Ahad, 5 Februari 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


Bagaimana seorang dapat lebih dari 1 Baucer RM500?

Posted: 04 Feb 2012 04:31 PM PST


Sekarang ini sedang sibuk dengan program agihan Bantuan Rakyat 1Malaysia RM500 atau BR1M yang dalam bentuk baucer yang boleh ditunaikan. Namun dalam satu tulisan blog ada kemungkinan seorang yang sama boleh mendapat 2 atau mungkin lebih baucer RM500 ini kerana terdapat kelemahan dari segi agihan yang dilakukan secara manual. Pihak berkaitan haruslah menyiasat akan kemungkinan dakwaan ini agar tidak menzalimi yang benar-benar sepatutnya dan mengharapkan bantuan tersebut.


Di bawah artikel dari blog tersebut :

Saya terbaca ada kes di Kuala Lumpur di mana dua orang telah menerima dua baucar tiap seorang dan menunaikannya. Saya perhatikan jika saya hendak berbuat demikian boleh juga, tetapi risikonya akan ditanggung kemudian.

Oleh kerana terdapat lapan kaunter pendaftaran saya boleh mendaftar sehingga lapan kali jika saya mahu dan mendapat lapan stiker oleh kerana setiap kaunter mempunyai senarai nama yang sama. Kemudian saya boleh keluar masuk dewan sebanyak lapan kali semasa Menteri Besar menyerahkan baucar. Saya akan meletakkan lapan stiker yang berlainan dan mendapat lapan baucar.

Tetapi saya hanya boleh menunaikan dua baucar kerana terdapat dua kaunter pendaftaran bayaran dan dua bilik kaunter bayaran. Saya perhatikan tidak ada komputer digunakan dan tidak ada cara untuk mengesan jika sesiapa mendaftar dan menunaikan baucar lebih dari sekali.

Artikel sepenuhnya di http://www.maarofkassim.com/2012/02/menerima-br1m.h

Tiada ulasan:

Nuffnang