Nuffnang

ZULKIFLI BIN NOORDIN

Posted by Tanpa Nama | Posted on 11:10 PTG

ZULKIFLI BIN NOORDIN


WARISAN ANAK MELAYU

Posted: 30 Nov 2012 08:42 PM PST

(Lagu Warisan wajib dihayati dan diinsafi oleh bangsa Melayu masakini)

Salam 2 all.

Bila perwakilan pemerhati dari Kelab UMNO Tokyo, adik Ariff Yasir Zulkafli  (23), pelajar tajaan Kerajaan di Universiti Gunma Jepun, menyampaikan lagu Warisan-Anak Kecil Main Api dalam ucapannya semalam, ia mengimbau kembali nostalgia kami yang satu ketika dulu menjadikan "Warisan-Anak Kecil Main Api" sebagai lagu wajib! Lirik dan lagu ciptaan bekas Ketua Pengarah Biro Tatanegara Datuk Nordin Kadri ini memang menangkap jiwa sanubari anak watan yang cintakan agama, bangsa dan tanahairnya!

Lagu itu dicipta dalam suasana orang Melayu tidak ada apa - kecuali kekuatan perpaduan dan kuasa politik! Tanah Melayu yang baru merdeka baru sahaja melalui peristiwa hitam 13 Mei 1969 yang menyaksikan kaum cauvinis yang menguasai ekonomi negara mula naik tocang! Baru menang beberapa kerusi dalam PRU mereka berarak sakan keliling Kuala Lumpur memaki hamun orang Melayu dengan caci-maki Malai-Si - "Mampus Melayu", lancau Melayu, Melayu pigi masuk hutan, ini negeri Cina sudah kontrol!

Begitu bangsa Melayu dihina ditanahair nya sendiri! Begitu bangsa Melayu dicaci nista oleh kaum cauvinis yang tidak tahu mengenang budi! Kaum cauvinis yang bak haiwan anjing yang dilepaskan daripada sepitan! Kaum cauvinis yang diberi betis mahukan peha!

Bangsa Melayu perlukan kebangkitan! Bangsa Melayu perlu menebus maruah dan harga diri! Bangsa Melayu wajib bersatu dan berpadu untuk menongkah arus cauvinisma dan komunisma yang sedang mengancam survivalnya dalam tanahairnya sendiri! Kecundang bererti merempat dalam negara sendiri! Tewas maknanya menjadi bangsat dibumi tanah tumpah darahnya!

Hancur maknanya akan hilang Melayu didunia ini! Laksamana Hang Tuah pasti kecewa, nenek moyang pasti gundah gulana! Apa nak jadi pada nasib anak bangsa!

Alhamdulillah ALLAH memberikan kekuatan, kecerdikan dan kebijaksanaan kepada pemimpin Melayu diwaktu menghadapi saat getir itu. Berbekalkan perpaduan Melayu yang utuh dan kuasa politik yang tinggal sedikit, walaupun miskin melarat papa kedana, Kerajaan UMNO pimpinan Allahyarham Tun Abdul Razak melancarkan Dasar Ekonomi Baru - menghapuskan kemiskinan dan menyusun semula masyarakat! Kebetulan orang Melayu lah yang termasuk dalam golongan miskin itu.

Antara matlamat DEB tersebut ialah memperkasakan bangsa Melayu melalui pendidikan! Maka tertubuhlah MRSM, ITM (kini UiTM), UKM dan segala macam institut pengajian tinggi khas untuk anak Melayu! Malah anak Melayu yang mendapat Gred 1 dalam MCE/ SPM terus ditawarkan biasiswa untuk melanjutkan pengajian ke luar negara tanpa mengira latarbelakang dan fahaman politik!

Maka berduyun-duyunlah anak Melayu mendapat biasiswa untuk keluar negara. Ada yang ke United Kingdom, Canada, Amerika Syarikat, Australia, New Zealand, Mesir, Jordan dan lain-lain negara! Anak Melayu yang jangan kata nak keluar negara, tengok tayar kapal terbang pun tak pernah! Jangan kata pakai baju kot, tali leher pun tak pernah berangan!

Tiba-tiba bukan sahaja ber'kot' ber'tie', dapat naik kapal terbang pergi 'oversea'! Riuh satu kampung buat kenduri kesyukuran yop! Tiap kampung gerenti ada sekurang-kurangnya seorang dapat keluar negara! Penghantaran keluar negara itu menaikkan semangat penduduk kampung! It's a morale booster kata Mat Eropah! Melayu kampung bangga, ada anak kampung yang berjaya ke menara gading nun jauh disana!

Hari nak berlepas siap dengan orang kampung berkumpul depan rumah, berdoa untuk kejayaan si anak! Saat menaiki kerete sewa (itu pun orang kampung sama-sama menyumbang untuk duit sewa & minyak), bilal mengumandangkan azan sebagai tanda mohon keberkatan! Anak Melayu segak berkot mengalir airmata meninggalkan kampun halaman! Berbekal azam untuk menebus maruah bangsa yang menjadi bahan cacian maki hamun para cauvinis biaDap!

Dan tiap anak Melayu itu diberi kursus tatanegara; bersiap sedia menghadapi kehidupan asing dinegara asing! Dibekalkan anak Melayu itu dengan tatacara hidup dibumi asing! Bagaimana makan bersudu garpu,  bagaimana nak solat dibulan salji turun, bagaimana nak hidup bersama mereka yang pernah menjadi penjajah kita! Anak Melayu diberi semangat; kita samataraf dan samarata dengan mereka!

Sebagai peniup semangat, tiap anak Melayu diwajibkan menghafal dan menghayati lagu 'Warisan-Anak Kecil Main Api'. Lagu yang sememangnya memberi roh dan semangat perjuangan kepada anak kampung untuk mengharungi badai ombak kehidupan dibumi asing demi mengangkat martabat bangsanya yang dihina!

Kini ramai anak Melayu yang lahir daripada DEB ini sudah kembali ke tanah air mencurah sumbangan dan bakti; ramai yang berjaya mengangkat martabat dan maruah agama, bangsa dan tanahairnya! Melayu boleh bangga berdiri sama tinggi, duduk samataraf dengan kaum lain; bukan sahaja dalam negara, malah sudah sampai ke persada antarabangsa! Dalam pelbagai bidang, dalam bermacam lapangan! The Malays can walk tall now - begitu pepatah omputeh yop!

Namun ada juga segelintir anak Melayu yang menjadi Si-Tanggang Moden! Mereka lupa diri! Mereka lupa daratan! Mereka menggigit tangan yang menyuap mereka; mereka lupa tangisan darah dan airmata yang berkorban untuk mereka! Mereka meludah atas keperitan ibubapa mereka! Mereka kencing berdiri diatas tanah kubor nenek moyang mereka!

Mereka muncul sebagai parasit-parasit bersenggama dengan Si-Kitol bersekongkol dengan para cauvinis rasis biaDap untuk menghancurkan dan memusnahkan agama dan bangsa mereka sendiri! Mereka menjadi kayu penukul untuk diguna besi kapak menebang pohon-pohon agama dan bangsa mereka! Mereka rela diperkaldaikan! Mereka rela ditunggangi! Hanya kerana nafsu serakah mahukan mahkota kuasa di Putrajaya! Otak mereka sudah diliwat; fikiran mereka sudah disumbat!

Atas sebab itu, dalam keadaan bangsa Melayu yang sedang dihimpit dan digasak segala penjuru, dalam keadaan survival Melayu sedang diancam, dalam keadaan ukhwah perpaduan Melayu kian rapuh, saat munculnya ramai Si-Kitol yang bersedia mengkhianati bangsa sendiri demi memuaskan nafsu serakah untuk menduduki takhta Putrajaya; lagu Warisan adalah tepat untuk diputar semula dan dihayati!

Kepada adik Ariff Yasir Zulkafli yang berjaya mengingatkan para perwakilan UMNO semalam dengan lagu Warisan-Anak Kecil Main Api semalam, teman angkat tabik spring kepada mike yop! Begitulah peranan anakmuda Generasi-Y yang berjaya memberi sumbangan dalam perjuangan - mengingatkan kita kepada perjuangan yang masih belum selesai ini!

Kepada perwakilan UMNO dan para pemerhati, kepada semua ahli UMNO dan orang Melayu seluruhnya, hayatilah seruan dan rintihan anak muda ini!

"Apalah nasib kami jika Melayu hilang kuasa dan tidak memerintah selepas PRU 13! Bagaimana nasib kami anak Melayu yang sedang belajar diluar negara. Adakah kami akan dipanggil balik kerana biasiswa ditarik balik! Mana dahan kami nak berpaut! Mana pelantar untuk kami berdiri!

Sebab itu ayahanda bonda, janganlah bersengketa sesama sendiri! Janganlah ada sifat ketamakan jawatan dan kuasa! Biar hati kita bersih, kita buang sifat dengki dan irihati! Kita rapatkan saf, kita perbetulkan azam, kita bersatu, kita berpadu dan kita sama-sama berjuang pastikan selepas PRU13 Putrajaya masih milik Melayu!

Tolonglah ayahbonda untuk Melayu terus mara! Untuk Melayu terus berkuasa! Untuk Melayu terus memperjuangkan kepentingan kita! Saya merayu sangat ni, saya merayu ayahbonda dan abang kakak!"

*(Nota: ambillah iktibar apa yang terjadi kepada pelajar-pelajar Melayu di IPT dinegeri pembangkang! Apa jadi dengan KUIN di Kedah! Apa jadi dengan UniSel di Selangor! Apa jadi dengan tanah tapak UiTM milik YBK yang dirampas-ini semua bukti gelapnya masadepan anak Melayu jika kita hilang kekuasaan politik)
memberikan gambaran tentang masa depan anak Melayu jika UMNO dan Barisan Nasional (BN) hilang kuasa dan tidak lagi memerintah selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
"Cuba bayangkan anak-anak macam kami yang mengaji di luar negara, kami akan dipanggil balik sebab polisi tidak lagi dipegang oleh UMNO dan BN yang menghantar kami dulunya.
"Anak-anak ayahanda dan bonda ini tiba-tiba terkontang-kanting, sistem tidak lagi membantu kami untuk ke menara gading. Mana dahan untuk kami berpaut, mana pelantar untuk kami berdiri?" katanya sambil beberapa kali mengesat air mata.
Ariff Yasir kemudian membuat seluruh perwakilan bertambah sebak apabila merayu supaya semua ahli UMNO melupakan sengketa sesama sendiri dan kembali kepada perjuangan asal untuk membela nasib orang Melayu.
"Tolonglah ayahanda, tolonglah bonda untuk UMNO terus mara, untuk UMNO terus berkuasa, untuk UMNO terus memperjuangkan kepentingan kita. Saya merayu sangat ini, saya merayu sangat ayahanda, bonda dan kanda.
"Kita lupakanlah segala sengketa. Janganlah ada sifat tamakkan jawatan dan kuasa. Biar hati kita bersih, kita buang dengki dan iri hati. Kita rapatkan saf, kita perbetulkan azam, kita bersatu, kita berpadu dan kita bersama-sama berjuang pastikan selepas PRU-13 Putrajaya masih menjadi milik kita," katanya disambut dengan tepukan gemuruh daripada seluruh perwakilan.
Beliau mengucapkan terima kasih kepada pemimpin dan pejuang UMNO yang membolehkan anak- anak Melayu dari kampung melanjutkan pengajian di luar negara.
"Kalau tanpa jasa anda semua, tidak mungkin kami anak-anak Melayu berada di mana kami berada sekarang. Ini menunjukkan UMNO sentiasa komited menjaga kebajikan orang Melayu dulu, kini dan selamanya," tegas beliau.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20121201/po_08/Lupakan-sengketa-pertahan-Putrajaya#ixzz2DlgCNIC0
© Utusan Melayu (M) Bhd

Sebenarnya, kalau ahli UMNO menghayati dan menginsafi cogankata UMNO sendiri, itu sahaja sudah mencukupi. Cogankata BERSATU, BERSETIA, BERKHIDMAT adalah cogankata keramat, yang jika dihayati dan dilaksanakan insyallah kuasa politik Melayu akan terus kekal dan mantap!

BERSATU dalam saf barisan yang satu dibawah kepimpinan sedia ada! Tidak ada Team Ketua Bahagian, tidak ada Team Timbalan atau Naib, tidak ada Team Ketua Pemuda, tidak ada Team Wanita atau Puteri! Hanya ada satu team, iaitu Team UMNO!  Jadikan Team UMNO sebagai Winnable Team! Jadikan parti UMNO sebagai Winnable UMNO demi untuk agama, bangsa dan tanah air!

BERSETIA lah kepada parti dan kepimpinan sedia ada! Apa juga keputusan yang dibuat oleh parti dan kepimpinan wajib ditaati dan dipatuhi! Kita mungkin tidak bersetuju, kita mungkin tidak selesa, tetapi selagi keputusan pimpinan tidak melanggar syara' dan adab budaya Melayu; selagi itu kita wajib taat dan patuh! Janga langsung ada unsur khianat dan sabotaj! Jangan ada sekelumit Semangat Si-Kitol dalam jiwa tiap ahli! Jadilah seorang Winnable Ahli! Jadilah ahli yang memperjuangkan dan memenangkan parti, bukan diri sendiri! Pengalaman pahit PRU12 wajar dijadikan iktibar! Kehilangan 2/3 majoriti dan 5 negeri wajar menjadi pengajaran betapa pengkhianatan dan sabotaj akhirnya bukan sahaja merugikan parti, malah agama, bangsa dan tanahair!

BERKHIDMAT lah sepenuh jiwa raga kepada perjuangan parti! Jangan kerana tidak terpilih menjadi calon kita bukan sahaja tidak mahu menyumbang khidmat, malah mengkhianati dan menderhakai perjuangan parti. Walau bagaimana hebat kita rasa kita adalah Winnable Calon, namun pimpinan sudah tentu mempunyai sebab dan rasionalnya membuat pilihan, yang sudah pasti dibuat setelah melalui proses musyawarah! Kita sebagai lasykar dan gurkha, wajib menghayati semangat perjuangan Saidina Khalid Al Walid, yang walaupun sememangnya seorang Winnable Warrior, namun terus berjuang tanpa luntur semangat walaupun dilucutkan jawatan Panglima Perang! Kerana perjuangan Al Walid bukan untuk diri, bukan untuk Khalifah, tetapi untuk Islam, demi ALLAH dan Rasul!

Apapun, semboyan perang telahpun dibunyikan! Musuh agama, bangsa dan negara sudah bersiap sedia dengan segala balatentera dalam dan luar untuk menghancurkan kita!

Ayuh kita ke medan tempur dengan siasah dan strategi yang mantap, barisan panglima dan lasykar yang lengkap bersiap, berbekalkan semangat dan nawaitu perjuangan demi Abata - Agama, Bangsa & Tanahair!

Selamat berjuang, selamat bersidang!

Wallahua'lam dan Wassalam.

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Sabtu
17 Muharram 1434
01 Disember 2012

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

WARISAN ANAK KECIL MAIN API

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara

Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara

MELAYU ITU ISLAM!

Posted: 30 Nov 2012 06:06 AM PST

(Adakah persamaan logo hak asasi sedunia anjuran Yahudi dengan logo kempen pilihanraya Demi Rakyat PKR itu satu kebetulan atau sebenarnya satu acuan fikrah perjuangan?)

Salam 2 all.

Dimanakah kekuatan bangsa Melayu? Pada ekonominya kah? Pada kekuasaannya kah? Pada jumlahnya kah?

Sebenarnya kekuatan bangsa Melayu terletak kepada huruf 'Mim'! Huruf pangkal dalam perkataan 'Melayu' - 'Mim Lam Alif Ya Wau'! Tanpa 'Mim', dia akan jadi 'Lam Alif Ya Wau - Layu'! Dengan 'Mim' ia menjadi 'Melayu'!

Apa itu 'Mim'? Ia bermakna 'Muslim'! Melayu itu Muslim. Melayui itu Islam! Disitu lah letaknya kekuatan bangsa Melayu; iaitu pada agamanya - Islam!

Dan itulah uniknya bangsa Melayu di Malaysia ni. Bangsa Melayu Malaysia adalah satu-satunya bangsa didunia ini yang kewujudannya dikaitkan dengan agama! Dan Melayu adalah satu-satunya bangsa didunia ini yang ditakrifkan menurut undang-undang, dan diperuntukkan didalam Perlembagaan sebagai wajib beragama Islam!

Tanpa Islam seseorang itu tidak boleh mengaku Melayu; malah akan gugur status Melayu nya!

Begitu unik bangsa Melayu ini, hinggakan bangsa 'Arab, bangsa yang diturunkan para anbiya, tidak mendapat keistimewaan dikaitkan kewujudannya dengan Islam!

Maka sebarang usaha untuk memberi kebebasan kepada bangsa Melayu untuk memilih dan menukar agamanya kepada selain Islam adalah sebenarnya usaha halus untuk menghapuskan bangsa Melayu! Ianya wajib ditentang habis-habisan!

Mungkin ada suara sumbang diluar sana akan mendakwa mengapa bangsa Melayu didiskriminasikan hak untuk memilih agama! Mungkin juga ada suara songsang diluar sana yang akan memfitnah bahawa hak Melayu memilih untuk Islam atau tidak dibenarkan oleh Al Quran - la iqro hafiddin - kata suara sumbang dan songsang ini!

La iqro hafiddin - Al Baqarah 256: tiada paksaan dalam beragama! Nah, bukankah begitu jelas kata para sumbangsat dan songsangsat ini bahawa ALLAH sendiri yang memberi kebebasan untuk bangsa Melayu memilih atau menukar agama selain Islam. Kata para sumbangsat ini, orang Melayu tidak wajar dipaksa memilih atau kekal sebagai Islam! Itu melanggar hak asasi, itu bercanggah dengan kebebasan sejagat!

Kalau kita menggunakan sedikit akal yang ALLAH beri, kita akan dapati hujah itu jelas songsang dan sumbang! Rasionalnya? ALLAH menurunkan Al Quran kepada Rasulullah saw untuk menyampaikan satu risalah tauhid; iaitu memperbetulkan aqidah manusia yang sudah sesat daripada mensyirikkan dan memberhalakan ALLAH kepada menyembah ALLAH Yang Maha Esa melalui agama Islam!

Nah, agama apa selain Islam yang mentauhidkan ALLAH! Yang mengesakan ALLAH! Tidak ada agama lain selain Islam!

Jadi dimana logiknya ALLAH yang menurunkan Al Quran supaya manusia mentauhidkan ALLAH melalui agama Islam tiba-tiba memberi kebenaran kepada manusia termasuk Melayu untuk memilih agama selain Islam! Agama lain yang mensyirikkan ALLAH! Agama lain yang memberhalakan ALLAH! Agama lain yang mematungkan ALLAH!

Langsung tidak masuk akal! Langsung tidak logik! Langsung bercanggah dengan fikiran yang waras! Yang jelasnya ia satu pandangan yang songsang dan luar tabi'e! Yang hanya boleh difikirkan oleh manusia yang songsang dan luar tabi'e!

Nah, agama apa selain Islam yang mentauhidkan ALLAH! Yang mengesakan ALLAH! Tidak ada agama lain selain Islam!

Jadi dimana logiknya ALLAH yang menurunkan Al Quran supaya manusia mentauhidkan ALLAH melalui agama Islam tiba-tiba memberi kebenaran kepada manusia termasuk Melayu untuk memilih agama selain Islam! Agama lain yang mensyirikkan ALLAH! Agama lain yang memberhalakan ALLAH! Agama lain yang mematungkan ALLAH!

Langsung tidak masuk akal! Langsung tidak logik! Langsung bercanggah dengan fikiran yang waras! Yang jelasnya ia satu pandangan yang songsang dan luar tabi'e! Yang hanya boleh difikirkan oleh manusia yang songsang dan luar tabi'e!

Apa pun, kita bangsa Melayu wajib bersyukur kepada ALLAH kerana memberikan kita bangsa Melayu ni'mat dan anugerah keistimewaan wajib beragama Islam; sehingga diperuntukkan didalam Perlembagaan dan undang-undang! Ni'mat dan keistimewaan yang tidak ALLAH beri kepada bangsa lain, hatta bangsa 'Arab itu sendiri!

Sebab itu wajib bagi orang Melayu menentang golongan yang cuba memperjuangkan hak kebebasan bangsa Melayu untuk memilih agama selain Islam! Orang Melayu wajib menghapuskan golongan songsang dan luar tabi'e ini! Orang Melayu wajib mencegah golongan songsang dan sesat ini termasuk rakan sekongkol dan sebantal mereka! Wajib!

Dan peluang terbaik untuk orang Melayu menentang, menghapuskan dan mencegah kaum songsang ini ialah dengan menolak mereka dalam PRU 13 nanti!

Satu undi untuk mereka bermakna keredhaan untuk Melayu dimurtadkan!

Satu undi untuk mereka bermakna persetujuan untuk Melayu dikafirkan!

Satu undi untuk mereka bermakna kesediaan melihat Melayu dihapuskan!

Hargai lah undi mike yop! Jangan jadikan undi mike sebagai pembuka kunci kepada kemurkaan ALLAH! Jangan jadikan undi mike sebagai alasan untuk dila'nat ALLAH! Jangan jadikan undi mike sebagai jalan menuju ke neraka ALLAH!

Yang baik datangnya daripada ALLAH; yang tidak datangnya daripada kelemahan teman sendiri yop!

Wallahua'lam & Wassalam!

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
16 Muharram 1434
30 Nov 2012

Comments posted (0)

YB BN

YB PAS

YB PKR

YB DAP