Sabtu, 27 Oktober 2012

Anwar Ibrahim

Anwar Ibrahim


Malala : Pejuang Islam Tidak Mungkin Bertindak Kejam Keatas Sesiapa Sahaja Apalagi Anak Kecil!

Posted: 27 Oct 2012 06:47 AM PDT

Malala semakin pulih dan sememangnya ianya berita yang cukup menggembirakan. Bapanya mengumumkan bahawa anak perempuannya itu tidak akan gentar dengan cubaan untuk membunuh beliau.

Kami turut serta bersama-sama dengan pencinta kebebasan dan keadilan dalam mengecam tindakan yang bacul dan kejam itu kerana kononnya mereka berjuang dan bertindak atas nama Islam.

Pejuang Islam tidak mungkin bertindak kejam keatas sesiapa sahaja apalagi anak kecil!

ANWAR IBRAHIM

Malala’s Win Against Evil

Posted: 27 Oct 2012 06:41 AM PDT

Malala’s steady recuperation is indeed wonderful news as her father announces that his daughter won’t be intimidated by the attempts to kill her. We join all freedom loving people in condemning once again the brutal and cowardly attacks committed by these people who claim to be fighting in the name of Islam. No, you are not. You are fighting in the name of evil.

ANWAR IBRAHIM

Kenyataan Chua Soi Lek Tentang Hudud Adalah Satu Penghinaan Terhadap Islam

Posted: 27 Oct 2012 02:05 AM PDT

Kenyataan Chua Soi Lek tentang Hudud adalah satu penghinaan yang nyata terhadap agama Islam. Saya sifatkan ianya sebagai satu serangan yang biadap dan telah menyinggung perasaan umat Islam. Penghinaan tersebut dilakukan di hadapan DS Najib dan ini juga bermaksud menghina beliau sebagai PM dan tetamu khas konvensyen mereka tempoh hari.

Lebih parah lagi, kenyataan Chua Soi Lek tersebut seolah-olah dipersetujui oleh DS Najib. Kebisuan total DS Najib tentang perkara ini jelas menunjukkan beliau berada di pihak yang salah. Satu tindakan yang amat memalukan dan tidak mampu dipertahankan lagi.

ANWAR IBRAHIM

Chua Soi Lek’s Remarks on Hudud Betray His Utter Contempt Of The Religion

Posted: 26 Oct 2012 07:31 AM PDT

Chua soi lek’s remarks on hudud betray his utter contempt of the religion. This brazen attack on Islam is offensive and has hurt the feelings of Muslims. That they were uttered right in front of Najib means also soi lek’s utter disregard of his position as a special guest, let alone as PM. Even more shocking was Najib sitting through the Islam bashing session. Now Najib’s complete silence on the matter makes him just as guilty. Shameful and totally indefensible.

ANWAR IBRAHIM

Tiada ulasan:

Nuffnang