Selasa, 14 Jun 2011

Direct Free Kick

Direct Free Kick


LAWATAN YB ISKANDAR A. SAMAD KE PENEMPATAN SEMENTARA MANGSA KEBAKARAN RUMAH PANJANG KG. SUNGAI KERTAS, BATU CAVES, GOMBAK.

Posted: 13 Jun 2011 06:18 AM PDT

Adalah dimaklumkan bahawa Y.B. Tuan Iskandar bin Abdul Samad akan melawat mangsa-mangsa kebakaran rumah panjang Kg. Sungai Kertas, Batu Caves, Gombak seperti berikut :

Tarikh - 15 Jun 2011 (Rabu)
Masa - 3.00 petang
Tempat - Dewan Orang Ramai Kg. Sg. Kertas, Batu Caves, Gombak.

Di antara tujuan lawatan tersebut adalah :

1. Untuk mengenalpasti bantuan yang diperlukan.
2. Untuk menyelesaikan masalah perumahan mereka.

Wartawan dan jurufoto adalah dijemput membuat liputan.

Lt (B) Kamaruzaman Ahmad Nor
Setiausaha Kanan Kepada
Iskandar bin Abdul Samad
ADUN Chempaka /
Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan & Setinggan
Negeri Selangor
14 Jun 2011

Bersama cikgu sekolah rendah

Posted: 12 Jun 2011 05:10 PM PDT

Pada 11 Jun 2011 saya telah hadir 'reunion' bekas pelajar-pelajar Darjah 6, Sekolah Rendah Sri Petaling, Petaling Jaya. Sekolah yang dekat Jaya Supermarket.

Turut hadir di majlis di RSGC malam itu adalah guru-guru lama. Di antaranya Mr. Siew, Mrs. Khor dan Miss Too.

Mr. Siew adalah guru tuisyen saya. Nama penuh beliau adalah Peter Siew. Beliau masih tinggal di rumah yang sama di Paramount Garden.

Kami tuisyen sama ada di sekolah atau di rumah saya di Seksyen 14. Rakan-rakan yang tuisyen sama pun ada yang hadir malam itu.

Mrs. Khor adalah guru kelas saya semasa Darjah 6. Saya berada di dalam Darjah 6 Melati.

Yang paling menarik adalah Mr. Siew yang masih mengikuti perkembangan terkini politik negara walaupun berusia 69 tahun.

Kalau dulu dia memberi nasihat tentang pelajaran tetapi malam itu dia memberi nasihat tentang politik. Beliau yang mengaku menyokong Pakatan Rakyat menasihatkan saya agar berhati-hati dengan MCA kerana mereka sedang bergerak di bawah untuk mengumpul sokongan.

Ada seorang rakan yang sama-sama tuisyen yang dulu tinggal di Seksyen 17 berpendapat Pakatan Rakyat tidak perlu melayan provokasi BN. Kata beliau Pakatan Rakyat mesti memberi tumpuan kepada agenda untuk membangunkan Selangor dan membantu rakyat. Beliau sekarang adalah seorang pengarah di sebuah jabatan Kerajaan Persekutuan.

Seorang rakan berbangsa Cina yang memiliki klinik pergigian berpandangan diskaun untuk membeli rumah wajar diberi kepada mereka berpendapat rendah tanpa mengira bangsa. Semasa Darjah 6 beliau adalah Deputy Headgirl (Timbalan Ketua Pengawas Perempuan). Saya adalah Headboy.

Tiada ulasan:

Nuffnang