Selasa, 12 Jun 2012

Mohamad Taufek Abd Ghani

Mohamad Taufek Abd Ghani


CERAMAH UMUM

Posted: 11 Jun 2012 11:46 PM PDT

Penceramah :
- Dato Fauzi Rahman (Mantan Timbalan Menteri Penerangan)
- Sdr Abd Rahman Ramli (YDP PAS Jempol)
- Hj Kateran Marman (YDP PAS Jelebu)
Tempat : Kg Kuala Pah, Peradong, Jelebu, N.Sembilan
Tarikh : 16 Jun 2012 , Sabtu
Masa : 9 mlm

Ke mana hala tuju Pesta Persukuan Adat Perpatih?

Posted: 11 Jun 2012 09:19 PM PDT

Satu cadangan serta komen dari blog Anak Rembau yang harus diberi perhatian oleh pihak yang berkenaan.

Pada 7hb - 8hb Julai 2012 yang akan datang, Lembaga Muzium Negeri Sembilan akan menganjurkan Pesta Persukuan Adat Perpatih 2012. Pesta Persukuan Adat Perpatih telah dianjurkan semenjak tahun 1999.

Saya melihat saban tahun Pesta Persukuan Adat Perpatih semakin tidak menarik. Kehadiran pengunjung tidak seramai yang dijangkakan.

Tahap penganjuran setiap tahun seolah-olah tiada perubahan. Cuba lihat lihat aktitivi yang akan diadakan pada tahun ini. Sama seperti tahun-tahun sebelumnya. Tiada perubahan. Malah penduduk-penduduk di sekitar Seri Menanti tidak begitu berminat untuk datang dengan alasan tidak ada perbezaan setiap tahun. Apatah lagi penduduk di luak-luak yang lain.

Ratusan ribu telah diperuntukkan bagi penganjuran pesta setiap tahun. Saya berharap pihak penganjur menggunakan peruntukkan dengan sebaik-baiknya.

Penganjuran Pesta Persukuan Adat Perpatih memerlukan satu sentuhan yang berbeza setiap tahun. Ia hanya boleh dilakukan dengan menganjurkannya di luar Seri Menanti. Adakan di setiap luak secara bergilir. Secara tidak langsung, ia akan menggalakkan kehadiran pengunjung di samping mempromosikan dan memperkenalkan tempat-tempat yang menarik di setiap luak. 


Sijil Kemahiran Automotif yang praktikal

Posted: 11 Jun 2012 09:15 PM PDT

Satu usaha dan inisiatif yang perlu dicontohi oleh usahawan lain untuk memberi peluang kepada belia menceburi pelbagai bidang.

Dipetik dari Blog MAG Auto

KEMASUKAN BULAN 8 2012, PENDAFTARAN KINI DIBUKA....MAG TRAINEE

Menyediakan Peluang kedua buat Belia Felda dalam kemahiran automotif melalui sukan permotoran. Memberi pendedahan yang lebih dalam bidang automotif dan belajar dalam suasanan kerja yang sebenar (SLDN) akan membuatkan pelajar lebih bersedia dalam menempuhi alam pekerjaan yang sebenar

Negeri MB on mission to kill off PAS

Posted: 11 Jun 2012 06:31 AM PDT

by Zefry Dahalan, June 11, 2012

The word from Umno is that he will take on the state's PAS commissioner in Paroi.
SEREMBAN: Negeri Sembilan Menteri Besar Mohamad Hasan is set to contest the PAS-held Paroi state seat in the coming election, a move Umno describes as bold but which a PKR official sees as an indication of his lack of choices.
Paroi, currently held by PAS commissioner Mohd Taufek Abdul Ghani, was the only state seat in Negeri Sembilan that PAS won in the last general election.
An Umno insider said Mohamad had decided to take on Taufek in order to boost the morale of his party machinery.
"Taufek is the favourite candidate at the moment to win again the Paroi seat," said the source.
"By contesting in Paroi, Mohamad will checkmate Taufek and end PAS' dominance in Paroi."
He said Umno was determined to take back all the state seats it lost in the 2008 election.
The source appeared confident that Mohamad would win against Taufek because he "will bring along the Menteri Besar title with him".
"It will send a signal to voters that if Mohamad wins and returns as Menteri Besar again, the people of Paroi will benefit the most."

Tahniah kepada para pengundi di DUN Paroi dan DUN Sikamat.

Posted: 11 Jun 2012 02:56 AM PDT

3 dewan besar dibina di Seremban

SEREMBAN 31 Mei - Kerajaan negeri dijangka melaksanakan tiga projek pembinaan dewan besar orang ramai di sekitar daerah ini dalam tempoh masa terdekat bagi keperluan orang ramai di kawasan berkenaan.

''Tender sudahpun dikeluarkan yang mana lokasinya kita telah kenal pasti di kawasan Taman Tasik Jaya dan Taman Perwira. Namun di Sikamat ini kita sedang mengenal pasti tapak yang sesuai.


06 June 2012
Sikamat and Tasik Jaya to get own halls

SEREMBAN: Residents of Sikamat and Taman Tasik Jaya in Senawang near here, will soon get a new community hall in their respective areas.

Recently, the state government agreed to construct the buildings at a cost of RM6 million.

Tiada ulasan:

Nuffnang