dengan 'ainul-iman, dan berdoalah semoga ALLAH memberikan petunjuk, hidayah dan kekuatan untuk bermuhasabah diri dikala umur yang sudah senja ini!

Kepada pengikut tegar yang taqsub dan fanatik, ingatlah bahawa tiada ulama' yang maksum, yang kebal dari kesalahan dan kesilapan. Jangan kita ulangi kesilapan umat dahulu yang tersesat dan disesatkan oleh rahib dan pendita mereka, sehingga akhirnya mereka menjadi kaum PBB - Pekak, Bisu & Buta kepada yang haq dan kebenaran!

Berhentilah "mempertuhankan" agamawan dan pemimpin mike yop! Kembalilah kepada Islam yang sebenar, berdasarkan Al Quran & Sunnah Rasulullah saw.

Yang baik datang daripada ALLAH, yang tidak adalah kelemahan teman sendiri. Semoga ALLAH terus memperkukohkan iman dan aqidah kita, dan memberikan kita anugerah istiqomah dalam iman! Ameen!

Aamantu billah summastaqeem!

Adios amigos, grasias senorita!
Zulkifli Bin Noordin
Selasa
08 Rabi'ul Akhir 1434
19 Februari 2013

P/s-kebetulan hari ini 19 Feb adalah hari ulangtahun kelahiran teman mengikut kalendar masihi (mengikut kalendar Islam teman lahir hari Isnin 14 Ramadhan 1381H). Semoga ALLAH menjauhkan teman daripada segala macam fitnah fiddunya wal akhirah, dan memelihara iman dan aqidah teman, serta memberikan kesihatan jiwa, minda dan tubuh badan yang sihat demi untuk perjuangan risalah tauhid dan syariat Islam ini insya ALLAH.

Dr Shafie Abu Bakar

Posted by Unknown | Posted on 11:09 PTG

Dr Shafie Abu Bakar


Terlalu Banyak Impian Menyebabkan Kekeliruan ! Anekdot

Posted: 19 Feb 2013 06:32 PM PST

Lim Guan Eng

Posted by Unknown | Posted on 3:28 PTG

Lim Guan Eng


PKR and DAP Johor shall refrain from making further public comments on seat negotiations.(en/cn)

Posted: 18 Feb 2013 10:56 PM PST

Press Statement By DAP Secretary-General and MP for Bagan Lim Guan Eng, on 19th February 2013 in Kuala Lumpur.

I have communicated with PKR head Datuk Seri Anwar Ibrahim and both of us agree that PKR Johor Chair Datuk Seri Chua Jui Meng and DAP Johor State Committee Chairman Sdr. Dr. Boo Cheng Hau shall refrain from making further public comments on the relationship between the Johor state leaderships of DAP and PKR, especially on the contentious issue of seat negotiations.

Both state leaders shall also consult first with the respective top party leadership before making any public statements on seat allocations between both parties for the coming general elections.

The very visible public discord between both the Johor state leaderships of Parti Keadilan Rakyat and DAP have been exploited by all mainstream media, especially those controlled by BN. Such negative publicity is not desirable in the lead up to the general election and will only delight BN and disappoint PR supporters hoping for a real breakthrough in this BN fortress state.

The DAP central leadership appreciates the contribution of Sdr. Dr. Boo and acknowledges his frustrations on being dictated to, in the relationship between DAP and PKR in Johor. However such matters, no matter how unjust and frustrating, should not be expressed in the public domain unless all avenues for discussion internally between PKR and DAP have been exhausted.

As such discussions are still continuing, leaders, members and supporters of DAP, PKR and Pakatan Rakyat are advised to express their views through internal channels in order not to provide ammunition for our political opponents.

The party central leadership shall actively convey the sentiments and justification of DAP Johor in the final seat negotiations which will be ultimately decided by top leaders between PKR and DAP. The national seat negotiations among Pakatan Rakyat component parties are still ongoing and DAP is represented by a team led by National Deputy Chairman and Election Committee Chairman Sdr. Tan Kok Wai. Any disputed seats shall be addressed by top 3 leaders of PR.

Lim Guan Eng

—-Mandarin Version—

民主行动党秘书长兼峇眼区国会议员林冠英于2013年2月19日在吉隆坡发表声明:

我已经与公正党领袖拿督斯里安华依布拉欣联络,我们两人同意公正党主席拿督蔡锐明及行动党柔佛州联委会主席巫程豪同志应该停止公开发表关于行动党与公正党柔佛州领袖的问题,特别是具争议性的议席谈判。

两党的州领袖应该在公开发表来届大选议席分配的言论前,征询党领袖。

柔佛州公正党及行动党的公开唱反调的情况已经被所有主流媒体利用,特别是国阵控制的媒体。在大选来临前,这种负面宣传实在要不得,这让仇者快、亲者痛,让国阵喝彩、让希望民联在国阵保垒取得突破的民联支持者失望。

行动党中委感激巫程豪同志的贡献及付出,并了解他在柔佛州行动党、公正党的关系处理上身不由己的处境,但是,无论情况多么地不公平及令人沮丧,他也不该在公众平台表达,除非公正党与行动党之间的内部沟通管道已彻底行不通。

由于讨论还在继续,两党及民联的领袖、党员及支持者受促通过内部管道表达他们的意见,不要让我们的政敌有机会攻击我们。

行动党中委也会积极地在议席谈判的最后阶段,传达柔佛州行动党的感受及理由, 最后决定则交由公正党及行动党最高领袖决定。民联成员党之间的全国议席谈判还在继续,行动党代表为全国署理主席兼选举委员会主席陈国伟。任何议席若有争议性,将由民联三党最高领袖定夺。

林冠英

Suara Sri Andalas

Posted by Unknown | Posted on 3:03 PTG

Suara Sri Andalas


Taman Sentosa Terima Rumah Mampu Milik

Posted: 18 Feb 2013 06:40 PM PST

KLANG 19 FEB : Kerajaan Negeri akan membina Rumah Mampu Milik (RMM) di Taman Sentosa dan kawasan sekitarnya di sini bagi memenuhi kehendak rakyat apabila situasi banjir di situ dapat dikawal pada masa akan datang.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, perancangan tersebut dibuat antara Kerajaan Negeri bersama pemaju selepas mengambil kira nilai dan potensi kawasan itu.

Abdul Khalid berkata permintaan untuk perumahan dan bangunan komersil di Taman Sentosa akan meningkat setelah situasi banjir dapat dikawal dengan pembinaan kolam tadahan yang akan siap akhir tahun ini.

"Sebelum ini dilihat perancangan dijalankan tidak mengikut peraturan yang betul.

"Kita telah membuat cadangan kepada pemaju mengenainya kerana di samping mengatasi banjir ia mampu meningkatkan nilai pasaran di sini," kata Abdul Khalid.

Beliau berkata demikian di dalam sidang media selepas majlis pecah tanah Kolam Takungan Air seluas 19.562 ekar di Taman Sentosa di sini semalam.

Setelah siap, kolam takungan itu dapat meredakan masalah banjir di kawasan sekitar Taman Sentosa yang berpunca daripada ketiadaan sistem aliran air yang sempurna.

Kolam takungan air yang lain akan turut dibina di Johan Setia, Jalan Tengku Kelana, Jalan Kebun Nenas, Klang Perdana dan Bukit Tinggi.

Dalam isu yang sama, Kerajaan Negeri akan juga menangani masalah banjir di Sungai Rasau, Shah Alam.

"Kita cuba atasi masalah ini dengan projek meninggikan jambatan di Batu Tiga bagi memudahkan aliran air terutama ketika banjir.

"Kerajaan Negeri melihat Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dan Majlis Perbandaran Klang (MPK) membuat perancangan bagi penyelesaian banjir secara total," katanya.

Menghadiri Majlis Ponggal di DUN Lembah Jaya

Posted: 18 Feb 2013 06:22 PM PST

YB Dr Xavier Jayakumar telah menghadiri Pesta Ponggal DUN Lembah Jaya yang diadakan di Ampang Waterfront pada 17 Februari 2013 yang lalu.

Meraikan pesta bersama-sama penduduk kawasan tersebut adalah YB Zuraida Kamaruddin, YB Hj Khasim Abdul Aziz, ADUN Lembah Jaya, Ahli-ahli Majlis dan Ketua-ketua Komuniti Tempatan.

Sebanyak 108 periuk ponggal telah diberikan dalam pesta tersebut.









Menyampaikan Sumbangan RM50,000 Kepada Gereja Di Klang Untuk Kerja-kerja Pengubahsuaian

Posted: 18 Feb 2013 06:06 PM PST

Pada pagi 17 Februari 2013 (Ahad), YB Dr Xavier Jayakumar selaku EXCO Kerajaan Negeri Selangor telah menyampaikan cek sumbangan bernilai RM50,000 bagi pihak Kerajaan Negeri Selangor kepada sebuah gereja methodist tamil di Klang untuk dana pengubahsuaian gereja tersebut.



Menyampaikan Sumbangan Hamper di Majlis Jasamu Di Kenang

Posted: 18 Feb 2013 05:56 PM PST

Pada 17 Februari 2013 (Ahad) yang lepas, satu majlis sumbangan hamper makanan telah dibuat pada hari ini di Dewan Orang Ramai Kampung Jawa, Klang. Majlis tersebut diadakan pada jam 9 pagi dan merupakan anjuran bersama Jawatankuasa Kemajuan & Keselamatan Kampung Kg. Jawa bersama Pejabat Khidmat Masyarakat ADUN Seri Andalas dan Pejabat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Kota Raja.

Hadir menyampaikan sumbangan hamper adalah YB Dr Xavier Jayakumar, ADUN Seri Andalas dan YB Dr Siti Mariah Mahmud, Ahli Parlimen Kota Raja. Turut hadir adalah Ketua Kampung dan Ahli Majlis tempatan.

Para penerima sumbangan hamper dalam majlis Jasamu Di Kenang terdiri daripada berbagai-bagai kaum dan mereka dijamu dengan jamuan ringan ketika majlis tersebut.












14 Hari Tamat : Kerajaan Negeri Umum Langkah Seterusnya Ambilalih Industri Air

Posted: 18 Feb 2013 01:30 AM PST

KLANG 18 FEB : Kerajaan Negeri akan mengumumkan langkah seterusnya yang akan diambil setelah tempoh tawaran pengambilalihan industri air telah tamat hari ini.

Pengumuman tentang langkah-langkah tersebut akan dibuat selepas majlis mesyuarat kerajaan negeri Rabu ini, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Kerajaan Negeri sudah buat tawaran mengenai perkara ini.

"Kelulusan akan dibuat dalam mesyuarat exco sebelum diumumkan kepada pihak awam," katanya dalam sidang media selepas majlis pecah tanah Kolam Tadahan Banjir di Taman Sentosa di sini hari ini.

Dua minggu lepas, Kerajaan Negeri telah menghantar surat tawaran harga untuk mengambilalih empat syarikat konsensi yang mengurus perkhidmatan air Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Di bawah sesuatu perjanjian pada 2004, perkhidmatan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya diswastakan dan diuruskan oleh Puncak Niaga Sdn Bhd, Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (Splash), dan Konsortium Abbas Sdn Bhd (Abass).

Ketiga-tiga syarikat diatas mengurus loji rawatan air manakala Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dipertanggungjawabkan untuk mengurus pengedaran air terawat.

Walaubagaimanapun, penerimaan tawaran tertakluk kepada kata putus Kerajaan Persekutuan.

Minggu lepas, Kerajaan Negeri berkata ia akan memohon semakan kehakiman sekiranya Kerajaan Persekutuan enggan memberi kerjasama dengan meluluskan pengambilalihan tersebut.

Hari ini Abdul Khalid berkata, sekiranya tawaran harga kepada empat syarikat konsensi ditolak, pihaknya akan membawa perkara itu ke badan timbang tara antarabangsa.

Sumber: selangorku

Pengusaha Industri Mahu Jambatan Ke-Tiga Klang Sambung ke Pusat Bandar

Posted: 18 Feb 2013 01:00 AM PST

SHAH ALAM, 18 FEB: Pelabur dan pengusaha industri menyambut baik cadangan Kerajaan Negeri membina jambatan ketiga Klang yang diharapkan dapat memudahkan lagi perjalanan ke Pelabuhan Klang.

Di dalam satu dialog bersama Kerajaan Negeri hari ini, mereka menyuarakan harapan agar jambatan tersebut yang akan merentasi Sungai Klang, dapat menghubungkan pelabuhan dengan pusat bandar Klang.

Walaupun mereka sedia maklum bahawa lalulintas di pekan Klang agak sesak, ia masih diperlukan kerana banyak industri dan syarikat yang menggunakan pelabuhan Klang mempunyai urusan di bandar Klang.

Harapan tersebut diutarakan oleh Presiden Dewan Industri dan Perdagangan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCCCI), Tan Sri Datuk Ng Teck Pong.

Namun begitu, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika menjawab permintaan menjelaskan, perkara yang penting dalam pembinaan jambatan tersebut adalah memastikan pengaliran trafik lancar dan lebih baik.

"KLSCCCI akan dijemput dalam masa terdekat untuk melihat pelan cadangan pembinaan jambatan.

"Kita mengalu-alukan cadangan yang diberikan dan bersedia untuk bekerjasama bagi mencari penyelesaian terbaik," katanya pada sesi dialog Business Luncheon With SMI Companies di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC).

Turut hadir sama, beberapa Exco Kerajaan Negeri Teresa Kok, Dr Xavier Jeyakumar dan Ronnie Liu.

Pada sesi Dewan Negeri Selangor (DNS), Abdul Khalid mengumumkan pembinaan projek jambatan ketiga Klang yang sebelum ini dijanjikan Umno-BN pada tahun 2008.

Jambatan sepanjang 500 meter yang bernilai RM 300 juta itu akan dibiayai oleh Kerajaan Negeri menggunakan rizab simpanan negeri. Ia dijangka siap dalam tempoh 18 sehingga 24 bulan.

Proses memilih reka bentuk jambatan baru itu akan dimulakan mulai minggu ini sebelum tender dikeluarkan.

Pembinaan jambatan merentasi Sungai Klang ini penting kepada pengguna jalan raya khususnya penduduk di Klang kerana tidak perlu meredah kesesakan di tengah bandar Klang untuk ke Kuala Lumpur atau ke Pelabuhan Klang.

Dalam perkembangan sama, Abdul Khalid menegaskan, pembinaan jambatan ini tetap diteruskan meskipun Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan diadakan dalam masa terdekat.

Jelasnya, dalam perancangan sesebuah projek, kewangan yang kukuh adalah lebih penting daripada membuat pengumuman semata-mata.

"Ini pengajaran yang diambil pada Mac 2008. Kesilapan mereka (Umno-BN) tidak memberikan jaminan kewangan hanya (majlis) pecah tanah.

"Kita punya dana dahulu kemudian baru laksanakannya. Sekarang kita boleh buat (jambatan ketiga Klang," ujarnya dalam satu sidang media selepas menghadiri perjumpaan bulanan kakitangan Kerajaan Negeri.

Sumber: Selangorku

Comments for Wee Choo Keong

Posted by Unknown | Posted on 1:48 PTG

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Thank you! Warga Wangsa Maju for making the Chinese New Year Open House 2013 a memorable one by weechookeong

Posted: 19 Feb 2013 08:08 AM PST

Dear Dato’ Mustapha Ong

Thank you for your comments. It is noted.

May I also wish you and family Gong Xi Fa Cai, good health, happiness and prosperity.

With kindest regards

wee choo keong

Comment on Thank you! Warga Wangsa Maju for making the Chinese New Year Open House 2013 a memorable one by Mustapha Ong

Posted: 19 Feb 2013 06:10 AM PST

YB Wee MP Wangsa Maju…”gong xi fa cai, sio cai bu ju, ta cai bu jin.” Forget your past and burn the PKR bridge. Go through PRU13 with the people’s mandate as a lone ranger. From yours truly Dato’ Mustapha Ong.

Comment on Thank you! Warga Wangsa Maju for making the Chinese New Year Open House 2013 a memorable one by Leonard

Posted: 18 Feb 2013 11:14 PM PST

Thank you all for the kind comments warga Mangsa Maju….thank you our Honorable YB Wee Choo Keong for your words of encouragement to my
team for making the night filled with festive cheer!

Comment on Thank you! Warga Wangsa Maju for making the Chinese New Year Open House 2013 a memorable one by Ken Setapak

Posted: 18 Feb 2013 07:45 PM PST

We really enjoyed the night. Datuk Leonard Tan and Helmi were great entertainers. It was a beautiful night. Thank you YB.

YB Ahmad Razif Blog's

Posted by Unknown | Posted on 1:37 PTG

YB Ahmad Razif Blog's


Malam Ukhwah Mahasiswa Terengganu UUM

Posted: 18 Feb 2013 11:28 PM PST









Pada 17 Februari 2013 yang lalu telah menghadiri seterusnya merasmikan Malam Ukhwah Mahasiswa Terengganu 2013 bertempat di Dewan Mu'adzam Shah, Universiti Utara Malaysia (UUM). Tahniah diucapkan kepada ahli jawatankuasa pelaksana kerana berjaya menganjurkan program ini dengan jayanya. 

Besar harapan saya untuk melihat mahasiswa-mahasiswa Terengganu yang belajar di UUM mendapat keputusan yang cemerlang di masa akan datang. InsyaAllah.

Direct Free Kick

Posted by Unknown | Posted on 1:22 PTG

Direct Free Kick


Majlis Pelancaran Hotline Info Solat

Posted: 19 Feb 2013 06:51 AM PST

19 Feb 2013 - Ziarah Kg Perwira Jaya.

Posted: 18 Feb 2013 10:35 PM PST

19 Feb 2013 - Ziarah Kg Perwira Jaya.

Posted: 18 Feb 2013 10:30 PM PST

19 Feb 2013 - Ziarah Kg Perwira Jaya.

Posted: 18 Feb 2013 10:30 PM PST

19 Feb 2013 - Ziarah Kg Perwira Jaya.

Posted: 18 Feb 2013 10:26 PM PST

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP