Isnin, 25 Julai 2011

Comments for Wee Choo Keong

Comments for Wee Choo Keong


Comment on Complaints for DBKL by weechookeong

Posted: 25 Jul 2011 04:49 AM PDT

Stephen

Thank you for your comments.

It is always been my final objective in dealing with such issue is to relocate the hawkers. The hawkers are looking for a decent living which we all must also help. I also come from a hawker background so I also understand their predicament. Of course, the hawkers must also be mindful of the surrounding where they should keep the disturbance to the minimum.

Please be assured that we En Yacob and I are working very hard for relocation of the hawkers but in the mean time I hope that there will be a give and take situation. I know it is easier said and done but lets all try for an amicable solutions to the problems.

Thank you for your valuable feedbacks.

With kindest regards

wee choo keong

Comment on Complaints for DBKL by Stephen

Posted: 25 Jul 2011 04:39 AM PDT

Stephen
Desa Setapak resident.

Dear YB Wee and Mr. Yaacob,

It is glad to hear that DBKL took actions on the illegal hawkers on Jalan 36/27B in Desa Setapak. For that I extended my sincere thanks to your office for the efforts.

However I will be very glad if YB and Mr. Yaacob can continue to work with DBKL on relocation of that illegal market to a much convenience and away from residential area site.

Thank you.

Comment on Complaints for DBKL by Yacob

Posted: 25 Jul 2011 01:06 AM PDT

Sdr John dan penduduk-penduduk di Tmn Desa Setapak.

Aduan Kacau Ganggu Oleh Aktiviti Pasar Pagi Di Jln 6/ 27B Desa Setapak.

Saya merujuk kepada aduan Sdr mnegenai aktiviti pasar pagi di Desa Setapak. Pihak kami telah menerima sepucuk surat dari DBKL Wangsa Maju bertarikh 20.07.2011 yang kami terima pada 23.07.2011.

Melalui surat tersebut pihak DBKL Wangsa Maju, melapurkan mengenai tindakan khas statik yang telah diambil pada 13 hingga 15 Julai 2011 mengenai peniaga-peniaga tidak berlesen yang menjalankan perniagaan di Pasar Pagi, di Jalan 6/ 27B, Desa Setapak.

Berikut adalah lapuran bergambar dari tindakan statik yang telah diambil pada 13 hingga 15 Julai 2011-07-25;

Tarikh: 13.07.2011

Tindakan sita dikenakan kepada 4 buah gerai penjaja tanpa lesen yang menjalankan perniagaan di Pasar Pagi di Jln. 6/ 27B Desa Setapak.

Tarikh: 14.07.2011

Tindakan sita telah dikenakan kepada 2 buah gerai penjaja tanpa lesen yang menjalankan perniagaan di Pasar Pagi di Jln. 6/ 27B, di Desa Setapak.

Tarikh: 15.07.2011

Tindakan sita dikenakan kepada 2 buah gerai penjaja tanpa lesen yang menjalankan perniagaan di Pasar Pagi di Jln 6/ 27B, di Desa Setapak.

Kesemua barangan/ peralatan yang disita telah dihantar ke Stor Pusat tahanan barang, Jln Lombong, Cheras, Kuala Lumpur.

Pihak kami mengucapkan terima kasih diatas tindakan statik yang telah dilakukan oleh pihak DBKL Wangsa Maju. Tindakan tersebut boleh mengawal dan mengurangkan penjaja-penjaja tanpa lesen berniaga di Pasar Pagi tersebut. Namun begitu kami masih menunggu jawapan mengenai pemindahan Pasar Pagi ini ke tempat yang lebih sesuai dimana pihak kami dimaklumkan bahawa isu memindahkan Pasar Pagi ini sedang dibawa ke mesyuarat Pengurusan DBKL oleh Jabatan Peniaga kecil DBKL selaku Jabatan yang bertanggungjawab terhadap penjaja-penjaja di Kuala Lumpur.

Sekiranya pihak Sdr inginkan lapuran tersebut, Sdr boleh menghubungi saya di no. 41433322 dan pihak kami bersedia memberikan satu salinan lapuran tersebut kepada Sdr.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Comment on Complaints for DBKL by Yacob

Posted: 24 Jul 2011 09:28 PM PDT

Sdr

Aduan Kerja Hari Ahad Di Tapak Binaan Setapak Green Kondo Di Diamond Square Jln Gombak.

Saya merujuk kepada aduan Sdr berkenaan pemaju Setapak Green Kondo yang menjalankan kerja-kerja binaan pada hari Ahad, pihak kami telah menulis surat kepada Jabatan Bangunan dan melapurkan aduan Sdr mengenai perkara tersebut.

Pihak kami telah beberapa kali melapurkan aduan kerja lebih masa oleh pemaju berkenaan kepada pihak Call Center dan juga menulis surat kepada Jabatan bangunan tetapi masih belum menerima jawapan mengenai aduan-aduan yang dilapurkan.

Walaubagaimana pun pihak kami akan terus mencuba untuk
mendapatkan jawapan dari pihak DBKL dan akan memaklumkan kepada Sdr dan sekiranya Sdr inginkan salinan surat tersebut, Sdr boleh menghubungi saya di no 41433322.

Terima kasih.

Yaacob Abd Hamid
Pembantu kepada
YB Wee Choo Keong

Comment on The Stop Work Order for KP Property Sdn Bhd by Anonymous

Posted: 24 Jul 2011 02:44 AM PDT

setapak green is still working on sunday whole day!!! i can still hear the noise!!! pls help!!! let us have a peaceful Sunday!!

Comment on The Stop Work Order for KP Property Sdn Bhd by Anonymous

Posted: 23 Jul 2011 10:31 PM PDT

But i setapak green is still working today!! I thought they are not suppose to work on Sunday!!! why should DBKL practice double standard! I can still hear the noise from the construction on Sunday early morning!!

Tiada ulasan:

Nuffnang