Nuffnang

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Admin Direktori Blog | Posted on 11:30 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


PELIWAT DEMOCRAZY

Posted: 24 Jun 2013 05:31 AM PDT

Oppocot..sesumpah angkat sumpah jugak? Baik teman layan tidor lagi baguih yop!

Salam 2 all.

Hari ni Isnin 15 Sya'ban 1434, bersamaan dengan 24 Jun 2013. Hari ini istimewa kerana disambut oleh sebahagian umat Islam sebagai hari Nisfu-Sya'ban, sempena setengah bulan Sya'ban. Bermakna lagi 15 hari kita akan masuk Ramadhan.

Hari ini juga istimewa kerana hari sidang Dewan Rakyat Penggal ke 13 bermula dengan proses angkat sumpah oleh 222 Ahli Dewan Rakyat yang terpilih dalam PRU-13 pada 05.05.2013 lepas.

Sebagaimana biasa, teman akan melalui Jalan Tun Razak dalam perjalanan pergi-balik ke pejabat di Jalan Masjid India, Kuala Lumpur. Inilah rutin regular teman sejak awal 1990an. Antara jalan yang teman akan tempoh dalam rutin harian ini ialah Jalan Parlimen melalui Padang Merbok.

Malam semalam teman ada nampak beberapa buah khemah didirikan di Padang Merbok. Teman diberitahu itu adalah khemah para demonstran Blackout 505. Pagi tadi semasa melalui jalan yang sama, teman terlihat beberapa orang demonstran dari Padang Merbok ini sedang bersiap sedia nak ke Bangunan Parlimen.

Mereka sanggup bermalam di Padang Merbok dalam keadaan tidak teratur, entah ke mandi ataupun tidak, jangan-jangan gosok gigi pun tak. Kena pulak dengan keadaan jerebu yang begitu kronik. Bacaan IPU pun sudah melebihi tahap bahaya.

Begitu bersemangat para demonstran yang seciput ini sanggup berkorban. Agaknya dema terbaca patwa terbaru ular-semak dema yang kalau mati dalam menyertai himpunan haram ini dianggap mati syahit. Ekspress terus ke sorga!

Mereka begitu yakin perjuangan mereka benar kerana kata para pemimpin mereka sepatutnya mereka yang menang PRU-13 baru-baru ini. Kekalahan mereka kerana penipuan SPR-kononnya berlaku blackout dibeberapa tempat semasa pengiraan undi. Dan ada 40,000 pengundi Bangla telah dibawa masuk oleh SPR untuk menjadi pengundi hantu. Dan dakwat yang diguna oleh SPR tidak kekal, boleh dibasuh dengan sabun cap kapak je!

Dan yang lebih hebat, pemimpin mereka mendakwa sebenarnya mereka menang kerana mendapat undi popular lebih 50%, sedangkan BN dapat undi popular tidak sampai 50%. Walaupun hakikatnya BN mendapat 133 kerusi, sedangkan dema hanya mendapat 89 kerusi!

Dengan pembohongan dan putarbelit itu, para pemimpin mereka mengajak mereka supaya mengadakan himpunan haram, dan pemimpin mereka berjanji akan memboikot majlis angkat sumpah Dewan Rakyat konon atas prinsip kerana membantah pilihanraya konon dicabuli!

Sedangkan kalau ditanya dema mana bukti ada berlaku blackout semasa PRU-13, dema pun akan terkedu tak boleh nak jawab. Malah yang mendakwa berlaku blackout pun dah mengaku itu cerita rekaan!

Kalau ditanya mana bukti 40,000 Bangla datang mengundi, mana bukti Boeing 747 sebanyak 100 buah terbang keluar masuk daripada Dhakka-KLIA untuk bawa masuk 40,000 Bangla ni; dema pun akan geleng kepala tahu itu adalah sesuatu yang mustahil!

Kalau ditanya dema mana bukti yang dakwat kekal itu boleh dicuci; mana bukti pengundi yang berjaya menyuci dakwat itu boleh mengundi semula; dema sendiri pun tahu bukti itu tidak ada!

Walaupun tahu dakwaan berlaku blackout, 40,000 pengundi Bangla dibawa masuk, pengundi dakwat kekal boleh mengundi semula semuanya adalah dakwaan palsu dan tidak boleh dibuktikan, penyokong tegar dan taksub ini tetap gagal menggunakan otak mereka dan kekal berada dalam keadaan saperti kaldai dicucuk hidung percaya bulat-bulat apa yang didakwa oleh para Peliwat Democrazy dema!

Malah, para pengikut yang taksub dan tegar ini begitu yakin dengan tipudaya, pembohongan dan putarbelit pemimpin mereka sehingga mereka sanggup mengharungi susah payah datang ke KL, bermalam di padang yang penuh ulat, unggas dan nyamuk, menghirup udara jerebu yang mengancam kesihatan!

Sudah tentu kaum taksub dan tegar ini menjangka pemimpin mereka juga akan datang bersama mereka mengadakan bantahan diluar pintu Parlimen. Sudah senang mesti bersama. Itu namanya esprit-de-corp. Semangat berpasukan, semangat kekitaan.

Tau-tau pemimpin mereka datang berduyun-duyun ke Dewan Rakyat pagi ini menaiki kereta mewah dan hebat, segar bugar didalam kenderaan yang ber'air-cond'! Siap baju Melayu bersongkok dengan sampin songket sulaman Terengganu yang ada antaranya punya harga yang bisa boleh pergi ke haji di Mekah! Ada yang datang dengan kot-tie mengalahkan Brad Pitt!

Malah para pemimpin mereka turut sama dalam proses angkat sumpah. Begitu segak bergaya mereka melafazkan keta'atan mempertahankan Perlembagaan dan institusi Parlimen. Mereka berdiri tegak dalam pancaran siaran langsung ditonton jutaan rakyat melalui kaca televisyen.

Mengangkat sumpah bermakna mereka mengiktiraf keputusan PRU-13. Mengangkat sumpah bermakna mereka mengiktiraf kemenangan mereka yang diisytiharkan SPR. Mengangkat sumpah bermakna mereka kini layak mendapat elaun bulanan REM13,000-00 ++ tidak termasuk tuntutan dan lain-lain.

Apa maknanya?

Maknanya dalam keadaan pengikut taksub dan tegar mereka bersusah payah mengharungi badai berjerebu untuk mendapat syahit ekspress kasorga; pemimpin mereka bersenang lenang didalam dewan air-cond berpakaian segak mengutip elaun bulanan yang menebalkan poket!

Kalau ini tidak dipanggil hipokrit paling besar, teman tak tau lah apa label lagi nak diberi!

Sebab itu teman memberi mereka label PELIWAT DEMOCRAZY!

Mereka telah meliwat otak pengikut taksub dab tegar mereka sampai pengikut kaldai-jadian ini sudah hilang keupayaan berfikir secara waras dan rasional. Pengiktu tegar dan taksub mereka boleh sampai ke peringkat robotik - summum bukmum 'umyum fahuum - Pekak, Bisu & Buta terhadap yang hak dan kebenaran!

Kepada pengikut tegar dan taksub para Peliwat Democrazy ini, tanyalah diri kamu sendiri. Berapa lama kamu nak kena kencing? Berapa lama kamu nak kena tipu? Berapa lama kamu nak hidup dalam sindrom penafian terhadap perkara hak dan kebenaran?

Janganlah kamu khianati anugerah aqal fikiran yang ALLAH berikan. Jangan kamu hina tahap pemikiran kamu sampai ke peringkat kehaiwanan - malah lebih rendah daripada haiwan!

DON'T INSULT YOUR INTELLIGENCE!

Teman terdengar tadi lawak senario yang boleh menyebabkan Saiful Apek  mati terkekeh!

Ada para Peliwat Democrazy mengusulkan supaya Speaker atau Timbalan Speaker dilantim dikalangan mereka yang dicalonkan pembangkang. Maknanya calon yang sudah pasti akan menyokong pembangkang. Konon dakwa Peliwat Democrazy ini adalah salah satu tanda amalan demokrasi yang sihat.

Inilah yang teman sebut berulang kali amalan 'politik dualam' - politik putar belit dan cakap tak serupa bikin yang menjadi teras amalan para Peliwat Democrazy ini!

Kalau benar lah dakwaan mereka, kenapa kita tidak mendengar langsung para Peliwat Democrazy ini membenarkan UMNO/BN mencadangkan calon Speaker bagi DUN Selangor atau Pulau Pinang?

Teman tak dengar sepatah haram pun dari Peliwat Democrazy ini? Jangan kata calon Speaker daripada UMNO/BN; calon Exco untuk Kerajaan Pulau Pinang daripada PAS rakan komponen mereka pun teman tak nampak!

Apa lagi nak dipanggil puak-puak ni yop? Dah tak cukup ayat dalam kamus nak bagi. Apa yang jelas, inilah sikap politik sesumpah, politik dualam; politik putar belit dan cakap tak serupa bikin.

Dan teman cukup yakin sidang Dewan Rakyat Penggal Ke 13 ini akan menjadi gelanggang sarkas kalau para Peliwat Democrazy ini tidak dibendung. Teman kenal bebenor ramai antara Peliwat Democrazy ni yop. Kebanyakannya jenis mulut takde insurans. Teman cukup yakin perangai dan akhlak yang mereka pertontonkan nanti akan memalukan sedara-mara dema di Zoo Negara!

Apa pun, selamat menonton sarkis yang bakal dipertontonkan kepada kita oleh para Peliwat Democrazy pengamal politik dualam - putarbelit dan cakap tak serupa bikin!

Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Isnin
15 Sya'ban 1434
24 Jun 2013

Comments posted (0)

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP