Rabu, 20 Jun 2012

Dr Siti Mariah Mahmud

Dr Siti Mariah Mahmud


Najib guna formula Pak Man Telo

Posted: 20 Jun 2012 08:19 AM PDT

Sebanyak 2.1889 billion saham akan di jual kedalam pasaran. Pembeli nya? Sebahagian besar apa yang sebut cornerstone investors. Warga Felda ada 5.5% sahaja. Atau 200. 6 juta saham sahaja. Peneroka hanya dapat beli 91 juta sahaja saham. Awak bukan ada duit. Najib tahu ini. Isa sama tahu ini. kalau kita tak beri , mana kamu ada duit. Yang ambik saham dan yang tak ambik saham- semua telah di haramjadahkan oleh Najib.

Katalah dari penjualan ini, Felda dapat RM 10 billion. Tanya Najib dan Muhyidin dan Isa Samad- berapa Felda dapat? 40%? Kalau 40% mereka akan dapat RM 4 billion. RM 6 billion pergi kepada menteri yang control Felda- PM Najib. Kita tahu apa Najib akan buat dengan duit tersebut. Ke hulu dan kehilir- hulur sana dan hulur sini. Maka jadilah BR1M- Beli Rakyat 1 Malaysia.

RM 4 billion tunai ni apa Felda akan buat? Kena bayar hutang EPF. RM 3 billion. Hutang EPF kena bayar sebab itu wang rakyat. Maka tinggal RM 1 billion. Berapa lama Felda boleh bertahan sedangkan Felda memerlukan RM 3 billion setahun untuk beroperasi?

Lama kelamaan, yang baki 40% yang tidak di jual- ada orang yang gatal mahu jual jugak. Bolehkah yang baki 40% itu selamat? Dengan Isa dan Matlaon2 dalam Felda yang ada, boleh kita jamin 40% baki yang tidak dijual , akan selamat dalam tangan Felda? Read more

Tiada ulasan:

Nuffnang