Jumaat, 5 April 2013

ZULKIFLI BIN NOORDIN

ZULKIFLI BIN NOORDIN


MENGHIDUPKAN IFC?

Posted: 05 Apr 2013 05:12 AM PDT


Akan datang suatu zaman dimana berjuang untuk Islam itu saperti memegang bara api yang panas; Islam akan dianggap asing, yang berjuang untuk Islam dianggap orang asing, jumlahnya terlalu sedikit. Beruntonglah mereka yang termasuk golongan yang sedikit itu!



Salam 2 all.

Semasa Ambiga Sreenavasan dan Bar Council memperjuangkan penubuhan Interfaith Commission - Suruhanjaya Antara Agama pada tahun 2006; yang antaranya mendesak semua manusia, termasuk orang Melayu diberi kebebasan memilih agama termasuk murtad berdasarkan Artikel 18 Deklarasi Hak Asasi Manusia, umat Islam-Melayu UMNO-PAS dan semua NGO bangkit bersatu menentang penubuhan IFC sehingga ianya gagal!

Semasa Nurul Izzah anak perempuan kepada Anwar Ibrahim membuat kenyataan di premis Gereja Full Gospel Tabernacle Subang Jaya pada 03.11.2012 bahawa orang Melayu juga patut diberi kebebasan memilih agama, memberi makna orang Melayu yang ditafsir menurut Artikel 160 Perlembagaan sebagai wajib Islam boleh murtad; dia di apit oleh pemimpin kanan PAS! Umat Melayu-Islam terutama UMNO dan beberapa NGO bangkit bersatu menentang; tetapi PAS tidak!

Persoalannya: apakah perbezaan perjuangan Ambiga untuk IFC yang dahulu ditentang hebat oleh PAS dan UMNO; dengan kenyataan Nurul Izzah anak perempuan Anwar Ibrahim yang tetap ditentang oleh UMNO tetapi PAS langsung tidak membantah, malah ada yang mempertahankan Nurul Izzah?

Siapa yang istiqomah dalam perjuangan? UMNO atau PAS?
Adakah cukop sekadar melabel diri dengan jenama Islam maka sudah dijamin masuk syurga?

Aamantu billah summastaqeem - beriman lah kepada ALLAH dan istiqomah lah!

Mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS bermakna redha kalimah ALLAH digadai!
Mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS bermakna redha Islam dihina!
Mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS bermakna redha Melayu dihina!

Tepuk dada tanyalah iman masing-masing yop!

Wallahua'lam dan wassalam!

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
24 Jamadil Awal 1434
05 April 2013

Tiada ulasan:

Nuffnang