Khamis, 7 Februari 2013

.

.


Lagi menyamar jadi ahli PAS sensasikan isu kalimah Allah

Posted: 07 Feb 2013 02:53 AM PST

LAGI berita bodoh di TV3 untuk mensensasikan isu kalimah Allah. Kononnya ada 20 orang ahli PAS ranting Jerantut, Pahang membuat demonstrasi membantah PAS tentang isu kalimah Allah di Pahang semalam.

Apa yang gua nak tergelak ialah, sejak bila PAS guna sebutan "ranting" bagi menamakan cawangan parti itu? Nampak sangat berita tahap sampah kah kah kah...

Rujuk prontscreen yang gua cedok daripada laporan Buletin Utama di bawah ini.



Agak-agaklah nak menipu pun, mengaku ahli PAS, tapi tak tahu bahawa PAS sudah lebih 20 tahun tidak menggunakan perkataan ranting. Nampak sangat menyamar jadi ahli PAS kah kah kah...

Buat pengetahuan pembaca, sebutan "ranting" bagi mewakili cawangan PAS pernah digunakan 20 tahun dahulu. Kini hanya KEADILAN yang menggunakan sebutan "ranting". Jadi kepada wartawan atau pemberita TV3, lain kali kalau nak buat berita tipu macam ni, ingat jangan gunakan sebutan "ranting".


ReJaM© "Mampos kena gelak dengan orang kah kah kah... "

sUMBER:

http://milosuam.blogspot.com/2013/02/lagi-menyamar-jadi-ahli-pas-sensasikan.htmlRead more: http://milosuam.blogspot.com/2013/02/lagi-menyamar-jadi-ahli-pas-sensasikan.html#ixzz2KBWDxyB5

SU Agung: Pas akan kekal bersama Pakatan

Posted: 06 Feb 2013 11:05 PM PST


Mustafa Ali
Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali
SHAH ALAM – Pas menafikan dakwaan bekas Timbalan Presiden parti itu, Nasharudin Mat Isa bahawa komponan Pakatan Rakyat (PR) telah melanggar muafakat politik dalam perikatan itu, sebaliknya menegaskan hanya wujud sedikit perbezaan pendapat yang tidak memudaratkan kerjasama dibentuk sejak Pilihan Raya Umum 2008.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, perbezaan pendapat adalah perkara biasa dalam mana-mana kerjasama politik baik PR mahupun Barisan Nasional (BN) sendiri.

Namun katanya, dalam banyak perkara, ikatan PKR, DAP dan Pas sentiasa mencapai kata sepakat dan mempunyai banyak persamaan.

"Kita akan terus dengan PR, tidak timbul isu Pas mahu bersendirian, Pas akan terus bersama PR bagi hadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

"... cuma ada perbezaan pendapat tetapi lebih banyak persamaan pendapat seperti menegakkan keadilan dan menetang kezaliman," katanya yang dihubungi Sinar Harian Online hari ini.

Semalam, bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa menggesa Pas supaya keluar dari PR dan bergerak secara bersendirian bersandarkan kekuatannya jika ingin terus kekal relevan sebagai parti yang memperjuangkan Islam.

Nasharudin juga mendakwa PR telah melanggar syarat tahaluf siyasi hingga mengusik kesucian Islam susulan tuntutan DAP supaya kalimah ALLAH dibenarkan digunakan dalam Bible berbahasa Melayu.

Dakwa Nasharudin lagi, pengaruh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan melemahkan Pas susulan campur tangannya dalam hal ehwal dalaman dan pentadbiran parti itu.

Ahli Parlimen Bachok itu menyesyorkan supaya Pas menjauhkan diri daripada anasir luar berkepentingan peribadi termasuk pihak yang memiliki ikatan tahaluf siyasi jika mahu mengekalkan asas perjuangannya.

Dalam pada itu, Mustafa turut menolak gesaan Nasharudin supaya Pas mengkaji semula tahaluf siyasi bersama PR kerana tindakan DAP yang lantang menyuarakan penggunan kalimah Allah dalam Bible berbahasa Melayu.

"Ketiga-tiga parti itu telah sebulat suara dan bersetuju mempertahankan Islam sebagai agama Persekutuan dan memastikan hak keistimewaan orang Melayu terpelihara seperti yang termaklub dalam Perlembagaan.

"...kenyataan Nasharudin itu dilihat sebagai pandangan peribadinya saja," katanya.

Sementara itu, Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar melihat desakan Nasharudin itu sekadar meraih simpati dan cuba menarik perhatian orang ramai setelah keahliannya dalam Majlis Syura dilucutkan baru-baru ini.

"Biarlah dia melalak sorang-sorang," katanya secara ringkas ketika dihubungi.

Malulah pada Abby Abadi dan Aishah - Baca sampai abis

Posted: 06 Feb 2013 10:47 PM PST

February 07, 2013
7 FEB — Semasa saya bulan lalu ada seorang yang pernah berjawatan tinggi dalam Bursa Saham bertanya, dia tidak faham dan tidak suka PAS bersekutu dengan DAP.
Ada pula rakan sesurau yang tidak menyertai PAS tetapi suka kepada PAS, memberitahu dia dukacita PAS bersekutu dengan DAP.
Kemudian seorang profesor yang bidang kajiannya sains politik, jadi orang Umno yang tidak kedepan sangat dan dapat pangkat kerana Umnonya itu, bersikap terbuka terhadap PAS, merasa ajaib mengapa PAS boleh bersatu dengan DAP?
Imannya terhadap Umno tidaklah sekuat iman Ibrahim Ali Perkasa atau Menteri Noh Omar. Mengikutnya, Umno yang dianggotainya itu bongkak, rasuah dan macam-macam seperti yang selalu musuh Umno kata pada Umno, tetapi dia tidak boleh terima PAS yang bukan partinya itu boleh menerima DAP sebagai kawan.
Padanya, DAP yang bercakap tentang anti-rasuah, mahukan kerajaan yang baik dan demokrasi adalah parti yang licik. Mengapa PAS yakin sangat dengan DAP yang bercakap tentang beberapa yang baik tentang Islam. Ia parti licik dan hendak memperalatkan PAS saja.
Maka berkewajipan pula saya menjelaskannya. Saya mengambil masa untuk berdailog dengan sesiapa saja atas isu ini bukan sekadar mahu mempertahankan PAS, tetapi apa yang PAS buat sekarang adalah apa yang saya desak PAS laksanakan selama lebih dari 20 tahun dudu dalam Jawatankuasa PAS Pusat.
Sebelum saya menyertai PAS, masih menjadi wartawan Utusan Melayu, dalam forum di Universiti Malaya dengan penalis lainnya Tan Sri Senu Abdul Rahman, Setiausaha Agung Umno dan Lim Kit Siang, Setiausaha Agung DAP, saya sarankan supaya PAS mencari sekutu bukan Melayu dan DAP mencari sekutu Melayu kita mahu berperanan secara berkesan dalam politik.
Saya kata kepada semua yang sangsi akan muafakat PAS-DAP itu, awak jangan sangka PAS ini bodoh sangat sambil mengaku DAP adalah cerdik. Masalah Umno dan orang Umno merasa ia saja cerdik dan PAS bodoh belaka. Padanya Cina yang baik dan jujur ada dalam MCA saja dan dalam DAP itu semua penyangak.
Malaysia dan kerajaannya yang rosak sekarang, orang Melayu, Cina dan India yang rosak sekarang adalah gara-gara politik bongkak, rasuah, menyelewang dll Umno seperti yang diakui oleh profesor tadi. Segala keburukan Umno yang saya sebutkan tidak pula dinafi oleh profesor dan bekas orang kuat Bursa Saham tadi.
Cuma kata mereka yang baiknya Umno itulah Melayunya, bukan perangainya. Mereka telan semua yang buruk Umno kerana Melayunya sedang keburukan yang dilakukannya terhadap Melayu dibiarkan saja. Jika keburukan Umno itu tidak dihentikan, bukan negara saja lingkup, Melayu pun habis lingkup.
Tiada cara bagi menghentikan keburukan Umno itu ialah dengan mengalahkannya dalam pilihanraya. Umno sendiri tidak boleh mengalahkannya dan DAP sendiri pun tidak boleh mengalahkannya. Sama juga dengan Umno sendiri tidak boleh menang pilihan raya dan MCA sendiri pun tidak boleh menang pilihanraya.
Umno hanya menang kerana berkawan dengan MCA dan MIC, dan Umno dan MCA boleh dikalahkan dengan PAS berkawan dengan DAP.
Kalau DAP mahu merasa kuasa mesti berkawan dengan PAS. Syarat berkawan dengan PAS jangan jadi anti-Islam, jangan senggong Raja-Raja, jangan tolak Bahasa Melayu dan jangan banyak hentam Umno, serahkan pada PAS saja menghentam Umno. PAS pula jangan banyak cerca MCA dan MIC, biar DAP saja cerca MCA dan MIC.
Kalau DAP mahu berperanan dan berkuasa, ikut apa yang PAS nasihat itu. Kalau PAS mahu lama berkuasa maka jagalah perasaan DAP. Kalau DAP fikir ia nak perkuda PAS, nanti PAS boleh lari  dan berkawan pula dengan Umno. Ia bukan ugut tetapi itulah caranya supaya PAS tidak jadi kuda.
Tapi dengan berkawan dengan DAP itu terbukalah peluang dakwah. Hal ini boleh difahami oleh pelakun filem Abby Abadi dan penyanyi Aishah. Mereka boleh faham, orang mengaji sains politik tidak boleh faham. Tidak malukah profesor dengan Abby dan Aishah?
* Ini adalah pandangan peribadi penulis.

Tiada ulasan:

Nuffnang