Selasa, 20 Mac 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


PAMPASAN MESTI SETIMPAL

Posted: 19 Mar 2012 09:30 PM PDT

PAMPASAN MESTI SETIMPAL
23-01-2008

REMBAU: Seramai 138 keluarga dari empat kampung di Chengkau, dekat sini, berharap kerajaan negeri dapat membuat taksiran pampasan yang setimpal terhadap pengambilan tanah mereka untuk projek menaik taraf jalan Chengkau-Astana Raja.

Mereka juga mahu kerajaan negeri mengambil kira kesediaan datuk nenek mereka atau orang terdahulu yang menyerahkan sebahagian tanah mereka untuk membina jalan sejauh tujuh kilometer itu, dalam membuat penilaian terhadap pampasan berkenaan.

Jurucakap kumpulan 138 keluarga terbabit, Khelid Mohd Nor, 60, berkata penduduk mahu kerajaan negeri membuat pertimbangan sewajarnya dalam menentukan nilai pampasan yang akan ditetapkan kelak bagi pengambilan tanah itu. (M. B10)

Sumber : http://eakhbar.penerangan.gov.my/eakhbar/berita/cetakberita.php?idk=113603

Konvoi Daftar Pengundi di UPU Panchor dan Pantai

Posted: 19 Mar 2012 09:29 PM PDT



DACS Negeri Sembilan dengan kerjasama DPP kawasan Seremban akan menganjurkan Konvoi Daftar Pengundi baru di sekitar UPU Panchor dan Pantai pada 24 Mac 2012 ini.

Konvoi akan bermula di Pusat Tarbiyyah, MTD Lenggeng, Taman Panchor Jaya pada pukul 8.00 pagi dan dijangka berakhir 5 jam kemudian. Tempat tumpuan konvoi ini akan jelajah antaranya Pasaraya Family Store (Taman Chengal), kawasan perniagaan sekitar Taman Ampangan dan Taman Telawi, surau Taman Bukit Margosa, Esso Taman Panchor Jaya dan Masjid Pekan Pantai.

Matlamat utama Konvoi Daftar Pengundi ialah mendapatkan seramai mungkin pengundi baru di dalam DUN Lenggeng untuk didaftarkan sebelum tamat suku pertama tahun 2012.

Maklumat lanjut jelajah konvoi ini sila dapatkan maklumat terkini melalui laman sosial DPPKS www.facebook.com/pemudaseremban dan http://twitter.com/#!/dppksn9

Sumber : http://dppksns.blogspot.com/2012/03/konvoi-daftar-pengundi-di-upu-panchor.html

Tiada ulasan:

Nuffnang