Sabtu, 18 Jun 2011

Comments for Wee Choo Keong

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Complaints for DBKL by Yaacob

Posted: 17 Jun 2011 10:39 PM PDT

Sdr Stephen

Merujuk kepada masalah kacau ganggu oleh aktiviti-aktiviti pasar pagi di Desa Setapak, pagi ini satu operasi telah dilakukan dimana saya turut berada disitu semasa operasi dijalankan. Dalam operasi tersebut beberapa tindakan saman dan sita telah diambil terhadap penjaja-penjaja yang berniaga tanpa lesen di pasar pagi tersebut. Antara barangan yang di sita ialah gerai ikan, gerai barangan am, gerai herba serta gerai daging khinzir.

Selain tindakan penguatkuasaan tersebut tindakan selanjutnya adalah membawa masalah tersebut ke mesyuarat pengurusan DBKL supaya tindakan memindahkan pasar pagi ini ke kawasan yang jauh dari kediaman akan dapat dilakukan.

Sedia dimaklumkan bahawa pihak kami menyokong usaha peniaga-peniaga untuk mencari rezeki tetapi dalam masa yang sama kita juga mestilah menghormati penduduk-penduduk sekitar supaya tidak menimbulkan masalah kacau ganggu kepada kawasan kediaman. Bayangkan kalau sekiranya kita yang tinggal di kawasan berkenaan sudah tentu kita juga tidak mahu keadaan kacau ganggu ini berlaku.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Comment on Questions Time 15-06-2011: The Deputy Minister sounded like the public relations officer of ASTRO! by Anti-Monopoly

Posted: 17 Jun 2011 08:21 AM PDT

If you notice on all Pro-Astro comments…it ends with something along this line …if you people not happy, then dont subscribe to Astro…If these Pro-Astro fellas are in fact paid Astro stooges, u can feel the very arrogant statement coming from them…Dont like it..leave it…

Can you Astro dare say this in a liberalised non-monopoly environment? No…In fact, you will be begging for customers…

Tiada ulasan:

Nuffnang