Ahad, 13 Mac 2011

i n t a n h i j a u

i n t a n h i j a u


(video) KEDAHSYATAN TSUNAMI DI JEPUN... ALLAHU AKBAR !

Posted: 12 Mar 2011 09:30 PM PST


PEMDUA BERTANGGUNGJAWAB GERAK PERUBAHAN RAKYAT

Posted: 12 Mar 2011 06:53 PM PST


ALOR SETAR, 13 Mac: Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak (gambar) berkata, pemuda mempunyai tanggungjawab dalam menggerakkan perubahan terhadap rakyat.

Beliau mengambil contoh golongan pemuda di Mesir yang berjaya menggerakkan kebangkitan rakyat sehingga menumbangkan Hosni Mubarak yang berkuasa lebih 30 tahun.

"Saya bukan nak suruh tuan-tuan tunjuk perasaan macam tu, tapi nak cerita tanggungjawab pemuda dalam menggerakkan perubahan terhadap rakyat," katanya lagi.

Bagaimanapun, beliau bersyukur kerana belia di Kedah masih di tahap terkawal yang dibuktikan dengan penurunan indeks jenayah dalam masa tiga tahun terakhir ini.

Beliau yang hadir merasmikan Majlis Belia Sejahtera yang diadakan sempena sambutan Kedah Sejahtera memaklumkan kerajaan negeri telah memperuntukkan RM3.6 juta untuk membina Kem Belia Sejahtera.

Ia, katanya bertujuan melahirkan belia yang bertanggungjawab terhadap diri, keluarga dan masyarakat serta belia yang mengelakkan gejala tidak sihat.

Beliau mengumumkan demikian dalam perasmian Majlis Belia Sejahtera di Stadium Darul Aman petang semalam.

"Kita akan bina Kem Belia Sejahtera untuk semua kaum.

"Bila saya pimpin kerajaan (Kedah), saya mahu belia di beri perhatian istimewa, bukan sahaja soal bola sepak dan bina gelanggang badminton saja, tetapi soal membentuk belia bertanggungjawab," katanya.

Sambutan Kedah Sejahtera yang menggunakan tema 'Perkasakan Kedah Sejahtera' berlangsung selama 5 hari bermula 10 Mac hingga 14 Mac bertempat di Stadium Darul Aman.

Pelbagai acara diadakan untuk mengeratkan hubungan antara kaum dan budaya di Kedah serta program- program untuk remaja juga diadakan.

Setakat hari ketiga, Sambutan Kedah Sejahtera dikunjungi ramai.

Tiada ulasan:

Nuffnang