Rabu, 20 April 2011

n12selinsing

n12selinsing


KEMPEN ANTI SAMAN EKOR

Posted: 20 Apr 2011 12:34 AM PDT

Isnin; 18 Apr 2011, Bagan Serai, Majlis penerangan mengenai saman ekor telah diadakan di Parlimen Bagan Serai. Majlis yang bermula di Pejabat Dewan Himpunan Penyokong Pas, Jalan Jetty Bagan Serai, Majlis taklimat yang disampaikan oleh Sdr. Abdul Rahim Bin Nordin selaku Pengerusi Lajnah Pengguna dan Alam Sekitar PAS Perak dan Sdr Zamri (Peguam bagi KASE). Taklimat khusus mengenai Saman ekor ini adalah anjuran Lajnah Pengguna dan Alam Sekitar PAS Perak dengan kerjasama Lajnah Pengguna dan Alam Sekitar PAS Bagan Serai, sessi dialog bersama penduduk setempat yang majoritinya kaum cina turut diadakan.

Selepas itu pengedaran risalah mengenai Saman Ekor dilakukan di tapak pasar malam Bagan Serai. Rata-rata masyarakat yang ditemui menyambut baik kempen ini dan mengharapkan pihak yang berkenaan mengambil langkah-langkah yang terbaik bagi membantu rakyat yang sememangnya telah terbeban dengan kenaikan harga barang dan sebagainya.

Majlis diteruskan pada sebelah malam dengan Taklimat dan Dialog mengenai Saman Ekor. Hak rakyat mengenai Notis saman ekor ini disampaikan oleh Pengerusi Lajnah Undang-Undang PAS Perak, Sdr Aminuddin Zulkifli. Pelbagai soalan berkenaan saman ekor ditimbulkan oleh peserta dialog dan dijawab oleh Sdr Aminuddin.

Peguam Zamri sedang mengedarkan risalah kepada orangramai di Pasar Malam Bagan Serai

Sdr Abdul Rahim mengedarkan risalah saman ekor kepada pengunjung sambil berbual mesra dengan mereka


MPengerusi Lajnah Pengguna dan Alam Sekitar PAS Bagan Serai, Mohd Rodi mengedarkan risalah


Tiada ulasan:

Nuffnang