Ahad, 13 November 2011

Dr Siti Mariah Mahmud

Dr Siti Mariah Mahmud


Gerak Gempur Jentera HelWa & Pemuda Kota Raja

Posted: 13 Nov 2011 07:18 AM PST

Semalam mereka pulang kira-kira jam 12.30 pagi dari Markas Bikut Naga. Awal pagi ini mereka bersia sedia pula untuk mengempur Taman Desawan Klang. Mereka benar-benar iron lady Kota Raja.

Bermula jam 8.30 pagi tadi kira-kira 20 orang petugas yang diketuai oleh Ketua HelWa JPrK Kota Pn Rosnah Abd Wahab telah menyantuni masyarakat berbilang kaum di sebuah Taman Desawan Klang.

Selain Jawatankuasa HelWa turut hadir ialah YDP merangkap Pengarah JPrN, Cikgu Jaafar, Sdr Azmi Jusoh, Ahli Majlis MPK merangkap Pegawai Khas YB Dr Mariah, Setiausaha JPrK Tuan Syed, Ketua Penerangan Tuan Mutalib serta petugas-petugas PAS dari Cawangan dan Sri Andalas.

Semua rumah yang dilawati amat gembira menerima kunjungan rombongan pada kali ini.

Gambar seterusnya dikaki berita

Sementara itu pada masa yang sama Yb Dr Mariah meninjau kawasan rumah yang mendap di Kemuning Indah Elite bersama para penduduk, Pemaju dan MBSA, turut hadir ialah Sdr Azmi Jusoh.


Pada waktu yang sama Pemuda PAS yang diketuai oleh Sdr Imran Satiman dan Ahli Jawatankuasanya telah menganjur Program Khidmat Masyarakat PAS Kota Raja.

Diantara aktiviti yang dijalankan ialah menyampaikan sumbangan kebajikan, khidmat kesihatan, membuka kaunter SPR dan Kaunter MES. Selain itu pengedaran Buliten Kota Raja juga dibuat diseluruh 500 rumah di Taman Sri Lembayung Seksyen 25 Shah Alam.


Candid : Lawatan Jentera HelWa ke Taman Desawan

















Simpatilah sikit

Posted: 12 Nov 2011 11:20 PM PST

pas muktamar 130610 idris ahmad
PAS menganggap projek rintis sistem bekerja sembilan jam Kementerian Pelajaran sebagai tidak wajar dan mahu ia dikaji semula kerana akan membebankan guru.

"Rasional apakah guru-guru terpaksa bekerja selama sembilan jam? Sebenarnya guru-guru di Malaysia sudah sedia terbeban, bukan sahaja (dengan) pembelajaran dan pengajaran.

"Malahan guru sudah menjadi 'multi purpose' kerana semua perkara guru terpaksa lakukan.

"Guru juga pemandu Ambulan jika pelajar sakit, menjadi polis trafik ketika pelajar keluar sekolah, pengawal disiplin, pegawai kewangan kalau ia guru kelas, menjadi kerani untuk masuk markah," kata ahli jawatankuasa PAS, Idris Ahmad dalam satu kenyataan media.

baca seterusnya di sini

Tiada ulasan:

Nuffnang