Ahad, 17 April 2011

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


BN MAHU PENGUASAAN TOTAL KEPADA MEDIA BARU DAN KONVENTIONAL

Posted: 17 Apr 2011 05:06 PM PDT

Pengerusi BN (PM)  berkata, kewujudan media Internet menjadikan ianya lebih sukar untuk memenangi pilihan raya dengan majoriti besar,


Serangan bertalu-talu melalui teknik DDoS (disributed Denial of Service) telah berjaya buat sementara untuk menafikan maklumat alternatif kepada rakyat.
 Penguasaan terhadap media konventional seperti akhbar, TV dan radio memungkinkan berita, wawancara serta lain-lain diputarbelitkan menurut selera BN. Sebagai contoh wawancara bersama Raja Petra Kamaruddin.

Kesimpulannya, dengan apa cara sekalipun, duit bukan masalah, lumpuhkan rangkaian portal, laman web dan jika boleh semua blog pro Pakatan Rakyat dalam PRU 13.
'Demokrasi terbuka, media internet sukarkan kemenangan'

Perdana Menteri Najib Abdul Razak berkata kemenangan BN di Sarawak amat bermakna memandangkan kesukaran berdepan dengan demokrasi terbuka.

Pengerusi BN itu berkata, kewujudan media Internet menjadikan ianya lebih sukar untuk memenangi pilihan raya dengan majoriti besar, seperti yang berlaku di setengah negara kebelakangan ini, lapor Bernama.

Malah, katanya, menang dengan majoriti mudah pun sudah amat melegakan.

Tetapi di Sarawak, katanya, BN telah menang dengan lebih daripada majoriti dua pertiga seperti yang dijangkakan pihaknya.

Najib berkata, dalam kontek demokrasi berparlimen dan mengambil kira kayu ukur global, maka beliau menyifatkan kemenangan BN di Sarawak itu sebagai luar biasa dan pencapaian yang sangat memberangsangkan.

Perdana menteri juga berkata, kemenangan yang sangat meyakinkan itu juga menunjukkan bahawa pakatan pembangkang gagal mencetuskan tsunami politik di negeri itu.

Perdana Menteri berkata apa yang diuar-uarkan oleh pakatan itu, sama ada melalui ceramah ataupun media alternatif atau yang cuba disebarkan mereka melalui SMS dan sebagainya, pengundi pada umumnya tidak menerima cara yang dilakukan oleh parti pembangkang yang cuba hendak mencetuskan tsunami politik.

"Kesudahannya pengundi di Sarawak berfikir secara rasional, bukan secara emosi, bahawasanya masa depan mereka akan hanya terbela dan terjamin dengan sokongan kepada BN, dan parti pembangkang bukan alternatif yang lebih baik.

"Ini satu kesimpulan yang boleh dibuat berdasarkan kepada kemenangan besar yang dicapai BN," katanya yang juga pengerusi BN dalam sidang akhbar di Menara Dato' Onn malam tadi.

Dalam pilihan raya Sarawak semalam, BN memenangi 55 daripada 71 kerusi yang dipertandingkan, manakala pakatan pembangkang menang 15, dan satu dimenangi calon Bebas.

Daripada 15 kerusi yang dimenangi pembangkang, 12 diperoleh oleh DAP manakala PKR menang tiga daripada 49 kerusi yang ditandinginya.

Sumber: http://www.malaysiakini.com/news/161738

Berita Berkaitan DDos

JASA BONDA ............INGATLAH SESIAPA YANG BERGELAR ANAK

Posted: 17 Apr 2011 09:40 AM PDT

BERAPAKAH NILAI BONDA ANDA??
Adakah nak tunggu dia untuk pergi selamanya sebelum sedar dan beringat dan berbakti?!

Spiritual health: YOU CAME TO ME

Posted: 17 Apr 2011 07:49 AM PDT

ALLAH is ALL HEARING ALL SEEING. Call HIM sincerely with all our hearts and He will respond insyaallah!

SARAWAK: Sinar bulan ternampak dicelah-celah awan tebal

Posted: 17 Apr 2011 07:41 AM PDT

PILIHANRAYA NEGERI BUMI KENYALANG
Pengalaman di DUN SADONG JAYA, MUARA TUANG

Sepanjang tempoh rombongan YB Dr Halimah berada di bumi Kenyalang membawa berita daripada Selangor yang dimanipulasikan oleh media massa BN sebagai propaganda politik kempen pilihanraya tidak ternampakbulan mengambang di langit. Ada masa hujan sesekejap di waktu malam di beberapa tempat.Ada masa tidak ada hujan pun.
Pada 15.4.11, setelah kembali ke rumah tumpangan setelah selesai ceramah di beberapa tempat, saya mendongak ke langit. Tujuannnya meninjau bulan purnama mengambang terang.Tidak kelihatan. Yang terlihat hanyalah bayangan bulan di celah-celah awan tebal.Kurang menyenangkan!
Di siang hari kami ke kedai, ke rumah panjang Iban bahkan ketika kenderaan singgah membeli minyak pun saya sempat buat rawatan percuma kepada pengunjung-pengunjung kedai serbaneka di tempat yang sama.
Sambutan kebanyakan positif..
Saya dapat menanggapi satu fenomena kelainan daripada suasana PRN SARAWAK 2006 ketika saya membantu berkempen di BETING MARO..Ketika itu suasana sentiasa tegang dan penduduk tidak mahu melayan kami yang dianggap orang asing.Tetapi kali ini, amat berlainan.Penduduk riang gembira menyambut kami.Lebih-lebih lagi apabila kanak-kanak melihat belon bulan yang dibawa.Bahkan tidak menang tangan belia-belia yang meniup belon kerana berebut-rebut mahukan belon. Ada ketika ibu-ibu dan nenek juga berebut belon. Amat mengkagumkan.Sangat meriah dan riang.
Namun pada hari mengundi iaitu 16.4.11, suasana lengang dan sunyi tidak seperti di PRK di Semenanjung.
Petugas tempatan tersangat minima. Sistemnya pula ialah seolah-olah 'no system'. BN boleh buka barung dan sibuk memberi nombor. Dikatakan untuk claim.
Di BOLEHLAND apa-apa pun boleh terjadi.pada pilihanray paling kritikal ini.Lagaknya seolah-olah operasi mengundi adalah atas penjagaan petugas BN kesluruhannya. Sukar nak tahu mana petuga SPR sejati yang mana proxy BN yang 'sibuk' di keliling tempat mengundi.
Memang adalah ganjil dan ajaib sekiranya PAS menang dalam keadaan haru biru tersebut.

Namun, ramai sudah kenal bulan putih mengambang ini dan ramai orang di sana berminat dengan warna hijau kerana rumah dan kedai pun warna hijau.Bukan seperti TUN DR MAHATHIR ketika menjadi PM dulu hingga logo PETRONAS jadi mangsa! Harapan kepada generasi muda dan anak-anak yang masih dibangku sekolah untuk merubah nasib keluarga yang dibelit oleh BN setiap kali pilihanraya.
PAS tempatan harus memainkan peranan melebarluaskan dan memperdalamkan lagi pengaruh PAS kepada masyarakat Sarawak yang baru berjinak-jinak dengan PAS.
Bila saya sampai di LCC KLIA, saya melihat bulan mengambang terang di langit!! Beberapa jam kemudian keputusan pilihanraya di umumkan. Barulah saya faham kenapa begitu sukarnya saya melihat bulan purnama di langit bumi kenyalang!Rupanya sinarnya baru singgah!
Syabas dan tahniah kepada semua rakan pakatan rakyat yang menang.Lebihlah suara pembangkang di DUN SARAWAK alhamdulillah. 

Rombongan YB Dr Halimah di rumah panjang Snangeh
YB Dr Halimah dan Cikgu Jaafar AJK LPN selangor bersama DHPP Selangor di program penubuhan cawangan baru PAS
YB Dr Halimah di jeti DUN Muara Tuang
YB Dr Halimah dalam program penubuhan cawangan penaja PAS Semera Masjid
Bersama CALON DUN SEBUYAU HJ ADAM

Tiada ulasan:

Nuffnang