Khamis, 17 Mac 2011

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


ADUN CHANGKAT JONG MENYAMPAIKAN SUMBANGAN TONGKAT

Posted: 16 Mar 2011 06:39 PM PDT


TELUK INTAN, 16 Rabu - Kebajikan rakyat sentiasa menjadi agenda utama bagi ADUN Changkat Jong yang ingin merealisasikan DUN Changkat Jong sebagai DUN Sejahtera. Hari ini, atas usaha YB Anuar dan isteri sendiri, mereka telah mencari dan membelikan sebuah tongkat untuk disumbangkan kepada seorang penduduk di Kg. Bahagia.

"Kadang-kadang kita asyik memikirkan kebajikan rakyat umum sehingga terlupa akan kebajikan ahli PAS sendiri," jelas YB Anuar. Petang itu, beliau dan isteri, Pn. Hjh. Faridah Rajiah telah mengunjungi bapa kepada Ketua Pemuda PAS Cawangan Kg. Bahagia yang baru pulih daripada angin ahmar (stroke).
YB Anuar dan isteri bersama-sama memasang tongkat serbaguna yang boleh dijadikan tempat duduk.

Terkesan akan kepayahan Sdr. Ahmad Esa bin We, 54, yang sukar berjalan menyebabkan wakil rakyat itu membelikan sebuah tongkat. Selama ini Sdr. Ahmad Esa terpaksa berpaut pada dinding untuk berjalan semasa ketiadaan anak-anaknya. Beliau telah terkena sakit angin ahmar pada bulan Disember lalu.

Di samping tongkat, YB Anuar dan isteri juga menyampaikan sumbangan beras kepada keluarga Sdr. Ahmad Esa yang merupakan bapa kepada Ketua Pemuda PAS Cawangan Kg. Bahagia, Sdr. Esma.

Bagi Sdr. Ahmad Esa, pemberian tongkat oleh YB Anuar akan lebih memudahkan beliau untuk melakukan pelbagai aktiviti. Beliau yang masih lagi dalam proses pemulihan fizikal akibat stroke berasa amat terharu dan gembira atas pemberian tongkat daripada YB Anuar dan isteri.
Sdr. Ahmad Esa sedang mencuba tongkat baru.

Berasa terharu dan berterima kasih kepada YB Anuar.

Beliau yang mempunyai seorang isteri dan tujuh orang anak kini tiada sebarang punca pendapatan tetap untuk menyara hidup keluarga selain daripada bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan SOCSO.

"Saya amat berterima kasih atas keprihatinan YB Anuar dan isteri akan keuzuran saya ini. Saya percaya YB Anuar turut melakukan perkara yang sama terhadap rakyat," ujar Ahmad Esa.
Sdr. Esma meminta YB Anuar menanda tangani borang untuk adik lelakinya.

Kepuasan terpancar di wajah YB Anuar dan isteri.

intanhijau.blogspot.com

Tiada ulasan:

Nuffnang