Khamis, 22 Disember 2011

N50 Dun Sri Muda

N50 Dun Sri Muda


Posted: 21 Dec 2011 03:26 AM PST

Umno/BN Selangor Dapat RM2.71 Bilion Bukan Rakyat – Zuraidah

Wednesday, 21 December 2011 | Ruangan: Berita
Oleh Mat Zahari Bin Ali
SHAH ALAM , 21 DISEMBER : Dakwaan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung peruntukan RM2.71 bilion kepada pembangunan Selangor bukan untuk membangunkan negeri tersebut sebaliknya diberikan kepada pemimpin-pemimpin Umno/BN untuk tujuan pilihanraya Umum (PRU) akan datang.

Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin berkata wang peruntukan tersebut tidak diperuntukan kepada kerajaan negeri tetapi bakal disalurkan kepada Umno/BN Selangor.
"Inilah antara penipuan demi penipuan yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Umno termasuk Najib yang cuba mengabui mata rakyat berhubung penggunaan wang rakyat yang disalah guna untuk kepentingan Umno/BN.

"Najib pernah berkata beliau akan bermati-matian untuk merampas Selangor dengan apa cara sekali pun. Dan wang rakyat sebanyak RM2.71 bilion ini adalah antara bukti dari kata-kata beliau." kata beliau ketika dihubungi TV Selangor.
Menurut Zuraidah, Tindakan Najib memberikan dana kepada Umno/BN membuktikan lagi deretan penyelewengan wang rakyat yang sewenang-wenangnya dilakukan tanpa bertanggungjawab.
"Budaya rasuah, sogokan, kronisme dan salah guna kuasa dan pengurusan wang rakyat telah lama berlaku secara berleluasa apa lagi di Selangor yang negeri paling kaya.

"Bekas Menteri Besar sebelum ini pun kesnya masih di makhamah yang melibatkan jutaan ringgit, sebelum itu pun menteri besarnya membawa wang tunai berjuta ringgit ke Australia.
"Skandal NFC pula menjelaskan lagi bagaimana projek yang menggunakan wang rakyat berjuta-juta ringgit di berikan kepada keluarga seorang menteri merangkap Ketua Wanita Umno.
"Begitu juga dengan peruntukan RM110 juta yang lesap dalam Kementerian Pertanian yang di ketuai oleh Timbalan Perhubungan Umno Selangor, Noh Omar. Sedangkan peruntukan tersebut untuk diberikan subsidi kepada para pesawah.
"Jadi tak hairanlah wang rakyat yang berjumlah RM2.71 bilion tersebut akan digunakan untuk memberi kelegaan kepada pemimpin dan ahli-ahli Umno/BN di Selangor yang selama ini 'kering kocek' kerana ketiadaan sogokan wang." ujar Zuraidah yang juga Ketua Wanita PKR.

Ditanya samaada pemantauan akan dilakukan berhubung wang peruntukan tersebut beliau berkata perkara tersebut sedang dalam pertimbangan yang akan dibincangkan di peringkat tertinggi Pakatan Rakyat.
"Tapi itulah, di negara kita ni kalau di buat repot dengan bukti-bukti pun tindakan tidak ke mana kerana Umno/BN berkuasa.

" Macam kes NFC, semua pendedahan dan bukti dah dibuat tapi setakat ini tidak ada apa-apa tindakan diambil." katanya.

Dalam pada itu Zuraidah berkeyakinan rakyat Selangor tidak akan mudah terpengaruh dengan budaya yang diamalkan oleh Umno/BN sejak sekian lama.

"Rakyat Selangor adalah pengundi bandar dan separa bandar yang bijak dan boleh menilai prestasi kepimpinan Tan Sri Khalid sebagai menteri besar.

"Saya nasihat kepada rakyat Selangor supaya terus menolak Umno/BN dalam PRU akan datang sekiranya mahu memastikan wang negara dan wang rakyat tidak disalah guna sebagaimana RM2.71 bilion ini yang digunakan semata-mata untuk kepentingan pemimpin Umno/BN." ujar beliau lagi

Tiada ulasan:

Nuffnang