Sabtu, 7 Mei 2011

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


BANJIR DI KG. CHANGKAT JONG - ADUN BERI SUMBANGAN

Posted: 07 May 2011 05:13 AM PDT




TELUK INTAN, 5 Mei - Hujan yang lebat telah menyebabkan beberapa kawasan di sekitar Teluk Intan telah dinaiki air. Antara kawasan yang paling teruk dilanda banjir ialah Kg. Changkat Jong sehingga menyebabkan 22 keluarga telah dipindahkan ke pusat pemindahan mangsa banjir di SK Changkat Jong.

Namun begitu, masih terdapat kira-kira 30 keluarga lagi yang masih belum berpindah. Oleh itu, ADUN Changkat Jong YB Hj. Mohd. Anuar Sudin telah mengambil inisiatif sendiri meninjau serta menyampaikan sumbangan kepada mangsa-mangsa banjir tersebut.

Dengan kerjasama PAS Cawangan Batu 9, Changkat Jong, YB Anuar telah dibawa meninjau sendiri kawasan banjir serta telah menyampaikan sumbangan kepada 30 keluarga. Dengan menaiki motosikal dan lori, YB Anuar dan Ketua Cawangan PAS Sdr. Salleh Ibrahim serta Unit Amal dan pemuda telah menyampaikan sendiri sumbangan dari rumah ke rumah.

Menurut Sdr. Salleh, sumbangan yang disampaikan oleh ADUN Changkat Joong adalah berupa barangan makanan seperti beras, gula, telur dan sebagainya.

Pada sebelah malamnya, YB Anuar Sudin dan pembantu khasnya Tn. Hj. Mohamed Akram telah meluangkan masa melawat ke pusat pemindahan mangsa banjir di SK Changkat Jong.

(Pada hari ini, 7 Mei 2011 diberitakan pusat pemindahan mangsa banjir telah ditutup pada tengah hari tadi dan semua mangsa banjir telah kembali ke rumah masing-masing.)

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Nuffnang