Rabu, 22 Februari 2012

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


MISI DUN SEJAHTERA DI KG. BAHAGIA

Posted: 22 Feb 2012 02:41 AM PST


TELUK INTAN, 19 Februari - Meneruskan agenda DUN Changkat Jong, DUN Sejahtera, kalii ini misi tersebut telah diteruskan lagi di Kg. Bahagia dekat sini. Misi tersebut adalah kerjasama dengan PAS Cawangan Kg. Bahagia.

Sebanyak 13 buah rumah telah diziarahi di sekitar kampung tersebut yang merupakan salah sebuah kampung yang terbesar di Hilir Perak. Misi DUN Sejahtera telah diketuai ADUN Changkat Jong, isteri beliau yang juga merupakan Timbalan Ketua Muslimat kawasan, Timbalan Yang Dipertua kawasan, Ketua Cawangan PAS Kg. Bahagia, ahli-ahli jawatankuasa PAS Kawasan, cawangan, muslimat dan pemuda.
YB Anuar menyantuni seorang warga emas di Kg. Kebun Limau, Kg. Bahagia.

Menziarahi seorang isteri warga Kampuchea yang lumpuh.

Sedikit sumbangan sebagai tanda prihatin.

Beramah mesra dengan seorang warga Kemboja di Lorong 9B, Kg. Bahagia.

Antara rumah yang diziarahi ialah penduduk miskin, warga emas, ibu tunggal, orang kurang upaya dan uzur. Rombongan tersebut juga sempat menziarahi keluarga Kampuchea dan Kemboja yang telah lama bermastautin di kampung tersebut.
Misi tersebut tanpa mengira fahaman politik.

Menziarahi keluarga India di Lorong Sivakumar, Lorong Masjid.

Mendengar masalah seorang OKU.
Memberi kata perangsang kepada OKU Mohd. Fadhli di Taman Seri Murni.

Di samping bertanya khabar, YB Anuar serta pimpinan parti turut mendengar masalah-masalah penduduk yang ditemui serta menyampaikan mesej dakwah dan politik. Terserlah pada wajah rakyat yang ditemui penuh dengan harapan di sebalik penderitaan yang dialami sejak UMNO/BN memerintah negara.
Menyantuni anak yatim.

Menziarahi seorang OKU yang baru terkena strok.

Menggunakan motorsikal melalui lorong yang sempit.

Walaupun suasana cuaca hujan namun ia tidak mematahkan semangat rombongan misi ini untuk tetap meneruskan apa ang telah dirancang. Misi yang bermula jam 9.30 pagi itu telah berjaya ditamatkan pada jam 1.30 petang dengan kepuasan terpancar pada setiap ahli rombongan misi demi merealisasikan DUN Changkat Jong DUN Sejahtera.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Nuffnang