Lim Guan Eng |
Posted: 07 Dec 2012 12:09 AM PST Press Statement By Penang Chief Minister Lim Guan Eng In Komtar, George Town On 7.12.2012. The PPC's application for state land for Swettenham Pier and the Penang state government's rejection by refunding PPC payment of full premium discredits and refute Penang BN Chair Teng Chang Yeow's claims that the Taman Manggis land was sold to two parties. So long as the land title is not issued, the land remains with the state government and can be sold to any party. This absolute right of selling to any party so long as the land title is not issued, is only available to Federal or state governments, and can not be challenged by any party even if they have paid land premium There was no sale and purchase agreement signed between the state government and PPC. At no time did PPC request for a sale and purchase agreement to be signed because no land title was issued by the state government. How can there be a sales and purchase agreement without any land titles? If PPC can accept this even though it is controlled by the BN, why can't Teng when this is the law under the National Land Code. There was clearly no genuine commitment by Teng and BN Penang to build Projek Perumahan Rakyat PPR or low-cost houses for rent following a contradictory statement by Khoo Boo Soon(director of Taman Manggis Phase 2 Development Sdn Bhd) that not PPR but affordable housing costing RM400,000 will be built. If there was, Teng and other BN Penang leaders would have replaced Khoo as directors and shareholders to prove BN's commitment to build PPR over Khoo's interest in building RM400,000 housing to make money. Even though BN has claimed that the land was set aside by the BN state government in 2003 to build PPR, there was no public announcement in the newspapers from 2003-8. Why BN could not and had no money to build PPR from 2003-7 when BN was in power, but BN can find RM 22,407,300 to buy the 1.1 acre site in Taman Manggis when they are in opposition? The state government had considered the land too small for public housing when the Housing and Local Government Ministry sets the minimum land area required is 2 acres. Instead an 11 acre site in Jalan S.P. Chelliah was chosen to build public housing- something not done before. That PPC did not ask to sign any Sale & Purchase Agreement in applying for state land on the Swettenham pier discredits and refutes Teng Chang Yeow's claims that the Taman Manggis land was sold to two parties and the state government was unreasonable in not giving a S&P. Lim Guan Eng —-BM Version — Kenyataan Akhbar Oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng di Komtar, George Town pada 7.12.2012 Bahawa Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang (PPC) Tidak Meminta Untuk Menandatangani Sebarang Perjanjian Jual & Beli (S&P) Dalam Memohon Tanah Negeri Untuk Swettenhem Pier dan Menyangkal Dakwaan Teng Chang Yeow Yang Bahawa Tanah Taman Manggis Telah Dijual Kepada Dua Pihak. Permohonan PPC untuk tanah negeri bagi Swettenhem Pier dan penolakan Kerajaan Negeri dengan mengembalikan bayaran premium penuh PPC dan menyangkal dakwaan Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow bahawa tanah Taman Manggis telah dijual kepada dua pihak. Selagi hak milik tanah tidak dikeluarkan, tanah tersebut kekal dengan kerajaan negeri dan tidak boleh dijual kepada mana-mana pihak. Hak mutlak berhubung penjualan kepada mana-mana pihak selagi hak milik tanah tidak dikeluarkan, hanya terdapat pada Persekutuan atau kerajaan negeri, dan ia tidak boleh dicabar oleh mana-mana parti walaupun mereka telah membayar premium tanah secara penuh. Malah PPC tidak mencabar hak mutlak kerajaan negeri apabila premium penuh dibayar PPC untuk Swettenhem Pier dikembalikan kerajaan negeri. Tiada perjanjian jual beli ditandatangani antara kerajaan negeri dan PPC. PPC juga tidak memohon perjanjian jual dan beli untuk ditandatangi kerana tiada hak milik tanah dikeluarkan oleh kerajaan negeri. Bagaimana terdapatnya perjanjian jual dan beli tanpa hak milik tanah? Sekiranya PPC boleh menerima situasi ini walaupun dikawal oleh BN, kenapa Teng tidak boleh memandangkan undang-undang adalah di bawa Kod Tanah Kebangsaan. Jelas tiada komitmen tulen oleh Teng dan BN Pulau Pinang untuk membina Projek Perumahan Rakyat (PPR) atau rumah kos rendah untuk disewa ekoran kenyataan bercanggah oleh Khoo Boo Soon (pengarah untuk Taman Manggis Phase 2 Development Sdn Bhd) bahawa bukan PPR tetapi rumah mampu milik dengan kos RM400,000 akan dibina. Sekiranya ada, Teng dan pemimpin BN Pulau Pinang yang lain akan menggantikan Khoo sebagai pengarah dan pemegang saham bagi membuktikan komitmen BN untuk membina PPR berbanding kepentingan Khoo untuk membina perumahan RM400,000 bagi membuat wang. Walaupun BN mendakwa bahawa tanah tersebut telah diasingkan oleh kerajaan negeri BN pada tahun 2003 untuk tujuan membina PPR, tiada pengumuman umum dibuat di akhbar-akhbar dari 2003-8. Mengapa BN tidak boleh dan tidak mempunyai wang untuk membina PPR antara 2003-7 ketika BN dalam kuasa, tetapi BN boleh mencari RM22,407,300 untuk membeli tapak 1.1 ekar di Taman Manggis apabila mereka menjadi pembangkang? Kerajaan Negeri beranggapan bahawa tanah tersebut terlalu kecil untuk pembinaan rumah awam apabila Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan menetapkan keluasan tanah minimum yang diperlukan adalah 2 ekar. Sebaliknya tapak 11 ekar di Jalan S.P. Chelliah telah dipilih untuk membina rumah awam – sesuatu yang tidak pernah dilakukan sebelum ini. Bahawa PPC tidak meminta untuk menandatangani sebarang Perjanjian Jual & Beli dalam memohon tanah negeri untuk Swettenhem Pier dan menyangkal dakwaan Teng Chang Yeow bahawa tanah Taman Manggis telah dijual kepada dua pihak dan kerajaan negeri adalah tidak munasabah dengan tidak memberi S&P. LIM GUAN ENG — Mandarin Version — 槟州首席部长林冠英于2012年12月7日在光大乔治市发表声明: 槟州港务局在向州政府申请瑞典咸码头的政府地时,并没有要求签署任何买卖合约,这说明邓章耀"山竹园地段一地二卖"的说法站不住脚。 槟州港务局在向州政府申请瑞典咸码头的政府地时,而州政府拒绝并全数退还所有地价,反驳了邓章耀"山竹园地段一地二卖"的说法。只要政府还没有发出地契,土地还是州政府的,可以出售给任何人。 只要还没有发出地契,联邦政府及州政府有绝对权利将土地出售给任何人,任何一方皆不能挑战,就算是他们已经缴付全额地价。就连槟州港务局也没有挑战州政府的权利,我们之前将港务局所缴付的地价,全数退还。 当时,港务局与州政府之间并没有签署任何买卖合约。港务局也没有要求州政府签署任何买卖合约。没有地契,何来买卖合约?如果国阵所控制的港务局可以接受,为什么邓章耀不能接受国家土地法典所规定的条例? 邓章耀及槟州国阵毫无诚意兴建供出租的廉价屋(或人民组屋),因为邱武顺(山竹园第二阶段发展私人有限公司的董事)发表了不一致的言论,指他们不是要兴建人民组屋,而是价值40万令吉的可负担房屋。如果他们有诚意,邓章耀及其他槟州国阵领袖早就取代邱武顺成为山竹园第二阶段发展私人有限公司的董事及股东,让邱武顺打消用来兴建40万令吉房屋赚钱的念头,证明国阵有决心兴建人民组屋。 虽然国阵声称他们早在2003年执政时,就把有关土地划为人民组屋区,但是在2003年至2008年之间,他们并没有宣布此事。为什么国阵在2003至2007在朝时他们不能够、也没有钱兴建人民组屋,在野时,反而可以找到2240万7300令吉来建屋? 州政府考虑过,上述地段太小不适合兴建公屋,因为房屋及地方部规定至少需要2英亩。因此,州政府拨出SP齐亚来11英亩地段来兴建人民组屋,这是前所未有的。 槟州港务局在向州政府申请瑞典咸码头的政府地时,并没有要求签署任何买卖合约,这说明邓章耀"山竹园地段一地二卖"以及"州政府不发出买卖合约为不合理"的说法站不住脚。 林冠英 |
Posted: 07 Dec 2012 12:07 AM PST Statement By DAP Secretary-General And MP For Bagan Lim Guan Eng In Kuala Lumpur On 7.1.2.2012. Malaysians should only be satisfied with efforts to fight corruption when 'big fishes' are prosecuted and structural changes introduced to fight corruption. The recently released Transparency International Corruption Perception Index (CPI) shows that Malaysia has improved its ranking from 60th out of 183 in 2011 to 54 out of 176 countries in 2012. The improvement in the CPI does not appear to have stopped scandals such as the RM250 million National Feedlot Corporation (NFC) scandal from continuing. Only now do we see the extent of the abuse of power in the previous Selangor government, for example, where land which is now worth RM300 million were sold to BN component parties at RM1 per square foot (psf) or how BN representatives in Penang sold prime land next to Gurney Drive in Penang at RM 1 psf in Tanjung Tokong. The overall improvement in the CPI scores mask other worrying findings in regards to corrupt practices in Malaysia as in indicated by the Bribe Payer's Survey. For example, when asked 'how common is it for public officials in this country to demand or accept bribes',Malaysia's score was 4.1 out of 5 (5 being the worst), which is on par with Indonesia, a country which is placed at 118 in the CPI ranking. When asked 'how common is the misuse of public funds by high ranking public officials and politicians', Malaysia's score was 4.3 out of 5 which was actually worse than Indonesia's score of 4.2. Most worrying is the fact that 50% of respondents that believed they have lost business due to bribery making Malaysia the worst ranking country out of the 31 countries survey in the Bribe Payer's Survey, worse than even Indonesia (47%), Pakistan (42%) and Russia (39%). If the Fighting Corruption NKRA major thrusts – to strengthen the anti-corruption enforcement agencies and legislation, to tackle grand corruption and to reduce leakages from government procurement – were properly implemented, Malaysia should have catapulted into the top 30 countries in the CPI rankings. The failure to act against "big fishes" does not lend much confidence to the credibility of MACC nor the political will of the government. At the same time, despite numerous policy reports, allegations and investigative pieces made against the Chief Ministers of Sarawak and Sabah, most notably by the Bruno Manser Fund (BMF), there is no action or full investigations by the MACC. The 2012 Transparency International report did not cover the resurfacing of the RM40 million alleged 'political donation' to Sabah UMNO that continues to escape the attention of the MACC and revelations made by high-flying businessman Deepak Jaikishan relating to shady land deals. Deepak was indirectly linked to the murdered Mongolian model Altantuya Shaaribuu. The DAP agrees with Transparency International suggestion for the following major structural reforms to fight corruption: 2. Continue to strengthen law enforcement institutions especially the MACC, Judiciary and Police. Their complete independence must be established to secure the public's trust 3. Uphold the rule of law without fear or favour so that abusers especially "big fish" cases do not have impunity from prosecution 4. Overhaul the Official Secrets Act (OSA) and introduce a federal Freedom of Information (FOI) Act 5. Firm and consistent actions in upholding transparency and accountability in government contracts and public procurement 6. Tackle systemic corruption by focusing on specific sectors through the involvement of all stakeholders in the public private, professional and civil society sector. 7. Further improve whistleblower legislation to provide wider protection to whistle blowers and encourage more whistle-blowing Pakatan Rakyat and DAP promises to introduce these reforms recommended by Transparency InternationaI to ensure that Malaysia will be ranked among the top 30 countries at the end of its first term in office after the 13th General Elections. Kenyataan Akhbar oleh Setiausaha Agung DAP dan Ahli Parlimen Bagan Lim Guan Eng di Kuala Lumpur pada 7.12.2012 Di Bawah Pakatan Rakyat, Malaysia Akan Menduduki Tangga Ke-30 Dan Ke Atas Dalam Indeks Persepsi Rasuah Transparency International Menjelang Akhir Penggal. Walaupun peningkatan dicapai dalam CPI, skandal-skandal seperti skandal RM250 juta National Feedlot Corporation (NFC) tetap berterusan. Baru sekarang kita dapat lihat penyalahgunaan kuasa yang berlaku dalam kerajaan Selangor terdahulu, di mana tanah yang kini bernilai RM300 juta telah dijual kepada parti-parti komponen BN dengan harga RM1 sekaki persegi (skp) atau bagaimana wakil-wakil BN di Pulau Pinang menjual tanah primer di Tanjung Tokong, bersebelahan dengan Gurney Drive pada harga RM1 skp. Peningkatan keseluruhan dalam CPI mengaburi penemuan-penemuan lain yang membimbangkan, seperti yang ditunjukkan dalam Kajian Pemberi Rasuah (Bribe Payer's Survey). Sebagai contoh, apabila ditanya "Adakah ia satu kelaziman bagi penjawat-penjawat awam untuk meminta atau menerima rasuah?", Malaysia mencatat markah 4.1 daripada 5 (5 merupakan yang paling teruk), iaitu sebahu dengan Indonesia yang menduduki tangga ke-118 dalam CPI. Apabila ditanya "Adakah ia satu kelaziman bagi penjawat awam, khususnya mereka yang berjawatan tinggi serta ahli politik, untuk menyalahguna wang awam?", Malaysia mencatat 4.3 daripada 5, markah yang lebih teruk berbanding Indonesia yang mendapat 4.2. Yang paling membimbangkan adalah hakikat bahawa 50% responden percaya bahawa mereka telah kehilangan peluang perniagaan akibat rasuah, lantas meletakkan Malaysia di kedudukan paling teruk daripada kesemua 31 negara yang dikaji dalam Kajian Pemberi Rasuah, lebih teruk daripada Indonesia (47%), Pakistan (42%) dan Rusia (39%). Jika salah satu teras utama NKRA Memerangi Rasuah – untuk mengukuhkan agensi-agensi penguatkuasaan, menangani rasuah besar serta mengurangkan ketirisan dalam pemerolehan kerajaan – dilaksanakan dengan betul, Malaysia sudah lama telah melonjak ke tangga ke-30 dan ke atas dalam CPI. Kegagalan untuk mengambil tindakan ke atas "ikan besar" tidak meyakinkan rakyat tentang kredibiliti SPRM atau komitmen politik kerajaan. Pada masa yang sama, walaupun terdapat banyak laporan polis, dakwaan serta siasatan terhadap Ketua Menteri Sarawak dan Sabah, tiada tindakan yang diambil atau siasatan penuh dilakukan oleh SPRM. Laporan Transparency International 2012 juga tidak merangkumi "sumbangan politik" 40 juta kepada UMNO Sabah serta pendedahan oleh ahli peniaga Deepak Jaikishan mengenai urusan-urusan tanah yang mencurigakan. Deepak juga berkait secara tidak langsung kepada pembunuhan model Mongola Altantuya Shaaribuu. DAP bersetuju dengan cadangan Transparency International untuk melakukan perubahan struktur berikut untuk memerangi rasuah: Pakatan Rakyat dan DAP berjanji untuk memperkalkan reformasi-reformasi di atas yang dicadangkan oleh Transparency International untuk memastikan Malaysia akan memasuki tangga ke-30 dan ke atas menjelang akhir penggal pertama selepas Pilihan Raya Umum Ke-13. Lim Guan Eng —Mandarin Version– 若民联执政,马来西亚国际透明印象指数将会在第一届任期期末,进入前30名。 只要在"大鱼"被提控、政府推行反贪结构性改变,人民才能够满意。最近国际透明贪污印象指数显示马来西亚排名上升,从2011年183个国家中排名60,至2012年176个国家中排名54。 国际透明贪污印象排名上升,不代表像2亿5000万令吉的国家养牛中心丑闻已经停止。现有我们才看到前雪州政府是如何滥权,例如:现在值3亿令吉的土地被国阵成员党以每平方尺1令吉出售,以及国阵槟州议员如何以每平方尺1令吉出售槟城关仔角附近的丹绒道光土地。 贪污印象指数的提升,掩盖了我国贪污作业令人担忧的其它事实,如:全球行贿指数(Bribe Payer)的调查中,当人们问起"我国政府官员邀贿及受贿的情况有多普遍?",我们得分4.1(5分代表最糟)与印尼一样,印尼在贪污印象指数中排名118。 当调查问到"高官与政治人物滥用公款的情况有多严重?",马来西亚得分为4.3,比印尼4.2还糟。 最令人担忧的事实是,50%的受访者相信他们因贪污而失去很多商机,导致我们在这31个受调查国家排名最差,比印尼(47%)、巴基斯坦(42%)及俄罗斯(39%)还差。 如果政府能够认真推行国家的反贪关键指标:加强反贪执法机构及条规,对付大宗贪污及减少政府采购疏漏,马来西亚早就排到国际透明贪污印象前30名。当局没有对付"大鱼",无法增加众人对反贪委员会的信心,也无法让人们对政府的政治意志有信心。 同时,尽管无数的政策报告、调查报告都针对砂拉越及沙巴首席部长,最著名的是布诺曼苏基金的报告,但是,马来西亚反贪委员会并没有采取行动。2012年国际透明报告没有涵盖最近浮出台面的4000万令吉沙巴州巫统政治献金、以及有雄心的商人迪柏加基山所揭露的可疑土地交易,这 民主行动党同意国际透明所建议的肃贪结构改革方案: 民联及行动党承诺,我们执政后将国际透明组织推行的改革方案,以确保马来西亚在第13届大选后的任期期末,可以让我国贪污印象指数排名提升至前30名。 林冠英 |
You are subscribed to email updates from Lim Guan Eng To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan