Sabtu, 22 September 2012

N45 Dr Halimah Ali

N45 Dr Halimah Ali


ADUN SELAT KLANG buat kejutan

Posted: 22 Sep 2012 04:15 AM PDT


 22/9/12
JALAN YADI
DUN SELAT KLANG

ADUN Selat Klang semenjak menjadi EXCO kerajaan Selangor sudah jarang jarang pegang jarum dan memeriksa pesakit. Namun kesihatan rakyatnya masih menjadi di antara perkara utama yang di titik beratkannya. YB Dr Hjh Halimah Ali merasmikan program kesihatan percuma yang dianjur oleh JKKK Sg Udang dengan kerjasama dan dibiayai oleh pejabat ADUN SELAT KLANG. Pasukan Medic Yayasan Amal Malaysia telah banyak berbakti dalam program outreach mereka.

Yang unik dalam program ini ialah YB Dr Halimah secara spontan semasa dalam ucapan perasmiannya menulis  di kad manila putih, KEMPEN , SAY NO 2 DIABETES atau katakan TIDAK kepada KENCING MANIS.

Beliau menggariskan dibelakang kad yang sama  kolum nama, bacaan gula dalam darah dan no.contact. Beliau mahu kelainan!! Beliau mahu semua yang terlibat terjun terus bersama kempen untuk mencegah diri, keluarga dan sahabat handai  daripada budaya yang PASTI akan menyebabkan paras gula naik dalam darah: kencing manis!

Beliau faham ianya satu norma dalam masyarakat yang terlalu gemar masakan/minuman manis  . Beliau menyeru semua hadirin untuk BERTINDAK minum air bergula hanya sekali sehari mulai hari ini. NOKTAH! Mula langkah kecil ke arah perubahan. Ke arah membina tabiat mengawal pengambilan gula.
Buat tindakan secara sedar untuk diri sendiri!

Beliau meletak nama sendiri dan paras gula dalam rekod sebagai pemimpin yang mahu jadi teladan. Mudah mudahan berjaya. SELAT KLANG boleh insyaallah! SAY NO TO DIABETES!


Tiada ulasan:

Nuffnang