Sabtu, 23 Mac 2013

Direct Free Kick

Direct Free Kick


ENGLISH@CHEMPAKA KEMBALI LAGI!

Posted: 23 Mar 2013 04:41 AM PDT

KENYATAAN AKHBAR YB ISKANDAR A SAMAD : BINCANG LUAR MESYUARAT UNTUK CARI PUBLISITI

Posted: 23 Mar 2013 04:15 AM PDT

Saya ingin respon kepada kenyataan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali seperti yang tersiar di dalam akhbar Sinar Harian keluaran 23 Mac 2013, muka surat 17 edisi Lembah Kelang bahawa pimpinan PAS Negeri Selangor dan Exco-Exco PAS Negeri Selangor gagal membangkitkan isu-isu berkaitan kepentingan umat Islam di negeri ini.

Respon-respon saya adalah,

1.) Kebanyakan isu-isu tersebut dibincang secara dalaman sama ada di dalam mesyuarat Exco atau di dalam mesyuarat di antara PAS Selangor dan Menteri Besar. 

2.) Ianya juga dibincang di dalam mesyuarat mingguan Pakatan Rakyat Negeri Selangor.

3.) Mesyuarat di antara Menteri Besar dan PAS Selangor yang akan datang adalah pada 29 Mac depan.

4.) Perkara yang dibincangkan di dalam mesyuarat Exco sudah tentu tidak boleh dibawa oleh mana-mana Exco untuk dibincangkan secara terbuka di luar mesyuarat.

5.) Saya hairan kenapa Datuk Hasan tidak sedar akan amalan ini walaupun pernah menjadi Exco selama hampir 4 tahun.

6.) Amalan ini adalah selari dengan lafaz sumpah kerahsian yang dilakukan oleh setiap Exco.

7.) Oleh itu, saya menafikan bahawa pimpinan PAS Selangor atau Exco-Exco PAS Selangor gagal membangkitkan atau memperjuangkan isu-isu yang melibatkan kepentingan Islam.

8.) Malah mereka membangkitkan isu-isu ini dengan penuh ketegasan.

9.) Tidak mungkin pimpinan dan Exco PAS Selangor hanya berdiam diri kerana akar umbi kami sentiasa prihatin dan lantang dalam isu-isu melibatkan umat Islam.

10.) Walau bagaimanapun, memandang balik ke belakang saya tidak hairan dengan kenyataan Datuk Hasan kerana beliau lebih suka membincangkan sesuatu perkara itu di luar mesyuarat Exco dari di dalamnya.

11.) Mungkin jika dibincang di luar boleh memberi publisiti yang lebih kepada diri beliau tetapi keputusan-keputusan hanya boleh dibuat di dalam mesyuarat.

Iskandar A. Samad
Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan
Negeri Selangor
23 Mac 2013

Tiada ulasan:

Nuffnang