Nuffnang

N45 Dr Halimah Ali

Posted by Tanpa Nama | Posted on 11:32 PTG

N45 Dr Halimah Ali


PROGRAM GeMS Mencorak generasi idaman Selangor

Posted: 30 Dec 2011 06:44 AM PST

SHAH ALAM
Jumaat
30.12.11

Kerajaan Selangor telah meletak visi kerajaan untuk menjadi Selangor sebagai negeri idaman,maju, sejahtera dan berkebajikan 2025.

 Justeru kerajaan Selangor harus memfokus kepada keadaan kualiti golongan mudanya yang bakal mewarisi negeri dan menentukan masa depan generasi akan datang.
Menyedari hal ini, kerajaan Selangor mengambil ketetapan proaktif iaitu memfokus pembangunan golongan remaja-belia bagi mempastikan mereka akan menjadi modal insan yang menguntungkan diri, keluarga, masyarakat dans eterusnya negeri.

Kerajaan Selangor mahu meminimakan kadar insan liabiliti iaitu insan yang merugikan diri sendiri kerana ketagihan dadah, gam, arak, judi, seks bebas seperti jangkitan HIV-AIDS, Hepatitis B, TB dan lain-lain masalah kesihatan tubuh badan, mental dan emosi yang tidak memungkinkan mereka menjadi modal insan atau pekerja yang baik. Mustahil mereka mampu menjadi insan produktif. Bahkan mereka akan sentiasa bergantung kepada orang lain yang mencari rezeki yang halal. Selangor tidak mungkin akan menjadi negeri idaman sekiranya golongan mudanya hanyut dalam kehidupan destruktif dan tidak berwawasan.

Sudah pasti anak anak muda memerlukan bimbingan pemimpin berhati luhur yang serius mahu melihat mereka terselamat dari arus  keruntuhan akhlak. Kerajaan Selangor memutuskan mahu pelan tindakan melahirkan generasi idaman Selangor.
Cengkaman pengaruh mereka yang tidak bertanggungjawab pihak materialis dan kapitalis yang mmemperalatkan golongan naif untuk mengaut untung maksima walaupun mereka tahu mereka telah dan akan memusnahkan REMBEL(REMAJA BELIA) ini.

Maka, Jawatankuasa Induk Menangani Gejala Sosial merangka program SEMINAR GeMS yang disesuaikan dengan citarasa golongan muda dan mengetengahkan ikon kontemporari yang merupakan artis dan personaliti  yang telah berhijrah daripada kehidupan lagha kepada kehidupan bertuhan.
   Moderator bertenaga Us. Fauzan menghidupkan suasana.
Peserta merupakan remaja belia dari seluruh DUN di Selangor. Sesi khas bersama mahasiswa-mahasiswi sebagai role model kepada remaja belia umumnya juga diisi dengan sebaiknya.
Majlis dirasmi oleh YB Dr Hjh Halimah Ali selaku Pengerusi Jawatankuasa Induk Menangani Gejala Sosial merangkap EXCO KERAJAAN SELANGOR.
Turut hadir Penghulu Mukim, JKKK, AJK Masjid, PeBT, pimpinan belia, pimpinan wanita dan koordinator pembangunan modal insan serta wakil pusat khidmat DUN-DUN.
Majlis diseri dengan penyampaian PERTANDINGAN BLOG KREATIF pelbagai kategori. Tahniah UNISEL kerana berjaya menjadi urusetia penganjur.
Ini adalah di antara rangkaian pengisian program KEMPEN ANTI ZINA SIRI KE 5 SELANGOR.

Pembangunan spiritual insan yang asas

Posted: 30 Dec 2011 05:51 AM PST

PAKATAN RAKYAT tiup angin perubahan ke MALAYSIA TIMUR

Posted: 30 Dec 2011 04:24 AM PST

Pakatan sasarkan 10 kerusi di Sarawak | Print |
M Azwani Abd Rani   HARAKAHDAILY

(Sebahagian penyokong PAS, PKR dan DAP yang memenuhi majlis makan malam anjuran Jabatan Pilihan Raya PAS Sarawak di Miri)
MIRI, 30 Dis: Pakatan Rakyat Sarawak mensasarkan 10 kerusi Parlimen dalam pilihan raya umum akan datang dan dua darinya dari daerah Miri sahaja.

Sasaran ini diluahkan dalam majlis penerangan PAS Pusat yang datang ke Sarawak minggu ini.

Melihat perkembangan dan sokongan yang semakin meningkat naik di kawasan parlimen Miri dan Sibuti, adalah tidak mustahil kedua dua Parlimen ini jatuh ketangan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya Parlimen yang dijadualkan tidak lama lagi.

Bersempena program penerangan PAS Pusat bersama Badan Perhubungan PAS Negeri Sarawak selama 2 hari bermula Rabu 28 Disember lalu, lebih 12 pimpinan PAS Pusat turun menjelajah setiap Parlimen yang menjadi sasaran bagi PAS Sarawak.

Di Bahagian Miri, yang terletaknya dua Parlimen, Miri dan Sibuti, Timbalan Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Seri Muhammad Nizar dan AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad telah mengetuai misi di sini.

Sebaik tiba di Miri pada petang Rabu lepas, satu majlis makan malam Pakatan Rakyat anjuran bersama Jabatan Pilihanraya PAS Kawasan Miri dan Sibuti dan Sekretariat Pakatan Rakyat Miri di Eastwood Valley, Jalan Miri-Bintulu diadakan.

Kehadiran mencecah 400 orang dengan hampir 40 buah meja terjual.

Pimpinan yang hadir termasuk, Naib Presiden DAP merangkap Ahli Parlimen Kuching, Chong Chien Jen dan Cikgu Badrul Shahrin atau lebih dikenali Chegu Bard.

Pimpinan tempatan termasuk YDP PAS Miri, Tuan Haji Jofri dan Alan Ling dan Fong dari DAP serta pimpinan PKR turut serta.

Dalam majlis itu menyaksikan pimpinan di semua peringkat telah menyatakan bahawasanya misi Pilihanraya ke 13 adalah pertentangan antara haq dan batil selain ketiga-tiga parti bersetuju untuk terus dalam muafakat politik bagi menumbangkan rejim Barisan Nasional.

Kegagalan Taib Mahmud untuk menunaikan janji untuk berundur bakal membangkitkan lagi sentimen anti Barisan Nasional, seterusnya melakar perubahan bersejarah dagi Pakatan Rakyat.

Dengan sasaran sekurang kurangnya 10 kerusi Parlimen dari sejumlah 31 Parlimen Sarawak, Pakatan Rakyat berkira kira Parlimen Miri dan Sibuti yang kini dipegang oleh Barisan Nasional bakal jatuh ketangan PR sekiranya sistem pilihanaraya tidak dicemari penipuan.

Ia bakal berjaya dengan syarat gerakerja sepakat dan kuat antara ketiga tiga parti komponen PR di Miri dan Sibuti ini, kata mereka.

Pada malam tersebut Dana PRU 13 telah dilancarkan dan Datuk Seri Nizar juga melancarkan Buku Negara Berkebajikan tawaran PAS yang mendapat sambutan menggalakkan dari para hadirin.
(Nizar melancarkan buku Negara Berkebajikan yang diterbitkan PAS)

Program sebelah pagi dan petang Khamis yang diatur pula melibatkan pertemuan dengan pengundi dan program kebajikan di sekitar Pasar Tamu di Miri, Permyjaya dan Sibuti turut membuktikan pernerimaan PAS sebagai satu daripada elemen terpenting Pakatan Rakyat di Sarawak.

Walaupun program cuba dihalang pihak berkuasa dengan mengugut pengundi sekitar, namun semuanya berjalan lancar.

Pada malam sebelum keberangkatan pulang, kedua-dua pimpinan telah memberikan taujihat kepada semua petugas PAS Kawasan Miri dan Sibuti dalam memastikan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya akan datang.

Comment posted (1)

[url=http://MirSkidok.ru/pegas-touristik]пегас официальный сайт[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/turciya/]турция горящие путевки цены[/url]


Компания MirSkidok.ru осуществляет деятельность на рынке услуг уже более десятка лет, осуществляя кардинально новый подход к решению такого немаловажного вопроса, как организация отдыха. В MirSkidok.ru работает команда профессионалов высокого уровня, имеющие многолетний опыт в сфере туризма.
Основные принципы работы компании состоят в индивидуальном подходе, участливом отношении к любому клиенту, предлагая качественные услуги по самым доступным ценам. Во всех офисах магазина общая база предложений, которая постоянно обновляется, поэтому цены во всей сети одинаково низкие. Чтобы стать покупателем лучшего тура по наиболее низкой цене, достаточно знать, где расположен ближайший офис MirSkidok.ru.
В концепцию развития компании входит определённое число поставщиков туристических услуг, чтобы качество и уровень обслуживания оставался неизменно на высоком уровне. Компания является профессиональной сетью агентств, которые специализируется не лишь на одних «горящих» турах, путевках со скидками и бонусами на приближающиеся выходные или праздничные дни, но также и на турах с ранним бронированием.
Число клиентов Мира скидок неумолимо увеличивается с каждым днем. В планах MirSkidok.ru - активно развивать сеть по всей России, внедрять следующие проекты для наиболее комфортабельного отдыха клиентов.

[url=http://MirSkidok.ru/bolgariya/]туры в болгарию[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/greciya/]тур в грецию[/url]

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP