Isnin, 23 April 2012

.

.


TASK FORCE BERI KAD PENGELANAN UNTUK PENDATANG HARAM

Posted: 22 Apr 2012 09:54 PM PDT

INI CONTOH PENDATANG HARAM



IKHLAS DESAK PANTAU PENIAGA ASING
- meloya

Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) mencadangkan agar kerajaan menubuhkan jawatankuasa khas bagi mengekang penguasaan peniaga asing terhadap ruang-ruang niaga di ibu kota.

Pengerusi Ikhlas, Mohd. Ridzuan Abdullah mendakwa, pemerhatiannya mendapati peniaga asing kini sudah menguasai sehingga 80 peratus ruang niaga sekali gus menyaksikan peniaga bumiputera semakin terpinggir.

Menurutnya, kehadiran mereka telah menutup periuk nasi peniaga tempatan dan bumiputera sedia ada dan mereka juga secara terang-terangan melakukan perniagaan secara tidak sah serta melakukan pelbagai lagi kesalahan.

"Melalui jawatankuasa khas ini, pelbagai pihak terutamanya Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Imigresen, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dapat bekerjasama menerusi operasi yang dilakukan untuk membanteras kebanjiran peniaga asing," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas isu kebanjiran peniaga asing di ibu kota yang bukan sahaja berniaga tanpa lesen malah turut mengganggu periuk nasi peniaga lain terutama peniaga bumiputera.

Malah tambah Mohd. Ridzuan, bazar-bazar Ramadan pada tahun lalu juga menyaksikan kehadiran ramai peniaga asing walaupun mereka tidak dibenarkan memohon lesen perniagaan tersebut.

"Saya yakin ada dalang di sebalik perkara itu kerana permohonan membuka bazar Ramadan dikhususkan kepada warga tempatan. Jadi bagaimana mereka sebagai orang asing boleh memohon?

"Lesen berniaga di bazar itu elok dikaji semula supaya mereka yang benar-benar layak dan memerlukan sahaja dibenarkan berniaga supaya tiada peniaga asing yang berniaga atau diupah untuk berniaga," ujarnya.




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... PADAN MUKA... SOKONG GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah...PENDATANG ASING BUKAN SAJA AMBIL TEMPAT NIAGA....kah kah kah..

kah kah kah... MEREKA JUGA ADA KAD PENGENALAN....AKAN MENGUNDI.... kah kah kah..

woit...BARU SEKARANG SEDAR... BARU SEKARANG BUKA MATA?.... kah kah kah

kah kah kah.... NANTI NEGARA INI PUN TERLUNGKUP.... kah kah kah..

kah kah kah...SOKONG LAGI KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah....PENDATANG HARAM ... JADI PENGUNDI.... kah ah kah

----------------------------

HANYA RADIO BANGSAR UTAMA BERANI MELAPOR
hanya radio bangsar utama
yang berani melaporkan
penipuan bakal pengundi

bagiamana pendatang haram
diberi kad pengenlan

tunggu laporan ini di rabu

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

Source: http://tukartiub.blogspot.com/2012/04/task-force-beri-kad-pengelanan-untuk.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+TukarTiub+(Tukar+Tiub)&utm_content=Google+Reader&zx=ae4cdc9c8404a26

Anak akan anjur perhimpunan raksasa jika resolusi gagal

Posted: 22 Apr 2012 08:03 AM PDT

Pengerusi Gerakan Selamatkan Felda, Mazlan Aliman
SHAH ALAM, 22 April —Konvensyen Hala Tuju Felda anjuran Gerakan Selamatkan Felda hari ini dijangka akan menghasilkan satu resolusi sebagai jalan alternatif berhubung isu penyenaraian Felda Global Venture Holdings (FGVH) yang dijangka berlaku pada Jun hadapan.Pengerusi Gerakan Selamatkan Felda, Mazlan Aliman hari ini berkata, resolusi tersebut akan diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi memberikan kefahaman kepada Putrajaya keburukan cadangan penyenaraian FGVH.
"Konvensyen hari ini akan menghasilkan satu resolusi yang akan diserahkan kepada perdana menteri supaya beliau mampu mempertimbangkan keputusan tersebut.
"Kebimbangan utama kami adalah Putrajaya sedang berusaha mencari dana bagi menghadapi pilihan raya umum yang akan datang, bukannya ikhlas untuk membantu meningkatkan imej Felda," tegasnya.
Menurut pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda (Anak) ini lagi, sekiranya Putrajaya masih lagi gagal mengambil tindakan sewajarnya berhubung isu Felda ini, pihaknya tidak teragak-agak untuk mengadakan perhimpunan raksasa sebagai langkah terakhir menghalang usaha cadangan penyenaraian FGVH.
"Kami sudah melakukan segala usaha untuk menghalang penyenaraian ini. Daripada media, hinggalah kepada konvensyen hari ini.
"Sekiranya perdana menteri masih lagi tidak mengambil tindakan, kami akan menggerakkan 1.6 juta peneroka dari seluruh negara untuk mengadakan perhimpunan raksasa sebelum pilihan raya bagi menghalang penyenaraian," tegasnya lagi.
Jelas Mazlan, resolusi yang bakal dihasilkan hari ini akan menunjukkan masih ada jalan lain untuk membantu meningkatkan imej Felda selain daripada penyenaraian.
Sehubungan itu, beliau menjangkakan, resolusi berkenaan akan diserahkan kepada Najib awal Mei depan, bagi menghalang penyenaraian tersebut.
Konvensyen hari ini turut disertai oleh panel-panel jemputan untuk membentangkan kertas kerja mereka bagi menerangkan keburukan berkenaan penyenaraian FGVH.
Antara panel terlibat adalah, Bekas Gabenor Bank Negara, Dr Rosli Yaakub, Bekas Adun Pulau Manis, Datuk Ariff Sabri, bekas Ahli Lembaga Pengarah Koperasi Permodalan Felda (KPF), dan juga Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli, termasuk Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said.

Source: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anak-akan-anjur-perhimpunan-raksasa-jika-resolusi-gagal/

Tiada ulasan:

Nuffnang