Khamis, 2 Mei 2013

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Pasar pekan Rembau yang lesu dan tak bermaya menjelang PRU-13

Posted: 01 May 2013 06:11 PM PDT




Hari Pekerja 1 Mei 2013 adalah merupakan hari cuti umum di Malaysia. Kebiasaannya pasar-pasar akan sesak di pagi hari dengan kunjungan para pembeli terutamanya suri rumah. Namun suasana agak berbeza di pasar besar pekan Rembau, yang boleh dikatakan sebuah bangunan pasar yang baru dibina, akan tetapi masih banyak lagi lot-lot kosong di bahagian belakang pasar.

Pasar pekan Rembau tidak semeriah semasa ianya masih di bangunan lama, walaupun kecil pada ketika itu, namun ianya berjaya menarik ramai pembeli untuk mengunjungi pasar Rembau. Terdapat banyak pilihan ulaman dan sayuran kampung di pasar Rembau pada ketika itu.

Namun kini, agak pelik, semakin maju negara, semakin canggih bangunan pasar Rembau namun ianya semakin lesu. Peniaga yang menjual produk hasil kampung tidak semeriah dahulu lagi.

Ramai peniaga ikan, sayur di pasar Rembau mengeluh, mereka terpaksa bersaing dengan beberapa pasaraya berhampiran. Rata-rata peniaga di pasar Rembau berpendapat kerajaan mesti melakukan sesuatu untuk mempastikan pasar pekan Rembau semeriah waktu dulu. Lesen penjualan barangan basah di pasaraya berhampiran sepatutnya di kawal dengan menghadkan waktu jualan mereka.

Mungkinkah sekiranya PAS memenangi DUN Chembong dan PKR memenangi Parlimen Rembau PRU-13 nanti, barulah pasar pekan Rembau ini akan meriah, kerana barulah nanti semua pihak, termasuk Perdana Menteri akan turun sendiri ke pasar pekan Rembau mendengar keluhan peniaga di pasar baru pekan Rembau?

Dapatkan maklumat kempen Pakatan Rakyat Rembau di http://rembau-hari-ini.blogspot.com

Saksikan sendiri gambar-gambar kelesuan di Pasar Pekan Rembau pada hari cuti umum 1 Mei 2013 sekitar jam 8 pagi di http://rembau-hari-ini.blogspot.com/2013/05/pasar-pekan-rembau-yang-lesu-dan-tak.html

Tiada ulasan:

Nuffnang