Rabu, 27 Julai 2011

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


(video) RAKYAT DITANGKAP SEBAB NAK JUMPA PM..?

Posted: 27 Jul 2011 07:31 AM PDT

PAS SELABAK LUAR SAMPAIKAN SUMBANGAN SEMPENA RAMADHAN

Posted: 27 Jul 2011 07:10 AM PDT


TELUK INTAN, 27 Julai - Setiap kali tibanya bulan Ramadhan, sudah pastinya golongan yang memerlukan tidak dilupakan. Atas inisiatif PAS Cawangan Selabak Luar, seramai 27 orang golongan kurang mampu telah menerima sumbangan bersempena kehadiran Ramadhan yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Majlis penyampaian telah diadakan di pekarangan Surau Selabak Luar dekat sini. Kehadiran ADUN Changkat Jong, YB Hj. Mohd. Anuar Sudin telah menyerikan lagi majlis tersebut. Turut hadir ialah Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Teluk Intan, Sdr. Rahmat Maliki, Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan, Puan Hjh. Faridah Rajiah bt Ahmad Fakhrurrazi dan Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan merangkap Pembantu Khas ADUN, Tn. Hj. Mohamed Akram b. Ayub.



Di dalam ucapan, YB Anuar menjelaskan bahawa sikap selalu rasa bersyukur kepada Allah perlu diterjemahkan dalam bentuk memberikan ketaatan sepenuhnya kepada Allah SWT. Selain itu, beliau juga menegaskan bahawa Islam itu perlu dibawa ke mana-mana sebagai satu cara yang sentiasa diamalkan.

"Bawalah Islam itu dalam apa jua aktiviti yang kita lakukan. Nescaya kita akan selamat. Islam itu perlu diambil keseluruhannya jika mahukan keselamatan dan kesejahteraan dunia dan akhirat," tambah beliau.
Pn. Hjh. Faridah menyampaikan sumbangan.

Seorang penduduk kampung yang menerima sumbangan.

Tn. Hj. Akram sibuk mengendalikan majlis penyampaian sumbangan.

Kemudian, isteri ADUN, Puan Hjh. Faridah telah menyampaikan sumbangan kepada semua penerima sumbangan yang kebanyakannya terdiri daripada kaum wanita di sekitar Kg. Selabak Luar. Sumbangan adalah dalam bentuk barangan keperluan dapur seperti beras, minyak masak, tepung dan sebagainya. Para jemputan dan orang ramai juga telah diraikan dengan menikmati jamuan ringan.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Nuffnang