Khamis, 24 Mac 2011

PARLIMEN BUKIT GANTANG

PARLIMEN BUKIT GANTANG


PAS PERAK SEDIA HADAPI PILIHANRAYA PADA BILA-BILA MASA

Posted: 23 Mar 2011 07:28 PM PDT

IPOH, – PAS Perak bersedia menghadapi pilihan raya umum atau pilihanraya di Negeri Perak sahaja, bila-bila masa dari sekarang, kata Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain.


Walaupun kuasa memanggil pilihan raya itu terletak di tangan Perdana Menteri untuk membuat suatu kejutan, Pesuruhjaya PAS Perak itu berkata kerajaan seharusnya memberi tempoh tertentu sebelum mengadakan pilihan raya bagi membolehkan parti bertanding membuat persediaan.


"Sebagai negara yang mengamalkan demokrasi, pilihan raya tidak patut diadakan secara mengejut dan perlu diisytiharkan lebih awal seperti tiga bulan atau sebagainya supaya kita sama-sama boleh bersedia," jelas beliau.


Beliau mengulas kenyataan kemungkinan DUN Perak juga akan dibubarkan dalam masa terdekat memandangkan DUN Sarawak sudahpun dibubarkan.


Beliau juga menganggap Datuk Seri Najib Razak tidak memahami konsep Negara domokrasi yang sebenar kerana beliau ada menyatakan tarikh pilihan raya tidak akan diadakan dalam masa terdekat dan pengumuman mengenainya akan dibuat sebagai suatu kejutan.


Sebelum ini, Najib berkata kerajaan tidak akan membubarkan Parlimen untuk mengadakan pilihan raya umum akan datang semata-mata berdasarkan kepada satu pendapat bahawa semakin ramai rakyat menyokong beliau.


Pesuruhjaya PAS Perak itu juga berkata, soal cepat atau lambat pilihan raya diadakan, bagi PAS ia tidak menimbulkan masalah kerana parti itu sentiasa dalam keadaan bersiap sedia untuk menghadapi Pilihanraya umum pada bila-bila masa.

Tiada ulasan:

Nuffnang