Rabu, 18 Julai 2012

Dr Siti Mariah Mahmud

Dr Siti Mariah Mahmud


SYABAS sudah melampau

Posted: 18 Jul 2012 06:54 AM PDT

Cadangan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) untuk melaksanakan catuan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya adalah satu ancaman kepada keselamatan negara, kata ahli DAP Parlimen Tony Pua.

"SYABAS telah menjadi satu ancaman kepada keselamatan negara kita dengan mengancam tujuh juta pengguna (di kawasan terbabit) dengan catuan air, sedangkan tidak berlaku kekurangan air," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya, apabila syarikat air itu bertegas bahawa paras air adalah rendah, kunjungan ahli exco negeri Selangor Ronnie Liu dan Xavier Jeyakumar kepada tujuh empangan di seluruh negeri semalam, membuktikan bahawa empangan berkenaan penuh dan tidak berlaku kekurangan air mentah.

Tiada Bendera Parti

Posted: 18 Jul 2012 06:48 AM PDT


Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) setuju jika kempen pilihan raya di negara ini tidak membabitkan pemasangan bendera parti seperti yang dilaksana di Thailand.
Katanya penggunaan bendera hanya menyumbang kepada kekotoran selain mencacatkan pemandangan.
"Saya setuju dengan cara berkempen di Thailand yang tidak membenarkan mana-mana parti politik untuk menggantung bendera ketika kempen pilihan raya berlangsung.
"Kalau kita boleh berpakat tak payah pakai bendera sebab kadang-kadang serabut tengok bendera kotorlah, koyaklah... tak cantik," katanya kepada pemberita di sini malam tadi.
Beliau yang ditemui selepas merasmikan Majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang sempena Sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, diminta mengulas mengenai cara berkempen di Thailand yang tidak membenarkan pemasangan bendera parti.
Majlis turut dihadiri Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed serta wakil jabatan kerajaan negeri dan persekutuan

Tiada ulasan:

Nuffnang