Selasa, 9 Ogos 2011

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


JADUAL IFTAR JAMAIE PAS N.SEMBILAN 1432 H

Posted: 09 Aug 2011 12:28 AM PDT

JADUAL IFTAR JAMAIE PAS N.SEMBILAN 1432 H

Semua ahli dan penyokong dijemput hadir :

Kawasan : Rasah
Tarikh : 5 Ogos 2011 , Jumaat
Tempat : SRI IDU
Wakil Perhubungan : YB Hj Taufek dan Hassan Tamby

Kawasan : Tampin
Tarikh : 12 Ogos 2011 , Jumaat
Tempat : Markas Bkt. Rokan Utara
Wakil Perhubungan : Hassan Tamby

Kawasan : Teluk Kemang
Tarikh : 13 Ogos 2011 , Sabtu
Tempat : Spring Hill
Wakil Perhubungan : Ustaz Khairul Anuar Mohd Wafa

Kawasan : Jempol
Tarikh : 20 Ogos 2011 , Sabtu
Tempat : Muassasah
Wakil Perhubungan : Dr. Rosli Yaakop

Kawasan : Seremban
Tarikh : 21 Ogos 2011 , Ahad
Tempat : PJ Perdana , Ahad
Wakil Perhubungan : Tuan Hj Anuar

Kawasan : Kuala Pilah
Tarikh : 21 Ogos 2011 , Ahad
Tempat : Kg. Dioh
Wakil Perhubungan : Abd. Rahman

Kawasan : Rembau
Tarikh : 26 Ogos 2011 , Jumaat
Tempat : Teratak Amal
Wakil Perhubungan : YB Hj Taufek

Kawasan : Jelebu
Tarikh : 27 Ogos 2011 , Sabtu
Tempat : Rumah Tn. Hj. Jaaman
Wakil Perhubungan : Dr. Rosli Yaakop

Iftar dan Tazkirah 14 Ogos 2011 Sikamat

Posted: 08 Aug 2011 11:52 PM PDT



MAJLIS BERBUKA PUASA DAN TAZKIRAH
Bersama : Tuan Guru Nik Razi Nik Mat
Tempat : Surau Al Ansar, Taman Coral Height, Sikamat, Seremban
Tarikh : 14 Ogos 2011 , Ahad
Masa : 7 mlm - 10 mlm
Muslimin dan muslimat semua dijemput hadir

Ceramah dan Iftar 13 Ogos 2011 Seremban

Posted: 08 Aug 2011 11:52 PM PDT



CERAMAH RAMADHAN DAN MAJLIS BERBUKA PUASA
Tarikh : 13 Ogos 2011, Sabtu
Masa : 5 ptg - 8 mlm
Tempat : Lot 13015, Ampangan, Seremban (sebelah Surau Hitam)
Bersama :
Ustaz Abdul Ghani Samsuddin , AJK PAS Pusat
Sdr Zulkefly Mohamad Hj Omar, AJK PAS Pusat
Muslimin dan muslimat semua dijemput hadir

Prosedur bayaran kaunter Gemas

Posted: 08 Aug 2011 10:46 PM PDT

Prosedur bayaran kaunter Gemas
Aduan Rakyat Online – 8 Ogos 2011

Perkara yang ingin di ajukan adalah, masa penutupan perkhidmatan bayaran kompaun tempat letak kereta majlis daerah tampin di kaunter bayaran pejabat daerah dan tanah kecil wilayah gemas.

Untuk makluman,saya telah dikompaun di tempat letak kereta pasaraya giant tampin pada pukul 2.15 petang,petak 45 bertarikh 8.8.2011. Saya mengaku telah melakukan kesilapan memandangkan saya tidak mengetahui prosedur di tempat letak kereta berkenaan.

memandangkan saya mempunyai urusan rasmi di gemas,saya mengambil keputusan untuk membuat pembayaran di daerah gemas dan juga atas saranan saudara saya yang secara kebetulan mengetahui prosedure di jabatan daerah gemas.

Yang menjadi kemusykilan saya adalah,selaku penjawat awam saya juga mengetahui masa pembayaran dimana-mana jabatan kerajaan boleh dikatakan sama.

Selain itu diresit kompaun juga tertera pembayaran boleh dibuat di pejabat wilayah kecil daerah gemas bermula jam 8.00 pagi hingga 1 petang,manakala pukul 2 sehingga 4.30 petang.

akan tetapi setibanya saya di pejabat berkenaan saya dimaklumkan oleh petugas berkaitan:lelaki melayu dan india, kaunter sudah ditutup sedangkan baru pukul 3.15 petang.

terlalu awal bg organisasi kerajaan untuk menutup kutipan hasilnya.adakah kesilapan mencetak di resit ataupun kesilapan saya yang tidak mengetahui prosedur organisasi berkenaan.

Aduan telah dilakukan serta merta ke pejabat daerah tampin melalui telefon 064411601.

jawapan disana amat mengecewakan seolah-olah mempertikaikan kesahihan aduan saya dan meminta saya pergi semula ke kauter daerah gemas untuk melakukan pembayaran.

walaupun begitu kerana kesuntukan masa untuk pulang segera ke seremban,saya tidak dapat berbuat sedemikian.ketika kejadian seorang lelaki melayu dan india,manakala petugas wanita bertudung mengira hasil.

Disini saya bukan ingin mencari kesilapan sesiapa,tetapi dengan terjadinya kejadian sebegini,kekesalan wujud dihati saya.diharapkan penjelasan yang sebenarnya dpat diberikan supaya tidak akan wujud permasalahn yang sama kemudian hari yang akan menjejaskan prestasi atau pandangan masyarakat terhadap penjawat awam.sekian terima kasih.

penjawat awam kesal @ seremban.
By: mohd khusairi
http://www.aduanrakyat.com.my/prosedur-bayaran-kaunter-gemas

Lagi aduan mengenai Kolej Negeri di Seremban

Posted: 08 Aug 2011 08:09 PM PDT



Harap pihak yang berkaitan dapat menyiasat aduan di bawah ini :



Penipuan dan penindasan yang serius dikalangan penuntut Kolej Negeri
Aduan Rakyat Online - 8 Ogos 2011

Selamat petang dan selamat sejahtera. Berhubung perkara di atas saya sebagai salah seorang bekas pelajar di Kolej Negeri Chedang Campus (KNCC) ingin membuat aduan berkenaan sikap tidak bertanggungjawab kolej ini.

Selama tiga tahun pengajian pelbagai bentuk penipuan telah kami lalui. Bermula dengan surat tawaran masuk yang kononnya mengatakan kami akan ditaja oleh badan biasiswa kolej, malangnya hanya cuma janji palsu, diikuti dengan yuran pengajian yang sangat mahal iaitu RM3450 setiap semester tanpa dijelaskan secara terperinci berkenaan butir kegunaan pembayaran yuran (invois) tersebut.

Infrastruktur yang sangat menyedihkan dan turut membantutkan urusan pembelajaran, masalah pensyarah yang selalu tidak masuk kelas untuk mengajar, sangat kerap berlaku sepanjang semester malah terdapat begitu banyak subjek yang langsung tiada pensyarah untuk mengajar.

Bahan rujukan kolej yang tidak diupdate dan sistem PNP yang tidak profesional menyebabkan kami ketandusan ilmu dan berasa cukup malu bila menempuh alam praktikal kerana apa yang sepatutnya kami pelajari sewaktu di kolej banyak yang tidak diajar.

Pengambilan pensyarah yang tidak bertauliah menyebabkan kami dilayan dengan teruk. Kami tidak menerima apa hak yang sepatutnya kami terima. Kolej negeri juga banyak menelan duit pelajar. Gaji pensyarah yang sangat bermasalah menyebabkan ramai kakitangan yang telah berhenti dan kami pelajar diabaikan.

Terlalu banyak lagi bentuk penindasan yang kami alami, walaupun tempoh pengajian sebenar hanya 3 tahun tetapi terdapat juga pelajar yang tidak dapat konvo pada waktu yang sepatutnya kerana pengurusan yang tidak profesional dari pihak kolej walaupun pelajar tiada sebarang subjek yang gagal. Hal ini menyulitkan pihak student yang ingin menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi.

Bagi memperkukuhkan bukti aduan, pihak aduan rakyat bolehla melihat komen komen yang terkandung dalam link ini: http://www.kerjakosong.net/2009/06/jawatan-kosong-kolej-negeri.html

Dengan ini saya sangat memohon kerjasama dari pihak tuan/puan untuk menyiasat dengan lebih lanjut perkara di atas supaya kebajikan pelajar di kolej negeri kembali terpelihara. sekian.

By: nana

http://www.aduanrakyat.com.my/penipuan-dan-penindasan-yang-serius-dikalangan-penuntut-kolej-negeri

Beberapa aduan berkaitan Kolej Negeri di Seremban sebelum ini di http://pasns.blogspot.com/2011/07/apa-yang-tidak-kena-dengan-kolej-negeri.html

Tiada ulasan:

Nuffnang