Isnin, 4 April 2011

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


CIKGU NORMALA SUDIRMAN BEKAS CALON DUN TENANG BERSAMA EXCO PENDIDIKAN SELANGOR raikan Pusat Tahfiz

Posted: 04 Apr 2011 07:27 AM PDT

YB Dr Halimah dan Cikgu Mala berbual mesra
YB Dr Halimah dan Cikgu Mala ahli panelis HIWAR MUSLIMAH
2.4.11
SHAH ALAM

Pusat Pengajian Al Quran Al Itqan menganjurkan satu program untuk mengutip dana pendidikan untuk memperkasakan lagi sistem pendidikan holistik yang mempraktikkan hafazan al Quran yang disertai dengan menyelami maksud dan tujuan ayat-ayat diturunkan. Pusat pendidikan sepadu ini juga menawar kurikulm yang mempersiapkan pelajarnya untuk hidup berdikari dengan mampu menyara diri dengan martabat sebagai umat Islam yang berwibawa dan punya jati diri serta kukuh ekonomi.

Pengerusinya Dr Shafie dan Pengetua Us Sahril Sartu turut hadir sama.Forum yang membicarakan tajuk :Muslimah daripada perspektif al Quran mendapat sambutan yang memberangsangkan. Moderator Norhayati Saparadi daripada radio IKIM mampu menghidupkan suasana.

YB Dr Halimah menyedarkan ummat Islam muslimin dan muslimat tentang peranan Muslimat semenjak daripada sebelum ayat pertama(Iqra') diturun lagi iaitu semasa Nabi s.a.w beruzlah di gua Hira' berbulan lamanya, isteri tercinta Saidatina Khadijahlah yang memberi sokongan padu menghantar bekalan makanan kepadanya.

Kemudian apabila ayat pertama turun dan baginda Rasulullah s.a.w ketakutan Saidatina Khadijahlah yang menyelimut dan mententeramkannya, memberi kepercayaan sepenuhnya.

Yang pertama beriman adalah wanita unggul ini.Yang menghayati ajaran al Quran sehingga hembusan nafas terakhirnya berkorban jiwa raga untuk membantu utusan Allah mengembangkan ajaran al Quran adalah wanita yang bernama Khadijah ini.


Ini jelas membuktikan Allah bukan sahaja mengiktiraf peranan utama wanita dalam membantu perjuangan menegakkan Islam seperti yang diajar oleh Al Quran tetapi mempunyai tujuan tertentu iaitu mengatur pembantu setia yang pertama dalam perjuangan Nabi s.a.w adalah wanita.Allah tidak menyusun sejarah berharga yang berupa seerah Nabi ini dengan secara kebetulan.

Itu mustahil bagi Allah.

Yang logiknya setiap lambaran sejarah yang berkaitan dengan Nabi s.a.w ada pengajaran ummatnya.

Sepatutnya ummat Nabi s.a.w yang mengkaji dan menghayati seerah Nabi s.a.w akan faham bahawa wanita mempunyai peranan besar dalam dakwah dan siyasah.barulah layak diterima sebagai pengikut Nabi s.a.w.

INSYAALLAH, PEOPLE OF SARAWAK WILL DO JUSTICE TO THEMSELVES

Posted: 04 Apr 2011 06:12 AM PDT

Khusus kepada pemimpin dan penyokong PAKATAN RAKYAT di Sarawak, rakyat Sarawak tidak akan tertipu oleh BN selama-lamanya

UMNO, MCA, DAN DAP TANGGUHKAN PEMILIHAN JAWATAN PARTI, PAS BAGAIMANA

Posted: 04 Apr 2011 03:28 AM PDT


AJK PAS Pusat yang juga Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaffar.aruddin (foto)  mensarankan bahawa:

"Pimpinan PAS kena buat keputusan sama ada perlu diteruskan pemilihan jawatan tertinggi parti atau tidak jika BN menang besar di Sarawak kerana mungkin PRU akan diawalkan dan tumpuan mesti diberikan kepada PRU sebab itu lebih penting.

"Pada saya eloklah tangguhkan pemilihan, sebab sudah tentulah jika berlaku pertandingan dalam masa yang singkat sebelum PRU, sedikit sebanyak akan menjejaskan sedikit tumpuan dan persiapan parti," katanya.


 Pimpinan Umno akan mengambil kira kemenangan mereka di Sarawak sebagai pengukur masa untuk pilihan raya dan jika mereka tewas turuk ada kemungkinan PRU dilewatkan.

PAS pula akan memilih pimpinan pusat sesi 2011 – 2013. Pada ketika ini PAS kawasan-Kawasan sedang rancak melaksanakan pemilihan di seluruh negara. Laporan Harakahadaily di SINI

Tiada ulasan:

Nuffnang