Jumaat, 1 Julai 2011

Comments for Wee Choo Keong

Comments for Wee Choo Keong


Comment on The Stop Work Order for KP Property Sdn Bhd by Anonymous

Posted: 01 Jul 2011 01:48 AM PDT

Salah maksud isi kandungan surat tersebut. Mana boleh arah “Memberhentikan Kerja-Kerja Pembinaan di tapak bina”. Sepatutnya kata “tidak dibenarkan menjalankan kerja-kerja pembinaan diluar masa kerja yang dibenarkan”. Boleh saman DBKL nie.

Comment on Complaints for DBKL by Yaacob

Posted: 30 Jun 2011 09:49 PM PDT

Kepada Semua Pengadu-pengadu di Blog YB.

Saya merujuk kepada aduan-aduan Sdr/Sdri,
berikut adalah beberapa maklumbalas yang pihak kami terima daripada pihak DBKL.

1. Hentian Bas Di Jalan Genting Klang

Pihak Jabatan Kerja Awam DBKL memaklumkan bahawa kerja-kerja memasang papan tanda “Hentian Bas” dan “road marking” berhampiran pasaraya Courts akan dimulakan minggu ini.

2. Halangan Lalulintas Di station LRT Wangsa Maju.

Pihak DBKL memaklumkan tindakan penguatkuasaan terhadap kenderaan-kenderaan yang di letakan di tepi-tepi jalan di kawasan Station LRT dan berhampiran kedai-kedai makan akan diambil tindakan. Dimana keadaan tersebut telah dikenal pasti menyebabkan berlakunya kesesakan dan halangan lalulintas di kawasan berkenaan terutamanya pada waktu-waktu puncak.

3. Bekas Tapak Setinggan berhampiran Ria Kondominum.

Walaupun bukan di dalam kawasan Wangsa Maju tetapi pihak kami telah cuba menghubungi Pejabat DBKL Setiawangsa, pihak kami dimaklumkan bahawa masalah tersebut telah di panjangkan ke Jabatan Seni Taman Dan Kesihatan untuk diambil tindakan selanjutnya.

3. Bunyi Bising Dari Gangguan Rel LRT Dan PA System di Station LRT Wangsa Maju.

Pihak kami dimaklumkan pihak Rapid KL telah pun mengambil langkah-langkah perlu dengan membuat pemeriksaan menyeluruh terhadap operasi di Station LRT Wangsa Maju.

Melalui surat yang dihantar kepada pihak kami, pihak Rapid KL memaklumkan bahawa tindakan mengurangkan bunyi bising di Station tersebut telah di lakukan dan kadar bunyi sekarang adalah ditahap bunyi yang dibenarkan.

Kepada penduduk-penduduk sekitar bolehlah memaklumkan kepada pihak kami sekiranya kadar bunyi tersebut masih menganggu kepada penduduk-penduduk dan pihak Rapid KL bersedia untuk mengambil tindakan selanjutnya.

Dan pihak kami juga akan terus mendapatkan maklumbalas dan jawapan terhadap aduan-aduan yang belum selesai dan akan memaklumkan kepada Sdr dari masa ke semasa. Sekiranya pihak Sdr/Sdri inginkan maklumat lanjut bolehlah menghubungi saya di no.0122186929 demi memastikan persekitaran Wangsa Maju selamat dan selesa untuk kita diami.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Tiada ulasan:

Nuffnang