Selasa, 17 Mei 2011

R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang

R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang


Ceramah - Jelajah Sgor Tawan Malaysia - 13 Mei 2011

Posted: 17 May 2011 09:50 PM PDT

Sivarasa sedang berucap


Penceramah termasuk Haniza, MB, Sivarasa dan Irwan

YB Dr Nasir Hashim

YAB Tan Sri Khalid Ibrahim

YB Haniza Talha, Timb Speaker DUN Sgor

Sivarasa Rasiah
Sivarasa bersama PKR Cabang Subang telah menganjurkan ceramah bertajuk JELAJAH SELANGOR - TAWAN MALAYSIA pada Jumaat 13hb Mei bertempat di Kampung Melayu Subang Tambahan. Hadir bersama pada malam tersebut adalah Mentri Besar YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, YB Zuraida, Ketua Wanita PKR, YB Dr Nasir ADUN Kota Damansara, YB Haniza Timbalan Speaker DUN Sgor dan Sdr Izwan Ismail Ketua AMK Sgor.

Wesak Day Celebration at Bandar Utama

Posted: 16 May 2011 11:39 PM PDT

YB Sivarasa, Ahli Parlimen Subang telah diberi penghormatan untuk melancarkan perayaan menyambut Hari Wesak oleh Persatuan Penganut Buddha Bandar Utama. Turut hadir bersama adalah YB Elizabeth Wong, ADUN Bukit Lanjan.

Perayaan bermula dengan mengibarkan Jalur Gemilang, nyanyian lagu Negara-ku dan ucapan perasmian oleh YB Sivarasa. Ini diikuti dengan persembahan oleh kanak-kanak persatuan tersebut serta upacara doa untuk memberkati semua yang hadir dan mendoakan pendamaian untuk Malaysia.

Dalam ucapan perasmiannya, YB Sivarasa mengingatkan semua yang hadir mengenai tanggungjawab masing-masing untuk bersuara menuntut  Keadilan untuk semua. Sepertimana dalam ajaran Gautama Buddha, apa yang kami lakukan sekarang hasilnya adalah untuk generasi yang akan datang.

Begitu juga, sekiranya kami pilih untuk berdiam diri, walaupun melihat ketidak adilan dalam masyarakat; maka anak cucu kami lah yang akan menerima padah nya.




Perayaan Hari Wesak di Bandar Utama dijadikan lebih bermakna lagi dengan adanya program menderma darah dan juga sumbangan sebanyak RM35,000 membantu mangsa Tsunami di Jepun.

Tiada ulasan:

Nuffnang