Selasa, 24 Mei 2011

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang

念群与沙登人民同在 | Nie Ching for Serdang


Istimewa sangatkah Roketkini.com? – oleh Aspan Alias

Posted: 24 May 2011 06:28 AM PDT

~ Oleh Aspan Alias

24 MEI – Saya mengucapkan selamat maju jaya kepada Roketkini yang sedang melangkah setapak lagi dalam usaha membetulkan persepsi yang sebenarnya tentang DAP sebuah parti halal yang dibenarkan menjalankan kegiatan mengikut undang-undang negara kita. Roketkini akan berusaha untuk memberikan gambaran sebenar tentang DAP dan tidak payah mendengar pandangan dari pihak lain.

Sesungguhnya usaha ini sepatutnya telah dilakukan oleh DAP dari awal-awal lagi kerana DAP telah dimomokan oleh pihak yang tertentu sebagai parti yang buruk dan ada pula yang memberikan panggilan sebagai parti chauvinis dan berbagai lagi panggilan yang tidak menyelerakan. DAP, melalui Roketkini akan mampu memberikan segala kesedaran kepada rakyat bagaimana parti ini telah menempuh badai yang begitu hebat dengan jatuh bangunnya dalam perjuangannya.

Mendekati semua rakyat berbilang kaum melalui roketkini akan dapat membantu DAP membersihkan dari persepsi negatif dan buruk sangka orang ramai terhadapnya. Saya sendiri telah meminta DAP memberikan saya naskah perlembagaan parti itu dan saya telah meneliti setiap ayat dan perkataannya. Saya ingin tahu apakah benar DAP ini begitu buruk seperti yang digambarkan oleh seteru-seterunya.

Apakah benar DAP merupakan parti yang hanya boleh disertai oleh kaum Cina semata-mata dan mempunyai niat yang begitu buruk terhadap negara yang mereka sendiri adalah rakyatnya. Saya telah membaca perlembagaan parti itu berulang kali dan akhirnya saya membuat kesimpulan momokan terhadapnya selama ini merupakan momokan politik pihak yang tidak mahu parti ini berkembang.

Membaca dan memahami perjuangan sesebuah parti itu tidak semestinya kita bersama tetapi yang pentingnya pemahaman itu akan memberikan rakyat cara pengadilan terhadap nilai kewujudannya itu diberikan pertimbangan yang baik oleh semua pihak.

(More......)

Tiada ulasan:

Nuffnang