Rabu, 26 Jun 2013

Lim Guan Eng

Lim Guan Eng


The 38 DAP MPs To Focus On Inequality In The First Parliamentary Debates On The Royal Address.(en/bm/cn)

Posted: 26 Jun 2013 01:21 AM PDT

Press Statement By DAP Secretary General And MP For Bagan Lim Guan Eng on 26 June 2013 in Kuala Lumpur.

The 38 DAP MPs To Focus On Inequality In The First Parliamentary Debates On The Royal Address.

The 38 DAP MPs shall focus on the issue of inequality affecting Malaysians and the powers between the Federal government and the states in the first parliamentary debates on the Royal Address beginning this week. The six issues of inequality involve:-
1. the democratic disparity of not having clean electoral process and complying with the principle of "one-person, one-vote, one-value" principle causing unfair election results where the party winning the popular votes lost the elections(PR winning a majority 51% of the popular vote yet only winning 40% of the seats)
2. the economic disparity between rich and poor highlighted by the failure to wipe out poverty and the highest poverty rate in Malaysia in what should be the richest state of Sabah;
3. the fiscal disparity between revenue and spending caused by the refusal of the Federal government to implement open competitive tenders to address corruption, waste and inefficiency resulting in a possible introduction of the Goods and Services Tax(GST);
4. the disparity of distribution of powers of the Federal government and the state government requiring greater decentralisation of powers where the Federal budget takes up 92.1% with the total state budgets contributing the remaining 7.9%.
5. the bargaining power disparity between the Federal government and Sabah and Sarawak, where they do not enjoy equal bargaining power as promised, by being allocated only 5% of oil royalty and the failure of Sabah BN to fulfill their promise to follow PR in increasing oil royalties to 20%;
6. the rights disparity where voters are being punished by abuses of power from politicians who take revenge for their electoral losses as done by the Melaka state government in closing down the Jonker Walk night market.

DAP Parliamentary Leader and MP for Gelang Patah Lim Kit Siang shall lead off the debates today followed Kluang MP Liew Chin Tong. DAP MPs will be the voice of all Malaysians who want to send a strong message in Parliament that "the power of the people is greater than those people in power".

LIM GUAN ENG

—–BM Version —-

Kenyataan Media oleh Setiausaha Agung DAP merangkap Ahli Parlimen Bagan, Lim Guan Eng pada 26 Jun 2013 di Kuala Lumpur.

38 orang Ahli Parlimen DAP akan menumpukan kepada soal ketidaksamarataan dalam sesi perbahasan Titah DiRaja.

38 orang Ahli Parlimen DAP akan menumpukan kepada soal ketidaksamarataan yang memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia serta soal kuasa Kerajaan Pusat dan Negeri dalam sesi perbahasan Titah DiRaja bermula minggu ini. Enam isu berkisar ketidaksamarataan termasuklah:

1. Jurang demokrasi apabila tidak wujud proses pilihanraya yang bersih dan tidak mematuhi prinsip 'satu orang, satu undi, satu nilai' yang menyebabkan keputusan pilihanraya yang tidak adil di mana parti yang memenangi undi popular kalah pilihanraya (Pakatan Rakyat menang majoriti 51% undi popular tetapi hanya mendapat 40% kerusi);

2. Jurang ekonomi di antara yang kata dan miskin yang diperlihatkan oleh kegagalan membasmikan kemiskinan serta kadar kemiskinan yang tertinggi di Malaysia dalam negeri paling kaya iaitu Sabah;

3. Jurang fiskal di antara pendapatan dan perbelanjaan yang disebabkan oleh keengganan Kerajaan Persekutuan untuk melaksanakan tender terbuka yang kompetitif bagi menangani rasuah, pembaziran dan ketidakcekapan yang mengakibatkan kemungkinan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) diperkenalkan;

4. Jurang pengagihan kuasa antara Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri yang memerlukan lebih desentralisasi kuasa di mana belanjawan Kerajaan Pusat menjangkau 92.1% manakala belanjawan negeri hanya 7.9%.
he disparity of distribution of powers of the Federal government and the state government requiring greater decentralisation of powers where the Federal budget takes up 94% with the total state budgets contributing the remaining 6%.

5. Jurang kuasa 'tawar-menawar' antara Kerajaan Pusat dengan Sabah dan Sarawak, di mana mereka tidak menikmati kuasa saksama seperti yang dijanjikan, dengan hanya diperuntukkan 5% royalti minyak serta kegagalan BN Sabah untuk menepati janji mereka untuk menurut Pakatan Rakyat menaikkan royalti minyak sehingga 20%;

6. Jurang hak apabila pengundi dihukum melalui salahguna kuasa daripada ahli politik yang mahu membalas dendam atas kekalahan mereka seperti yang dilakukan Kerajaan Negeri Melaka yang bertindak menutup pasar malam Jonker Walk.

Ketua Parlimen DAP merangkap Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang akan mengetuai perbahasan hari ini diikuti Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong. Ahli Parlimen DAP akan menjadi suara seluruh rakyat Malaysia yang mahu memberikan mesej jelas ke Parlimen bahawa 'kuasa rakyat adalah jauh lebih kuat berbanding mereka yang berkuasa'.
LIM GUAN ENG

—–Mandarin Version —-

民主行动党秘书长兼峇眼区会国议员林冠英于2013年6月26日在吉隆坡发表声明:

行动党38个国会议员在针对最高元首国会讲词进行辩论时,将把焦点放在不平等。

行动党38个国会议员在针对最高元首国会讲词进行辩论时,将把焦点放在不平等课题及联邦和州政府的权限问题。六个不平等课题包括:
1. 民主不平等性:由于选举过程不干净、也不遵守"一人、一票、一价"原则所导致不公平的选举成绩,那就是获得多数票的民联输了选举,民联获得51%的多数票,但是只赢得40%的议席。
2. 贫富悬殊:尤其是最富有的沙巴,贫穷率却是全马最高,证明政府除贫失败。
3. 财政不平等性:由于联邦政府不愿意推行公开竞标招标以解决贪污、浪费及低效率,导致税收及开销不平等,最终需征收消费税(GST)。
4. 联邦政府及州政府的分权不平等:我们需要更多的分权地方化,目前联邦政府的预算战友92.1%,而剩下的7.9%为州政府的预算。
5. 联邦政府、沙巴及砂拉越的谈判筹码不平等:沙、砂两州并不享有所承诺的谈判筹码,他们只获得5%的石油税,而沙巴国阵也违背诺言,没有跟随民联增加石油税至20%。
6. 权利不平等:选民被滥权的政治人物惩罚,他们因输了选举而报复,正如马六甲州政府关闭马六甲鸡场街夜市那样。

行动党国会领袖兼振林山区国会议员林吉祥将会在今天率领辩论,接着将是居銮区国会议员刘镇东。行动党国会议员将代表全体马来西亚人向国会传达人民的心声,那就是"人民的力量,比掌权者的权力更有力。"

林冠英

Wreaking Political Vengeance Will Only Wreck Malaysia’s Aspirations Of Transforming Into A High-Income Developed Economy By 2020 (en/bm/cn)

Posted: 26 Jun 2013 03:06 AM PDT

Press Statement by Penang Chief Minister Lim Guan Eng In Komtar, George Town On 26 June 2013.

Wreaking Political Vengeance Will Only Wreck Malaysia's Aspirations Of Transforming Into A High-Income Developed Economy By 2020 If There Is No Focus On Economic Structural Reforms Centered On Malaysia's Comparative And Competitive Advantage As Well As Diversifying Our Growth Sectors.

The World Bank was spot-on when it said that whilst Malaysia’s economy is set to grow by 5.1 per cent in 2013 and 2014, the country needs to speed up structural reforms to ensure a diversified and dynamic economy. The World Bank said that over-reliance on commodities such as crude oil, natural gas, rubber and palm oil whose prices have dropped, rather than on manufacturing has put pressure on growth rates on a commodity-exporting country like Malaysia.

Malaysia needs to accelerate structural reforms to ensure that its economy remains diversified and dynamic. The challenge will be whether the present BN Federal government can implement sound economic policies or will still be a captive of its mindless anger at becoming a minority government following the loss of its popular vote by winning only 47% against 51% for PR in the recent general elections.

The vindictive action of the Melaka state government in closing down the Jonker Walk night trading center in revenge for losing seats in the last general elections does not augur well for responsible economic policy-making and nation-building. Any failure to unite but seeks to further divide and discriminate Malaysians will only cause further damage to Malaysia's economy filled with rampant corruption evidenced by the highest illicit outflow of funds per capita in the world and the disturbing rise in federal government debt from RM 266 billion at end 2007 to RM 502 billion at end 2012.

BN's focus on wreaking political vengeance will only wreck Malaysia's aspirations of transforming into a high-income developed economy by 2020 if there is no focus on economic structural reforms centered on Malaysia's comparative and competitive advantage as well as diversifying our growth sectors. This short-sightedness can be seen by BN's refusal to leverage in on existing world-class and internationally accepted manufacturing clusters in Penang such as electrical and electronic, medical devices and aerospace.

Instead the BN Federal government appears to be focusing on political partisanships by neglecting states with comparative and competitive advantages such as Penang, by pouring money in building up from scratch manufacturing clusters in states other than PR. This had contributed to high-tech manufacturing declining and commodities increasing as a share of Malaysia exports.

As the World Bank advised, to reach its goal of becoming a high-income nation, Malaysia will need to continue building skills and institutions that will support further diversification towards higher productive investments through improvements in human capital. Policies such as allowing only those working in the Iskandar Region the benefit of the flat 15% personal income tax rate is discriminatory and must be extended throughout nationally.

Lim Guan Eng
——BM Version —

Kenyataan Media Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, di Komtar, George Town pada 26 Jun 2013.

Politik Dendam Hanya Akan Menghancurkan Aspirasi untuk Melaksanakan Transformasi Negara kepada Ekonomi Membangun Berpendapatan Tinggi Menjelang 2020 jika Tiada Tumpuan Kepada Reformasi Struktur Ekonomi Terhadap Kelebihan Daya Saing dan Komparatif dan juga Mempelbagaikan Sektor Pembangunanan Negara.

Bank Dunia adalah tepat apabila menjangkakan ekonomi Malaysia berkembang pada kadar 5.1 peratus pada 2013 dan 2014, maka wujud keperluan untuk mempercepatkan reformasi struktural bagi memastikan kerencaman dan kedinamikan ekonomi negara. Menurut Bank Dunia kebergantungan berlebihan kepada komoditi seperti minyak mentah, gas asli, getah dan sawit yang kini mengalami kejatuhan harga, berbanding pembuatan telah memberikan tekanan terhadap kadar pembangunan bagi negara pengeksport komoditi seperti Malaysia
Malaysia harus mempercepatkan reformasi struktural bagi memastikan ekonomi kekal rencam dan dinamik.

Cabarannya sama ada Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional mampu melaksanakan dasar ekonomi ini atau masih terperangkap dalam kemarahan kerana menjadi kerajaan minoriti akibat kehilangan undi popular dengan memenangi hanya 47% pada pilihan raya umum yang lalu.

Tindakan dendam Kerajaan Negeri Melaka yang menutup pusat kegiatan perniagaan malam Jonker Walk sebagai balasan kerana kekalahan banyak kerusi dalam pilihan raya yang lalu tidak mencerminkan pembuatan dasar yang bertanggungjawab dan pembinaan negara-bangsa. Kegagalan menyatukan rakyat dan malahan kelihatan semakin memecah-belahkan serta mendiskriminasi warga Malaysia hanya akan memburukkan ekonomi negara yang sedia sarat dengan korupsi termasuk kadar aliran keluar wang negara per kapita tertinggi di dunia. Di samping peningkatan hutang negara yang menakutkan daripada RM266 billion pada hujung 2007 kepada RM502 billion pada akhir 2012.

Fokus BN terhadap politik dendam ini hanya akan menghancurkan aspirasi untuk melaksanakan transformasi negara kepada ekonomi membangun berpendapatan tinggi menjelang 2020 jika tiada tumpuan kepada reformasi struktur ekonomi terhadap kelebihan daya saing dan komparatif dan juga mempelbagaikan sektor pembangunanan negara. Sikap dangkal ini dapat dilihat melalui keengganan BN untuk memanfaatkan klauster sedia ada di Pulau Pinang yang bertaraf antarabangsa dan diiktiraf dunia seperti dalam sektor elektrikal dan elektronik, peralatan perubatan dan industri ero-angkasa.

Sebaliknya, Kerajaan Persekutuan Barisan Nasional kelihatan memberi tumpuan kepada politik kepartian dengan mengabaikan negeri yang memiliki kelebihan bandingan dan berdaya saing seperti Pulau Pinang, dengan mencurahkan wang dalam membina dari awal infrastruktur asas di negeri selain negeri PR. Tindakan ini mengakibatkan pembuatan berteknologi tinggi menurun dan meningkatkan kebergantungan kepada komoditi sebagai bahagian eksport Malaysia.

Sebagaimana yang dinasihatkan oleh Bank Dunia, bagi mencapai matlamatnya menjadi negara berpendapatan tinggi, Malaysia harus terus menggilap bakat dan membina institusi yang menyokong kerencaman ke arah pelaburan dengan pulangan tinggi melalui peningkatan modal insan. Dasar seperti membenarkan hanya mereka yang bekerja di Wilayah Iskandar menikmati kadar cukai peribadi pada kadar rata 15% adalah suatu tindakan diskriminasi dan sepatutnya di perluaskan ke seluruh negara.

LIM GUAN ENG

—-Mandarin Version —

槟州首席部长林冠英于2013年6月26日在槟城乔治市发表声明:

如果我国再不依据我国的比较优势和竞争优势进行经济结构改革、让经济领域更加多元化,反而一味进行政治报复,这只会破坏马来西亚成为高收入先进国的2020宏愿。

世界银行指出,马来西亚的经济成长在2013-2014之间将为5.1%, 我国需要加速结构改革,以确保经济多元性及活力。世界银行说我们过于依赖如石油、天然气、棕油这些原品,而不是制造业,这种原产品出口经济影响我们的成长率。

马来西亚需要加快结构改革,以确保它的经济保持多元及有活力。我们的挑战是国阵联邦政府是否能够执行有效力的经济政策,还是它还会因为在大选输掉多数票,只获47%选票(民联获51%)成为少数票政府,而继续被愤怒冲昏脑袋。

马六甲州政府关闭鸡场街以报复它们在大选输掉议席,这完全对经济政策制定及国民建设无益。如果我们不团结,而是要分裂及歧视马来西亚人,这只会破坏我国已经面对严重贪污问题的经济,数据显示以人口比例计算,我国的非法资金外流全世界第一,而联邦政府的债务从2007年2660亿令吉,增加到2012年5020亿令吉。

如果我国再不依据我国的比较优势和竞争优势进行经济结构改革、让经济领域更加多元化,反而像国阵那样一味进行政治报复,这只会破坏马来西亚成为高收入先进国的2020宏愿。国阵政府的短视可以从它们不愿意推动槟州现有世界及国际化的制造业中心如电子电气、医疗及航空航天。
相反地,国阵联邦政府看来更加注重政治派别,忽略那些拥有比较及竞争优势的州属如槟城,大量注资进入那些非民联州政府册,从零开始打造制造业中心。这让我国的高科技制造业的出口经济比率下跌、原产品出口增加。

正如世界银行所建议,如果要成为高收入国家,马来西亚需要能够支持多元化的技术及机构,并通过技术及提升人力资原朝高产量投资迈向。一些优惠政策如:在依斯干达经济特区工作享有最高15%个人所得税是歧视性的,必须在全国推行。

林冠英

Tiada ulasan:

Nuffnang