Jumaat, 31 Ogos 2012

Direct Free Kick

Direct Free Kick


Isu Ustaz Nasha : Pemimpin, ahli PAS dinasihati "tutup mulut".

Posted: 31 Aug 2012 01:21 PM PDT

Oleh Nurkhairini Jumari, Sinar Harian.

SHAH ALAM –  Timbalan Pesuruhjaya II Pas Selangor, Iskandar Abdul Samad menasihati  pemimpin dan juga ahli Pas supaya berhenti mengeluarkan sebarang spekulasi berhubung tindakan yang bakal dihadapi oleh bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa pada 9 September ini.

Menurutnya, sepatutnya tidak perlu sebarang kenyataan dan spekulasi dari pemimpin mahupun ahli Pas kerana perkara tersebut telah diserahkan kepada Majlis Syura untuk membuat keputusan.

"Kita tunggu sahajalah 9 September ini, tidak perlu sebarang spekulasi.

"Kita terima apa juga keputusan yang dibuat Majlis Syura," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, tindakan pemimpin yang membuat spekulasi mengenai sesuatu isu yang sudah diberi kuasa kepada Majlis Syura membuat keputusan umpama menghina Majlis Syura itu,.

"Jika sesuatu kes dibawa ke mahkamah dan kita mengulas kes tersebut seumpamanya menghina mahkamah.

"Begitu juga dalam hal ini. Jika sudah diserahkan kepada pengadilan Majlis Syura dan ada kenyataan spekulasi umpamanya menghina Majlis Syura," katanya.

Beliau berkata, spekulasi yang dibuat dikhuatiri akan mempengaruhi keputusan pengadilan yang dilakukan.

"Dalam politik semua perkara boleh terjadi. Oleh demikian, kita tunggu dan terima apa sahaja keputusan Majlis Syura," katanya.

Lajnah Politik dan Pilihan Raya Pas Pusat yang bersidang baru –baru ini yang dipengerusikan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak membuat keputusan mengenai kedudukan bekas Timbalan Presiden parti itu, sebaliknya memberi kuasa kepada Majlis Syura untuk membuat keputusan tentang isutersebut.

Majlis Syura yang dipengerusikan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan membuat keputusan mengenai nasib bekas Timbalan Presiden Pas itu pada 9 September ini.

Pada 14 Ogos lalu, Nasharudin mencadangkan agar pimpinan Pas keluar segera dari Pakatan Rakyat  kerana DAP dan Karpal Singh secara konsisten menolak cita-cita Pas menubuhkan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud.

Bacaan Yaasin dan Solat Hajat untuk pelajar-pelajar UPSR di Surau Taqwa, Pandan Indah.

Posted: 30 Aug 2012 10:23 PM PDT

Paras teratas Empangan Sg Semenyih sepatutnya 111.00 meter tapi hari ini 111.09 meter. Lebih tinggi. Siapa kata terdapat kekurangan air?

Posted: 18 Jul 2012 10:21 PM PDT

Tiada ulasan:

Nuffnang