Isnin, 20 Februari 2012

Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Ayer Hitam

Pusat Khidmat Wakil Rakyat DUN Ayer Hitam


Bolasepak bendang meriah - ADUN Ayer Hitam

Posted: 19 Feb 2012 08:25 PM PST

PKWR DUN Ayer Hitam dengan kerjasama MKK Zon 5 Ayer Hitam telah menganjurkan perlawanan bolasepak bendang pada 18 Februari 2012 di Kg Padang Tui, Ayer Hitam. Majlis perasmian disempurnakan oleh YB Ust Hj Abd Ghani B Hj Ahmad selaku ADUN Ayer Hitam merangkap Exco Kerajaan Negeri Kedah. Dalam ucapannya, beliau melahirkan rasa teruja dan gembira melihat anak muda yang lengkap dengan jersi bola sepak masing-masing menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi dalam menyertai pertandingan. Seramai 16 orang  MKK telah menghantar satu pasukan yang mewakili kampong masing-masing di mana Ketua Kampong bertindak sebagai Pengurus Pasukan.

(Kelihatan YB Ust Abd Ghani, Ust Mohd Nazri Ibrahim selaku Pengarah PKWR dan Encik Saidin, Ketua Polis Balai Ayer Hitam dalam majlis perasmian)   

    
Perlawanan bolasepak 7 sebelah tersebut bermula jam 9.30 pagi dan berakhir 6.30 petang. Seramai 17 pasukan yang menyertai perlawanan bolasepak bendang termasuk satu pasukan daripada Balai Polis Ayer Hitam. Kehadiran pengunjung dianggarkan seramai 500 orang di mana pihak penganjur menyediakan jamuan tengahari kepada mereka. Ironisnya, para pemain akan berhenti rehat dan solat Zohor dan Asar secara berjamaah di atas padang tersebut.

(YB Ust Abd Ghani dengan gaya tersendiri membuat tendangan penalti dan masuk ke dalam gol sebagai gimik perasmian)

Dalam pertandingan tersebut, Kg Kuala Tunjang telah muncul sebagai Johan dengan meraih hadiah wang tunai RM 300 dan hadiah berupa Sajadah kepada setiap pemain.Naib Johan dengan wang tunai RM 200 dan Sajadah dimenangi oleh Kg Pekan Ayer Hitam manakala tempat ketiga dan keempat dimenangi oleh Kg Jerlun Hiler dan Tandop Kedabu masing-masing dengan hadiah wang tunai RM 100 dan Sajadah. Hadiah disampaikan oleh Encik Hussain B Omar (Penghulu Mukim Jerlun) dan Encik Wan Yusof B Wan Jusoh (Pegawai Khas Exco). 



(Mohd Fauzi B Ghazali selaku pengadil telah menerima bolasepak daripada YB Ust Abd Ghani untuk pertandingan bolasepak bendang)


















Tiada ulasan:

Nuffnang