Sabtu, 6 Oktober 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Kamal Affendi Hashim perlu bantuan kita

Posted: 05 Oct 2012 11:26 PM PDT

Siapa yang tak kenal Kamal Affendi Hashim, orang Kg Melang, Kuala Pilah, Negeri Sembilan yang sering keluar di kaca TV dalam rancangan pencegahan jenayah. Walaupun beliau tidak merayu untuk dibantu, sebagai rakyat yang prihatin pasti terdetik dengan apa yang ditulis di Blog Mazidul Akmal Sidek.

Beliau hanya memerlukan RM41,820 untuk melakukan pembedahan otak pada Isnin ini, tetapi terpaksa ditangguhkan hingga cukup dana.

Dalam kata-kata Kamal Affendi dalam Facebook beliau : "Dear friends, I have AVM on my left brain. My treatment plan with CyberKnife which will cost RM41,820 were to start on Monday and the surgery on Wednesday but I would have to postpone it as my insurance is not a panel of Beacon Hospital. To make matter more upsetting, my insurance doesn't cover my ilness at all.

Menurut Mazidul kepada rakan, sahabat, kenalan dan pembaca blog berhasrat membantu mengumpulkan wang lebih RM40,000 itu, sila hubungi Azmil Abdul Aziz di talian 013 63 666 73.

Maklumat lanjut mengenai pembedahan tersebut di Blog Mazidul di http://www.mazidulakmal.com/2012/10/jom-membantu-kamal-affandi-hashim-untuk.html

Dulu Bilik Gerakan Umno kini Markas PAS

Posted: 05 Oct 2012 10:58 PM PDT



Malam ini akan diadakan ceramah di Kg Baru Chengkau Ulu (tepi jalan utama ke Gunung Datuk). Pengarah MTD Kota Sdr Izamri memberitahu dulu rumah ini dijadikan bilik gerakan Umno semasa pilihanraya umum. Baru-baru ini tanpa disangka-sangka ianya menjadi Markas PAS untuk salah satu UPU di DUN Kota.

Manusia merancang, Allah juga merancang. Perancangan Allah mengatasi segala-galanya.

Dahagakan ilmu

Posted: 05 Oct 2012 10:56 PM PDT


Menghadiri kuliah maghrib disampaikan oleh Ustaz Dato Arshad di Surau Taman Alamanda, Senawang. Kupasan kitab Hadith 40.

Tiada ulasan:

Nuffnang