Khamis, 10 Mac 2011

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Ceramah DUN Paroi 12 Mac 2011

Posted: 10 Mar 2011 12:19 AM PST

CERAMAH UMUM
Tarikh : 12 Mac 2011, SABTU
Masa : 9 malam
Tempat : Pusat Khidmat DUN Paroi, Taman Tasik Jaya, Senawang
Penceramah
Ustaz Rozali Muhammad, bekas ADUN Permaisuri, Terengganu
Ustaz Khairil Anwar Mohd Wafa, Ketua Pemuda PAS N9
Cikgu Mala

Borang Dana Pilihanraya PAS Rembau

Posted: 09 Mar 2011 08:43 PM PST


Tabung Dana Pilihanraya PAS Rembau telah dilancarkan semasa Majlis Makan Malam PAS Rembau yang telah diadakan pada 9 Mac 2011 di Seremban. Antara tetamu yang hadir pada majlis tersebut ialah Dato Dr Haron Din, YB Dr Mujahid Yusof Rawa, Zulkefly Mohamad Omar, Yau Con Seng, Chegubard serta YB Hj Taufek yang merupakan Yang Dipertua PAS Rembau.

Kepada mereka yang ingin menyumbang untuk Dana Pilihanraya PAS Rembau bolehlah dimasukkan ke akaun berikut :

Nama akaun : PAS Kawasan Rembau
Bank : Bank Islam (Cawangan Seremban) No akaun : 05-012-01-007334-7
atau BSN, No Akaun 0511229878928137
SMS atau hubungi Bendahari PAS Rembau Sdr Hamizi 012-2832458 hamizi_ahmad@yahoo.com selepas transaksi.

Kepada mereka yang ingin memberi komitmen untuk menyumbang pada masa yang terdekat atau akan datang sila isi Borang Sumbangan di atas atau sila isi butiran di bawah dan e-melkan ke hamizi_ahmad@yahoo.com atau poskan ke :

Hamizi bin Ahmad
Pusat Khidmat Masyarakat Paroi
No 22 , Jalan Bunga Raya 27
Taman Tasik Jaya
70400 Seremban , N.Sembilan

Nama :
Alamat :
Tel :
E-mel :
Komitmen sumbangan : RM
Tarikh dijangka akan memberi sumbangan :

Warga emas rugi diperdaya

Posted: 09 Mar 2011 07:39 PM PST


Sinar Harian 10 Mac 2011

SUNGAI LAYANG - Seorang warga emas kerugian RM3,200 dan seutas rantai tangan akibat diperdaya oleh seorang wanita yang baru dikenali datang ke rumahnya di Kampung Perigi Gaung, di sini, kira-kira jam 11 pagi, kelmarin.

Wanita itu dipercayai berketurunan Melayu, berkulit cerah, berbadan besar, memakai pakaian serba hitam daripada tudung, baju dan seluar.

:Mangsa, Limah Sulaiman, 75, berkata, dia didatangi seorang wanita yang bertujuan mengambil butiran peribadi dirinya untuk menerima sumbangan makanan warga emas.

"Dia meminta kad pengenalan dan menyuruh menukar pakaian dengan memakai baju kurung kerana mahu mengambil gambar. Wan terus menukar pakaian dan mengeluarkan kad pengenalan daripada beg tangan," katanya kepada Sinar Harian.

Ketika itu juga Limah berkata, wanita itu meminta segelas air untuk minum, lalu dia ke dapur dan meninggalkan beg tangannya yang berisi wang tunai, barang kemas dan buku bank.

Menurutnya, selepas minum air, wanita terbabit meminta izin untuk pulang sambil berpesan kepadanya supaya menunggu di depan rumah pada jam 11 pagi, semalam, kerana ada sebuah van akan datang menjemputnya ke majlis penyerahan sumbangan makanan itu.

"Bagaimanapun ketika masuk waktu Maghrib, wan mula teringat beg tangan Wan. Wan mula mencari dan menemui semula beg tangan, namun wang tunai dan seutas rantai hilang. Cuma yang tinggal buku bank dan gelang emas," katanya.

Disyaki wanita terbabit yang mengambil wang tunai dan rantai itu.

Limah membuat laporan polis kira-kira jam 11 malam kelmarin, di balai polis berhampiran.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story8850018.asp

Hj Md Sabu lancar jentera Rembau 20 Mac 2011

Posted: 09 Mar 2011 06:21 PM PST


CERAMAH PERDANA
Serta Pelancaran Jentera Pilihanraya Rembau

Bersama :
Tuan Hj Mohd Sabu
Dato Fauzi Abd Rahman
YB Taufek
che'GuBard
Cikgu Mala

TARIKH : 20 Mac 2011 (AHAD)
MASA : 9 malam
TEMPAT : Kg Selemak, REMBAU

RM60,000 samun di Rantau, RM8,000 ragut di Paroi, selamatkah rakyat?

Posted: 09 Mar 2011 05:10 PM PST


Harian Metro 10 Mac 2011
RM60,000 KENA SAMUN

SEREMBAN: Seorang suri rumah menempuh detik mencemaskan apabila disamun penjenayah bermotosikal yang memecahkan cermin keretanya lalu melarikan wang tunai RM60,000 di pekan Rantau di sini, kelmarin.

Lebih malang apabila wanita berusia 39 tahun itu baru mengeluarkan wang berkenaan yang mahu digunakannya untuk memulakan perniagaan.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa bersama seorang ahli keluarganya selesai membuat pengeluaran wang di sebuah bank di bandar ini.

"Mangsa hanya menunggu di dalam kereta yang berkunci itu sambil memegang beg berisi RM60,000. "Tidak lama kemudian mangsa terkejut apabila seorang lelaki bermotosikal berusia 20-an memecahkan cermin kereta dengan tangannya tanpa menggunakan peralatan lain.

"Penjenayah nekad itu kemudian merampas beg berkenaan dan melarikan diri," katanya di sini, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/RM60_000kenasamun/Article/index_html

RAGUT RANTAI RM8,000

SEREMBAN: "Belum sempat menjawab pertanyaannya, lelaki bermotosikal itu terus mengacu parang ke leher saya dan meragut barang kemas lalu melarikan diri."

Begitu kata, warga emas, Rosnah Emby, 66, yang rugi kira-kira RM8,000 apabila disamun penjenayah berparang berpura-pura bertanyakan arah jalan di Rumah Rakyat Panchor, Paroi, di sini, semalam.

Menurut Rosmah, dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, dia baru selesai membeli barangan keperluan dapur di kawasan situ.

"Saya dan dua rakan duduk berehat sambil bersembang di sebuah pondok di situ sebelum didatangi seorang lelaki bermotosikal berusia 20-an.

"Kami bertiga pada awalnya langsung tidak mengesyaki apa-apa apabila dia kemudian hanya bertanyakan alamat atau arah sebuah kawasan.

"Namun, apabila mahu menjawab pertanyaannya itu, lelaki itu tiba-tiba bertindak mengeluarkan parang panjang lalu mengacukannya ke leher saya sambil meragut rantai dan gelang tangan," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/RagutrantaiRM8_000/Article/index_html

Tiada ulasan:

Nuffnang