Selasa, 12 Julai 2011

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


[July 14 & 15 ] 追思赵明福2周年 Teoh Beng Hock 2nd Anniversary Memorial

Posted: 12 Jul 2011 08:56 AM PDT

Date 日期: Thursday, July 14 星期四

Time 时间:  8:00pm - 10:00pm

Location 地点:    Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall 隆雪华堂 Click here to view MAP )


Date 日期: Friday, July 15 星期五

Time 时间:  7:30pm - 10:00pm

Location 地点:    Dewan Serbaguna Seri Kembangan 史里肯邦安多用途礼堂 (Click here for map;点击地图)

Speakers: YB Lim Kit Siang 林吉祥, YB Gobind Singh Deo 哥宾星, Yeo Yang Poh 杨映波 (Bekas Pengerusi Majlis Peguam Malaysia 马来西亚律师公会前主席), YB Ean Yong Hian Wah 欧阳捍华, YB Teo Nie Ching 张念群, Ahli keluarga Beng Hock 明福家人

(More......)

Kisah saya pada 9 Julai 2011

Posted: 12 Jul 2011 08:44 AM PDT

Terjemahan artikel saya yang disiarkan di Akhbar China Press terbitan 11 Julai 2011

Kisah saya bermula sehari sebelum hari penuh sejarah itu.

Oleh kerana saya tahu semua jalan akan ditutup maka saya telah menyewa sebuah bilik hotel sehari awal untuk elakkan halangan tersebut.

Tidak lama saya dalam tempat penginapan, sayaditegur oleh beberapa orang muda yang saya kenali menerusi Facebook. Mereka datang daripada Johor dan Melaka untuk menghadiri perarakan Bersih.

Apabila saya pergi mencari tempat makan di sekitar hotel, saya mendapati semua pusat membeli-belah telah tutup pada pukul 9:30pm. Semua jalan pun sunyi senyap dan jauh berlainan daripada malam Jummat ibu kota yang biasa kita kenali.

Saya bangun awal pada hari itu dan meninggalkan hotel pada pukul 8:30am. Pada mulanya saya khuatir bahawa perkhidmatan monorail akan diberhentikan tetapi mujurnya tidak. Hanya stesen tersebut tersangat sunyi. Dalam perjalanan saya ke stesen monorail, saya ditegur oleh sekumpulan rakan Melayu daripada Kelantan yang dapat mengenali saya  maka kami membuat keputusan untuk jalan bersama.
(More......)

Tiada ulasan:

Nuffnang