Jumaat, 24 Jun 2011

Direct Free Kick

Direct Free Kick


Penyampaian bantuan Kerajaan Negeri Selangor kepada Kafa Integrasi Al Huda, Taman Bukit Teratai, Ampang.

Posted: 23 Jun 2011 08:39 AM PDT

Cek bernilai RM50,000 telah disampaikan oleh YB Iskandar A. Samad kepada Tuan Haji Ahmad Turmidzi, Pengerusi Lembaga Pengarah Kafa Integrasi Al Huda, Taman Bukit Teratai dalam satu majlis ringkas di sekolah itu pada 24 Jun lepas.

YB Iskandar pada awal tahun ini telah membuat permohonan kepada Exco Pendidikan Dan Pembangunan Modal Insan, YB Dr. Hjh. Halimah Ali, untuk bantuan di bawah skim bantuan sekolah-sekolah agama.

Beberapa sekolah agama di DUN Chempaka dan Teratai telah menerima bantuan hasil dari permohonan yang dibuat oleh YB Iskandar.

Turut menerima bantuan adalah SKJC On Pong 2, Pandan Mewah yang menerima bantuan di bawah skim bantuan sekolah-sekolah Cina hasil dari permohonan yang dibuat oleh YB Iskandar.

Bersih 2.0 : Provokasi pihak Polis dikesali.

Posted: 23 Jun 2011 03:46 AM PDT

PAS Kawasan Pandan kesal dengan tindakan pihak Polis memanggil Timbalan Yang Dipertua dan Ketua Pemuda kami ke Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya untuk memberi kenyataan.

Sebelum itu pada 21 Jun lepas sekumpulan anggota Polis telah datang ke Pejabat PAS Kawasan Pandan di Pandan Indah untuk mengambil gambar kain rentang Bersih yang digantung di situ.

Walau bagaimanapun, Haji Meor Rithuan Mohd Said (Timbalan Yang Dipertua) dan Sdra. Zahriezan Jamaluddin (Ketua Pemuda) telah dinasihati oleh peguam mereka untuk tidak pergi memberi kenyataan.

PAS Kawasan Pandan menyifatkan tindakan pihak Polis ini adalah satu usaha untuk menakut-nakutkan rakyat.

Adalah lebih baik jika pihak Polis menumpukan masa dan tenaga mereka untuk membanteras jenayah dan bukan membantu Barisan Nasional di dalam agenda politik mereka.

Kes ragut, samun dan pecah rumah sentiasa menghantui penduduk Ampang maka adalah lebih baik jika pihak Polis berusaha memastikan jenayah-jenayah ini dapat dapat dikawal terlebih dahulu.

YB Iskandar A. Samad
Yang Dipertua PAS
Kawasan Pandan
Selangor DE
24 Jun 2011

Penjualan VCD cetak rompak masih meluas

Posted: 22 Jun 2011 06:45 PM PDT

Nampaknya penjualan VCD cetak rompak masih meluas sehingga ianya dijual lebih kurang 200 meter dari Menara MPAJ di Pandan Indah.

Di pasar malam ini berhampiran Surau Sofwa, VCD-VCD bukan dijual secara 'hit and run' tetapi mempunyai petak yang khusus seperti peniaga-peniaga.

Kes seperti ini saya telah maklumkan kepada Dato' YDP MPAJ dan mahu tindakan yang sewajarnya diambil.

Jika tidak, rakyat akan mula melempar pelbagai tuduhan kepada pegawai-pegawai penguatkuasa MPAJ.

(Peniaga ini terus tutup kedai dan cabut lari setelah gambar ini diambil pada 21 Jun lepas)

Geylang Serai 3 Disember 2010 - Di manakah bas no. 13?

Posted: 22 Jun 2011 06:26 PM PDT

Dialog di Surau Jalan Kem, Pelabuhan Klang 23 Jun 2011

Posted: 22 Jun 2011 05:42 PM PDT

Tiada ulasan:

Nuffnang